Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aargh! Keffende honden van de buren!

2 plaatsers

Ga naar beneden

Aargh! Keffende honden van de buren! Empty Aargh! Keffende honden van de buren!

Bericht  Rebecca do 24 nov 2011 - 8:19

Sinds juli hebben wij nieuwe buren die 2 teckels hebben. In het begin viel de overlast nog wel mee, maar het gaat van kwaad tot erger, het is niet meer rustgevend om thuis te zijn. Op vrije dagen word ik tussen 7 en 8 uur uit bed geblaft, het blaffen houdt dan gerust een kwartier aan en is dus zo hard dat ik er wakker van wordt. Verder blaffen ze tussendoor ook echt voor ieder scheetje, de postbode, als bij ons de bel gaat... Ben vanavond sinds half 6 thuis en heb ze al zo'n 15x een minuut horen blaffen.
Eerst zaten de buren er als ze zelf thuis zijn erg bovenop (dat is namelijk ook te horen, onze huizen zijn erg gehorig) maar dat is inmiddels ook niet meer zo, wat de irritatie eigenlijk nog groter maakt. De buren die aan de andere kant van ons wonen horen bij hun binnen de honden ook blaffen, zo hard gaat het dus! (We wonen in een rijtjeshuis).
Ik ben niet zo'n ontzettende held, dus er iets van zeggen vind ik eigenlijk erg lastig. Ben inmiddels wel een keer daar aan de deur geweest omdat de tv zo hard stond dat het leek of het mijn tv was, maar die honden vind ik toch wel een ander verhaal, want goed, ik begrijp dat ze geen volume- of uitknop hebben, dus een echte oplossing zie ik ook eigenlijk niet.

Vorige week informeerde de buurman (met wie ik tot dat moment nog geen woord had gewisseld) 's ochtends tijdens het auto's krabben of we de honden wel eens hoorden. 'Heel veel' was mijn antwoord en heb ook gezegd dat ik er regelmatig wakkerr van word. Hij zei toen wel 'eens kijken wat we eraan kunnen doen', maar eigenlijk geloof ik daar niet zo in, en zijn ze ook niet consequenter geworden op de momenten dat ze zelf thuis zijn in de afgelopen week.

Wat ik hier nu mee wil, weet ik eigenlijk niet zo goed, ik verwacht niet dat er een pasklare oplossing hiervoor is, maar het is stiekem wel even fijn om mijn frustraties/irritaties van me af te schrijven...
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Aargh! Keffende honden van de buren! Empty Re: Aargh! Keffende honden van de buren!

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 11:59

Ik zou gewoon de stoute schoenen aantrekken en je verhaal uitleggen aan je buren. Gewoon dat je het vervelend vind dat de honden veel blaffen en dat je dat gewoon goed hoort omdat de huizen gewoon zo gehorig zijn. En gewoon vragen of ze er rekening mee willen houden. Anders komen er alleen maar ergenissen naar je buren toe en dat is ook niet leuk. En zulke beesten kunnen wel 15 worden en 15 jaar lang dat gekef aan moeten horen dat lijkt me nou ook niet zo tof Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aargh! Keffende honden van de buren! Empty Re: Aargh! Keffende honden van de buren!

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 1:25

Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. Alleen zijn het bij mij de buren die niet aan mijn huis vast zitten. Ik heb er dus alleen last van als ik buiten ben of als de achterdeur open staat. De honden kunnen uren achter elkaar blaffen en idd ook om elk geluidje. In de zomer ben ik regelmatig maar binnen gaan zitten omdat ik er gestoord van werd. Ik heb er ook een keer voorzichtig iets van gezegd, maar de enige reactie was "ja, die kleine is ook een rothond".
Heb je een koop- of een huurhuis? Misschien kun je eens bij de woningstichting ofzo informeren. Ik heb een koophuis, maar mijn buren huren (ik werk bij de woningbouwcorporatie). Ik zal eens op mijn werk vragen of ze aan zulke dingen iets doen. Voor mij ishet nu alleen niet echt actueel, van de zomer zal ik wel weer veel last hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aargh! Keffende honden van de buren! Empty Re: Aargh! Keffende honden van de buren!

Bericht  blonky1986 vr 25 nov 2011 - 2:39

Aan blaffende honden valt iets te doen, maar het kost heel veel tijd en moeite en vooral bij teckels moet je heel consequent zijn.

Ik vraag mij af of ze dat geduld dan wel op willen brengen. Wij hebben zelf een teckel en zij luistert heel goed, maar je moet echt 100% consequent zijn, anders helpt het niet. Je zou kunnen zeggen dat je er last van hebt, maar ze zullen zelfs iets moeten ondernemen dat het blaffen ophoudt. Ik denk overigens ook dat je het via de woningbouw kunt spelen, als je er veel last van hebt.

blonky1986
blonky1986
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 118
Registratiedatum : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aargh! Keffende honden van de buren! Empty Re: Aargh! Keffende honden van de buren!

Bericht  Rebecca vr 25 nov 2011 - 6:34

Gelukkig zijn de honden al een jaar of 7 oud (dit klinkt trouwens wel heel gemeen, maar zo voelt t nu echt), maar goed, nog 8 jaar of wie weet zelfs langer zie ik dit ook niet zitten!
We hebben een koophuis en onze buren ook. Heb dus ook geen idee of we hier iets mee kunnen als de buren er niets mee doen...
Ik begrijp ook wat jij zegt Blonky, er valt iets te doen aan blaffende honden, maar dan moeten de eigenaren dat ook wel willen natuurlijk...zij zijn zelf erg veel weg, dan zijn de honden veel/lang/vaak te horen.
Als ze wel thuis zijn zijn ze niet meer zo streng...in het begin wel, maar nu niet meer. Vorige week nadat hij erom vroeg heb ik dus wel duidelijk aangegeven er veel last van te hebben, maar daar hebben ze nog niks mee gedaan, en eigenlijk verwacht ik ook niet dat dat nu nog gaat gebeuren...
Bobbie, vreselijk irritant is het he, ik word er inderdaad ook echt gestoord van, soms sta ik uit frustratie op de trap te stampen wanneer de buren weg zijn en de honden aan het blaffen/janken, maar dat is eigenlijk totaal niet hoe ik ben, maar nu word ik wel zo, vreselijk vind ik dat van mezelf!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Aargh! Keffende honden van de buren! Empty Re: Aargh! Keffende honden van de buren!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum