Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Deuren, open trap en katten

5 plaatsers

Ga naar beneden

Deuren, open trap en katten Empty Deuren, open trap en katten

Bericht  Jilke wo 16 nov 2011 - 9:43

Wij gaan waarschijnlijk in maart verhuizen, naar een woning waarvan de woonkamer open is, met een trap erin. Boven aan de trap zit geen deur, en kunnen we ook geen deur maken. Nu hebben we 2 katten, welke dus op deze manier gewoon naar boven kunnen. Maar ik wil niet dat ze in de slaapkamer kunnen komen als we er niet zijn, en in een kamertje waar de cavia's komen te staan. Dit betekent dat we deze deuren altijd dicht moeten houden, en dat vind ik voor de cavia's niet zo heel gezellig eigenlijk. Ze staan dan echt helemaal afgezonderd. En vind het ook zo wat om de deur open te laten en het hele hok met gaas af te timmeren aan de bovenkant (heb zelf een hok gebouwd)

Hoe gaan we dit oplossen? Zat al te denken om de deur te vervangen van de kamers aan deuren met glas erin, zodat het er in ieder geval wat opener uitziet allemaal. Vind dat veel mooier, ipv alles afgesloten. Maar zijn deuren in een standaard maat? (vast niet?) Of zijn er nog andere ideeen waar ik nog niet opgekomen ben?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deuren, open trap en katten Empty Re: Deuren, open trap en katten

Bericht  TukTuk wo 16 nov 2011 - 9:50

AmiAmi schreef:Wij gaan waarschijnlijk in maart verhuizen, naar een woning waarvan de woonkamer open is, met een trap erin. Boven aan de trap zit geen deur, en kunnen we ook geen deur maken. Nu hebben we 2 katten, welke dus op deze manier gewoon naar boven kunnen. Maar ik wil niet dat ze in de slaapkamer kunnen komen als we er niet zijn, en in een kamertje waar de cavia's komen te staan. Dit betekent dat we deze deuren altijd dicht moeten houden, en dat vind ik voor de cavia's niet zo heel gezellig eigenlijk. Ze staan dan echt helemaal afgezonderd. En vind het ook zo wat om de deur open te laten en het hele hok met gaas af te timmeren aan de bovenkant (heb zelf een hok gebouwd)

Hoe gaan we dit oplossen? Zat al te denken om de deur te vervangen van de kamers aan deuren met glas erin, zodat het er in ieder geval wat opener uitziet allemaal. Vind dat veel mooier, ipv alles afgesloten. Maar zijn deuren in een standaard maat? (vast niet?) Of zijn er nog andere ideeen waar ik nog niet opgekomen ben?

Alsof die beesten door hebben of een deur dicht of open is.. je bent er dan toch niet?

Zit de trap in de huiskamer? Je zou die eventueel dicht kunnen maken en daar een deur in zetten?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deuren, open trap en katten Empty Re: Deuren, open trap en katten

Bericht  Supertalentje wo 16 nov 2011 - 10:19

.


Laatst aangepast door Supertalentje op vr 30 dec 2011 - 13:44; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Deuren, open trap en katten Empty Re: Deuren, open trap en katten

Bericht  Jilke wo 16 nov 2011 - 18:31

Ja dat van de cavia's is ook zo, dat zit vast gewoon tussen mijn oren. Voor mijn gevoel staan ze dan zo in een kamertje weggepropt.

Die plank, hoe meot ik me dat voorstellen Supertalentje?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deuren, open trap en katten Empty Re: Deuren, open trap en katten

Bericht  Floor wo 16 nov 2011 - 20:38

Wij hebben de slaapkamerdeur en deur van de babykamer altijd dicht overdag omdat ik niet wil dat de katten daar zitten als ik er zelf niet ben. Ik zie het probleem niet zo, lijkt me ook niet dat de cavia's van jou daar last van hebben toch.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deuren, open trap en katten Empty Re: Deuren, open trap en katten

Bericht  Pien wo 16 nov 2011 - 21:42

Ook wij hebben inmiddels nog 1 kat en die komt gewoon niet op de kamers waar de deuren dicht zijn. Ik snap soweiso niet waarom je een cavia in een kooi op een slaapkamer zet, vind dat eigenlijk héél zielig!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deuren, open trap en katten Empty Re: Deuren, open trap en katten

Bericht  Jilke do 17 nov 2011 - 2:07

Niets zieligs aan, ze zitten met zijn 3en op de werkkamer. In de huiskamer is dr geen plaats voor een hok van 2 bij 1. Nu staat de deur open als we beneden zijn, zodat ze ook nog geluid horen enz. Dat is niet straks dus altijd s alles dicht moet blijven. Maar misschien maak ik wel een rooster over de kooi.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deuren, open trap en katten Empty Re: Deuren, open trap en katten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum