Zorgverzekeringen vraag
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zorgverzekeringen vraag
Hoi
Ik ben wat aan het rondneuzen naar de meest geschikte zorgverzekering voor mij. Nu kan ik niet duidelijk vinden of het mogelijk is halverwege het jaar je verzekering te upgraden. Dus bijv een aanvullend pakket erbij te nemen, terwijl je eerder alleen een basisverzekering had.
Weet 1 van jullie dit toevallig? Of verschilt dit per aanbieder?
(dit ivm het feit dat we rond maart aankomend jaar voor een kindje willen gaan)
Ik ben wat aan het rondneuzen naar de meest geschikte zorgverzekering voor mij. Nu kan ik niet duidelijk vinden of het mogelijk is halverwege het jaar je verzekering te upgraden. Dus bijv een aanvullend pakket erbij te nemen, terwijl je eerder alleen een basisverzekering had.
Weet 1 van jullie dit toevallig? Of verschilt dit per aanbieder?
(dit ivm het feit dat we rond maart aankomend jaar voor een kindje willen gaan)
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Zorgverzekeringen vraag
Bij FBTO is het mogelijk om je aanvullende pakketten per maand aan of uit te zetten. Wel geldt bij sommige dingen dan een wachttijd van 6 maanden.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ok, bij izz en menzis kan ik zo 1,2 3 niks erover vinden. Ik ga eens bij FBTO kijken, dat zou eventueel dus een optie kunnen zijn.
Highway- Ratel
Highway schreef:Ok, bij izz en menzis kan ik zo 1,2 3 niks erover vinden. Ik ga eens bij FBTO kijken, dat zou eventueel dus een optie kunnen zijn.
Ik vind FBTO vooral ideaal omdat je zelf kiest waar je je extra voor verzekerd, en daardoor de kosten dus ook niet zo snel oplopen. Je hebt dus geen standaard pakketten, waarbij steeds ieder dingetje een beetje beter verzekerd is, maar je hebt fde volgende aanvullende modules:
Alternatieve geneeswijzen
Buitenland
Calamiteiten
Gezichtszorg en Orthodontie
Gezinsplanning
Therapieën
Extra zorg
Tandheelkundige hulp volwassenen
En als je lid bent van Vereniging Eigenhuis krijg je ook nog eens 10% korting op je aanvullende modules, maar je hebt nog meer collectiviteitskortingen.
Ohja "nadeel" van FBTO is wel, dat veel zorgverleners geen rechtstreekse contracten hebben met FBTO, waardoor je vaak de factuur thuis krijgt eerst. Maar als je die opstuurt betaald FBTO binnen een week uit, dus je kan altijd wachten op het geld voordat je een factuur betaald.
TukTuk- Ratel
Klinkt goed zeg! Thanks
Highway- Ratel
AngelNyn schreef:Highway schreef:Ok, bij izz en menzis kan ik zo 1,2 3 niks erover vinden. Ik ga eens bij FBTO kijken, dat zou eventueel dus een optie kunnen zijn.
Ik vind FBTO vooral ideaal omdat je zelf kiest waar je je extra voor verzekerd, en daardoor de kosten dus ook niet zo snel oplopen. Je hebt dus geen standaard pakketten, waarbij steeds ieder dingetje een beetje beter verzekerd is, maar je hebt fde volgende aanvullende modules:
Buitenland
Calamiteiten
Gezinsplanning
Therapieën
Extra zorg
En als je lid bent van Vereniging Eigenhuis krijg je ook nog eens 10% korting op je aanvullende modules, maar je hebt nog meer collectiviteitskortingen.
Ohja "nadeel" van FBTO is wel, dat veel zorgverleners geen rechtstreekse contracten hebben met FBTO, waardoor je vaak de factuur thuis krijgt eerst. Maar als je die opstuurt betaald FBTO binnen een week uit, dus je kan altijd wachten op het geld voordat je een factuur betaald.
Ik zit bij FBTO en ik vraag me af of het voordelig is om bij de Vereniging Eigenhuis te gaan om de premie van mijn aanvullende verzekering zo te verlagen. Hoeveel kost een lidmaatschap van Vereniging Eigenhuis en wat krijg je daarvoor?
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Highway schreef:Ok, bij izz en menzis kan ik zo 1,2 3 niks erover vinden. Ik ga eens bij FBTO kijken, dat zou eventueel dus een optie kunnen zijn.
Bij Menzis kan het niet, althans niet dit jaar. Als ik google verschilt het per verzekeraar.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
zonnetje schreef:AngelNyn schreef:Highway schreef:Ok, bij izz en menzis kan ik zo 1,2 3 niks erover vinden. Ik ga eens bij FBTO kijken, dat zou eventueel dus een optie kunnen zijn.
Buitenland
Calamiteiten
Gezinsplanning
Therapieën
Extra zorg
Ik zit bij FBTO en ik vraag me af of het voordelig is om bij de Vereniging Eigenhuis te gaan om de premie van mijn aanvullende verzekering zo te verlagen. Hoeveel kost een lidmaatschap van Vereniging Eigenhuis en wat krijg je daarvoor?
Een lidmaatschap is 24,30 per jaar. Als je nu lid wordt krijg je dit jaar Calimiteiten gratis bij FBTO, en je krijgt 10% korting op al je aanvullende verzekeringen.
Ik krijg per maand 4,75 euro korting, ik heb dan Tandarts tot 800 euro, Therapieën TOP, gezinsplanning en buitenland.
Dus het levert mij 15 euro per jaar op. Dat is nu niet zoveel meer.
Maar FBTO had ook nog een andere variant zorgverzekering, die gaat er volgens mij nu uit. Daar was de basisbeurs hoger, maar kreeg je ook meer korting, waardoor dat uiteindelijk goedkoper was, dat scheelde me toen iets van 15 euro per maand. Maar tegenwoordig zijn die kortingen gelijk, dus op dit moment scheelt het niet heel veel meer voor mij.
Maar je kan dus zelf heel snel uitrekenen of het voordelig is voor je:
http://www.eigenhuis.nl/producten-diensten/Verzekeringen/FBTO-Zorgverzekering/
TukTuk- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Even een vraag
» pin vraag
» vraag van de dag
» Ik vraag mij af...