Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wisselvallige conditie (extreem)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Antibes zo 20 nov 2011 - 9:56

Binnenkort ga ik bij de internist langs hoor, maar ik vroeg me af of iemand dit herkent. Ik heb een heeeeeeele rare conditie. Op zich totaal geen slechte conditie als je nagaat dat ik niet echt sport. Gewoon 'normaal' zeg maar.

Alleen kan ik op dinsdag 95 baantjes zwemmen (letterlijk) en op donderdag nog geen kwartier fietsen op normaal tempo zonder van mijn fiets te vallen (bijna letterlijk, nauwelijks vooruit komen, drie kwartier doen over iets dat 10 min duurt normaliter, zwart voor mijn ogen, totaal doodop) en dan op vrijdag doodleuk weer drie kwartier fietsen.

Er is geen peil op te trekken, ik heb het 's ochtends gehad en 's middags. Altijd goed gegeten van tevoren (en soms zonder eten nergens last van).

Ik vind het een beetje vreemd, het is soms net alsof mijn conditie compléét wegvalt. Herkent iemand dit?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Re: Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Minx zo 20 nov 2011 - 10:02

heb je het al eens opgeschreven, en dan ook precies. Misschien doe je onbewust de dag ervoor wel heel veel. Ik zie het namelijk bij patienten wel dat ze de ene dag knallen van de energie en de volgende keer niet vooruit komen. Vaak geven ze dan ook aan niets bijzonders gedaan te hebben. Maar vraag je door blijken ze toch onbewust bepaalde dingen gedaan te hebben
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Re: Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Rodewijn zo 20 nov 2011 - 10:04

Wat je beschrijft herken ik wel een beetje, maar puur wannneer ik last heb van allergie. Ik ben nogal allergisch voor katten, huisstofmijt en rooklucht, en in dat soort perioders word ik veel meer kortademig. En dan ook sneller lichamelijk moe.

Maar ik weet niet of dat bij jou ook het geval is Antibes, kan het liggen aan een allergie of astma?
Of, iets heel anders, maar mogelijk soms te traagwerkende schildklier?
Rodewijn
Rodewijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 34
Registratiedatum : 17-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Re: Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Antibes zo 20 nov 2011 - 10:05

Nee, daarvoor komt het niet stelselmatig genoeg voor eigenlijk. Ik denk eens in de twee maanden ofzo? Maar ik heb sowieso niet een heel druk leven en de laatste keer dat ik het had (vorige week, dus dat weet ik toevallig nog) was sowieso niet druk ook de dag/dagen ervoor!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Re: Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Antibes zo 20 nov 2011 - 10:06

Ik heb een te traagwerkende schildklier, maar slik hier al jaren medicatie voor en hang nu qua hormonen eerder tegen een overfunctie aan dan dat ik tekort kom. Aangezien ik meerdere andere klachten heb, heb ik tegen mijn pap gezegd dat ik weer eens met de internist wil praten na mijn bloedprik-checkup (ipv alleen even in de computer neuzen of de waarden nog kloppen).

Mijn zus heeft wel astma trouwens, maar ik heb wel eens allergie testen gehad (had vooral qua huid last, maar was waarschijnlijk stress) en daar kwam niets uit. Ook werkt astma volgens mij niet echt samen met dat ik op andere momenten nergens last van heb, ook niet als ik intensief sport.

Mijn bloeddruk hebben we ook al bekeken, is gewoon goed.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Re: Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Minx zo 20 nov 2011 - 10:11

Antibes schreef:Nee, daarvoor komt het niet stelselmatig genoeg voor eigenlijk. Ik denk eens in de twee maanden ofzo? Maar ik heb sowieso niet een heel druk leven en de laatste keer dat ik het had (vorige week, dus dat weet ik toevallig nog) was sowieso niet druk ook de dag/dagen ervoor!

Maar heel druk hoeft niet heel druk te zijn. Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld hebt staan schilderen, of iets anders doen wat je normaal niet doet maar wel hele standaard dingen lijken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Re: Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Antibes zo 20 nov 2011 - 10:15

Hmm, ik weet het niet. Dan zou je meer denken aan emotionele druk? Maar dat hangt niet echt samen met deze gebeurtenissen denk ik. Ik ben juist een enorme stresskip en dan denk ik dat ik het vaker zou hebben.

En het is ook niet dat ik zo'n hele dag dan niet vooruit te branden ben. Ik zou bij wijze van die avond weer 95 baantjes kunnen zwemmen. Het is echt dat het een uur ofzo wegvalt, heel bizar, het valt me trouwens bijna altijd op als ik fiets. Terwijl ik dus heel veel fiets en ook heel vaak nergens last van heb. Maarja, als je in de tram zit en je bent erg moe dan valt het minder op natuurlijk.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Re: Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Minx zo 20 nov 2011 - 10:36

Hoeft niet eens psychologische druk te zijn. Maar kleine dingen kunnen al zo'n invloed hebben, dat je het zelf niet door hebt. Misschien heb je de dag ervoor flink lopen stappen. Of meer trappen gelopen als normaal. Of een heel stuk in de auto gereden. Dingen die je normaal niet doet maar wel van invloed kunnen zijn.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Re: Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Antibes zo 20 nov 2011 - 10:41

Jah, ik snap het hoor en ik denk met je mee (en ben blij dat jij helpt met nadenken). Maar ik heb niet zo'n bijzonder leven en er zijn niet zoveel bijzondere dingen die het zouden kunnen zijn. Mijn leven is vrij regelmatig (qua bezigheden). Ik woon op 3-hoog, ik rijd nagenoeg nooit auto (en vind dat trouwens leuk haha), vergaderingen, feestjes of practica e.d. heb ik veel vaker. Ik kan serieus geen dingen bedenken die een impact zouden kunnen hebben die ik eens in de twee maanden ofzo doe, al helemaal niet als ik kijk naar of ik iets vergelijkbaars heb gedaan vorige week?

En dan is het toch ook raar dat het zo'n moment-opname moe is dan? Want ik denk ook wel eens van wellicht heb ik net op dat moment een virusje dat ik me even minder voel en het hard aankomt, maar dat slaat ook nergens op als je bijv. heen naar de metro niet red en twee uur later terug makkelijk (of andersom).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Re: Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Minx zo 20 nov 2011 - 23:35

Ja dat is inderdaad wel vreemd. Maar zou het niet kunnen dat het wel met je schildklier te maken heeft. Dat die op dat moment even hyperactief aan het werken is waardoor je minder energie hebt en op het moment dat je dan weer wat gegeten hebt en weer kan verbranden dat het dan beter gaat. Ik weet het ook niet hoor ben ook een beetje aan het brainstormen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wisselvallige conditie (extreem) Empty Re: Wisselvallige conditie (extreem)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum