Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

toeslag kdv

+7
meisjesmama
Fearie
Tittih
Lejow
Tania
blondje1313
chipa
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

toeslag kdv Empty toeslag kdv

Bericht  chipa wo 23 nov 2011 - 2:46

Wij zijn nu aan het kijken bij verschillende kdv's. Probleem is dat de meeste pas 7:30 opengaan en ik opvang nodig heb vanaf 7:00. Nu hebben we er een gevonden waarbij je flexibele kwartieren kunt afnemen. Dan kunnen we dus 2x 15 minuten per keer extra afnemen tegen een extra tarief. Maar mag je deze extra tijd ook opgeven bij de kinderopvangtoeslag? Dus ipv 2 dagen pw is 22 uur dan 2 dagen pw is 23 uur?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  blondje1313 wo 23 nov 2011 - 2:52

Ik neem aan van wel, die uren moet je toch ook betalen?
Ik begreep toen ik de belastingtelefoon belde dat ze toch aan het eind van het jaar een rekening krijgen van het kdv met daarop het totaal bedrag en het totaal aantal uren van een jaar en dat ze aan de hand daarvan berekenen of je het juiste bedrag aan kinderopvangtoeslag hebt gehad.
Volgens mij kun je ook het kdv bellen en daar vragen hoe het zit, ik denk dat ze het daar op kantoor ook wel zullen weten.


blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Tania wo 23 nov 2011 - 3:31

Wij hadden ook verlengde opvang, aan het eind van de dag. Dit zat gewoon bij de uren per maand in die we hadden opgegeven bij de belastingdienst. Dus daar kregen we ook toeslag over.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Lejow wo 23 nov 2011 - 4:09

Dan heb ik ook even een vraag over de toeslag.. Ons kindje gaat per augustus naar het KDV, per augustus ga ik ook 3 dagen in de week werken. Je moet je jaarsalaris opgeven en daar berekenen ze dan mee hoeveel toeslag je krijgt. Maar de eerste 8 maanden krijg ik gewoon fulltime salaris, betekent dat dan, dat we ook minder toeslag krijgen de laatste 4 maanden van het jaar?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Tittih wo 23 nov 2011 - 8:21

Chipa: Je mag alle uren indienen die je afneemt, let wel op dat je maximaal 140% van je gewerkte uren mag indienen.
Werk jij die 2 dagen 16 uur, dan mag je max 22.4 uur indienen per week.
Ons kdv is 12 uur per dag open en wij betalen ook die 12 uur terwijl ze maar 9 uur gaat. Ik werk 8 uur per dag en mag dus volgens jaar nog maar 11,2 uur indienen, dat komt neer op 10 uur per maand helemaal zelf betalen als ze niet iets gaan veranderen bij het kdv...

Lejow, ze berekenen de toeslag over je gemiddelde loon van 1 kalenderjaar, daar komt een bedrag uit dat je nog ontvangt in 2011 en delen ze door het aantal maanden.
Dus je hebt bijvoorbeeld recht op 12000 voor een heel jaar op basis van je gemiddelde loonvan 2011,
Je neemt opvang af van aug t/m dec, dat zijn 5 maanden. Dan is het 12000:12 maand =1000,- Je hebt dan voor 5 maanden recht op 1000,- per maand.

Hoop dat het een beetje duidelijk is!? Ze kijken dus niet per maand, maar nemen het gemiddeld van een heel jaar

Tittih
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 90
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  chipa wo 23 nov 2011 - 8:37

Ik werk 32 uur per week dus dan mag ik bijna 45 uur per week indienen? F gaat 2 dagen per week naar het kdv dus dat zou 22 uur zijn.
Toeslag is trouwens behoorlijk karig. opvang voor 2 dagen is 615,- en we krijgen maar 262,- toeslag.
353.- dus zelf betalen voor slechts 2 dagen:(
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Tania wo 23 nov 2011 - 8:41

chipa schreef:Ik werk 32 uur per week dus dan mag ik bijna 45 uur per week indienen? F gaat 2 dagen per week naar het kdv dus dat zou 22 uur zijn.
Toeslag is trouwens behoorlijk karig. opvang voor 2 dagen is 615,- en we krijgen maar 262,- toeslag.
353.- dus zelf betalen voor slechts 2 dagen:(

Die max. 45 uur klopt maar dan wel op voorwaarde dat je man meer of evenveel werkt. Want die 140% is gebasseerd op het aantal uren van de minst werkende ouder.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  chipa wo 23 nov 2011 - 8:45

Tania schreef:
chipa schreef:Ik werk 32 uur per week dus dan mag ik bijna 45 uur per week indienen? F gaat 2 dagen per week naar het kdv dus dat zou 22 uur zijn.
Toeslag is trouwens behoorlijk karig. opvang voor 2 dagen is 615,- en we krijgen maar 262,- toeslag.
353.- dus zelf betalen voor slechts 2 dagen:(

Die max. 45 uur klopt maar dan wel op voorwaarde dat je man meer of evenveel werkt. Want die 140% is gebasseerd op het aantal uren van de minst werkende ouder.

ok dat is goed om te weten. Mijn man werkt nu nog 40 uur en in de toekomst wellicht 32 uur dus dat is geen probleem.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Fearie wo 23 nov 2011 - 9:12

Weet iemand toevallig ook wanneer het kdv-toeslag programma 2012 bij de Belastingdienst te downloaden is? Ga per 1 januari meer uren afnemen en wil dat alvast doorgeven of zou dat nog met het 2011 programma kunnen?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Gast wo 23 nov 2011 - 9:23

Vanaf 1 december kan je het doorgeven voor 2012. Nu kan je alleen een proefberekeing maken voor 2012.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  meisjesmama wo 23 nov 2011 - 9:39

En gaat dat hele verhaal door van die uren die je mag afnemen en meer inkomen is minder toeslag.
Want ik heb net een proefberekening gemaakt pfff geloof dat ik nu wel een tank zuurstof nodig heb....
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Gast wo 23 nov 2011 - 9:45

meisjesmama schreef:En gaat dat hele verhaal door van die uren die je mag afnemen en meer inkomen is minder toeslag.
Want ik heb net een proefberekening gemaakt pfff geloof dat ik nu wel een tank zuurstof nodig heb....

Hier ook :shock: ...wij gaan waarschijnlijk 900 euro per maand zelf betalen in 2012. Waarom werk ik eigenlijk nog?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Darius wo 23 nov 2011 - 9:47

[quote="Minneke"]
meisjesmama schreef:En gaat dat hele verhaal door van die uren die je mag afnemen en meer inkomen is minder toeslag.
Want ik heb net een proefberekening gemaakt pfff geloof dat ik nu wel een tank zuurstof nodig heb....

Hier ook :shock: ...wij gaan waarschijnlijk 900 euro per maand zelf betalen in 2012. Waarom werk ik eigenlijk nog?![/quote]

Daar was vandaag tot een discussie over in de Tweede kamer? Hoorde ik op Veronica vanmorgen in de auto.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Gast wo 23 nov 2011 - 9:51

[quote="Darius"]
Minneke schreef:
meisjesmama schreef:En gaat dat hele verhaal door van die uren die je mag afnemen en meer inkomen is minder toeslag.
Want ik heb net een proefberekening gemaakt pfff geloof dat ik nu wel een tank zuurstof nodig heb....

Hier ook :shock: ...wij gaan waarschijnlijk 900 euro per maand zelf betalen in 2012. Waarom werk ik eigenlijk nog?![/quote]

Daar was vandaag tot een discussie over in de Tweede kamer? Hoorde ik op Veronica vanmorgen in de auto.

Geen idee, maar het lijkt me een terechte vraag. Ik ben er qua inkomen ten opzichte van enkele maanden geleden bijna 1000 euro netto op vooruit gegaan, maar daarvan kan ik straks dus zo weer het grootste gedeelte direct afdragen. Ik snap het aan de ene kant wel hoor, maar aan de andere kant; je jaagt mensen (vrouwen) wel hard weg uit de arbeidsmarkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Tania wo 23 nov 2011 - 9:54

Ik vind het wel meevallen wat we gaan betalen. Bij ons gaan er straks twee kindjes ongeveer 1 dag per week naar de gastouder (40 uur per kind per maand) en daarvoor moeten we rond de 89 euro zelf betalen. Dat is nadat we zijn overgestapt van gastouderbureau, bij het bureau waar we nu zitten zou het 120 euro per maand zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Darius wo 23 nov 2011 - 10:01

[quote="Minneke"]
Darius schreef:
Minneke schreef:
meisjesmama schreef:En gaat dat hele verhaal door van die uren die je mag afnemen en meer inkomen is minder toeslag.
Want ik heb net een proefberekening gemaakt pfff geloof dat ik nu wel een tank zuurstof nodig heb....

Hier ook :shock: ...wij gaan waarschijnlijk 900 euro per maand zelf betalen in 2012. Waarom werk ik eigenlijk nog?![/quote]

Daar was vandaag tot een discussie over in de Tweede kamer? Hoorde ik op Veronica vanmorgen in de auto.

Geen idee, maar het lijkt me een terechte vraag. Ik ben er qua inkomen ten opzichte van enkele maanden geleden bijna 1000 euro netto op vooruit gegaan, maar daarvan kan ik straks dus zo weer het grootste gedeelte direct afdragen. Ik snap het aan de ene kant wel hoor, maar aan de andere kant; je jaagt mensen (vrouwen) wel hard weg uit de arbeidsmarkt.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3047360/2011/11/23/Kamp-niet-eens-met-kritiek-op-kinderopvangingreep.dhtml

Dit is het.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  meisjesmama wo 23 nov 2011 - 10:15

Minneke schreef:
meisjesmama schreef:En gaat dat hele verhaal door van die uren die je mag afnemen en meer inkomen is minder toeslag.
Want ik heb net een proefberekening gemaakt pfff geloof dat ik nu wel een tank zuurstof nodig heb....

Hier ook :shock: ...wij gaan waarschijnlijk 900 euro per maand zelf betalen in 2012. Waarom werk ik eigenlijk nog?!

Wat we zelf gaan betalen weet ik even niet. Wel weet ik dat het ongeveer 150 euro meer is per maand :shock: Inderdaad de vraag mij is dan ook waar werk ik voor joh...
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Papillio wo 23 nov 2011 - 19:41

Ik heb een 0 uren contract en ons kindje gaat straks 1dag per week naar het kdv. Hoe zou het dan zitten met de toeslag?
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Darius wo 23 nov 2011 - 19:54

@papillio: ik neem aan dat je zulke vragen wel kunt terugvinden op de site van de belastingdienst, en anders even de belastingtelefoon bellen? Er zullen vast meer mensen zijn met dezelfde vraag.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Tania wo 23 nov 2011 - 20:29

Papillio schreef:Ik heb een 0 uren contract en ons kindje gaat straks 1dag per week naar het kdv. Hoe zou het dan zitten met de toeslag?

Dan moet je een schatting maken van je uren. De 140% regel telt dan ook gewoon, dus als achteraf blijkt dat je te weinig uren hebt gewerkt en te veel toeslag hebt gehad moet je terug betalen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Papillio wo 23 nov 2011 - 23:22

Dankje, Tania!
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  chipa do 24 nov 2011 - 7:57

Gastouderopvang is ook zoiets. Wij krijgen daar 0,- toeslag voor want ons gezinsinkomen is te hoog. Ja, mijn man verdient behoorlijk, maar ik weinig. Idd geen stimulans als vrouw om te gaan werken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 8:01

volgens mij klopt dat niet hoor chipa, ook voor een gastouder krijg je nog heel lang 33 procent kinderopvangtoeslag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  chipa do 24 nov 2011 - 8:03

Overal waar ik dat invul ligt de grens op 73.000 als gezinsinkomen:(
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Lejow do 24 nov 2011 - 8:05

chipa schreef:Overal waar ik dat invul ligt de grens op 73.000 als gezinsinkomen:(

Dat is toch een behoorlijk hoog jaar inkomen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

toeslag kdv Empty Re: toeslag kdv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum