Vriend 'piept' in slaap?
+10
_Femme
Pompoen
Caro
Rovine
Marin
M@niek
sanne-84
Jilke
Lejow
PrimaBella
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vriend 'piept' in slaap?
Ik weet niet helemaal waar ik dit topic moet plaatsen, dus als het hier niet goed staat, merk ik het wel!
Uhm, hoe moet ik beginnen.. Ik ben nu 3 jaar samen met mijn vriend en we wonen allebei nog thuis. Dus we slapen ongeveer 2x per week samen. Maar sinds een maandje of 3/4 kan ik niet meer écht vast slapen als we samen slapen.
Zijn neus 'piept' bij zijn ademhaling en hij ademt ook heel erg snel. Hier ga ik (onbewust) op letten waardoor ik me ga irriteren aan dat gepiep en dan kan ik dus niet slapen.
Dit is mij eerder nog niet opgevallen dus volgens mij heeft hij dit ook pas een paar maanden.
Ik heb tegen hem gezegd dat hij dit eens bij de dokter aan moet geven omdat het volgens mij niet gezond is als je neus constant zo dicht zit en je ademhaling zo snel is in je slaap. Maar volgens hem is er geen probleem en moet ik me er niet zoveel van aantrekken. Maar ondertussen kan ik dus al een paar maanden niet meer goed slapen samen met hem.
Iemand tips hierbij? Denken jullie dat de dokter iets voor hem zou kunnen betekenen?
Uhm, hoe moet ik beginnen.. Ik ben nu 3 jaar samen met mijn vriend en we wonen allebei nog thuis. Dus we slapen ongeveer 2x per week samen. Maar sinds een maandje of 3/4 kan ik niet meer écht vast slapen als we samen slapen.
Zijn neus 'piept' bij zijn ademhaling en hij ademt ook heel erg snel. Hier ga ik (onbewust) op letten waardoor ik me ga irriteren aan dat gepiep en dan kan ik dus niet slapen.
Dit is mij eerder nog niet opgevallen dus volgens mij heeft hij dit ook pas een paar maanden.
Ik heb tegen hem gezegd dat hij dit eens bij de dokter aan moet geven omdat het volgens mij niet gezond is als je neus constant zo dicht zit en je ademhaling zo snel is in je slaap. Maar volgens hem is er geen probleem en moet ik me er niet zoveel van aantrekken. Maar ondertussen kan ik dus al een paar maanden niet meer goed slapen samen met hem.
Iemand tips hierbij? Denken jullie dat de dokter iets voor hem zou kunnen betekenen?
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
Re: Vriend 'piept' in slaap?
Tips heb ik niet, maar ik herken het wel. Hier maakt vriendlief ook vanalles en nog wat aan geluiden, en de laatste weken slaap ik erg slecht, ga ik op zijn ademhaling letten en kom ik helemaal niet meer in slaap.
Dat je ademhaling sneller gaat is wel normaal in je slaap, dat heeft volgens mij iedereen.
En misschien kan hij wat neusspray proberen, om te kijken of het boeltje een beetje open wil?
Dat je ademhaling sneller gaat is wel normaal in je slaap, dat heeft volgens mij iedereen.
En misschien kan hij wat neusspray proberen, om te kijken of het boeltje een beetje open wil?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn vriend ademt ook zo snel als hij slaapt, vind dat ook niet echt normaal. Maar goed, dit doet hij al zolang ik weet dus het zal wel, zelf maakt hij zich er in ieder geval niet druk over.
Ook snurkt hij af en toe behoorlijk, en maakt geluiden waarbij ik denk dat hij aan het doodgaan is. Geen apneu, maar wel vreemd.
Ook snurkt hij af en toe behoorlijk, en maakt geluiden waarbij ik denk dat hij aan het doodgaan is. Geen apneu, maar wel vreemd.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Nee, apneu zal het zo wie zo wel niet zijn. Volgens mij wordt dan juist de adem ingehouden?!
Neusspray zou in ieder geval al een goed idee kunnen zijn.
Maar hoe kan ik zorgen dat ik me er minder van aantrek? Want erg handig is het niet dat ik nu steeds wakker lig
Neusspray zou in ieder geval al een goed idee kunnen zijn.
Maar hoe kan ik zorgen dat ik me er minder van aantrek? Want erg handig is het niet dat ik nu steeds wakker lig
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
bij een apneu hou je inderdaad je adem in.
helpt het als hij een andere houding aanneemt?
en anders kan ik je niks anders aanbieden dan oordopjes;) helpen zeker! haha
helpt het als hij een andere houding aanneemt?
en anders kan ik je niks anders aanbieden dan oordopjes;) helpen zeker! haha
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Bij een apneu hou je idd je adem in, maar dat moment hoor je juist niet. Het eruit komen bij apneu klinkt wel als een soort enorm gepiep en gesnurk. Heeft hij andere klachten overdag? zoals moe zijn? hoofdpijn? snachts veel plassen?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn vriend piept en kraakt en snurkt ook altijd tijdens het slapen, hoewel dat laatste nog wel mee valt. Hij is allergisch voor huisstofmijt en dus moet ie 's avonds ook altijd neusspray en allergie medicijnen gebruiken. Helpt wel beetje, maar hij piept en kraakt dus nog steeds. Ik heb er zelf geen last van, ik vind het wel gezellig klinken, ook dat gesnurk.. Ik slaap er altijd wel lekker door. Proberen er niet aan te irriteren is dus makkelijker gezegd dan gedaan, maar denk wel dat dat helpt.. Zodra je je er aan gaat irriteren, blijf je het horen namelijk, terwijl ik er eigenlijk amper last van heb. Maar hóe je je er minder aan kunt irriteren..geen idee
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik slaap met oordopjes in, vriend snurkt best hard en maakt gewoon teveel herrie. Kan ik je echt aanraden, van die Travel dingen die ze bij Etos verkopen, ze zijn geel met een beetje groen.
Gast- Gast
Er zijn ook online onlineshops iels waar je proefpakketten kunt kopen met 25 verschillende oordopjes om te testen welke het lekkerst zitten. Ik krijg bijvoorbeeld pijn van die van leaf, maar vind de roze met gele weer heel fijn.
Hier helpt het als ik al diep in slaap ben wanneer mijn vriend erbij komt liggen. Het is alleen heel hard bij hem, ik hoorde hem al een keer door de muur heen.
Hier helpt het als ik al diep in slaap ben wanneer mijn vriend erbij komt liggen. Het is alleen heel hard bij hem, ik hoorde hem al een keer door de muur heen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik kan helemaal gek worden van mijn man's geluiden 's nachts. Als hij niet snurkt, dan knarsetandt hij wel, als hij dat niet doet dan loopt hij te puffen in zijn slaap. Gek kan ik ervan worden!
Oordopjes zouden je dus kunnen helpen :-). Maar ik snap dat het enorm vervelend is...
Oordopjes zouden je dus kunnen helpen :-). Maar ik snap dat het enorm vervelend is...
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Mijn man maakt ook herrie in zijn slaap. Of hij snurkt, of hij kreunt of hij ligt heel hard te zuchten. Als je wakker ligt is alles vervelend! En wat ik ook gruwelijk irritant vind is als hij in mijn gezicht ligt te blazen 's nachts...
Over het algemeen heb ik er als ik al slaap er geen last van, maar als ik wakker lig is het erg vervelend. Meestal laat ik 'm even omdraaien, dan stopt het vaak wel. Hij gaat ook wel eens in de logeerkamer liggen als het echt te gortig is, maar we vinden dat allebei erg ongezellig dus dat is alleen als we allebei erg moe zijn en niet kunnen slapen doordat we elkaar wakker houden met gesnurk en geduw.
Over het algemeen heb ik er als ik al slaap er geen last van, maar als ik wakker lig is het erg vervelend. Meestal laat ik 'm even omdraaien, dan stopt het vaak wel. Hij gaat ook wel eens in de logeerkamer liggen als het echt te gortig is, maar we vinden dat allebei erg ongezellig dus dat is alleen als we allebei erg moe zijn en niet kunnen slapen doordat we elkaar wakker houden met gesnurk en geduw.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Mijn vriend snurkt alleen als hij bier op heeft. Als hij dan op zijn rug gaat liggen brandt het los.. dan rol ik hem op zijn zij en dan is het over Hij rolt dan alleen na een tijdje automatisch weer op zijn rug, maar dat duurt wel een paar minuten en dan kan ik precies in slaap vallen.
Laatst aangepast door _Femme op di 22 nov 2011 - 23:52; in totaal 1 keer bewerkt
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Caro schreef:Ik kan helemaal gek worden van mijn man's geluiden 's nachts. Als hij niet snurkt, dan knarsetandt hij wel, als hij dat niet doet dan loopt hij te puffen in zijn slaap. Gek kan ik ervan worden!
Knarsetanden schijn je af te kunnen leren. Ik wist zelf niet dat ik knarsetandde (vriend ook niet), maar ik werd wel elke ochtend wakker met een gespannen kaak en loszittende tanden. Ik heb nu een bitje om dat patroon te doorbreken, de meeste mensen schijnen er na een halfjaar vanaf te zijn.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Oordopjes werkt super .
Ik slaap iedere nacht met oordoppen in omdat ik anders echt niet kan slapen.
Aan de ene kant heel erg fijn dat ik nu heerlijk slaap, aan de andere kant ben
ik heel erg bang dat ik er nu nooit meer vanaf zal komen, dus dat ik nooit meer zonder
oordoppen zal kunnen.
Ik slaap iedere nacht met oordoppen in omdat ik anders echt niet kan slapen.
Aan de ene kant heel erg fijn dat ik nu heerlijk slaap, aan de andere kant ben
ik heel erg bang dat ik er nu nooit meer vanaf zal komen, dus dat ik nooit meer zonder
oordoppen zal kunnen.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
heeft je vriend het iedere keer of alleen als je bij jullie of bij hem slaapt? Want mijn vriend heeft dit de laatste tijd ook, maar alleen bij mij thuis. Wij hebben 2 katten waarvoor hij waarschijnlijk een allergie heeft ontwikkeld want dan echt op de luchtwegen slaat. Want als we bij hem thuis slapen is er niets meer aan de hand.
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Ik heb ook oordopjes in, heerlijk! Ik heb groene, van hele zachte schuimrubber. Die van Leaf passen bij mij niet, mijn gehoorgang is te smal ofzo :S mijn vriend gebruikt ook een neusspray, die heeft hij op recept van de HA gehad. Gewone neusspray mag je maar 2 weken ofzo gebruiken, deze mag tot 4 maanden achter elkaar. Het helpt heel goed! En als ik me toch aan hem irriteer, krijgt ie een schop
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Oh zo herkenbaar! Ik kan sowieso bij het minste geringste geluidje al niet meer slapen .
Het is hier al eerder voorbij gekomen, maar sinds ik met oordopjes slaap slaap ik veel rustiger! Ook ben ik meer uitgerust als ik wakker word.
Het is hier al eerder voorbij gekomen, maar sinds ik met oordopjes slaap slaap ik veel rustiger! Ook ben ik meer uitgerust als ik wakker word.
Gebruikersnaam- Fluisteraar
- Aantal berichten : 216
Punten : 236
Registratiedatum : 30-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe slaap jij?
» Mijn vriend doet raar in zijn slaap
» Slaap kindje slaap!
» Praten in je slaap
» Slaap jij met BH?
» Mijn vriend doet raar in zijn slaap
» Slaap kindje slaap!