Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Luier inzamelpunt?

+11
SarahKey
**_pearl_**
PiP
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
koNijntje
Steep
Happydobby
Liadan
Makamba
Flower_L
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Luier inzamelpunt?

Bericht  Flower_L wo 9 nov 2011 - 23:39

Op ons koude kdv kon je de luiers inleveren. Gewoon in een zak in een container.
Op het huidige kdv niet, en zover ik weet in de buurt niet. Vond het wel handig, gezien er toch heel wat luiers doorheen gaan in de week.

Is dit bij jullie in buurt wel?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 23:48

Nog nooit gehoord!

Mijn man gooit het op de zaak weg, gewoon in een vuilniszak van het bedrijf. Er gaan er zo 12 per dag doorheen, dus bijna 85 in de week!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Makamba wo 9 nov 2011 - 23:52

Ik heb er nog nooit van gehoord! Wel handig zo. Very Happy
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Makamba wo 9 nov 2011 - 23:53

ProudMama schreef:Nog nooit gehoord!

Mijn man gooit het op de zaak weg, gewoon in een vuilniszak van het bedrijf. Er gaan er zo 12 per dag doorheen, dus bijna 85 in de week!!

Wauw, dat is inderdaad niet niks! Als je dat thuis moet doen blijft er denk ik niet veel ruimte meer over voor al het andere afval.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 0:02

Makamba schreef:
ProudMama schreef:Nog nooit gehoord!

Mijn man gooit het op de zaak weg, gewoon in een vuilniszak van het bedrijf. Er gaan er zo 12 per dag doorheen, dus bijna 85 in de week!!

Wauw, dat is inderdaad niet niks! Als je dat thuis moet doen blijft er denk ik niet veel ruimte meer over voor al het andere afval.

Hier gaan er met 3 ook enorm veel doorheen, en de container zit echt stampvol! Ben blij dat het plastic ook apart moet, scheelt een hoop. Ik ben nu ook strikter met scheiden van papier enz, scheelt ruimte. Bij mijn schoonouders in de gemeente mogen de luiers in de gft-bak. Zou hier ook handig zijn, want groenafval e.d. hebben we bijna niet, kan de groene container mooi vol met luiers!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Liadan do 10 nov 2011 - 0:20

Wij kunnen de luiers naar de stort brengen in speciale luiervuilniszakken. En daar ben ik heel blij mee want wij betalen per keer dat we de kliko aan straat zetten dus dat scheelt veel geld.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 0:20

Liadan schreef:Wij kunnen de luiers naar de stort brengen in speciale luiervuilniszakken. En daar ben ik heel blij mee want wij betalen per keer dat we de kliko aan straat zetten dus dat scheelt veel geld.
Hier hetzelfde systeem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 0:24

Ik weet dat hier op het schoolplein daar een container voor staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Flower_L do 10 nov 2011 - 0:42

vaak vullen we de container aan met hier en daar wat luiers tussen de zakken door. Laatst had mn vriend helemaal bovenop nog wat losse luiers gelegd...was ook de laatste keer. Die containers worden met zo'n automatisch ding geleegd, en door het bewegen oid valt er nog weleens wat uit, of waait er wat weg. Kon ik luiers van de straat rapen.... Mad

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Happydobby do 10 nov 2011 - 1:02

Bij ons kan het in de gft, wij hebben duobakken die worden 1 x per 2 weken geleegd, plastic is apart.

De luiers kunnen ook gewoon in een plastic zak, ze kunnen dat scheiden bij de stort.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 2:50

Wel handig als je het apart kunt inleveren. Ik kan ook wel merken sinds ons zoontje er is dat de grijze container elke keer behoorlijk vol zit. Kom vaak ruimte tekort. Gelukkig kan ik dan nog wel eens wat bij een ander ingooien. Maar het zou best handig zijn als je ze bij ons ook ergens apart kon inleveren. Scheelt toch weer

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Steep do 10 nov 2011 - 2:55

Wat ik heb gehoord (ik weet dus niet zeker of het klopt), is dat je in mijn gemeente zakken op kunt halen bij het gemeentehuis, die kan vullen met luiers en dan afgeven bij een kdv. Iets in die richting was het. Ik woon in een flat en we hebben een ondergrondse container, dus ik heb dat probleem van de kliko (gelukkig) niet. Komt wel als we naar een 1gezinswoning verhuizen haha.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  koNijntje do 10 nov 2011 - 3:28

ik heb ooit stage gelopen in een verpleeghuis en daar werd incontinentiemateriaal apart ingezameld en werd het gerecycled (tot papier of zo?) dus ik zou denken dat dat met babyluiers ook kan.. volgens mij doet 'onze' gemeente er niets aan inderdaad, ons kdv ook niet, helaas..

even off-topic: zijn jullie een rondje (wezen) fietsen? Wink
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Flower_L do 10 nov 2011 - 4:20

koNijntje schreef:ik heb ooit stage gelopen in een verpleeghuis en daar werd incontinentiemateriaal apart ingezameld en werd het gerecycled (tot papier of zo?) dus ik zou denken dat dat met babyluiers ook kan.. volgens mij doet 'onze' gemeente er niets aan inderdaad, ons kdv ook niet, helaas..

even off-topic: zijn jullie een rondje (wezen) fietsen? Wink

Ja, als je een groengekleurde eskimo in het stoeltje zag zitten dan waren wij het smile even naar bieb geweest. Maar tis wel ineens brrrkoud op de fiets Sad


Nee heb nog even gegoogled daartsraks maar helaas, hier geen inleverpunt oid.


Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Bruintje Beer do 10 nov 2011 - 6:34

Liadan schreef:Wij kunnen de luiers naar de stort brengen in speciale luiervuilniszakken. En daar ben ik heel blij mee want wij betalen per keer dat we de kliko aan straat zetten dus dat scheelt veel geld.
Wij betalen ook per keer dat we de kliko aan de straat zetten(grijze) maar jammergenoeg hebben wij geen verzamelpunt. Wij dumpen het altijd bij mijn moeder in de grote container van de flat of mijn zwager neemt het mee naar zijn werk. Scheelt echt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 7:54

voor zover ik weet hebben wij hier geen inzamelpunt, maar wij gebruiken wasbare luiers en dat scheelt ook behoorlijk aan vuilnis Very Happy (gelukkig maar, want nu zit onze container ook altijd stampvol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Flip Fluitketel do 10 nov 2011 - 8:09

Wij hebben hier in de gemeente geen inzamelpunt voor luiers. Mijn man neemt ze altijd mee naar ze werk en gooit ze daar weg. Scheelt een hoop in de kliko.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  PiP do 10 nov 2011 - 8:51

Hier mogen ze gelukkig ook in de gft container!
Hier scheiden we ook papier en plastic.

Ik weet even niet wie het zei, maar het lijkt me niet dat ze van luiers papier maken smile volgens mij compost!?
Dit wordt bij een klant van ons verwerkt, zal eens kijken of ik wat op de site kan vinden:

Orgaworld zet organisch afval (biomassa) met behulp van bacteriën in een zuurstofloze omgeving (anaëroob) om in biogas waarmee vervolgens groene stroom wordt gemaakt. Daarnaast ontstaat er bij dit proces compost. Compost is een waardevol landbouwproduct en bevat onder andere veel organische stof.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Flower_L do 10 nov 2011 - 9:57

Flip Fluitketel schreef:Wij hebben hier in de gemeente geen inzamelpunt voor luiers. Mijn man neemt ze altijd mee naar ze werk en gooit ze daar weg. Scheelt een hoop in de kliko.

Bruintje Beer schreef:
Liadan schreef:Wij kunnen de luiers naar de stort brengen in speciale luiervuilniszakken. En daar ben ik heel blij mee want wij betalen per keer dat we de kliko aan straat zetten dus dat scheelt veel geld.
Wij betalen ook per keer dat we de kliko aan de straat zetten(grijze) maar jammergenoeg hebben wij geen verzamelpunt. Wij dumpen het altijd bij mijn moeder in de grote container van de flat of mijn zwager neemt het mee naar zijn werk. Scheelt echt.

die arme man sjouwt zich een ongeluk met al die luiers van jullie... Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Bruintje Beer do 10 nov 2011 - 9:59

Flower_L schreef:
Flip Fluitketel schreef:Wij hebben hier in de gemeente geen inzamelpunt voor luiers. Mijn man neemt ze altijd mee naar ze werk en gooit ze daar weg. Scheelt een hoop in de kliko.

Bruintje Beer schreef:
Liadan schreef:Wij kunnen de luiers naar de stort brengen in speciale luiervuilniszakken. En daar ben ik heel blij mee want wij betalen per keer dat we de kliko aan straat zetten dus dat scheelt veel geld.
Wij betalen ook per keer dat we de kliko aan de straat zetten(grijze) maar jammergenoeg hebben wij geen verzamelpunt. Wij dumpen het altijd bij mijn moeder in de grote container van de flat of mijn zwager neemt het mee naar zijn werk. Scheelt echt.

die arme man sjouwt zich een ongeluk met al die luiers van jullie... Cool
ach ja daar wordt die sterk van.... Very Happy

Wij deden het voorheen ook in de GFT bak dacht dat dat mocht tot dat er tot 2x toe is toen mijn bak niet geleegd en zat er een rode kaart eraan. Dit hebben we ong. 1,5 jaar gedaan.
Wij scheiden ook alles.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  **_pearl_** do 10 nov 2011 - 12:12

op het kinderdag verblijf waar ik werk is het ook .
misschien beetje gek maar vaak bij verzorgingshuizen / verpleeg huizen kan het ook voor de inco`s van de mensen dat zijn de zelfde bakken zeg maar .
succes met zoeken
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  SarahKey do 10 nov 2011 - 20:35

Ik heb hier nog niet bij stil gestaan of er hier in de buurt ook een verzamelpunt is. Zal wel niet en gewoon in de grijze container moeten. Ik ga eens nakijken.

Maar als je meerdere kinderen hebt kun je in sommige gemeenten zo een tweede grijze bak aanvragen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Flip Fluitketel do 10 nov 2011 - 21:31

Bruintje Beer schreef:
Flower_L schreef:
Flip Fluitketel schreef:Wij hebben hier in de gemeente geen inzamelpunt voor luiers. Mijn man neemt ze altijd mee naar ze werk en gooit ze daar weg. Scheelt een hoop in de kliko.

Bruintje Beer schreef:
Liadan schreef:Wij kunnen de luiers naar de stort brengen in speciale luiervuilniszakken. En daar ben ik heel blij mee want wij betalen per keer dat we de kliko aan straat zetten dus dat scheelt veel geld.
Wij betalen ook per keer dat we de kliko aan de straat zetten(grijze) maar jammergenoeg hebben wij geen verzamelpunt. Wij dumpen het altijd bij mijn moeder in de grote container van de flat of mijn zwager neemt het mee naar zijn werk. Scheelt echt.

die arme man sjouwt zich een ongeluk met al die luiers van jullie... Cool
ach ja daar wordt die sterk van.... Very Happy

Wij deden het voorheen ook in de GFT bak dacht dat dat mocht tot dat er tot 2x toe is toen mijn bak niet geleegd en zat er een rode kaart eraan. Dit hebben we ong. 1,5 jaar gedaan.
Wij scheiden ook alles.

Ach hij doet het met heel veel liefde Wink Bij ons mag het ook niet in de GFT bak volgens mij.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Flip Fluitketel do 10 nov 2011 - 21:32

**_pearl_** schreef:op het kinderdag verblijf waar ik werk is het ook .
misschien beetje gek maar vaak bij verzorgingshuizen / verpleeg huizen kan het ook voor de inco`s van de mensen dat zijn de zelfde bakken zeg maar .
succes met zoeken

Bij ons op het werk (verpleeghuis) wordt het inco.materiaal niet gescheiden van ander afval en gaat gewoon bij het andere afval in de zak. Maar zou wel handig zijn.....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  woezel do 10 nov 2011 - 21:43

SarahKey schreef:Ik heb hier nog niet bij stil gestaan of er hier in de buurt ook een verzamelpunt is. Zal wel niet en gewoon in de grijze container moeten. Ik ga eens nakijken.

Maar als je meerdere kinderen hebt kun je in sommige gemeenten zo een tweede grijze bak aanvragen.

Ik heb er nooit naar gezocht. Hier gaan ze gewoon de grijze bak in.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Luier inzamelpunt? Empty Re: Luier inzamelpunt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum