Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kdv toeslag

+5
Annie24
Puggle
Twellie
peach
Darius
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Kdv toeslag

Bericht  Darius zo 3 feb 2013 - 0:06

Zonet een nieuwe blog online gezet. Over kinderopvangkosten.

Ik ben even benieuwd of hier gezinnen zijn die te maken hebben gekregen met een enorme stijging van kinderopvangkosten en of zij de afweging hebben gemaakt om daarom minder te gaan werken of zijn overgestapt naar een gastouder.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  peach zo 3 feb 2013 - 0:10

Ik heb gekeken voor een gastouder,degene die mij aansprak was iets van 0,80 cent goedkoper per uur dan het Kdv nu. Voor ons vond ik dag niet de moeite om over te stappen. Je moest daar trouwens de luiers en voor baby s de voeding meegeven.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  Twellie zo 3 feb 2013 - 0:16

Nee gek genoeg niet, we betalen nu misschien een paar tientjes meer per maand.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  Puggle zo 3 feb 2013 - 0:24

Wij zijn gelijk gebleven. Maar ik ben minder gaan werken dus daardoor ook meer toeslag dus trekt elkaar recht. Gelukkig.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  Annie24 zo 3 feb 2013 - 0:59

Wij zouden voor 2 dagen € 55 per maand meer gaan betalen, wat op jaarbasis dus neerkomt op € 660. Behoorlijk wat vind ik.
Daarom gaat Y. vanaf aankomende week nog maar 1 dag per week en de andere dag past mijn moeder op.
Als we de dag zelf inclusief de verhoging berekenen komen we op een besparing van € 1700 per jaar uit.
Op dit moment staat ons huis te koop en wordt in het 1e kwartaal van 2014 ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Dat heeft mede onze keuze bepaald omdat we nu zoveel mogelijk willen sparen voor als we met dubbele lasten komen te zitten. Hadden we geen nieuw huis gekocht hadden we de verhoging voor lief genomen en was Y. gewoon 2 dagen naar het kdv blijven gaan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  Highway zo 3 feb 2013 - 1:00

Ik kan er nog niks over zeggen maar heb net wel in 1 ruk je blogs uitgelezen. Bezuinigen is momenteel helemaal mijn aandachtspunt dus ik herken een hoop en je legt alles goed uit, echt leuk, gaat bij mijn favorieten!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  Darius zo 3 feb 2013 - 1:10

Annie, jullie hebben dus wel een bewuste keuze gemaakt om te gaan veranderen zodat je geld bespaart.

Highway, bedankt voor je compliment! Waarom ben jij gaan consuminderen, als ik vragen mag?

Hadden we net de werkdagenconstructie rond voor als L naar de basisschool zou gaan, is dat nu allemaal weer onduidelijk...maar wellicht hebben we dan helemaal geen bso meer voor hem nodig.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  Annie24 zo 3 feb 2013 - 1:23

Klopt, de keuze is inderdaad bewust gemaakt en komt voort uit de situatie waarin we ons nu bevinden en het feit dat we zoveel mogelijk willen sparen om eventueel dubbele lasten op te kunnen vangen en daarnaast ook nog het huis gewoon in kunnen richten zoals we willen.
Eigenlijk willen we dus gewoon zoveel mogelijk centjes op de bank Laughing

Eigenlijk wilden we hem naar de psz doen, maar hier kan je pas vanaf 2,5 jaar naar de psz en dat kost € 10 per maand voor 3 dagdelen. Dat zou dus helemaal veel opleveren. Y. zou dan echter pas in september kunnen omdat hij net vóór de grote vakantie 2,5 wordt. Omdat hij straks al genoeg nieuwe indrukken op gaat doen door de verhuizing hebben we besloten hem dan 1 dag op het kdv te laten zitten en verder geen veranderingen voor hem toe te voegen. Tijdens het verhuizen blijft hij dus ook gewoon naar het kdv gaan. Als we dan éénmaal in het nieuwe huis zitten kunnen we altijd kijken of we hem daar naar de psz doen voor 1 jaar of hem gewoon nog 1 jaar op het kdv laten tot hij naar de basisschool gaat. We hebben hem wel vast ingeschreven bij de psz in de nieuwe woonplaats, maar het ligt er gewoon aan hoe hij op de verhuizing gaat reageren. Hij kan namelijk helemaal niet goed tegen veranderingen, maar tegen die tijd is hij 3 of bijna 3, dus misschien dat het dan anders is.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  Fearie zo 3 feb 2013 - 1:24

Wij zijn voor 2.5 dag per week 80 euro meer gaan betalen, mijn vriend is gedeeltelijk werkloos en hebben besloten om D. per 1 februari nog maar 1 dag in de week naar de kdv te brengen. Nu kost het ons 100 euro per maand ipv eerst 280 euro.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  Sanne zo 3 feb 2013 - 1:43

Wij betalen per maand 90 euro meer, dat vind ik echt veel, omdat mijn vriend juist minder is gaan werken, dus onze inkomsten erop achteruit gaan. Andere opvang hebben we niet in gedachten. We hebben geen gratis opvang als opa's en oma's etc. en een gastouder scheelt misschien wel, maar wij en onze dochter voelen ons goed bij het kinderdagverblijf waar ze nu heen gaan, dus we laten het maar zo.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  Highway zo 3 feb 2013 - 1:49

@ darius, beetje bewustwording, we hebben vorig jaar een huis gekocht (ook nieuwbouw met gedeelte aflos.vrij), er komt nu een kindje en ik wil alles een beetje op derit hebben betreft de hypotheek en hoe we het beste rond kunnen komen. We hebben het niet slecht maar ik denk dat we het beter kunnen doen qua sparen voor de toekomst etc. smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  chipa zo 3 feb 2013 - 2:24

Wij betalen vanaf januari 45 euro meer per maand en vaaf maart nog meer omdat ik dan meer ga verdienen en dus minder toeslag krijg. F gaat 2 dagen per week naar het kdv en 1 dag naar opa en oma. Man en ik werken beide 4 dagen. Zou wel minder willen werken maar dat is op dit moment helaas geen optie. Extra dag opa en oma ook niet. Gastouder vind ik persoonlijk niets dus er zit voor ons niets anders op dan het zo houden. F heeft het naar zijn zin op het kdv dus ik zou ook niet zo snel switchen naar een goedkoper alternatief ( muv opa en oma).
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kdv toeslag Empty Re: Kdv toeslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum