Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

3 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Isa_073 wo 2 nov 2011 - 3:40

Hoi allemaal,

Ik lees al lang mee, maar nu heb ik zelf een vraag.

Sinds een paar maanden wonen mijn vriend en ik samen en ontvangen gezamelijke zorgtoeslag. Volgens de beschikking hebben we recht op 106 euro per maand, we ontvangen echter steeds maar 40 euro. Nu heb ik net met de belastingtelefoon gebeld en die man zei dat dat komt omdat mijn vriend in 2009 en 2010 te veel heeft ontvangen en dat wordt nu verrekend met onze gezamelijke zorgtoeslag.

Dat is toch eigenlijk best raar dat ik nu het bedrag dat hij te veel heeft gehad moet terug betalen? Toen ik nog alleen woode kreeg ik namelijk 70 euro per maand (arme student) en nu samen nog maar 40..

Weet iemand hoe dit zit?
Isa_073
Isa_073
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 16
Registratiedatum : 02-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Muurvlindertje wo 2 nov 2011 - 3:46

Isa_073 schreef:Hoi allemaal,

Ik lees al lang mee, maar nu heb ik zelf een vraag.

Sinds een paar maanden wonen mijn vriend en ik samen en ontvangen gezamelijke zorgtoeslag. Volgens de beschikking hebben we recht op 106 euro per maand, we ontvangen echter steeds maar 40 euro. Nu heb ik net met de belastingtelefoon gebeld en die man zei dat dat komt omdat mijn vriend in 2009 en 2010 te veel heeft ontvangen en dat wordt nu verrekend met onze gezamelijke zorgtoeslag.

Dat is toch eigenlijk best raar dat ik nu het bedrag dat hij te veel heeft gehad moet terug betalen? Toen ik nog alleen woode kreeg ik namelijk 70 euro per maand (arme student) en nu samen nog maar 40..

Weet iemand hoe dit zit?

Dan hebben jullie waarschijnlijk een samenlevingscontract en deel je idd de lasten maar ook de schulden.

Wij krijgen geen zorgtoeslag en zijn dus per maand samen 250 euro lichter.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 3:46

Jij betaalt het toch niet alleen terug, jullie krijgen het SAMEN dus ben je ook SAMEN verantwoordelijk voor het terugbetalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Isa_073 wo 2 nov 2011 - 3:47

Muurvlindertje schreef:
Isa_073 schreef:Hoi allemaal,

Ik lees al lang mee, maar nu heb ik zelf een vraag.

Sinds een paar maanden wonen mijn vriend en ik samen en ontvangen gezamelijke zorgtoeslag. Volgens de beschikking hebben we recht op 106 euro per maand, we ontvangen echter steeds maar 40 euro. Nu heb ik net met de belastingtelefoon gebeld en die man zei dat dat komt omdat mijn vriend in 2009 en 2010 te veel heeft ontvangen en dat wordt nu verrekend met onze gezamelijke zorgtoeslag.

Dat is toch eigenlijk best raar dat ik nu het bedrag dat hij te veel heeft gehad moet terug betalen? Toen ik nog alleen woode kreeg ik namelijk 70 euro per maand (arme student) en nu samen nog maar 40..

Weet iemand hoe dit zit?

Dan hebben jullie waarschijnlijk een samenlevingscontract en deel je idd de lasten maar ook de schulden.

Wij krijgen geen zorgtoeslag en zijn dus per maand samen 250 euro lichter.

We hebben geen samenlevingscontract, maar zijn wel toeslagpartner voor de belastingdienst omdat we dit jaar langer dan 6 maanden samenwonen (ofzoiets?).
Isa_073
Isa_073
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 16
Registratiedatum : 02-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Rush wo 2 nov 2011 - 3:48

Ja, dan ben je dus ook samen verantwoordelijk voor dit soort dingen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Rush wo 2 nov 2011 - 3:49

Trouwens, als wij samen zouden zijn krijgen we ook maar €87 terwijl we nu beide €70 krijgen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 3:50

Ik kreeg het elke maand, tot ik samen ging wonen, toen had ik er geen recht meer op laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Isa_073 wo 2 nov 2011 - 3:50

Pippa schreef:Jij betaalt het toch niet alleen terug, jullie krijgen het SAMEN dus ben je ook SAMEN verantwoordelijk voor het terugbetalen.

Ik vind het op zich ook geen probleem hoor om het samen terug te betalen, alleen vind ik het gewoon best raar omdat het gaat om een bedrag uit 2009/2010 toen we nog geen toeslagpartners waren, dit bedrag heeft hij dus in zijn eentje te veel ontvangen en nu moeten we het samen terug betalen. Ipv dat ze hem bijvoorbeeld gewoon een acceptgiro sturen voor dit bedrag ofzo.

Maar goed, ik snap gewoon niet zo heel veel van de belastingdienst! Krijg ook steeds zoveel brieven waar steeds weer iets anders in staat.. confused
Isa_073
Isa_073
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 16
Registratiedatum : 02-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Rush wo 2 nov 2011 - 3:52

Isa_073 schreef:
Pippa schreef:Jij betaalt het toch niet alleen terug, jullie krijgen het SAMEN dus ben je ook SAMEN verantwoordelijk voor het terugbetalen.

Ik vind het op zich ook geen probleem hoor om het samen terug te betalen, alleen vind ik het gewoon best raar omdat het gaat om een bedrag uit 2009/2010 toen we nog geen toeslagpartners waren, dit bedrag heeft hij dus in zijn eentje te veel ontvangen en nu moeten we het samen terug betalen. Ipv dat ze hem bijvoorbeeld gewoon een acceptgiro sturen voor dit bedrag ofzo.
Hij en zij bestaat in dit geval niet meer, het is nu jullie. Hij moet het nu betalen en jullie zijn nu samen dus houden ze het in van wat jullie samen nu krijgen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Isa_073 wo 2 nov 2011 - 3:54

Thanks voor het meedenken iig! Die man aan de tel kon niet vertellen wanneer we het bedrag afbetaald hadden trouwens, vond ik ook een beetje raar.. Maar goed, we zien wel!
Isa_073
Isa_073
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 16
Registratiedatum : 02-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 3:56

Isa_073 schreef:Thanks voor het meedenken iig! Die man aan de tel kon niet vertellen wanneer we het bedrag afbetaald hadden trouwens, vond ik ook een beetje raar.. Maar goed, we zien wel!

Dat is wel vreemd, zij weten toch wat er wordt ingehouden en welk bedrag er betaald moet gaan worden? Daar zou ik nogmaals over bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Rush wo 2 nov 2011 - 3:56

Ja, bel anders nog eens, wie weet krijg je dan iemand aan de lijn die veel meer kan vertellen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Isa_073 wo 2 nov 2011 - 3:59

Rush schreef:Ja, bel anders nog eens, wie weet krijg je dan iemand aan de lijn die veel meer kan vertellen.

Ja dat is dus het probleem, ik heb al zo vaak gebeld (ook over een andere beschikking waar ik echt niks van snapte) en elke keer krijg ik iemand anders aan de lijn maar niemand kan me nou precies vertellen hoe het zit en exacte bedragen geven. Dat is gewoon zo irritant. Vind het helemaal niet erg om het bedrag van mijn vriend samen terug te betalen maar wil wel graag weten waar ik aan toe ben en om hoeveel geld het gaat.

Maarja heb inmiddels al minstens een hele werkdag besteed aan bellen met de belastingdienst zonder duidelijk antwoord, en dat is best frustrerend kan ik zeggen laughcry
Isa_073
Isa_073
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 12
Punten : 16
Registratiedatum : 02-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag Empty Re: Vraagje over gezamelijke zorgtoeslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum