Tandartsverzekering 2012
+5
Makamba
Jilke
Zonnetje
TukTuk
NoName88
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tandartsverzekering 2012
Wie heeft er een uitgebreide tandartsverzekering nodig voor volgend jaar en heeft een goede (gevonden)? Het gaat mij met name om kronen.
Ik weet dat ik er volgend jaar 2 nodig heb. Ben op dit moment verzekerd bij Menzis, maar de hoogste tandartsverzekering die ze daar hebben gaat eruit volgend jaar. Ik ben dus automatisch 1 naar beneden geplaatst. Maar of ik daar nu zo blij mee ben met de behandelingen in het vooruitzicht.
Maar t is altijd zo'n gezoek naar een goede verzekering....
Ik weet dat ik er volgend jaar 2 nodig heb. Ben op dit moment verzekerd bij Menzis, maar de hoogste tandartsverzekering die ze daar hebben gaat eruit volgend jaar. Ik ben dus automatisch 1 naar beneden geplaatst. Maar of ik daar nu zo blij mee ben met de behandelingen in het vooruitzicht.
Maar t is altijd zo'n gezoek naar een goede verzekering....
NoName88- Prater
- Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11
Re: Tandartsverzekering 2012
Ik ben nu bij FBTO verzekerd, tot 800 euro.. Weet nog niet of ik hem naar beneden ga zetten naar 400 of dat ik het zo laat..
Wel is daar een wachttijd van 6 maanden voor kronen geloof ik
Wel is daar een wachttijd van 6 maanden voor kronen geloof ik
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Haha als je nu al weet dat je 2 kronen nodig hebt dan ga je echt geen uitgebreide tandartsverzekering krijgen. Een huis dat in brand staat gaan ze ook niet verzekeren. Ik zou kijken bij je huidige verzekering of je daar nog omhoog kunt zonder medische vragenlijst. Maar geef je weinig kans.
Gast- Gast
Bij FBTO kun je 800 euro tandartskosten verzekeren zonder medische keuring vooraf. Je moet dan inderdaad wel 6 maanden wachten.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
zonnetje schreef:Bij FBTO kun je 800 euro tandartskosten verzekeren zonder medische keuring vooraf. Je moet dan inderdaad wel 6 maanden wachten.
Oh lees nu dat dat zelfs ook niet meer is. Je kan bij FBTO namelijk aanvullende modules later afsluiten in het jaar, dan geldt er idd een half jaar wachttijd. Sluit je hem tegelijk af met je basisverzekering, dan heb je er wel gelijk recht op.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik heb van het weekend voor VGZ gekozen. Was altijd bij ONVZ en dan de hoogste, topfit me dus hoogste tandarts Tandfit D (maximaal 100% voor 1500 euro, inclusief alles, dus ook kronen en erdergelijke). Erg goede verzekering, maar kost me 200 euro per maand.
Ben nu dus naar VGZ, het jongeren pakket, kan ik mooi nog 2 jaar gebruiken. Hierbij zit 500 euro per jaar, 80% daarvan wordt vergoed. Hopelijk heb ik de goede keus gemaakt, gezien ik altijd best veel tandartskosten heb (gemiddeld 750). maar gezien de hoeveelheid die ik nu bespaar aan mijn verzekering, kan ik hetgeen wat boven mijn bedrag uit komt zelf het beste betalen en ben ik nog voordeliger uit. Eigenlijk moet ik ook 3 kronen, maar voel hier eigenlijk weinig voor omdat mijn tanden erg slecht zijn. Ben bang dat ik dan juist weer last er van krijg, die kroon eruit moet en hij voor niets geplaatst is. Dus die laat ik niet plaatsen.
Ben nu dus naar VGZ, het jongeren pakket, kan ik mooi nog 2 jaar gebruiken. Hierbij zit 500 euro per jaar, 80% daarvan wordt vergoed. Hopelijk heb ik de goede keus gemaakt, gezien ik altijd best veel tandartskosten heb (gemiddeld 750). maar gezien de hoeveelheid die ik nu bespaar aan mijn verzekering, kan ik hetgeen wat boven mijn bedrag uit komt zelf het beste betalen en ben ik nog voordeliger uit. Eigenlijk moet ik ook 3 kronen, maar voel hier eigenlijk weinig voor omdat mijn tanden erg slecht zijn. Ben bang dat ik dan juist weer last er van krijg, die kroon eruit moet en hij voor niets geplaatst is. Dus die laat ik niet plaatsen.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Zusje schreef:Haha als je nu al weet dat je 2 kronen nodig hebt dan ga je echt geen uitgebreide tandartsverzekering krijgen. Een huis dat in brand staat gaan ze ook niet verzekeren. Ik zou kijken bij je huidige verzekering of je daar nog omhoog kunt zonder medische vragenlijst. Maar geef je weinig kans.
Ik wist ook dat ik een beugel nodig had en ben ook overgestapt van zorgverzekeraar met een aardig uitgebreide tandartsverzekering! Nu is het zelfs zo dat ik alle kosten omtrent mijn operaties, beugel(s) en behandelingen vergoed krijg omdat het medisch is (wist niet dat dat kon). En dat terwijl ik nog nooit eerder een verzekering had afgesloten bij deze zorgverzekeraar.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Zusje schreef:Haha als je nu al weet dat je 2 kronen nodig hebt dan ga je echt geen uitgebreide tandartsverzekering krijgen. Een huis dat in brand staat gaan ze ook niet verzekeren. Ik zou kijken bij je huidige verzekering of je daar nog omhoog kunt zonder medische vragenlijst. Maar geef je weinig kans.
Voor 2 jaar terug wist ik ook al dat ik 2 kronen moest en toen kreeg ik ook de nieuwe verzekering bij Menzis afgesloten (toen kwam ik bij een andere verzekeraar vandaan)....
En bij m'n huidige verzekeraar kan ik dus niet meer omhoog...
NoName88- Prater
AmiAmi schreef:Ik heb van het weekend voor VGZ gekozen. Was altijd bij ONVZ en dan de hoogste, topfit me dus hoogste tandarts Tandfit D (maximaal 100% voor 1500 euro, inclusief alles, dus ook kronen en erdergelijke). Erg goede verzekering, maar kost me 200 euro per maand.
Oke, ik kreeg vorig jaar 70% (2010 nog 80%) vergoed met een ook een max. van € 1.500,. Daar heb ik de afgelopen 2 jaar redelijk mee uit de voeten gekund. Alleen die verzekering waar ze me nu bij ingedeeld hebben krijg ik dus sowieso niks van de techniek- en materiaalkosten vergoed, en laten dat nu net de hoogste kosten zijn!!!
Ben dus benieuwd of bij ONVZ en VGZ deze kosten wel vergoed worden.. Kan ik eens naar kijken.
NoName88- Prater
Toevallig is mijn man lid van de FNV, als je collectief bij Menzis sluit via FNV dan hebben ze veel uitgebreidere paketten dan de huidige 3 die ze aanbieden in 2012. Dan moet je wel lid zijn van de FNV of misschien geldt het ook wel bij andere collectieven?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je jonger dan 27 bent zou ik eens kijken naar de verzekeringen bij Univè.
Daar hebben ze een tandartsverzekering zonder maximum.
Weet alleen niet of die erin blijft in 2012.
Heb deze verzekering ook genomen omdat ik wist dat ik een kroon zou krijgen en diverse wortelkanaalbehandelingen.
Heb deze verzekering ook genomen omdat ik wist dat ik een kroon zou krijgen en diverse wortelkanaalbehandelingen.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Makamba schreef:Zusje schreef:Haha als je nu al weet dat je 2 kronen nodig hebt dan ga je echt geen uitgebreide tandartsverzekering krijgen. Een huis dat in brand staat gaan ze ook niet verzekeren. Ik zou kijken bij je huidige verzekering of je daar nog omhoog kunt zonder medische vragenlijst. Maar geef je weinig kans.
Ik wist ook dat ik een beugel nodig had en ben ook overgestapt van zorgverzekeraar met een aardig uitgebreide tandartsverzekering! Nu is het zelfs zo dat ik alle kosten omtrent mijn operaties, beugel(s) en behandelingen vergoed krijg omdat het medisch is (wist niet dat dat kon). En dat terwijl ik nog nooit eerder een verzekering had afgesloten bij deze zorgverzekeraar.
Mijn vriend hebben ze vroeger zelf de keuze gelaten of hij een beugel wilde. Toen wilde hij het niet. Nu is hij 23 en wil het ontzettend graag maar kost het handen vol geld. Kan het echt ene medische grondslag hebben? Of had jij er echt last van? Mijn vriend heeft verder een goed gebit alleen altijd bruine plekjes tussen zijn tanden omdat hij tussen elke tand een klein spleetje heeft, het staat niet mooi tegen elkaar gegroeid. Ook gaat 1 tand steeds verder naar achteren staan.
Hij wil dus ook graag een verzekering die alles vergoed maar jemigg duur haha.. De afgelopen jaren had hij iedere een verzekering bij Zukur, zo'n goedekope (want verder heeft hij nooit iets). Ik vind het echt zo stom dat hij zich niet 2 jaar eerder heeft laten horen ,dan werd het nog vergoed.
Waar ben jij verzekerd voor je beugel?
Gast- Gast
Punk'd schreef:Makamba schreef:Zusje schreef:Haha als je nu al weet dat je 2 kronen nodig hebt dan ga je echt geen uitgebreide tandartsverzekering krijgen. Een huis dat in brand staat gaan ze ook niet verzekeren. Ik zou kijken bij je huidige verzekering of je daar nog omhoog kunt zonder medische vragenlijst. Maar geef je weinig kans.
Mijn vriend hebben ze vroeger zelf de keuze gelaten of hij een beugel wilde. Toen wilde hij het niet. Nu is hij 23 en wil het ontzettend graag maar kost het handen vol geld. Kan het echt ene medische grondslag hebben? Of had jij er echt last van? Mijn vriend heeft verder een goed gebit alleen altijd bruine plekjes tussen zijn tanden omdat hij tussen elke tand een klein spleetje heeft, het staat niet mooi tegen elkaar gegroeid. Ook gaat 1 tand steeds verder naar achteren staan.
Hij wil dus ook graag een verzekering die alles vergoed maar jemigg duur haha.. De afgelopen jaren had hij iedere een verzekering bij Zukur, zo'n goedekope (want verder heeft hij nooit iets). Ik vind het echt zo stom dat hij zich niet 2 jaar eerder heeft laten horen ,dan werd het nog vergoed.
Waar ben jij verzekerd voor je beugel?
Ik ben verzekerd bij ***! Het is namelijk zo dat ik een overbeet heb en om dit te verhelpen moest ik geopereerd worden. 1 operatie heb ik al achter de rug. Voor de operatie heb ik een brief meegekregen van de orthodontist en deze heb ik samen met foto's die in het ziekenhuis gemaakt zijn opgestuurd naar Menzis. Zij hebben beoordeeld dat het inderdaad een medische kwestie is.
Ik wist dit van tevoren ook allemaal niet en had die verzekering afgesloten omdat Menzis nog een aardig bedrag vergoedt voor orthodontie. Mijn orthodontist vertelde me toen dat er een kans was dat ze alles zouden vergoeden, maar dat was afwachten.
Laatst aangepast door Makamba op vr 18 nov 2011 - 22:35; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba- Kletskop
@ Makamba (een beetje off topic sorry).
Heb je er last van dat je een overbeet hebt? Zo ja op welke manier?
Ik heb nl. ook een overbeet, maar verder geen last van, wist niet dat er nog iets aan te doen was.
Ik heb nl. ook een overbeet, maar verder geen last van, wist niet dat er nog iets aan te doen was.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Caresses schreef:@ Makamba (een beetje off topic sorry).
Ik heb vorig jaar twee wortelkanaalbehandelingen laten doen aan twee kiezen en ik heb aardig wat vullingen. Het is namelijk zo dat als ik kauw, alle druk zeg maar op mijn kiezen terecht komt en deze hebben het dus best 'zwaar' gehad om het zo maar te zeggen. Mijn voortanden slijten dan ook niet, want die gebruik ik niet met kauwen.
Ik ging naar de orthodontist omdat ik een beugel wou voor mijn voortanden die scheef stonden, maar toen ze kwamen met die mal van mijn gebit zag ik pas de ernst ervan in en toen viel alles pas op z'n plek wat betreft de wortelkanaalbehandelingen etz. Een overbeet kan inderdaad verholpen worden. Ze kunnen een kies aan elke kant weghalen, maar dat ligt een beetje aan de vorm van je gezicht. Bij mij zou mijn bovenlip dan naar binnen vallen wat niet mooi zou zijn.
Uiteindelijk werd me een kaakoperatie geadviseerd. De kaakchirurg heeft een schroef in mijn bovenkaak geplaatst om deze te kunnen verbreden. Ik moest 2 weken lang aan deze schroef draaien waardoor je kaak gaat splijten. Het klinkt erg eng, en je ziet er in het begin uit alsof je onder de tram terecht bent gekomen door de zwelling van de operatie, maar achteraf ben ik zó blij dat ik het gedaan heb. Zodra de orthodontist over een bepaalde tijd weer groen licht geeft, volgt de laatste operatie. Dan worden mijn kaken recht op elkaar gezet. Het wordt weer zwaar, maar als ik nu al naar het resultaat kijk, kan daar niks meer tegenop.
Als je verder nog iets zou willen weten mag je me eventueel altijd een pm sturen!
Laatst aangepast door Makamba op vr 18 nov 2011 - 22:36; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba- Kletskop
Ik weet nog niet wat ik ga doen aangezien tandartsen voor 2012 zelf de kosten mogen bepalen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Zilver* schreef:Ik weet niet hoe oud je bent maar als je jonger dan 27 bent zou ik eens kijken naar de verzekeringen bij Univè.
Ik ben nog geen 27... Maar voordat ik aan mijn 'kronenavontuur' begon was ik verzekerd bij Univé. Toen ging ik dus bij Univé aanvragen wat ik verzekerd zou krijgen voor kronen, toen bleek dat ik niks kreeg, wat ik voldeed niet aan bepaalde voorwaarden > mijn 'overige' gebit was niet slecht genoeg zeg maar.
NoName88- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Heb jij een tandartsverzekering?
» Wie is de mol 2012
» In 2012 ga ik........
» Vakantieplannen 2012!
» Koninginnedag 2012
» Wie is de mol 2012
» In 2012 ga ik........