Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verre reizen

+16
Ooh La La!
Tullow
Jeanette
Polly
Caro
Blond
Clapperdie
duckie
M_as
myloon
Inge
TukTuk
Snack a Jack
Esperanza
Monte
Queen
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Verre reizen - Pagina 2 Empty Re: Verre reizen

Bericht  Juul do 17 nov 2011 - 7:00

Ik van van de zomer naar Sint Maarten geweest, in oktober naar NYC en op de planning voor volgend jaar staat India.
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 7:18

Chocolade schreef:Nou een verre reis is voor mij iets als: thailand/indonesie/caribean etc.

Tropisch, ver weg, geen Nederlanders... Voor mij en mijn vriend samen. Geen rondreis, meer een comfort vakantie!

Nederlanders vind je bijna overal en zeker op de bestemmingen die jij hierboven noemt Very Happy. Ik ben in Thailand, Mexico, Florida, Texas, New York State, Canada, Namibia en Egypte geweest. Dat zijn wel de landen/ staten die ik als ver weg beschouw... Ik zou het ook gewoon zelf regelen trouwens.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 17 nov 2011 - 11:50

De verre bestemmingen waar ik geweest ben zijn:
Portland, Oregon, U.S.A
Paraguay (5 maanden vrijwilligerswerk + reizen)
Bolivia
Marokko (3 weken vrijwilligerswerk, 3 weken reizen)
Guatemala
Honduras
Mexico
Belize

En eigenlijk is dat het wel! Wel heb ik ontdekt dat je ook dichterbij huis het gevoel kunt hebben dat je heel ver weg bent. Onze reis door Zuid-Oost Europa was wat dat betreft een succes. En ik ben volgens mij minder Nederlanders tegengekomen dan in Bolivia!

Ik heb de reizen altijd zelf georganiseerd. In Bolivia kwamen we iemand van Hostelling International tegen die ons een 'tour' aanbood. Dat was hartstikke goed want we konden alles aanpassen aan onze wensen, sliepen in hostels en het was hartstikke goed betaalbaar. Dat was wel erg fijn, dat we niet hoefden rond te sjouwen op zoek naar een hostel of hotel en dat de route heel goed en efficiënt voor ons was uitgestippeld. We waren dus vanuit Paraguay met de bus naar Bolivia gegaan met het plan om zelf rond te reizen maar deden dus uiteindelijk een tour. Overigens waren we gewoon met z'n drieën en hebben we de reis gemaakt die we wilden. Ik raad die tour nog steeds aan voor mensen die naar Bolivia gaan!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Polly do 17 nov 2011 - 12:05

Waar ben je allemaal geweest in Bolivia? Ik ga over drie weken naar Ciudad del Este, eerst naar Foz do Iguaçu en daarna op stap met een Paraguayaanse vriend in CDE. Ik ga in januari naar Bolivia, heb je tips? Ik weet nog niet precies hoelang ik daar kan blijven want ik zit op het moment in dubio, misschien ga ik mijn plannen weer omgooien en heb ik langer de tijd, misschien maar een week. Ik vlieg in ieder geval naar Santa Cruz, ga van daaruit naar Sucre, Potosi, Salar de Uyuni. Als ik meer tijd zou hebben zou ik ook naar La Paz willen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Pompoen vr 18 nov 2011 - 0:03

Polly schreef:Waar ben je allemaal geweest in Bolivia? Ik ga over drie weken naar Ciudad del Este, eerst naar Foz do Iguaçu en daarna op stap met een Paraguayaanse vriend in CDE. Ik ga in januari naar Bolivia, heb je tips? Ik weet nog niet precies hoelang ik daar kan blijven want ik zit op het moment in dubio, misschien ga ik mijn plannen weer omgooien en heb ik langer de tijd, misschien maar een week. Ik vlieg in ieder geval naar Santa Cruz, ga van daaruit naar Sucre, Potosi, Salar de Uyuni. Als ik meer tijd zou hebben zou ik ook naar La Paz willen.

Hee wat grappig! Ik ben dus nooit in Ciudad del Este geweest en ook niet bij Foz de Iguaçu! Ik werd in Paraguay best kort gehouden en heb daardoor lang niet zo veel kunnen zien als ik wilde.
Bolivia heb ik zo ongeveer de reis gemaakt die jij wil gaan doen! Dat was echt het einde! Echt doen! Ik heb 4 dagen doorgebracht op en rond de zoutvlakten, dat was ook echt zo afschuwelijk mooi en interessant!
De tour die ik heb gedaan kwam van deze organisatie: http://www.hostellingbolivia.org/bolivia-country/tours-adventure-bolivia.php
Ik vind het echt een aanrader, ook voor vrije zielen die graag backpacken! Volgens mij heb ik iets van de Salt en Silver tour gedaan. Maar wel aangepast denk ik.
Ik heb in Bolivia 2 weken rondgereisd en moest uiteindelijk weer terug naar Sucre binnen die 2 weken om daar de bus te pakken terug naar Paraguay.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 4:14

Ik ben een keer naar Florida en Mexico geweest, maar dat noem ik geen verre reizen, omdat het daar zo westers is en je dus heel weinig van een andere cultuur mee krijgt. Had ik in Mexico overigens wel graag allemaal willen zien, maar mijn ex dacht daar anders over. Ik zie het persoonlijk niet zo zitten om 10 uur in een vliegtuig te zitten om vervolgens in een all inclusive resort te gaan zitten en vrijwel niks van het land te zien. Maar goed, dat waren concessies die we moesten maken.

Daarnaast ben ik 2x gaan backpacken in Thailand, dat was voor mij wel een verre reis. De cultuur is heel anders en ik was helemaal op mezelf aangewezen, ik had alleen een ticket en verder niks. Dus het was daar ter plekke bedenken waar ik heen wilde en wat ik wilde gaan doen. Heerlijk.

Zo zijn mijn weekendjes in mn eentje naar bv Madrid eigenlijk nog eerder een verre reis te noemen dan die met mijn ex naar resorts smile

Gast
Gast

Bericht  Polly vr 18 nov 2011 - 9:15

тыквашка schreef:

Hee wat grappig! Ik ben dus nooit in Ciudad del Este geweest en ook niet bij Foz de Iguaçu! Ik werd in Paraguay best kort gehouden en heb daardoor lang niet zo veel kunnen zien als ik wilde.
Bolivia heb ik zo ongeveer de reis gemaakt die jij wil gaan doen! Dat was echt het einde! Echt doen! Ik heb 4 dagen doorgebracht op en rond de zoutvlakten, dat was ook echt zo afschuwelijk mooi en interessant!
De tour die ik heb gedaan kwam van deze organisatie: http://www.hostellingbolivia.org/bolivia-country/tours-adventure-bolivia.php
Ik vind het echt een aanrader, ook voor vrije zielen die graag backpacken! Volgens mij heb ik iets van de Salt en Silver tour gedaan. Maar wel aangepast denk ik.
Ik heb in Bolivia 2 weken rondgereisd en moest uiteindelijk weer terug naar Sucre binnen die 2 weken om daar de bus te pakken terug naar Paraguay.

Wat jammer dat je niet naar Foz kon gaan, ik hoor van iedereen dat het fantastisch is! Ach, een reden om terug te komen, toch? Ik krijg gelukkig een paar vrije dagen, en gecombineerd met feestdagen en veel nachtbussen en weinig slaap kan ik zo dus toch nog genoeg zien.
Leuk, ik ben echt helemaal enthousiast over Bolivia! Ik ga die zoutvlakte tour in drie dagen doen denk ik, die dan uitkomt in Atacama. Die organisatie ziet er inderdaad goed uit, ik zie mezelf echt geen groepsreis of iets dergelijks boeken (ook al wil ik wel volgend jaar als begeleider gaan werken), maar ik vraag me wel af of je dan vrijheid hebt in het aantal dagen dat je ergens wilt blijven. Ik houd het in ieder geval in gedachten.
Als ik meer tijd over heb dan wil ik ook naar de Death Road, klinkt wel spannend om daar te gaan fietsen...
Heb je nog plannen om terug te gaan naar Zuid-Amerika, of voorlopig niet?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Caribbeanlover ma 12 dec 2011 - 23:44

Queen schreef:Hebben jullie wel eens een verre reis gemaakt? Ik wil graag zoiets gaan doen en ben nu een beetje aan het brainstormen waarnaartoe enzo, kan nog niet echt duidelijke reisbureaus vinden die zulke reizen aanbieden.

Lijkt me leeuk om jullie ervaringen te horen!

Hoezo kan je niks vinden? Er is zat. Zou gewoon via internet het regelen, is makkelijker en je hebt geen rompslomp dat je naar een reisbureau moet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2