Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Body toning, hoe?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Body toning, hoe?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 0:31

Heb hier weleens een topic over voorbij zien komen maar kan hem niet terug vinden...

Ik ben inmiddels aardig wat kilo's kwijt maar nog steeds niet tevreden over mijn buik. Ik ga niet naar de sportschool. Welke oefeningen zou ik thuis kunnen doen? Ik loop de hele dag voor mijn werk dus beweging krijg ik op zich wel genoeg (vandaar dat de kilo's eraf vliegen denk ik).

I wish Very Happy. Maar vraag me af of dat ook haalbaar is voor mij zeg maar Very Happy.
Body toning, hoe? Abs5

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Lavendel za 19 nov 2011 - 0:36

Ik gok dat je hiervoor bij Punk'd moet zijn!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Minx za 19 nov 2011 - 0:37

ik zou even googlen of op youtube kijken voor oefeningen voor je core stability. Ik zou niet alleen buik mee pakken maar je hele romp. Dat geeft vind ik een mooier effect. En is daarbij ook heel goed voor je lichaam.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 0:39

Fairytale schreef:ik zou even googlen of op youtube kijken voor oefeningen voor je core stability. Ik zou niet alleen buik mee pakken maar je hele romp. Dat geeft vind ik een mooier effect. En is daarbij ook heel goed voor je lichaam.

Ah thanx voor de tip. Die zou ik nooit zo vertaald hebben namelijk Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Minx za 19 nov 2011 - 0:42



Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Minx za 19 nov 2011 - 0:43

Zusje schreef:
Fairytale schreef:ik zou even googlen of op youtube kijken voor oefeningen voor je core stability. Ik zou niet alleen buik mee pakken maar je hele romp. Dat geeft vind ik een mooier effect. En is daarbij ook heel goed voor je lichaam.

Ah thanx voor de tip. Die zou ik nooit zo vertaald hebben namelijk Very Happy.

en ook op youtube kijken met trefwoord rompstabiliteit geeft goede oefeningen. Die is misschien zelfs nog wel overzichtelijker.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 2:48

Plaatselijk vet verbranden schijnt niet te gaan. Door spieren te trainen, gaat je stofwisseling omhoog en ga je vet verbranden. Dus gewoon je hele lichaam trainen (de grote spieren, die verbruiken ook het meeste energie, dus benen, rug, buik).
Zonder goede rugspieren, krijg je ook nooit mooie sterke buikspieren, dus die ook zeker niet vergeten. De gewone buikspieroefeningen, liggend op de grond, vragen helemaal niks van je rugspieren. Als je je buikspieren traint op bv een grote gymbal, moet je ook meteen je rugspieren gebruiken. Heel erg effectief. Ik doe het zelf 2x per week een kwartier, maar als ik het 'mijn' mensen (ik geef les) laat doen, jhouden ze met moeite 5 min vol. Best zwaar dus. Die ballen kun je bv bij Perry Sport kopen.
Net zoals elke spier, wordt ook je buikspier groter door trainen. Denk er daarom aan om vooral je schuine buikspieren te trainen, als je alleen je rechte buikspier traint, komt je buik als het ware naar voren. Als je er dan ook nog een beetje vet op hebt zitten, lijkt je buik dus alleen maar dikker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 5:42

De enige oplossing hiervoor is je algehele vetpercentage echt flink laten zakken. Het model op jou plaatje heeft echt maximaal een vetpercentage van 18% gok ik zo. De gemiddelde vrouw zit toch wel tussen de 25% en 30%.

Verder goed blijven trainen. Veel krachttraining, en dan echt harde krachttraining om spiertoning te krijgen. Het beste kun je krachttraining doen en daarna 15/20 minuten helemaal loos gaan op een cross-trainer. (Zoek maar eens op HITT cardio).

Ben zelf ook bezig haha

(heb mijn buik hier echt zwaar aangespannen hoor.. - maar zoals je ziet.. nog steeds een te hoog vetpercentage. Bij mij moest er nog minstens 5% af)
*weg*


Laatst aangepast door Punk'd op za 19 nov 2011 - 7:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 5:47

Wow Punk'd, wat mooi! En die vrouw heeft echt geen 18% hoor, ik heb een overall vetpercentage van 18% en mocht willen dat mijn buik er zo uit zag...
De weegschaal bij ons op de sportschool geeft ook je vetpercentage per deel aan, mijn benen/billen hebben een vetpercentage van 22 ofzo (werrk aan de winkel) en mijn romp was maar 11%. Ik ben heel erg droog bij mijn schouders en armen en rug, ik heb alleen een heel klein buikje. Kan me alleen niet voorstellen dat mijn vetpercentage nog lager moet, dus toch maar wat extra buikspieren trainen. Toen ik nog helemaal strak wa,s had ik een vetpercentage van 13,5% en toen had ik ook zo'n buikje als de foto van Zusje (en ergens zit die buik nog, terugkomen!!!). Ik miste helaas alleen de borsten Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 6:06

haha daarom zei ik ook maximaal. Want ze heeft nog wel een redelijke kont.

En die sportschool weegschalen zijn ook niet alles. Het beste kun je een onderwatermeting doen maar dat is echt super duur en dat kan meestal alleen in klinieken enzo. Volgens de sportschool weegschaal heb ik een vetpercentage van 26%.. dacht het ook.. (okee ik weet dat ik geen 18% heb haha, maar 26% slaat echt nergens op)

Het schijnt dat die supermodellen van victora secrect ook een vp hebben van 15/16% .. Echt heel veel lager moet je wel echt spieren hebben om nog gezond te zijn.

Ik las laatst een artikel waarin stond dat vrouwen die 13% of lager zitten grote kans hebben op menstruatiestoornissen en haaruitval.

Ik denk persoonlijk niet dat die vrouw onder de 15% zit.


Wat zou zij dan wel niet hebben.. Een gespierde mannelijke bodybuilder is meestal 6/7%.. een vrouw zit sowieso 4/5% hoger.. dus zij zal wel iets van 10/11% zijn.

*Even die niet vrouwelijke vrouwen foto weg haha*


Laatst aangepast door Punk'd op za 19 nov 2011 - 7:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 6:12

He bah zo'n vrouwelijke bodybuilder, dat vind ik nou zo lelijk! Daar vind ik echt niks vrouwelijks meer aan. Dan heb ik toch liever dat buikje. Ik merk wel dat ik nogal snel gespierd word, zeker bij mijn schouders, omdat ik daar een laag vetpercentage had. Ik merk ook dat je de lat steeds gaat verleggen. Ik sportte vroeger zo'n 20 uur per week (was mijn werk), en dan kun je steeds meer aan (legpress met 170 kg was niks geks voor mij) en je ziet niet echt hoe lelijk gespierd je eigenlijk word. NIet dat ik zo'n bodybuilder werd hoor, maar het vrouwelijke ging er af door dat ik nauwelijks meer vet had. Vorige week tijdens de pump moesten we dippen, en ik vond dat bij mezelf er echt lelijk uitzien, ik word echt te gespierd daar. Dus voortaan doe ik de biceps en triceps met 2 schijfjes van 1,25 kg, haha.
Ik zit nog wel een beetje te dubben wat ik nou het beste kan doen met mijn benen/billen. Ik heb forse bovenbenen en kuiten, dus ik wil niet nog meer spieren krijgen daar. Het moet wel strakker (vooral mijn kont, die gaat hangen..), dus ik denk dat ik met lichte gewichten veel herhalingen moet doen ofzo. Hoe die jij dat voor je benen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 6:14

Krachttraining voor een plattere buik? Jij gaat dus naar de sportschool, die heb ik net opgezegd omdat ik daar echt de fut niet meer voor heb na mijn werk (hele dag in beweging, veel lopen) en ik al nooit ging. Ik ben dus op zoek naar iets dat ik thuis zou kunnen doen. Mijn supervisor probeert me weer over te halen om te gaan hardlopen, mss dat ik dat weer eens probeer maar liever doe ik oefeningen thuis denk ik... Bedankt voor het filmpje! Zal ook eens zoeken op de tips die jullie geven Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 7:37

@ Bobbie,

Ik merk het zelf inderdaad ook. Ik voel en zie best grote spieren zitten maar ze zitten nog onder een laagje vet.

Vanaf volgende week ga ik beginnen met een nieuw schema waarbij ik een half uur krachttraining ga doen (in plaats van 50 minuten) en dan wel fullbody. (maar dat wordt een kort schema met niet teveel oefeningen per spiergroep. Bijv. 2 borst/2 benen/1 buik/1 triceps/1 biceps (schouders train ik op het moment niet ivm fysiothrapie aan mijn schouders en nek).

En dan na dat half uurtje kracht (12 tot 16 herhalingen op ongeveer 80%) ga ik nog 30/40 minuten cardio-en. Ik heb het afgelopen half jaar wel echt aan spieropbouw gedaan dus mijn cardio was niet fantastisch. Voor mij persoonlijk wordt dit denk ik wel een vooruitgang. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel jij al aan cardio deed? Misschien kun je het niveau hoger zetten en je snelheid versnellen. Ik merk soms bij mijzelf dat ik en lekker tempo aanhoud maar niet echt dood van het apparaat afstap.

Voor een smashing body moet je denk ik wel echt afgepijgert van zo'n apparaat stappen. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 7:39

Zusje schreef:Krachttraining voor een plattere buik? Jij gaat dus naar de sportschool, die heb ik net opgezegd omdat ik daar echt de fut niet meer voor heb na mijn werk (hele dag in beweging, veel lopen) en ik al nooit ging. Ik ben dus op zoek naar iets dat ik thuis zou kunnen doen. Mijn supervisor probeert me weer over te halen om te gaan hardlopen, mss dat ik dat weer eens probeer maar liever doe ik oefeningen thuis denk ik... Bedankt voor het filmpje! Zal ook eens zoeken op de tips die jullie geven Very Happy.

Op de website van muscleandstrenght staan goede filmpjes/oefeningen waarvan je gebruik maakt van je eigen bodyweight. Ik weet de website niet precies maar als je muscle and strenght intypt bij google komt hij denk ik wel bovenaan te staan!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Body toning, hoe? Empty Re: Body toning, hoe?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum