Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

+14
Roodkapje
ChocoChip
Pompoen
Muppetje
Eris
Esperanza
Marin
blonky1986
Susan
Tania
Julia
girli
Ibbeltje
blackpearl
18 plaatsers

Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  blackpearl di 22 nov 2011 - 22:50

Hi dames!

Volgend jaar gaan we trouwen.
We hebben een kleine familie en vriendenkring (40 man totaal) en willen geen groot feest geven, ook omdat 75% van de gasten al wat ouder is..
Wat ik wel graag wil, is een mooie jurk aan (geen duren maar tis wel een bruidsjurk).
Maar ben bang voor de reacties (geen idee waarom), als we eerst gaan luchen met alle gasten bijvoorbeeld, dan trouwen in het gemeentehuis, een borreltje en erna met de ouders en getuigen een dinner.
Foto's komen ook nog ergens tussendoor.
Mijn vriend vind dat we het niet kunnen maken mensen alleen op de borrel uit te nodigen,dus vandaar dat ze mee kunnen lunchen..
Het is nogal een dilemma, je hebt natuurlijk niet met iedereen een even goede band..
Hoe was jullie indeling, voor degenen die intiem getrouwd zijn, wellicht komen we dan nog op andere ideeen!

Groetjes BP
blackpearl
blackpearl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 54
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Ibbeltje di 22 nov 2011 - 22:51

Reacties zullen er altijd zijn. Ik ben van mening dat je het moet doen zoals jullie willen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  girli di 22 nov 2011 - 22:53

Ibbeltje schreef:Reacties zullen er altijd zijn. Ik ben van mening dat je het moet doen zoals jullie willen.
+1

Mensen hebben altijd wel wat te zeuren.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Julia di 22 nov 2011 - 22:55

Hoi Blackpearl

Wij gaan ook vrij intiem trouwen, al geven we wel een feest(je) 's avonds. Wij hebben 20 daggasten en max 45 avondgasten. We maken eerst foto's, dan gaan we trouwen op het gemeentehuis (14.30). Vervolgens gaan we met de daggasten naar ht huis van mijn schoonouders, zij wonen buitenaf en hebben een grote tuin waar we gaan barbequen. Daarna komen de avondgasten en zetten we muziek op zodat er gedanst kan worden en zorgen we voor lekker en veel eten en drinken. Voor ons gevoel dus een vrij kleine en intieme bruifloft.
En ja ik heb een echte jurk...een Pronovias waar ik verliefd op ben Very Happy

Ik zou proberen lak te hebben aan wat andere mensen vinden..als het goed is trouw je maar 1x en dat moet je vooral doen zoals jullie dat leuk vinden!
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Tania di 22 nov 2011 - 22:59

Wij hadden ongeveer 45 mensen op onze bruiloft. Iedereen mocht de hele dag komen.
Onze indeling was als volgt:
Thuis aankleden en klaarmaken en naar het gemeentehuis vertrekken met onze ouders en opa en oma
Trouwen
Naar de locatie die we gehuurd hadden
Taart met koffie en thee
Even gezellig kletsen
Foto's maken in het bos bij de feestlocatie
Ondertussen kregen de gasten borrelhapjes, drinken enz.
Buffet eten
Daarna nog gewoon gezellig zitten praten enz. met drinken en hapjes We hadden geen feest met dansen ofzo.
Naar de bruidssuite

Sommige mensen kwamen alleen met het trouwen of alleen 'savonds even feliciteren maar het grootste deel was er de hele dag bij.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Susan di 22 nov 2011 - 23:07

Waarom zou je dat kritiek op krijgen? Je doet het nota bene zo omdat je rekening wil houden met je gasten en het feit dat zijn ouder zijn. Als je alleen een borrel had gegeven dan had ik het nog niet gek gevonden. Dat is toch jullie goed recht?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  blonky1986 wo 23 nov 2011 - 0:48

Doe het vooral zoals je zelf wilt, je hebt altijd wel mensen die het anders zouden doen, maar het is jullie dag! Wij willen het ook klein en intiem, maar het is onze dag en als mensen er een mening over hebben is dat mooi hun probleem! Geniet ervan en doet het vooral zoals jullie willen.
blonky1986
blonky1986
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 118
Registratiedatum : 26-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Marin wo 23 nov 2011 - 0:53

Dit is precies zoals ik het zou willen. Lijkt me heel fijn juist. Zo klein vind ik t niet eens. En gewoon doen, het is jullie bruiloft.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Esperanza wo 23 nov 2011 - 0:59

Ik ben het eens met de rest. Commentaar is er altijd wel. Dus ik zou het doen zoals jullie willen en daarbij niet zoveel aantrekken van andere mensen.
Het lijkt me trouwens wel heel leuk en intiem om het zo klein te houden!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Eris wo 23 nov 2011 - 1:00

Ik vind het altijd zo zonde om je dag indeling aan te passen aan de meningen van je gasten. Het is jullie dag dus doe het op de manier waarbij jullie je goed voelen.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Muppetje wo 23 nov 2011 - 5:29

Wij hadden de hele dag maar ongeveer 20 mensen. Wij hebben eerst foto's gemaakt, toen we thuis kwamen waren de gasten er en hadden we thuis taart en voor de liefhebbers lunch. Toen zijn we naar het stadhuis gegaan, en daarna direct door naar het restaurant, eerst champagne en hapjes en daarna diner. We hebben erg lang getafeld en zijn daarna nog even bij de opa van mijn man geweest, die kon er niet bijzijn omdat hij heel slecht lag. Hij vond het geweldig dat we er waren. Daarna zijn we naar de bruidssuite gegaan

Ik had wel een jurk, mijn man een mooi pak en we hadden een Rolls als trouwauto. Wij hebben nooit commentaar gehad.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Pompoen wo 23 nov 2011 - 5:56

Wij hebben ook een eigenwijze bruiloft gehouden. Iedereen mocht bij het de voltrekking op het stadhuis zijn, dat vonden wij tenslotte het belangrijkste. Daarna zijn we met iedereen die er was naar een restaurantje gelopen en daar hebben we voor iedereen een high tea gehouden de rest van de middag. Daar waren denk ik zo'n 60 mensen, misschien wel 70, ik heb niet geteld. Daarna zijn we met iets van 12 mensen een wandelingetje gaan maken terwijl de rest van de gasten weg ging en 's avonds hadden we een heerlijk 4-gangendiner (of was het vijf, dat weet ik niet meer) met ongeveer 18 mensen in een soort kamer/zaal die we voor onszelf hadden. Dat waren familie en vrienden, iedereen die wij belangrijk vonden eigenlijk. We hebben dus eigenlijk de hele avond zitten dineren.
Het was ontzettend geslaagd en precies wat we wilden. Iedereen vond het ook echt bij ons passen. 't enige gezanik kwam van een tante die echt vond dat zij ook bij het diner had moeten mogen zijn omdat ze er helemaal voor uit Oostenrijk moest komen. Maar ik had helemaal geen ooms en tantes bij het diner erbij en wilde haar er ook absoluut niet bij hebben. Uiteindelijk is ze helemaal niet gekomen, wat ik wel zo rustig vond silent.

Edit: oh ja en 's ochtends hebben wij met ongeveer 16 mensen verzameld bij mij thuis. Daar hebben we simpel broodjes gegeten die ik 's ochtends zelf gesmeerd had, wat foto's gemaakt, wat gekletst en corsages opgedaan enzo en daarna zijn we gezamenlijk naar het stadhuis gegaan. Wij hadden een trouwauto gehuurd voor een uur, dus we zijn in een hele mooie auto naar het stadhuis gebracht, de rest hebben we namelijk lopend gedaan en vlakbij elkaar, 's avonds heeft een vriendin ons thuis gebracht.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  ChocoChip wo 23 nov 2011 - 7:21

Wij houden het nog kleiner.. ongeveer 15 man,
In de middag foto's maken, rond 4 uur trouwen, dan bij ons thuis een borrel voor collega's/buren/kennissen,
En in de avond in een zalencomplex een BBQ.
Wel allebei in feestelijke kleding, en ook een prof fotograaf.

En hoe je het ook went of keert, er is altijd iemand die iets te zeiken heeft, of vind dat ie dat mag zeggen.

Succes met de voorbereidingen, hoe klein of hoe groot maak het jullie dag!
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Roodkapje wo 23 nov 2011 - 10:37

Wij hebben het nog intiemer / kleiner gedaan...

25 gasten, op dinsdagochtend 9.15 uur ( dat geeft ook reacties als: 'zo vroeg, gratis, etc). Maar vooral van mensen die niet zijn uitgenodigd smile, geen fotograaf gewoon familie die fotoc. 's maakten, ook op locatie. Daarna bij mijn ouders in huis aan de champagne en bruidstaart gemaakt door mijn zusje ( zij heeft een taartenshop). Alles snel, snel maar dan zonder zichtbare haast. Wij moesten om 11 uur weer in de auto zitten naar Schiphol. OP honeymoon.
Ik heb wel een jurk van de bridalcollectie van Monsoon gekocht(zilvergrijs ipv wit).De meisjes in dure Monsoonjurkjes en manlief had gewoon z'n pak aan, nieuw overhemd. Zoontje een setje van Gap.
Ondanks we geen feest, geen receptie, geen lunch etc. hebben aangeboden vond iedereen die er was het prachtig en heeft iedereen genoten. Het was de 4 na mooiste dag van ons leven. De geboorte van de kinderen was toch echt veel mooier, maar dat voelde ook zo speciaal. Het was echt zoals het bij ons past. Wij plannen alles strak in omdat wij nooit tijd hebben. We zijn een beetje druk altijd dus niemand had een hele dag verwacht.
We geven volgend jaar in de zomer nog wel een bbq voor de hele familie maar dat is dan ook meteen de housewarming en feest in 1.Ik zou het zo weer zo overdoen...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Jelin wo 23 nov 2011 - 22:47

Wij zijn getrouwd op een dinsdagmorgen om 9.00 uur. Mijn man wilde nooit trouwen en uiteindelijk heeft hij me toch ten huwelijk gevraagd. Hij wilde graag zichzelf blijven en het klein houden. Bij de huwelijksvoltrekking waren alleen mijn ouders, broertje, zusje, zijn broertje en natuurlijk onze dochter.

Daarna zijn we naar ons huis gegaan, waar we een geluncht hebben en 's avonds kwamen er nog wat mensen langs om ons te feliciteren.

Ow ja we zijn in onze normale kleding getrouwd. Had wel een jurk aan, maar die zou ik zo weer aan kunnen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Koffieleut wo 23 nov 2011 - 23:13

Wij hebben het ook heel klein gehouden. We zijn op maandagmorgen om 9 uur getrouwd (idd daar krijg je heel veel reacties over...) iedereen die dat wilde mocht op het stadhuis komen. Daarna hebben we, met onze families (ouders, zussen met aanhang) en een vriend die hobbyfotograaf is, koffie met gebak gehad en daarna een brunch. Tussen de koffie en de brunch heeft die vriend foto's gemaakt met onze familie. Na de brunch hebben we de verdere foto's gemaakt. Ik had wel een mooie jurk aan, ook geen dure maar wel een trouwjurk, met voor mij een speciale betekenis.

We hebben bijna geen commentaar gehad, 1 vriend van mijn man vond het allemaal maar raar. Maar hij is ook een stuk traditioneler dan wij zijn. Verder vond iedereen het heel erg bij ons passen om op deze manier te trouwen en zijn wijzelf nog altijd heel blij dat we op deze manier getrouwd zijn.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 3:59

Joy_ schreef:Dit is precies zoals ik het zou willen. Lijkt me heel fijn juist. Zo klein vind ik t niet eens. En gewoon doen, het is jullie bruiloft.

Helemaal mee eens. Ik wil zelf ook een kleine en intieme bruiloft als we gaan trouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  snoezel ma 28 nov 2011 - 6:53

Gewoon doen wat je zelf wil. Het is jullie dag en je kan het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken.

Wij zouden, als we ooit zouden trouwen, het ook heel klein houden. Max 20 a 25 mensen. Alleen de mensen die echt ECHT heel dichtbij ons staan.. En ja, er zullen een hoop mensen beledigd zijn, maar tja...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  flower ma 28 nov 2011 - 8:28

Wij willen in 2013 of 2014 trouwen.
Ook wij willen niet groot trouwen maar zijn nog aan het brainstormen hoe of wat.
Ik denk dat wij aan zo'n 40-50 gasten komen.
Het idee van de high tea vind ik wel erg leuk! Eventueel daarna nog met een kleinere groep nog wat eten in de avond..
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest.. Empty Re: Intieme bruiloft, wel een jurk maar geen groot feest..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum