Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Logopedie

+2
Susan
Ayla
6 plaatsers

Ga naar beneden

Logopedie Empty Logopedie

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 5:32

Vorige week bracht ik C.iske naar de voorschool en zeiden ze dat de logopediste de volgende dag zou komen.
Ik had 2 maanden geleden al een toestemmingsforumier getekend voor als ze zou komen dat ze hem eventueel zou mogen observeren.
Nu was ze al geweest toen hij ziek was en werd me nu medegedeeld dat ze de volgende dag weer zou komen. De juf wilde alweer weglopen toen ik vroeg of ze een reden hadden om haar naar C.iske te laten kijken. Daarop antwoordde ze dat ze hem vaak niet verstaan.
Beetje slordig om dat zo tussen neus en lippen door te vermelden maar goed....

Hij is dus geobserveerd en de logopediste van de GGD vindt dat hij te nasaal praat, hij maakt veel ng-klanken en daarom is hij nu doorverwezen voor logopedie. Omdat er bij mijn man gehoorproblemen in de familie voor komen moet hij ook naar het audiologisch centrum.......

Nu vraag ik me af of het staks niet een beetje veel gaat worden voor hem, 4 dagdelen per week naar school, 1 keer per week zwemmen en dan nog 1 keer per week naar de logopedie.
En ik ben ook wel benieuwd of er hier ervaringen zijn met logopedie, wat moet ik er van verwachten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Ayla di 22 nov 2011 - 5:35

Kun je hem dan niet 1 dagdeel minder naar school doen? Logopedie heb ik geen ervaring mee...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 5:36

Ayla schreef:Kun je hem dan niet 1 dagdeel minder naar school doen? Logopedie heb ik geen ervaring mee...

Dat mag niet, voorschool is 4 dagdelen.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 5:40

Ik zou het gewoon even aan kijken, misschien trekt hij het wel. En anders kan je er altijd nog voor kiezen om 1 van die dingen minder of tijdelijk minder te doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Ayla di 22 nov 2011 - 5:41

Hm dus het wordt (mits het te druk is) óf school, óf zwemmen? Over een klein jaartje gaat ie sowiezo naar de kleuters toch? (jeetje wat vliegt de tijd weet nog dat ie geboren werd...)
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 6:09

logopedie is vaak maar een half uurtje, kun je dat ook niet onder de schooltijd plannen? Of direct om half 9 of direct aansluitend aan school om half 12/12 uur?


Laatst aangepast door Rejoy. op di 22 nov 2011 - 6:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Susan di 22 nov 2011 - 6:10

Toen Ezra nog logopedie had, had hij twee dagdelen per week peuterspeelzaal en drie hele dagen (van 9.00 tot 15.00) speel/leergroep, op zich was dat wel te doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  woezel di 22 nov 2011 - 7:45

Hier heeft de oudste ook logopodie gehad, was 20 min. En gaat echt spelenderwijs. Hier vond hij het juist wel leuk. Hij ging toen 2x naar psz. Later ook nog een tijdje dat hij al op school zat. Toen deed ik het wel tussen schooltijd.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Makamba di 22 nov 2011 - 7:50

E. heeft 4 dagdelen PSZ en gaat 1 keer peer week naar de logopedist!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Printje di 22 nov 2011 - 8:20

Rejoy. schreef:logopedie is vaak maar een half uurtje, kun je dat ook niet onder de schooltijd plannen? Of direct om half 9 of direct aansluitend aan school om half 12/12 uur?

Dit zou ik persoonlijk dus weer niet doen, zo mist een kind ook weer vanalles op school. Ik vraag mijn ouders uit de klas altijd om zulke dingen zoveel mogelijk na schooltijd te plannen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Susan di 22 nov 2011 - 8:39

Printje schreef:

Dit zou ik persoonlijk dus weer niet doen, zo mist een kind ook weer vanalles op school. Ik vraag mijn ouders uit de klas altijd om zulke dingen zoveel mogelijk na schooltijd te plannen.

Dit is natuurlijk een peuterspeelzaal, dus dan zou je gewoon een dagdeel missen. Ik snap dat je vier dagdelen moet afnemen (hoewel mijn nichtje dat overigens niet hoefde; ze boden vier dagdelen aan, maar je mocht ook minder) maar als zij zelf logopedie aanraden en het valt niet in te plannen in het huidige schema dan zullen ze daar toch wel begrip voor hebben?

Sowieso moet je ook maar afwachten op welk tijdstip je een plekje kunt vinden. De tijden na school zitten vaak als eerste vol, want iedereen wil dan, dus soms kun je alleen tijdens schooltijd, of je moet meteen veel langer op de wachtlijst.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Printje di 22 nov 2011 - 8:41

Susan schreef:
Printje schreef:

Dit zou ik persoonlijk dus weer niet doen, zo mist een kind ook weer vanalles op school. Ik vraag mijn ouders uit de klas altijd om zulke dingen zoveel mogelijk na schooltijd te plannen.

Dit is natuurlijk een peuterspeelzaal, dus dan zou je gewoon een dagdeel missen. Ik snap dat je vier dagdelen moet afnemen (hoewel mijn nichtje dat overigens niet hoefde; ze boden vier dagdelen aan, maar je mocht ook minder) maar als zij zelf logopedie aanraden en het valt niet in te plannen in het huidige schema dan zullen ze daar toch wel begrip voor hebben?

Sowieso moet je ook maar afwachten op welk tijdstip je een plekje kunt vinden. De tijden na school zitten vaak als eerste vol, want iedereen wil dan, dus soms kun je alleen tijdens schooltijd, of je moet meteen veel langer op de wachtlijst.

Klopt ik doe er ook nooit moeilijk om maar sommige ouders denken te makkelijk, ah joh een kleuterklas, wat valt er te missen, vandaar mijn reactie. Ik snap ook wel dat die tijden als eerste volzitten en als het niet anders kan dan moet het inderdaad zo, maar op een peuterzaal is het natuurlijk weer een ander verhaal als ze het missen, dat klopt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Thunder di 22 nov 2011 - 8:46

Hier plannen we juist onder schooltijd, raadde de juf zelfs aan. T. gaat de hele week naar school en 1x zwemmen en 1x logopedie. S. gaat 2x naar de psz en op een aparte dag naar logopedie.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 9:31

Volgens mij is het bij deze voorschool wel echt de bedoeling dat je 4 dagen afneemt.
Maar inderdaad onder "schooltijd" vind ik wel een goede.
Ik had er zelf nog niet eens echt over nagedacht dat ik zelf niet zo veel te zeggen heb over de tijden maar aangezien er een eachtlijst is van 2 maanden zullen ze wel aardig volgepland zitten en is de kans dus sowieso redelijk groot dat het onder "schooltijd" zal vallen.

Ik zou het persoonlijk wel wat veel vinden als hij sóchtends naar "school" moet, dan naar huis om te eten en dan weer naar logopedie waar we ook nog een kwartier voor onderweg zullen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Logopedie Empty Re: Logopedie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum