Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 12:11

Ja, ik ben echt een kneus daarin, maar hoe werkt dat precies?

Je krijgt allemaal kosten erbij, maar welke dan? Degene die ik wil zijn in Amerika meer dan de helft goedkoper dan in NL. Dat vind ik nogal wat..

Wie heeft het wel eens gedaan en waar? Wat zijn je ervaringen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 12:12

Ik geloof dat er sowieso de 19% belasting bij komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 12:15

Maar hoe zit het dan als mensen vanuit America jou een cadeau sturen? Betaal je dan ook de extra belasting? Zij kopen het daar voor 6 %. Maar als ik hier een mooie trui koop voor 19% en ik stuur het op naar mensen in America, dan krijg ik toch ook niet 13 % terug :P

Ik kreeg bijvoorbeeld van de mensen waar ik was in America een laptop. Als we deze zouden opsturen kwamen daar extra kosten bij terwijl hij daar de helft goedkoper was dan hier. Maar het is toch een cadeau. Hoe zit dat dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 21:46

Ik heb géén idee hahaha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 22:22

Dan verstuur je het als 'gift' Smikkel..

Als je UGG's besteld in Amerika en ze komen van een bedrijf (stickers en bedrijfsnaam op de doos) dan kan je 'super goedkoop' echt wel vergeten. Je betaald dan invoerrechten en belasting wat uit kan komen op een tientje onder de prijs in NL..

Als je bijv. via Ebay UGG's gaat bestellen en diegene is bereid om het als 'gift' te versturen, dan is de kans veel groter dat het pakketje zo door de douane komt. Het is alleen wel een strafbaar feit als je 'gift' (inclusief lagere waarde) op een pakketje zet en Amerikanen zijn daar nogal schijterig in. Lang niet iedereen wil dat doen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 22:28

Wie zegt dat het supergoedkoop is dan :P . Uggs zijn en worden niet super goed koop haha.

Nee, maar ik had even gekeken naar websites, maar een tientje onder de prijs in NL.. het is wel wat minder hoor. 30 dollar verzendkosten en als je er dan 19 procent btw bij op doet bij een bedrag van rond de 100 euro aan schoenen (wat hier 200 euro kost), dan was ik iets van 140/150 euro kwijt. Maar is dat dan alles, of moet je er nóg wat bij doen? Dus verzendkosten op de site voor international shipping, btw 19 procent in NL en wat dan nog meer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 22:36

Liva schreef:Wie zegt dat het supergoedkoop is dan :P . Uggs zijn en worden niet super goed koop haha.

Nee, maar ik had even gekeken naar websites, maar een tientje onder de prijs in NL.. het is wel wat minder hoor. 30 dollar verzendkosten en als je er dan 19 procent btw bij op doet bij een bedrag van rond de 100 euro aan schoenen (wat hier 200 euro kost), dan was ik iets van 140/150 euro kwijt. Maar is dat dan alles, of moet je er nóg wat bij doen? Dus verzendkosten op de site voor international shipping, btw 19 procent in NL en wat dan nog meer?
Invoerrechten over de douanewaarde

Invoerrechten over de douanewaarde
Invoerrechten worden in principe geheven over de 'douanewaarde' van producten. De Douane berekent de waarde door de volgende kosten op te tellen:

* aankoopprijs;
* vrachtkosten;
* verzekeringspremie tot aan de plaats waar de goederen de EU binnenkomen
Bron: KVK

Ieder product heeft een code. Schoeisel heeft code 64, dan kijken ze waar het onder valt en daar hangt dan een percentage aan. Dat percentage kan hoger liggen dan de BTW smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 22:40

En je betaalt eerst invoerrechten en dan pas BTW.

Dus stel die schoenen zijn 120 euro omgerekend met verzendkosten en alles erbij. Dan betaal je bijvoorbeeld €35 invoerrechten en dan nog 19% BTW over €155 is dan €29,45.

Dan kom je alsnog op €185 uit..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 22:50

Hm....en wat nou als je met meerdere mensen tegelijk besteld? Zou dat wat uitmaken? Daar had een vriendin van me hetover.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 22:58

Liva schreef:Hm....en wat nou als je met meerdere mensen tegelijk besteld? Zou dat wat uitmaken? Daar had een vriendin van me hetover.
Dan betaal je wellicht 1x verzendkosten, maar is het bedrag wat je invoert alleen maar hoger en dus betaal je ook meer invoerrechten als het even tegen zit..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  River vr 31 dec 2010 - 6:12

Je hoeft geen invoerrechten te betalen als het gaat om een bedrag onder de 150 euro. Dan betaal je alleen inklaringskosten (12,50 geloof ik) en 19% btw. Pas boven de 150 euro komen er nog invoerrechten bij.

River
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 31-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 7:53

River schreef:Je hoeft geen invoerrechten te betalen als het gaat om een bedrag onder de 150 euro. Dan betaal je alleen inklaringskosten (12,50 geloof ik) en 19% btw. Pas boven de 150 euro komen er nog invoerrechten bij.

Worden daar de verzendkosten ook al bij ingerekend? Want die ik wil zijn 140 dollar, dat is ongeveer 107 euro. Maar er komen dan nog verzendkosten bij op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Lise_E za 1 jan 2011 - 11:16

Ik heb van de zomer Uggs besteld bij Shoe store in Amerika, moest uiteindelijk 40 euro extra betalen toen ik ze bij de voordeur kreeg aangeboden en was daarmee in totaal 160 euro kwijt. De Uggs die ik wilde hebben kosten in Nederland 200 euro dus het scheelt toch wel. Very Happy Moest ongeveer 4 weken wachten voordat ik ze thuis had maar is me prima bevallen.
Lise_E
Lise_E
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 117
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat? Empty Re: Uggs uit Amerika bestellen, hoe werkt dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum