Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat moet ik nou?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat moet ik nou? Empty Wat moet ik nou?

Bericht  Tutti vr 4 nov 2011 - 10:18

Ik ben hier bekend onder een andere naam. Maar dit wil ik posten zonder dat jullie weten wie ik ben...

Ik zit een beetje met mezelf in de knoop. Ik heb heel erg het 'is dit het nu?' gevoel. Na 8 jaar samen (ja de zoveelste) weet ik niet meer of ik met mijn vriend en toekomstige echtgenoot verder wil. Ik weet niet meer wie ik ben, wat ik wil en wie ik wil zijn. Ik heb er met een vriendin over gesproken en zij wil mij helpen in mijn zoektocht.

Inmiddels heb ik met mijn vriend gesproken en hem verteld hoe ik mij voel. Dat ik niet meteen uit ben op een relatiebreuk. Maar dat ik wel aan een zoektocht ga beginnen om mezelf terug te vinden.

Alleen hoe moet ik zoiets aanpakken...? Die vriendin wil me wel helpen, maar eigenlijk is ze veel te druk om 'aandacht' aan mij te geven en ik wil haar ook weer niet continue lastig vallen. Ik voel me heel eenzaam hierin en ik heb de laatste week veel gehuild, maar ook blij en opgelucht gevoeld. Mijn gevoelens spelen een spelletje met mij lijkt wel...

Ik weet niet wat ik met deze post wil. Misschien wat opbeurende woorden of zo...

Tutti
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 7
Registratiedatum : 04-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik nou? Empty Re: Wat moet ik nou?

Bericht  RiLiJu vr 4 nov 2011 - 10:35

Misschien is het nog beter om het helemaal zelf uit te zoeken. (Zonder vriend/vriendin ed.) Ik weet niet of je de mogelijkheid er voor hebt, maar is het niet wat om alleen een paar weken weg te gaan. Weer even helemaal op jezelf en je eigen gevoel aangewezen zijn, kan misschien wat meer duidelijkheid voor jezelf scheppen.

Heel veel sterkte met alles! Ook voor je vriend, voor hem zal dit ook niet makkelijk zijn? hoe reageerde hij?


Laatst aangepast door RiLiJu op vr 4 nov 2011 - 10:45; in totaal 1 keer bewerkt
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik nou? Empty Re: Wat moet ik nou?

Bericht  Tutti vr 4 nov 2011 - 10:41

Uhm, zou je 'm willen ontquoten? Dan kan ik het eventueel nog weghalen als ik dat zou willen.

Ik zou moeten kijken of ik die mogelijkheid heb. Voor nu vind ik het wel fijn om het niet alleen te hoeven doen. Die vriendin stelt ook alleen maar vragen, antwoorden heeft zij ook niet. Maar zo ben ik wel door de eerste laag van onduidelijkheid heen gekomen. Ik kom alleen niet verder.

Het probleem is met de zin 'weer op jezelf'...ik heb nooit op mezelf gewoond. Ben meteen gaan samen wonen... En mijn vriend was ook mijn eerste vriend. wat dat betreft zou ik het nu wel anders aanpakken..

Mijn vriend reageerde geschokt.

Tutti
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 7
Registratiedatum : 04-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik nou? Empty Re: Wat moet ik nou?

Bericht  xxlisaxx za 5 nov 2011 - 7:18

Ik zou een lijstje maken met de dingen die je doet in je leven. Je werk, je relatie etc. Dan zou ik me per onderdeel gaan bedenken in hoeverre het voldoet aan wat je"er ooit van verwachtte" en je gaan afvragen wat je er anders aan zou willen wanneer dat afwijkt van je verwachting. Verder zou ik bedenken wat je nog wil in je leven. Wil je reizen, studeren, een cursus etc. Zelf heb ik altijd erg veel aan boeken wanneer ik een richtlijn zoek om ergens uit te komen oid. Er zijn genoeg boeken over zelfontplooiing, je zelf (weer) leren kennen. Deze boeken kunnen je handvaten geven in je zoektocht.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik nou? Empty Re: Wat moet ik nou?

Bericht  Krullebol zo 6 nov 2011 - 0:29

Wat goed dat je dit al bespreekbaar hebt gemaakt metje vriend! Kan me voorstellen dat hij geschokt reageert, maar voor jou is het ook allemaal heftig en vreemd!

Ik zou dit vooral niet alleen aanpakken, heb je nog andere mensen om je heen die je kunnen helpen?
Een andere stap kan zijn om een coach te zoeken. Ik heb in mijn opleiding een minor coaching gevolgd, en deze mensen kunnen samen met jou hulpvraag toekomstgericht en oplossingsgericht te werk gaan. Het is geen therapeut maar wel een proff die jou verder kan helpen!

Zelf kun je al lijstje maken met waar zit je nu en wat zou je dan graag willen, zijn,doen. Concreet maken.

Sterkte !
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik nou? Empty Re: Wat moet ik nou?

Bericht  Lady4 zo 6 nov 2011 - 1:04

Het is hartstikke nobel en lief van je vriendin dat zij je wil helpen, maar ik vraag me af of zij daar de geschikte persoon voor is. Misschien is het handiger om hulp te zoeken in het professionele circuit?

Sterkte!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik nou? Empty Re: Wat moet ik nou?

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 1:16

Erg attent van je vriendin dat ze je hiermee wilt helpen.
Maar zoals de anderen al melden, ik denk dat je dit echt zelf moet uitzoeken.
Ik kan je alleen maar de tip geven om eens dingen te gaan doen die je leuk vind en al tijden niet meer gedaan hebt.
Heb je een hobby doe daar dan wat meer mee.
Pak dingen op die je hebt laten vallen toen jullie zijn gaan samen wonen indien dit zo is.

Dat kunnen allerlei redenen zijn waardoor je in deze dip zit. Vergeet ook niet dat dit volgens mij wel vrij normaal is. Ik herken het als geen ander. Geef ook je relatie een nieuwe move als dat ingekakt is !
Probeer weer opnieuw verliefd te worden. Doe dingen samen en doe dingen alleen !

Succes ermee !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik nou? Empty Re: Wat moet ik nou?

Bericht  Tutti zo 6 nov 2011 - 4:23

Bedankt voor jullie reacties.

Op zich helpt die vriendin door het stellen van vragen. En met die vragen ben ik wel erg blij, want zo ben ik wel al een stuk 'vooruitgegaan', in plaats van te blijven hangen.
Ik ga binnen kort even naar het buitenland, dus dan ben ik op mezelf en heb ik rustig de tijd om na te denken wat ik wil. Als ik er dan nog niet uitkom, dan ga ik het professionele circuit in. Daar vind ik het nu nog wat te 'vers' voor en te kort dag voor ik weg ben.

Een lijst maken is een goed idee. En ik ga op zoek naar de boeken. Als je titels hebt...graag!

Tutti
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 7
Registratiedatum : 04-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik nou? Empty Re: Wat moet ik nou?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum