Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan dit?

+19
Aggi
Alyssa
PapillonRose
mickey
Flower_L
CCC
Susan
Jasmine
LMCurious
Printje
Arwyn
Mamsie
Ayla
Tania
Teddyaapje
Makamba
Monte
Pussycat
Parisienne
23 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kan dit? Empty Kan dit?

Bericht  Parisienne di 22 nov 2011 - 4:33

Kan je al een week en twee dagen nadat je onveilige seks hebt gehad, positief testen?

Even voor de duidelijkheid: het gaat niet om mij hoor! :P Een 'kennis' van mij heeft gisteren positief getest, nadat ze een vermoeden had dat ze zwanger was. Vorige week zondag heeft ze seks gehad. Donderdag is ze ongesteld geworden, maar dit was maar heel weinig en duurde maar twee dagen ongeveer. Ze moest rond die dagen wel ongesteld worden. Gisteren dus een test gedaan omdat ze zich niet lekker voelde. Ze twijfelt nu of het van die ene keer is (vorige week zondag dus) of van een aantal weken eerder. Het gaat namelijk om twee verschillende mannen... Rolling Eyes

Als je van een enigszins normale cyclus uitgaat zou je zeggen dat er een aantal dagen voor haar menstruatie geen eisprong is geweest en ze misschien minimaal vruchtbaar was. Daarom twijfel ik of ze zwanger is geworden van die laatste keer. Nu dacht ik ook nog aan de mogelijkheid dat die ongesteldheid misschien een wel innestelingsbloeding is geweest. Wat denken jullie?

Niks quoten graag, wil het later nog weg kunnen halen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit? Empty Re: Kan dit?

Bericht  Pussycat di 22 nov 2011 - 4:42

Wat maakt het eigenlijk uit? Wil ze het sowieso houden dan? Omdat je zegt dat het van 2 mannen kan zijn...?
Maar goed... het kan allemaal. Heeft ze de 13e sex gehad? En de 17e zou ze ongesteld moeten worden? Dan lijkt het me dat ze van die keer daarvoor zwanger is geworden...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Parisienne di 22 nov 2011 - 4:45

Of het wat uitmaakt? Nou, even zo gezegd: als het van haar man is wil ze het houden, als het van die ander is denk ik van niet. Nu snap je de situatie misschien wat beter Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Monte di 22 nov 2011 - 4:45

Ze kan dan toch zo'n test doen waarop wordt aangegeven hoeveel weken je bent? Dan weet ze het gelijk
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Makamba di 22 nov 2011 - 4:46

Monte schreef:Ze kan dan toch zo'n test doen waarop wordt aangegeven hoeveel weken je bent? Dan weet ze het gelijk

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Pussycat di 22 nov 2011 - 4:47

Ow sorry ik wist niet dat ze een man had haha.
Tja .... misschien inderdaad zo'n test. Al zou ik het zelfs daarop niet durven gokken.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Teddyaapje di 22 nov 2011 - 4:49

Oeh wat een rot situatie! Als ik het zo lees denk dat ze van de keer ervoor zwanger is, maar het is volgens mij niet onmogelijk om met een week en 2 dagen al positief te testen. Die bloeding zou idd een innestelingsbloeding kunnen zijn en het zou kunnen dat ze een verlate eisprong heeft gehad waardoor ze toch vruchtbaar was die zondag. Dat zal een echo voor dr moeten uitwijzen...

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ze het kindje wil houden en of de keuze hierin verschilt per vader...sorry...ben nieuwsgierig aangelegd Embarassed
Oops...lees nu de andere reactie...helemaaaaal een rot situatie!!! Hopelijk is het van haar man!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania di 22 nov 2011 - 4:51

Misschien kan ze de situatie uitleggen bij de huisarts en een bloedtest laten doen. Dan kunnen ze aan de hoeveelheid HCG wel zien hoe lang ze ongeveer zwanger is volgens mij.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 4:59

Ik denk dat je pas weet van wie het is als het geboren is en je een dna test hebt gedaan.
Stom van haar..

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 22 nov 2011 - 5:04

Ik neem trouwens aan dat als ze zwanger is van haar man het van de 'eerste' keer was en het slippertje van de 'laatste' keer? *nog steeds nieuwsgierig*
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Ayla di 22 nov 2011 - 5:18

Dat is (zacht uitgedrukt) niet zo slim van haar! Verder heb ik geen nuttige bijdrage aan dit topic smile
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Monte di 22 nov 2011 - 5:18

Teddyaapje schreef:Ik neem trouwens aan dat als ze zwanger is van haar man het van de 'eerste' keer was en het slippertje van de 'laatste' keer? *nog steeds nieuwsgierig*
oh daar had ik nog niet eens over nagedacht. Ik denk gelijk 1e keer is met man, 2e met andere vent, maar dat is niet gezegd, dus ben nu ook wel nieuwsgierig. En ik denk inderdaad dat een echo de meest betrouwbare oplossing is. En inderdaad nog al stom als je met je man voor een kindje bezig bent(anders doe je toch wel aan anticonceptie?) je ook met een ander naar bed gaat.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Mamsie di 22 nov 2011 - 5:21

Nou adviseer haar maar een abortus.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 5:24

Zo, dan zit je in deep shit.........
Ik denk dat het tijdens de zwangerschap niet met 100% zekerheid te bepalen is van wie het is....

Gast
Gast

Bericht  Arwyn di 22 nov 2011 - 5:24

Had ze nou maar een condoompje gebruikt..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Printje di 22 nov 2011 - 5:49

Ayla schreef:Dat is (zacht uitgedrukt) niet zo slim van haar! Verder heb ik geen nuttige bijdrage aan dit topic smile

+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  LMCurious di 22 nov 2011 - 6:00

ik zou kijken of ze ergens op eigen kosten een echo kan laten maken. Dan kunnen ze zien of de baarmoeder vergroot is, vruchtzakje ed (als ze het over of week of 2 laat maken) Dan moeten ze daarin toch een week verschil in zwangerschapsduur wel kunnen zien lijkt me zo.

Maar ik snap dit niet zo goed. Ik mag hopen dat het hoe dan ook niet de bedoeling was dat ze zwanger raakte? Want ik wens geen enkel kind een moeder die tijdens het proberen zwanger te worden met een ander het bed in duikt. Sorry, maar dan ben je niet echt lekker bezig!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Jasmine di 22 nov 2011 - 6:51

Volgens mij hangt het er ook vanaf welke test ze gebruikt heeft.

Bij J. testte ik ca. 10 dagen na de vermoedelijke bevruchting licht positief. Had toen wel een extra gevoelige test gebruikt, maar het kan dus wel.

En de rest van mijn mening zal ik maar voor mij houden. silent
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Susan di 22 nov 2011 - 7:12

Aan de hand van de termijnecho kun je wel redelijk precies berekenen wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Als ze het heel kort na elkaar met die mannen heeft gedaan dan heeft ze daar alleen weinig aan, aangezien de bevruchting niet per se op de dag is waarop je seks hebt gehad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 7:13

Termijnecho... Dan kun je redelijk goed bepalen wanneer het gebeurd is... Wat een situatie zeg... :shock:

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Parisienne di 22 nov 2011 - 7:15

De eerste keer (een aantal weken geleden dus) was ze met haar man naar bed geweest, vorige week met die andere. Het is zeker niet slim van haar geweest! Sowieso kan ik er niet over uit dat ze met die ander naar bed is geweest en daarnaast ook niet over het feit dat ze het onveilig hebben gedaan! Maargoed.. dat is weer een andere discussie. Het was absoluut niet de bedoeling dat ze zwanger raakte, dus ze is inderdaad gewoon heel erg dom bezig geweest (zacht uitgedrukt)!

Ze heeft een normale test gebruikt en zei dat er al vrij snel een plus verscheen. Ze gaat er sowieso nog een doen, waarschijnlijk morgen bij de huisarts. Ik zal haar inderdaad even zeggen dat ze kan kijken voor eentje met een indicator (die aangeeft hoe lang je zwanger bent), al zou ik daar persoonlijk ook niet 100% op vertrouwen. Ook zal ik haar zeggen bij de huisarts om een bloedtest te vragen.

Heb haar vanmiddag nog gesproken en ze had voor morgen al een afspraak bij de huisarts staan (om een spiraal te laten plaatsen Rolling Eyes). Ze weet zeker dat ze het kindje/vruchtje weg gaat laten halen, ze moet namelijk wel. Ze is zo'n 4 weken geleden geopereerd en haar arts heeft gezegd dat het erg gevaarlijk is om binnen zes maanden na de operatie zwanger te raken. Ook al zou het van haar man zijn en ook al zouden ze het samen willen houden dan 'mag' dat gewoon niet.. te gevaarlijk.

Beslissing is gemaakt, alleen blijft de vraag van wie het kindje is. Hoop voor haar dat ze morgen meer te weten komt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla di 22 nov 2011 - 7:17

Misschien blijft het wel voor altijd een vraag van welke man het kindje nou is.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 7:18

jezus, hoe krijg je het voor elkaar, een operatie gehad waarbij je niet zwanger mag raken, weten dat je geen spiraal hebt, sowieso één keer onveilige sex met je eigen man, vreemd gaan en met die man ook nog eens onveilige sex hebben. Wat voor operatie was dat dan, dat ze nu niet zwanger mag zijn en het vruchtje moet laten aborteren?

Gast
Gast

Bericht  Flower_L di 22 nov 2011 - 7:19

Rejoy. schreef:jezus, hoe krijg je het voor elkaar, een operatie gehad waarbij je niet zwanger mag raken, weten dat je geen spiraal hebt, sowieso één keer onveilige sex met je eigen man, vreemd gaan en met die man ook nog eens onveilige sex hebben.
inderdaad!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  mickey di 22 nov 2011 - 7:20

Rejoy. schreef:jezus, hoe krijg je het voor elkaar, een operatie gehad waarbij je niet zwanger mag raken, weten dat je geen spiraal hebt, sowieso één keer onveilige sex met je eigen man, vreemd gaan en met die man ook nog eens onveilige sex hebben. Wat voor operatie was dat dan, dat ze nu niet zwanger mag zijn en het vruchtje moet laten aborteren?
+1
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud