Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan dit?

+19
Aggi
Alyssa
PapillonRose
mickey
Flower_L
CCC
Susan
Jasmine
LMCurious
Printje
Arwyn
Mamsie
Ayla
Tania
Teddyaapje
Makamba
Monte
Pussycat
Parisienne
23 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kan dit? - Pagina 2 Empty Re: Kan dit?

Bericht  Parisienne di 22 nov 2011 - 7:28

Rejoy. schreef:jezus, hoe krijg je het voor elkaar, een operatie gehad waarbij je niet zwanger mag raken, weten dat je geen spiraal hebt, sowieso één keer onveilige sex met je eigen man, vreemd gaan en met die man ook nog eens onveilige sex hebben. Wat voor operatie was dat dan, dat ze nu niet zwanger mag zijn en het vruchtje moet laten aborteren?
Tsja.. ik kan er ook gewoon echt niet over uit! Ze zat al enigszins in de problemen.. ging een verhouding aan met die andere vent, man weet er het fijne niet van maar wel 'iets'. Relatie tussen man en vrouw is niet echt goed meer en blijven o.a. bij elkaar voor de kinderen. Ze twijfelt heel erg wat ze moet doen, voor haar man (en gezin) gaan of voor die vent. Ik vind dat ze echt vreselijk bezig is en dat ze snel een keuze moest maken! Maar toen vertelde ze ook nog eens even dat ze zwanger is.. Rolling Eyes Ze moet het allemaal verder zelf uitzoeken, wat ze wil, voor wie ze wil gaan, etc. Maar het feit dat ze zwanger is maakt heel de situatie nog erger natuurlijk.

Met haar man is ze overigens net voor de operatie naar bed geweest, dus toen deden ze het wel onveilig maar was het niet 'gevaarlijk' voor een eventueel kindje. Ze heeft daarna dus die operatie gehad, een b.ors.t.verkl.ein.ing, en dat brengt grote risico's met zich mee. Hoe en wat precies weet ik niet, waarschijnlijk heeft het te maken met de aanmaak van borstvoeding gok ik, maar de arts heeft haar wel echt gewaarschuwd voor een zwangerschap.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  PapillonRose di 22 nov 2011 - 7:34

Jeetje, heeft die zich even in een lastig parket gebracht! En helemaal omdat het haar ook nog is afgeraden zwanger te worden binnen 6 maanden vanwege die operatie. Wat een bizarre situatie. Ben benieuwd of ze nog duidelijkheid krijgt over wie de vader zou zijn, lijkt me nog best lastig om daar achter te komen. Het meest betrouwbaar lijkt me een DNA test, maar dat zal nu ook nog niet gaan. Ben benieuwd wat ze nog kan uitvinden..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 7:50

Een abortus is trouwens ook wel lekker makkelijk, afgezien van het feit van die operatie... Had ze haar hersenen maar moeten gebruiken.. Of ben ik nu weer gek? Zijn mensen die jaren proberen zwanger te raken of geen kinderen kunnen krijgen en zij ligt even met een ander in bed en is ze zwanger... Naja goed, ik word hier een beetje verdrietig van...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne di 22 nov 2011 - 7:56

chococupcake schreef:Een abortus is trouwens ook wel lekker makkelijk, afgezien van het feit van die operatie... Had ze haar hersenen maar moeten gebruiken.. Of ben ik nu weer gek? Zijn mensen die jaren proberen zwanger te raken of geen kinderen kunnen krijgen en zij ligt even met een ander in bed en is ze zwanger... Naja goed, ik word hier een beetje verdrietig van...
'Makkelijk' is een abortus nooit natuurlijk, maar ik begrijp wat je bedoelt. Ze had inderdaad haar hersenen moeten gebruiken, ze is ontzettend dom geweest, ze heeft heel veel spijt dat ze zo onvoorzichtig is geweest, maar dit is allemaal niet meer terug te draaien. Ze is nu zwanger en moet beslissen over wat ze gaat doen. Mocht er geen gevaar zijn voor het kindje m.b.t. die operatie weet ik niet of ze dan direct over abortus na zou denken. Ik denk dat ze dan een weloverwogen keuze zou maken! Nu heeft ze eigenlijk geen keuze..

Het is inderdaad allemaal niet eerlijk, ik ken ook situaties van dichtbij waarbij het zwanger worden nooit gelukt is helaas. Als er dan situaties als deze voorbij komen maakt dat je verdrietig, dat is logisch!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Alyssa di 22 nov 2011 - 7:59

Maar waarom wil ze nou persé weten van wie het kindje zou zijn? Ze laat het toch sowieso weghalen, dus wat maakt dan nog het verschil?
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  Aggi di 22 nov 2011 - 8:05

Alyssa schreef:Maar waarom wil ze nou persé weten van wie het kindje zou zijn? Ze laat het toch sowieso weghalen, dus wat maakt dan nog het verschil?

+ 1
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Tania di 22 nov 2011 - 8:07

Parisienne schreef:
chococupcake schreef:Een abortus is trouwens ook wel lekker makkelijk, afgezien van het feit van die operatie... Had ze haar hersenen maar moeten gebruiken.. Of ben ik nu weer gek? Zijn mensen die jaren proberen zwanger te raken of geen kinderen kunnen krijgen en zij ligt even met een ander in bed en is ze zwanger... Naja goed, ik word hier een beetje verdrietig van...
'Makkelijk' is een abortus nooit natuurlijk, maar ik begrijp wat je bedoelt. Ze had inderdaad haar hersenen moeten gebruiken, ze is ontzettend dom geweest, ze heeft heel veel spijt dat ze zo onvoorzichtig is geweest, maar dit is allemaal niet meer terug te draaien. Ze is nu zwanger en moet beslissen over wat ze gaat doen. Mocht er geen gevaar zijn voor het kindje m.b.t. die operatie weet ik niet of ze dan direct over abortus na zou denken. Ik denk dat ze dan een weloverwogen keuze zou maken! Nu heeft ze eigenlijk geen keuze..

Het is inderdaad allemaal niet eerlijk, ik ken ook situaties van dichtbij waarbij het zwanger worden nooit gelukt is helaas. Als er dan situaties als deze voorbij komen maakt dat je verdrietig, dat is logisch!

Wat is er dan zo gevaarlijk voor de baby?
Ik heb wel is gehoord dat je niet zwanger moet worden na een borstverkleining, maar dat was dan omdat je borsten weer veranderen tijdens de zwangerschap waardoor de operatie (vrijwel) nutteloos is geweest. En het litteken is natuurlijk nog niet genezen dus dat zal ook niet geweldig zijn als je borsten gaan groeien.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Viva di 22 nov 2011 - 8:10

Zo mee eens!
Veel mensen kiezen zo makkelijk voor een abortus!
Je kan er toch zelf voor zorgen dat het niet nodig is. (Ik ben er sowieso op tegen)
Voor de rest kan ik geen zinnige reactie geven.
't Idee alleen al dat ze niet weer van wie het is, van haar MAN(!!!) of minnaar. Bah.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  koNijntje di 22 nov 2011 - 8:15

Aggi schreef:
Alyssa schreef:Maar waarom wil ze nou persé weten van wie het kindje zou zijn? Ze laat het toch sowieso weghalen, dus wat maakt dan nog het verschil?

+ 1

+1, dat vroeg ik me ook al af..
(maar wat ontzettend dom, zeg! onbegrijpelijk..)
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 8:23

Parisienne schreef:De eerste keer (een aantal weken geleden dus) was ze met haar man naar bed geweest, vorige week met die andere. Het is zeker niet slim van haar geweest! Sowieso kan ik er niet over uit dat ze met die ander naar bed is geweest en daarnaast ook niet over het feit dat ze het onveilig hebben gedaan! Maargoed.. dat is weer een andere discussie. Het was absoluut niet de bedoeling dat ze zwanger raakte, dus ze is inderdaad gewoon heel erg dom bezig geweest (zacht uitgedrukt)!

Ze heeft een normale test gebruikt en zei dat er al vrij snel een plus verscheen. Ze gaat er sowieso nog een doen, waarschijnlijk morgen bij de huisarts. Ik zal haar inderdaad even zeggen dat ze kan kijken voor eentje met een indicator (die aangeeft hoe lang je zwanger bent), al zou ik daar persoonlijk ook niet 100% op vertrouwen. Ook zal ik haar zeggen bij de huisarts om een bloedtest te vragen.

Heb haar vanmiddag nog gesproken en ze had voor morgen al een afspraak bij de huisarts staan (om een spiraal te laten plaatsen Rolling Eyes). Ze weet zeker dat ze het kindje/vruchtje weg gaat laten halen, ze moet namelijk wel. Ze is zo'n 4 weken geleden geopereerd en haar arts heeft gezegd dat het erg gevaarlijk is om binnen zes maanden na de operatie zwanger te raken. Ook al zou het van haar man zijn en ook al zouden ze het samen willen houden dan 'mag' dat gewoon niet.. te gevaarlijk.

Beslissing is gemaakt, alleen blijft de vraag van wie het kindje is. Hoop voor haar dat ze morgen meer te weten komt.

Wat erg voor haar partner!!! Dat er echt nog zulke mensen bestaan. Jij zal dan ook wel je beeld moeten bijstellen van haar?

En ik snap de mensen niet die tegen abortus zijn omdat er zoveel mensen niet of niet makkelijk zwanger raken. Ik vind dit zo'n rare manier van denken. Dus omdat sommige mensen niet makkelijk zwanger raken en in tegenstelling daarvan sommige mensen al zwanger raken als ze er bij wijze van spreken aan denken, moeten er kinderen geboren worden die helemaal niet gewenst zijn door de ouder(s). Dat vind ik pas zielig voor de kinderen die om die reden geboren worden. **Ja, sorry kind, jij bent door mij niet gewenst maar dan had ik maar niet zo stom moeten zijn en er zijn mensen die geen kindjes kunnen krijgen en daar moet jij voor opdraaien, kan ik niks aan doen hoor, jammer voor jou maar het is een principekwestie...**

Gast
Gast

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 8:33

Shoesdontlie schreef:
Parisienne schreef:De eerste keer (een aantal weken geleden dus) was ze met haar man naar bed geweest, vorige week met die andere. Het is zeker niet slim van haar geweest! Sowieso kan ik er niet over uit dat ze met die ander naar bed is geweest en daarnaast ook niet over het feit dat ze het onveilig hebben gedaan! Maargoed.. dat is weer een andere discussie. Het was absoluut niet de bedoeling dat ze zwanger raakte, dus ze is inderdaad gewoon heel erg dom bezig geweest (zacht uitgedrukt)!

Ze heeft een normale test gebruikt en zei dat er al vrij snel een plus verscheen. Ze gaat er sowieso nog een doen, waarschijnlijk morgen bij de huisarts. Ik zal haar inderdaad even zeggen dat ze kan kijken voor eentje met een indicator (die aangeeft hoe lang je zwanger bent), al zou ik daar persoonlijk ook niet 100% op vertrouwen. Ook zal ik haar zeggen bij de huisarts om een bloedtest te vragen.

Heb haar vanmiddag nog gesproken en ze had voor morgen al een afspraak bij de huisarts staan (om een spiraal te laten plaatsen Rolling Eyes). Ze weet zeker dat ze het kindje/vruchtje weg gaat laten halen, ze moet namelijk wel. Ze is zo'n 4 weken geleden geopereerd en haar arts heeft gezegd dat het erg gevaarlijk is om binnen zes maanden na de operatie zwanger te raken. Ook al zou het van haar man zijn en ook al zouden ze het samen willen houden dan 'mag' dat gewoon niet.. te gevaarlijk.

Beslissing is gemaakt, alleen blijft de vraag van wie het kindje is. Hoop voor haar dat ze morgen meer te weten komt.

Wat erg voor haar partner!!! Dat er echt nog zulke mensen bestaan. Jij zal dan ook wel je beeld moeten bijstellen van haar?

En ik snap de mensen niet die tegen abortus zijn omdat er zoveel mensen niet of niet makkelijk zwanger raken. Ik vind dit zo'n rare manier van denken. Dus omdat sommige mensen niet makkelijk zwanger raken en in tegenstelling daarvan sommige mensen al zwanger raken als ze er bij wijze van spreken aan denken, moeten er kinderen geboren worden die helemaal niet gewenst zijn door de ouder(s). Dat vind ik pas zielig voor de kinderen die om die reden geboren worden. **Ja, sorry kind, jij bent door mij niet gewenst maar dan had ik maar niet zo stom moeten zijn en er zijn mensen die geen kindjes kunnen krijgen en daar moet jij voor opdraaien, kan ik niks aan doen hoor, jammer voor jou maar het is een principekwestie...**

Prima, iedereen zijn eigen beeld hierover. Ik zeg niet dat ik tegen abortus ben, dat heb ik nergens neergezet. Maar die discussie wil ik ook niet starten. Het gaat mij erom dat zij duidelijk geen verantwoordelijkheid heeft genomen in haar ontzettende stomme actie... Wat betreft dit verhaal, vind ik het ontzettend stom en vind ik eigenlijk dat ze op de blaren moet zitten. Alleen jammer dat daar een kind dan hoe dan ook de dupe van word..

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 8:34

Wat een ontzettend triest verhaal zeg! echt zo zonde dat volwassen mensen het zover laten komen Sad

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 8:37

Ja, ik vind het ook niet te bevatten dat iemand er ongeschonden mee weg kan komen. En dan ook nog haar man die ze belazert. Maar ik zou het zo erg vinden voor dat kindje die er uiteindelijk ook niets aan kan doen. Maar een abortus is ook niet zonder risico dus in die zin heeft ze kans dat ze later "alsnog" op de blaren moet zitten. En als ze haar mond houdt en zwanger raakt van haar vriend dan zal dat ook heavy zijn om het te blijven verbloemen want haar medisch dossier wordt toch relatief vaak doorgenomen.

Gast
Gast

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 8:41

Ja idd... Dat bedoel ik dus... Denk dat er even een misverstand was... Maar goed, je hebt wel gelijk wbt het medisch dossier. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk, als je weet dat je een operatie ondergaat, waarbij je daarna niet zwanger mag raken dat je net daarvoor dus wel denkt ach... kan wel even onveilig gaan liggen rotzooien met een ander... En inderdaad, wat erg voor haar eigen partner ook... Bah...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Susan di 22 nov 2011 - 8:42

chococupcake schreef:
Prima, iedereen zijn eigen beeld hierover. Ik zeg niet dat ik tegen abortus ben, dat heb ik nergens neergezet. Maar die discussie wil ik ook niet starten. Het gaat mij erom dat zij duidelijk geen verantwoordelijkheid heeft genomen in haar ontzettende stomme actie... Wat betreft dit verhaal, vind ik het ontzettend stom en vind ik eigenlijk dat ze op de blaren moet zitten. Alleen jammer dat daar een kind dan hoe dan ook de dupe van word..

Een kind laten komen omdat iemand op de blaren zou moeten zitten, dat vind ik nou een ongelofelijk stomme reden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje di 22 nov 2011 - 8:43

Susan schreef:
chococupcake schreef:

Een kind laten komen omdat iemand op de blaren zou moeten zitten, dat vind ik nou een ongelofelijk stomme reden.

Het kind is altijd de dupe, nu omdat het dus eigenlijk 'gewoon' weggehaald wordt omdat moeder zo oerstom geweest is en anders omdat het geboren wordt door stomme actie van moeders.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan di 22 nov 2011 - 8:45

Ze kiest voor abortus vanwege die ingreep, als ze haar zwangerschap had willen doorzetten, had ze er met een termijnecho wel achter kunnen komen van wie de baby is (en de kans lijkt me stukken groter dat het van haar man is, aangezien je meestal niet zo snel positief test).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 8:48

Printje schreef:
Susan schreef:
chococupcake schreef:

Het kind is altijd de dupe, nu omdat het dus eigenlijk 'gewoon' weggehaald wordt omdat moeder zo oerstom geweest is en anders omdat het geboren wordt door stomme actie van moeders.

Ik zeg niet dat ze het moet houden of weg moet laten halen, het kind is sowieso de dupe hoe dan ook... Maar goed, het gaat even om het spreekwoordelijke als je zoiets doet moet je ook op de blaren zitten... En wbt de ingreep, zoals ik eerder al had gezegd, daarvoor had ze ook wel kunnen nadenken dat een zwangerschap erin zit...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 22 nov 2011 - 8:50

chococupcake schreef:
Printje schreef:
Susan schreef:
chococupcake schreef:

Ik zeg niet dat ze het moet houden of weg moet laten halen, het kind is sowieso de dupe hoe dan ook... Maar goed, het gaat even om het spreekwoordelijke als je zoiets doet moet je ook op de blaren zitten... En wbt de ingreep, zoals ik eerder al had gezegd, daarvoor had ze ook wel kunnen nadenken dat een zwangerschap erin zit...

Dit bedoel ik dus ook, een kind kiest hier allemaal niet voor, nu krijgt het geen kans van leven maar als hij dat wel had gehad was ook maar de vraag hoe het geweest was natuurlijk.
Ik vind het hele ingreepverhaal ook moeilijk te geloven eerlijk gezegd, een beetje volwassen mens neemt dan toch de juiste voorzorgsmaatregelen maar goed....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan di 22 nov 2011 - 8:51

Dat vind ik ook wel stom ja. Blijkbaar doet ze het zowel onveilig met haar man als met degene met wie ze vreemdgaat, vrij onbegrijpelijk als je weet dat je niet zwanger mag raken. Dat staat dan nog los van het vreemdgaan en het feit dat ze dat onveilig doet, dat is natuurlijk ook ongelofelijk stom en fout.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Makamba di 22 nov 2011 - 8:54

chococupcake schreef:

Zo mee eens!
Je kan er toch zelf voor zorgen dat het niet nodig is. (Ik ben er sowieso op tegen)

Tuurlijk kan je ervoor zorgen dat het niet nodig is, maar dan kán het vooralsnog mis gaan. Niet dat dat in deze situatie het geval is, maar ik vind een opmerking als veel mensen kiezen zo makkelijk voor een abortus echt vreselijk. Alsof je zoiets even voor je lol gaat doen en daarna denkt zo daar ben ik lekker vanaf. Of je er nu voor of tegen bent, makkelijk is het nooit en niemand doet het voor de lol. Daarbij vind ik niet dat het aan jou of aan wie dan ook is om te bepalen of mensen dat makkelijk beslissen of niet. Geloof me, vaak is het een van de moeilijkste en vreselijkste beslissingen die je moet/kan nemen. Oordeel dus niet (altijd) zo snel.

Laatst aangepast door Makamba op di 22 nov 2011 - 8:56; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 8:55

Of je loopt wat anders op... en besmet je eigen vriend/ man ermee... :shock:

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 8:56

[quote="Makamba"]
Viva schreef:
chococupcake schreef:

Zo mee eens!

Tuurlijk kan je ervoor zorgen dat het niet nodig is, maar dan kán het vooralsnog mis gaan. Niet dat dat in deze situatie het geval is, maar ik vind een opmerking als veel mensen kiezen zo makkelijk voor een abortus echt vreselijk. Alsof je zoiets even voor je lol gaat doen en daarna denkt zo daar ben ik lekker vanaf. Of je er nu voor of tegen bent, makkelijk is het nooit en niemand doet het voor de lol. Daarbij vind ik niet dat het aan jou of aan wie dan ook is om te bepalen of mensen dat makkelijk beslissen of niet. Geloof me, vaak is het een van de moeilijkste en vreselijkste beslissingen die je moet/kan nemen. Oordeel dus niet (altijd) zo snel.

Even voor de duidelijkheid, dit stukje is niet door mij gescrheven ik snap dan ook niet waarom mijn naam hierboven staat. WIl je dit aub weghalen. Er is iets gequote wat van een ander is vrees ik...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 8:57

Viva schreef:

Zo mee eens!
Voor de rest kan ik geen zinnige reactie geven.
't Idee alleen al dat ze niet weer van wie het is, van haar MAN(!!!) of minnaar. Bah.

Zie hierboven, dit is de juiste quote...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Makamba di 22 nov 2011 - 8:58

Shoesdontlie schreef:Ja, ik vind het ook niet te bevatten dat iemand er ongeschonden mee weg kan komen. En dan ook nog haar man die ze belazert. Maar ik zou het zo erg vinden voor dat kindje die er uiteindelijk ook niets aan kan doen. Maar een abortus is ook niet zonder risico dus in die zin heeft ze kans dat ze later "alsnog" op de blaren moet zitten. En als ze haar mond houdt en zwanger raakt van haar vriend dan zal dat ook heavy zijn om het te blijven verbloemen want haar medisch dossier wordt toch relatief vaak doorgenomen.

Dat komt ze zeker niet! Ze is zwanger en weet niet van wie het is dus zit al enorm in de stress en daarbij, als ze kiest voor een abortus komt ze er voor de buitenwereld en haar man misschien ongeschonden mee weg, maar voor haar zal dat echt niet zo voel! Dit is iets wat ze haar leven lang met zich mee moet dragen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud