Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slaapwandelen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Slaapwandelen Empty Slaapwandelen

Bericht  RioolSpook ma 21 nov 2011 - 8:56

Ik weet al een tijdje dat ik slaapwandel en eigenlijk was dit nooit zo'n groot probleem. Alleen nu ben ik sinds een paar dagen erachter dat ik dus ook gewoon naar buiten ga tijdens het slaapwandelen.
Nu opende ik dus een aantal weken geleden een topic over het feit dat er in onze auto's is gezeten. Blijkbaar ben ik dit snachts zelf al een paar keer geweest. Van de week is het weer gebeurt. Weer de auto overhoop, en niks weg. Geen braakschade oid. Nu kwam gisteren de buurvrouw naar me toe of ik wel doorhad dat ik de auto deur snachts open had laten staan. Ze had me dus snachts in mijn eigen auto zien rommelen.

Vandaag ook. Ik kon uitslapen en zou er later uitgaan dan mijn vriend. Toen hij vanmorgen weg ging was het netjes. Toen ik vanmiddag opstond was het een rotzooitje! De stoelen lagen om, de tafel stond aan de andere kant van de woonkamer en de eieren en het brood lagen verspreid door de hele keuken. Eerst dacht ik dat de katten het waren, maar die kunnen de tafel niet optillen en verzetten. Dus, conclusie: ik ben het geweest.

En zo zijn er wel meer dingen. Van de weekend is schijnbaar mijn wekker gegaan, ben ik opgestaan en ben een tijdje beneden geweest. Ik weet daar helemaal niks meer vanaf. Want schrok pas smiddags laat wakker met mijn vriend naast me. Mijn vriend zegt dat ik wel heel vaak opsta snachts. Ik weet daar meestal helemaal niks vanaf!

Iemand die hier bekend mee is? En hoe ga je ermee om? Want ik vind het best wel een eng idee dat ik snachts gewoon het huis uitga!

RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapwandelen Empty Re: Slaapwandelen

Bericht  May ma 21 nov 2011 - 9:15

Ik slaap wandel in periodes van stress. Ik ga alleen gelukkig niet naar buiten. Het enige wat ik doe is allemaal dingen verplaatsen, lampen aan en uit doen etc.
Voor mij is het dan zaak uit te zoeken waar de stress vandaan komt en die wegnemen. En dan verminderd het slaapwandelen ook weer.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  mzcharlotte ma 21 nov 2011 - 9:45

Als ik jou was, zou ik niet in angst blijven zitten en actie ondernemen. Dit lijkt me extreem en goed voor een slaap-deskundige/arts.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Caro ma 21 nov 2011 - 9:53

Volgens mij gaat dit wel wat verder dan wat slaapwandelen. Ik slaapwandel ook, maar doe geen extreme dingen.

De dingen die jij noemt zijn dat niet en je kunt jezelf en anderen ook pijn gaan doen. Stel je gaat s nachts rijden? Word je gedrag ook extremer?

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en hier toch echt iets aan gaan doen...ook je vriend zou je wellicht wat beter in de gaten moeten houden.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Tania ma 21 nov 2011 - 9:56

Ik zou als eerste zorgen dat je niet meer naar buiten kan 'snachts. Dus deuren op slot en je vriend de sleutel laten verstoppen. Je zal maar gaan rijden of zonder te kijken de straat op lopen als er een auto komt.
Verder zou ik langs je huisarts gaan om te kijken of je hier iets aan kan doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  RioolSpook ma 21 nov 2011 - 10:10

Ja, naar de huisarts was ik al van plan te gaan, maar die is nu op vakantie, dus dat wordt volgende week pas.
Mijn vriend houdt de sleutels al bij als hij er is en alle deuren gaan op slot. Maar het probleem daarmee is dat we niet altijd tegelijk slapen. Hij werkt vaak nachten en ik moet dan smorgens toch echt weg.
Mijn vriend kan vaak snachts ook niet pijlen of ik nu wakker ben of niet. Hij merkt het verschil echt niet want ik antwoord gewoon. Het is zelfs al voorgekomen dat we gewoon seks hebben terwijl ik er dan de volgende dag niks meer van weet.

Ik heb ook wel door dat het in stressperiodes erger wordt. Maar aan de stress die er nu is is gewoon even niets te doen.

RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud