Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu? Empty Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu?

Bericht  TwistedAngel ma 16 jan 2012 - 2:46

Hallo dames,

Vorig jaar juni maakte mijn vriend een einde aan onze relatie na bijna 6 jaar, en bijna 1,5 jaar samenwonen in onze koopwoning. deze woning hebben wij destijds samen gekocht, op onze beide lonen een hypotheek genomen en beiden voor getekend. Nu gingen wij redelijk goed uitelkaar, (pijnlijk genoeg om zo van de ene op de andere dag aan de kant gezet te worden, omdat meneer het niet meer zag zitten... Nooit geen ruzie, nooit geen gedoe, helemaal niets, dus echt vanuit het niets) en konden we een hoop bespreken.Meteen toen ook de woning in de verkoop gezet. Meneer had na twee weten een nieuwe liefde gevonden, waardoor mijn verdriet alleen maar meer werd. Hij heeft toen gezegd, letterlijk: Ik ga hier weg weg, ik ga terug naar mijn ouders, ik heb jou genoeg verdriet aangedaan. Daarmee heeft hij zijn koffers gepakt en woont hij sindsdien bij zijn ouders. Tot 3 maanden geleden was er niets aan de hand, wr hadden afgesproken wie wat betaalde ed. Hij kwam hier 3 maanden geleden op terug en wilde minder betalen. We hebben toen opnieuw alles berekend, alles op papier gezet.. Hij betaalt de helft van alle kosten die we zouden hebben als het huis leeg zou staan. (Hypotheek, levensverzekering, verzekering van de woning, gemeentebelasting en de HEF.. daar gaat dan de belastingdienst nog vanaf) Ik betaal dus daarvan de helft plus alle verbruikerskosten.
Nu heeft hij sinds 3 weken een kwaaie kop gekregen en wil hij een van de volgende opties:

- VEEL minder betalen Het lijkt mij nu ook wel eerlijker als hij minder gaat betalen voor de woning, aangezien ik er gebruik van maak. Maar hoeveel minder is reëel?
- Ik eruit en hij erin Lijkt mij niet de beste oplossing, want ik weet hoe hij is en zal je na een paar weken de woning niet meer herkennen door het oerwoud van een tuin. Tevens neem ik dan zowiezo al mijn spullen mee, en dat zijn alle meubelen die in de woonkamer en keuken staan. Mij lijkt een woning beter verkopen door het er leefbaar en gemeubilaird uit te laten zien... Tevens verwacht hij dan wel van mij dat ik de helft betaal.
- beide eruit en de woning onder verhuren
Grapje van zijn ouders, die hebben vrienden die dat ook doen, dus de ideale oplossing! Helaas heeft hij niet door dat je huurders niet zomaar op straat kan zetten, huurders zijn behoorlijk beschermd. Ten tweede mag je een woning niet zomaar onderverhuren, toestemming van de bank nodig. Tevens heb je geen controle over de woning op het moment dat er kijkers in het huis komen. Je weet dus niet in wat voor staat de huurders de woning hebben op het moment van een bezichtiging. Zij kunnen er een dikke bende van maken als zij weten dat er een potentiele koper komt kijken, zodat zij evt langer kunnen blijven.

Ik heb hem voorgesteld om de woning flink in prijs te laten zakken, dan maar een grotere schuld maar wel sneller van elkaar verlost. De makelaar gaf een prijs op wat naar mijn idee heel reëel is maar wel een hoop lager als onze huidige vraagprijs. (verschil van 9.000) Nu wil mijn ex maar met 4.000 verlagen omdat hij anders een eventuele schuld niet kan betalen. Ik denk dan als je mss hierdoor de woning 4 maanden eerder verkoopt, scheelt je dat 4 maanden in hypotheek en lasten.... En dat hij in zijn leven nooit geen geld gespaard heeft en hierdoor voor de schuld waarschijnlijk een lening moet afsluiten is toch niet mijn schuld? Hij geeft al zijn loon liever uit aan hobbys als postzegels en voetbal... Dat ik zuiniger leef en dus spaar voor onvoorziene uitgaven is dat dan mijn probleem???


Sorry voor het lange verhaal en misschien onduidelijke stukken, ik weet het allemaal echt even niet meer en hoop dat misschien een van jullie in zo'n situatie heeft gezeten en er wel goed uit gekomen is.. (gun dit niemand, begrijp mij niet verkeerd)
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu? Empty Re: Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu?

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 3:02

Wat vervelend zeg... Ik zou liever een iets grotere schuld hebben, maar van het huis af zijn. Dan heb je geen gedoe meer met hem.
Heb je daar al rustig met hem over kunnen praten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu? Empty Re: Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu?

Bericht  Niekske ma 16 jan 2012 - 3:39

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik wil je in elk geval sterkte wensen!

Wat betreft de optie om het te verhuren, wellicht is het toch een idee om je daar meer in te verdiepen. Vrienden van mij huren op deze manier een huis en in hun contract staan veel afspraken over mensen die willen komen bezichtigen en hoe zij met de woning om dienen te gaan. De mensen die het huis willen verkopen hebben het bijvoorbeeld helemaal laten schilderen en inrichten om het er aantrekkelijker uit te laten zien voor eventuele kopers. Die vrienden van me die het nu huren, mogen niet zomaar iets aan de inrichting veranderen volgens hun contract. Ja wat andere meubels is natuurlijk niet zo'n probleem, maar grote dingen moeten in overleg. Zoals normaal is bij een huurwoning (geloof ik).

Hoeveel minder wil hij gaan betalen als jullie met de huidige situatie verder zouden gaan? Dan zou ik hem zeggen dat hij er dan wel mag gaan wonen en dat jij het bedrag zal betalen dat hij voorgesteld had Wink jammer dat hij ineens zo onredelijk geworden is... hopelijk komen jullie er samen uit!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu? Empty Re: Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu?

Bericht  TwistedAngel ma 16 jan 2012 - 4:19

hij komt elke keer weer met nieuwe stomme opmerkingen..
hij blijft beetje loze dreigementen in de lucht gooien, dat ik blij moest zijn dat hij zn ouders nog kan tegenhouden die hadden allang bij mij op de stoep willen staan... PF heb niets met zn ouders, ik heb met hem te maken!!
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu? Empty Re: Uit elkaar en gezamelijke eigen woning wat nu?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum