Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij een tandartsverzekering?

+8
Makamba
Rouxxxe
maiadebij
Toet
SuperGrover
rapa nui
Lady4
BJA
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij een tandartsverzekering? Empty Heb jij een tandartsverzekering?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:26

Wie van jullie heeft een tandartsverzekering? Ik heb er nu wel eentje maar ik twijfel of ik hem van mijn pakket zal afhalen. Ik betaal € 16.95 per maand ervoor en ik heb in 22 jaar nog nooit een gaatje gehad. Mijn vriend kreeg vandaag de rekening van zijn consult en dit was maar € 19,- dus dan kan ik beter maar de gok nemen denk ik zo....

Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij een tandartsverzekering? Empty Re: Heb jij een tandartsverzekering?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:30

Natuurlijk heb ik een tandartsverzekering. Ik ben basis verzekerd omdat ik nooit wat heb maar als ik niet verzekerd zou zijn moet ik die 2 jaarlijkse controle (inclusief de mondhygieniste) zelf betalen en dat kost iets van 40-45 euro per keer geloof ik. Nou, dan verzeker ik me liever voor een paar euro extra.

Laatst aangepast door Purple op ma 27 dec 2010 - 6:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:31

Ik wel.. Ik moet zo nu en dan foto`s maken, heb wel eens een gaatje en m`n verstandskiezen heb ik nog niet (die moeten er dus ook nog eens uit).. Ik ben gemiddeld per bezoek zo`n €80 kwijt..

Gast
Gast

Bericht  BJA ma 27 dec 2010 - 6:34

Ik heb die van mij juist opgezegd voor 2011.
Een controle kost bij mijn tandarts € 19,-
Een gaatje vullen € 31,-
Ik neem het risico en bespaar die € 20,- extra per maand voor een tandartsverzekering.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Lady4 ma 27 dec 2010 - 6:36

Ik heb dit jaar ook pas mijn eerste gaatje laten vullen (ik ben 28) maar vorig jaar bleek ik ineens een vergevorderde paradontitis (tandvleesontsteking) te hebben. De behandeling hiervoor kostte zo'n 1000 euro. Dan ben je toch blij me je aanvullende tandverzekering kan ik je vertellen..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  rapa nui ma 27 dec 2010 - 6:37

Ik ben wel verzekerd maar zit er over te twijfelen om dit op te zeggen maar dat zal me wel niet lukken voor 1 januari omdat ik te laks ben om een en ander even goed na te kijken/uit te rekenen. Ik hoef maar 1x per jaar op kontrole. Er wordt wel eens tandplak verwijderd en een vulling gedaan. Moet dus kijken hoeveel dat anders kost en of een kroon nou wel of niet compleet vergoed wordt. Ik hoor en lees de laatste tijd best wel vaak dat als je niet vaak iets hebt je deze verzekering inderdaad wel op kunt zeggen omdat je dan goedkoper uit bent met per keer zelf betalen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:38

Ja ik heb er een, sinds kort. Ik heb er jaren geen een gehad omdat het inderdaad zonde vond, ik had toch nooit wat. Maar ik vind het risico te groot worden. En ik heb het geld ook niet om het zelf op te hoesten als er wel iets is.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:38

Ik heb er ook aan gedacht om geen extra verzekering te nemen, maar ik heb het toch maar gedaan om niet voor onvoorziene uitgaven te komen te staan wat dat betreft.. Mocht ik er volgend jaar achter komen dat het toch niet echt uit kan, dan zeg ik het misschien wel weer op smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:46

Lady4 schreef:Ik heb dit jaar ook pas mijn eerste gaatje laten vullen (ik ben 28) maar vorig jaar bleek ik ineens een vergevorderde paradontitis (tandvleesontsteking) te hebben. De behandeling hiervoor kostte zo'n 1000 euro. Dan ben je toch blij me je aanvullende tandverzekering kan ik je vertellen..

Daarom vind ik het ook een dilemma: ik betaal nu zo'n 200 euro per jaar en ik krijg maximaal 500 euro vergoed.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 ma 27 dec 2010 - 6:54

Eline schreef:
Lady4 schreef:Ik heb dit jaar ook pas mijn eerste gaatje laten vullen (ik ben 28) maar vorig jaar bleek ik ineens een vergevorderde paradontitis (tandvleesontsteking) te hebben. De behandeling hiervoor kostte zo'n 1000 euro. Dan ben je toch blij me je aanvullende tandverzekering kan ik je vertellen..

Daarom vind ik het ook een dilemma: ik betaal nu zo'n 200 euro per jaar en ik krijg maximaal 500 euro vergoed.

Je kunt ook de gok nemen dat je niks zult krijgen met je gebit. Bedenk wel dat je niet halverwege het jaar een tandverzekering kunt afsluiten, dus mocht je toch echt iets moeten, dan zijn alle kosten voor jezelf.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 7:04

Ja, betaal er 12 euro meer voor en vind het wel prima. Als je dan iets hebt dan ben je blij dat je een verzekering hebt.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover ma 27 dec 2010 - 7:53

Nee. Ik heb nog nooit wat gehad, en ik betaal liever 1 x per jaar 19 euro, dan 16 euro per maand. Het risico lijkt me niet zo groot. Als ik iets ernstigs had, dan had de tandarts dat echt wel gezien (ik ben er 2 weken geleden nog geweest, en toen was het keurig!).
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 7:58

Ik heb het wel. Heb een zwak gebit en heb regelmatig wel iets. En op zich is het niet duur dan, maar wel als het iedere keer weer iets is.

Gast
Gast

Bericht  Toet ma 27 dec 2010 - 8:56

SuperGrover schreef:Nee. Ik heb nog nooit wat gehad, en ik betaal liever 1 x per jaar 19 euro, dan 16 euro per maand. Het risico lijkt me niet zo groot. Als ik iets ernstigs had, dan had de tandarts dat echt wel gezien (ik ben er 2 weken geleden nog geweest, en toen was het keurig!).

Maar jij bent toch pas 18 o.i.d. of heb ik de verkeerde voor me?
Tandarts word tot je 21e nog verzekerd (via je ouders of dat zit bij je zorgverzekering er bij, ik weet niet precies hoe het zit) Of is dat niet bij iedereen zo?

Ot: Ik zou het risico niet nemen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  maiadebij ma 27 dec 2010 - 9:17

Bij Unive kost de tandarts 12 euro Pm x 12 = 144 euro per jaar en dan krijg je max 250 euro vergoed. Met een beetje pech moet ik dus ff ruim 100 euro zelf ophoesten, maar 9 van de 10 keer kom ik nooit aan zo'n bedrag per jaar dus vind ik die dekking onzinnig.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:34

Ik had het wel, tot twee jaar terug. Toen heb ik het stopgezet omdat ik nooit wat met mijn tanden had. Had ik beter niet kunnen doen want de tandarts heeft mij dit jaar bijna duizend euro gekost.
Heb mij er dus wel weer voor aangemeld per 1 januari. Dan kan ik de rest laten doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:39

Bij mij zit die in mijn jongerenpakket van takecarenow, en ik ga overstappen naar ander zorg en daarbij zit het gewoon in het jongerenpakket, dus ik zou dat écht wel doen, straks heb je wel ineens iets met je tanden, en dan zit je (ik ook al 23 jaar niks, maar het kan ineens)

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe ma 27 dec 2010 - 9:41

Ja, ik heb een tandartsverzekering. Ik moet ieder tandartsbezoek standaard naar de mondhygieniste en ik krijg ook regelmatig extra behandelingen. Al met al kost me dat de laatste jaren zoveel geld dat ik het die tandartsverzekering voor mij zeker waard vindt.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Makamba ma 27 dec 2010 - 9:46

Auxo schreef:Ik heb het wel. Heb een zwak gebit en heb regelmatig wel iets. En op zich is het niet duur dan, maar wel als het iedere keer weer iets is.

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:48

toetje_ schreef:
SuperGrover schreef:Nee. Ik heb nog nooit wat gehad, en ik betaal liever 1 x per jaar 19 euro, dan 16 euro per maand. Het risico lijkt me niet zo groot. Als ik iets ernstigs had, dan had de tandarts dat echt wel gezien (ik ben er 2 weken geleden nog geweest, en toen was het keurig!).

Tandarts word tot je 21e nog verzekerd (via je ouders of dat zit bij je zorgverzekering er bij, ik weet niet precies hoe het zit) Of is dat niet bij iedereen zo?

Dat is over een paar dagen (volgend jaar dus) niet meer zo.. Dan moet je vanaf 18 jaar ook een tandverzekering nemen (nouja, dan vergoeden ze het niet meer vanuit de basisverzekering)..

Gast
Gast

Bericht  Toet ma 27 dec 2010 - 10:53

_Donnaa schreef:
toetje_ schreef:

Dat is over een paar dagen (volgend jaar dus) niet meer zo.. Dan moet je vanaf 18 jaar ook een tandverzekering nemen (nouja, dan vergoeden ze het niet meer vanuit de basisverzekering)..

Ja zoiets had ik idd ook al opgevangen, zal het eens gaan uitzoeken.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:54

Ik heb geen tandartsverzekering. Ik ben verzekerd bij Anderzorg en heb een Jong-verzekering (t/m 30 jaar). Controles worden 100% vergoed en tot op heden heb ik nooit iets gehad, dus ga ik me ook niet aanvullend ervoor verzekeren. Mocht er onverwacht iets voorvallen waardoor ik moet betalen dan is dat jammer.

Gast
Gast

Bericht  Shopelle ma 27 dec 2010 - 11:04

En stel meiden je krijgt een ongeluk waar je tanden uit je mond vallen?
Of je hebt in eens een stukje van je kies in je handen.. dan ben je dus niet verzekerd..
Ik heb de hoogste verzekering omdat mijn voortanden niet meer echt zijn en ik heb graag een verzorgd gebit.
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 11:07

Nee, dat risico wil ik niet nemen dat ik niet verzekerd ben. Dus ik heb de tandarts 2 sterren verzekering van ZK.
En ja, het kan zo veranderen allemaal. Tot een paar jaar geleden had ik nooit wat. En sindsdien is het mis. De eerste keer had ik meteen 4 gaatjes.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette ma 27 dec 2010 - 11:20

_Donnaa schreef:Ik wel.. Ik moet zo nu en dan foto`s maken, heb wel eens een gaatje en m`n verstandskiezen heb ik nog niet (die moeten er dus ook nog eens uit).. Ik ben gemiddeld per bezoek zo`n €80 kwijt..

Niet iedereen krijgt verstandskiezen hoor. Wink

Ik heb er ook een. Ik heb werkelijk nog nooit wat gehad *even afkloppen*, zelfs geen gaatje, maar ik wil het risico niet lopen en ben er liever goed voor verzekerd.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: