Merkkleding
+8
Makamba
PapillonRose
Susan
Tania
Sjonno
Parisienne
Pien
nisavi
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Merkkleding
Dit zal vast discussies opleveren, maar ik ben toch benieuwd naar de verschillende reacties.
Het valt me op dat er veel moeders zijn die bijna alleen maar merkkleding aandoen bij hun kinderen (ook baby's dus). Is dit omdat je alleen merkkleding mooi vindt? Of show je het graag?
Ik sta open voor alle merken, het hoeft niet alleen maar merkkleding te zijn. Ik heb namelijk genoeg merkkleding gezien die ik ook echt lelijk vind.
En als jouw kinderen ouder worden, leg je dan ook veel nadruk op merkkleding (en schoenen e.d.)? Mogen ze wel alles doen wat ze ook met minder dure kleding mogen?
Nu maak ik van dichtbij een geval mee: die kinderen krijgen alleen merkkleding aan (met uitzondering van de pyama's, ondergoed, hemden, etc.. dat komt altijd van de hema of HTX). Schoenen zijn ook alleen van bekende merken. Nu ze ouder worden roepen ze regelmatig "kijk eens naar mijn puma's/nike's/etc". En ze zeggen ook al "merkkleding/schoenen zijn beter dan de kleding/schoenen zonder (bekend) merk". Als ze iets leuk vinden van een onbekend merk krijgen ze het niet (en als ze het van een ander krijgen, mogen ze het thuis niet aan) en er mag al zeker geen print op als Cars, etc. Oh en met die merkkleding mogen ze met buiten spelen niet alles doen, want het mag niet kapot gaan of vies worden.
Vooral dat van shirts van Cars of zoiets zie ik ook meer gebeuren. Dat moeder het lelijk vinden en dus mogen de kinderen het ook niet hebben/dragen.
Persoonlijk vind ik het allemaal een beetje ver gaan, maar ik denk ik ook totaal anders daarover Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Het valt me op dat er veel moeders zijn die bijna alleen maar merkkleding aandoen bij hun kinderen (ook baby's dus). Is dit omdat je alleen merkkleding mooi vindt? Of show je het graag?
Ik sta open voor alle merken, het hoeft niet alleen maar merkkleding te zijn. Ik heb namelijk genoeg merkkleding gezien die ik ook echt lelijk vind.
En als jouw kinderen ouder worden, leg je dan ook veel nadruk op merkkleding (en schoenen e.d.)? Mogen ze wel alles doen wat ze ook met minder dure kleding mogen?
Nu maak ik van dichtbij een geval mee: die kinderen krijgen alleen merkkleding aan (met uitzondering van de pyama's, ondergoed, hemden, etc.. dat komt altijd van de hema of HTX). Schoenen zijn ook alleen van bekende merken. Nu ze ouder worden roepen ze regelmatig "kijk eens naar mijn puma's/nike's/etc". En ze zeggen ook al "merkkleding/schoenen zijn beter dan de kleding/schoenen zonder (bekend) merk". Als ze iets leuk vinden van een onbekend merk krijgen ze het niet (en als ze het van een ander krijgen, mogen ze het thuis niet aan) en er mag al zeker geen print op als Cars, etc. Oh en met die merkkleding mogen ze met buiten spelen niet alles doen, want het mag niet kapot gaan of vies worden.
Vooral dat van shirts van Cars of zoiets zie ik ook meer gebeuren. Dat moeder het lelijk vinden en dus mogen de kinderen het ook niet hebben/dragen.
Persoonlijk vind ik het allemaal een beetje ver gaan, maar ik denk ik ook totaal anders daarover Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Merkkleding
Als je 't kan betalen, waarom niet? En wat versta jij onder merkkleding? Esprit en Mexx en Duckybeau en Lief! zijn ook merk, maar niet gigantisch duur voor die kleintjes. Mijn zoon draagt die merken ook, zie niet in wat er mis is met een baby/kindje merkkleertjes aandoen. Als je het maar kan betalen.
Gast- Gast
Mijn kinderen hebben ook wel de wat duurdere merkkleding aan, maar ook gerust van de hema enz. Maakt me helemaal niet uit. Ik vind die kleding toevallig gewoon erg mooi, maar het is dus geen moeten, omdat ik er mee wil pronken.
Ze spelen er ook gewoon mee. Tja, als er wat stuk gaat, vind ik dat wel jammer, maar dat is het risico. Als er iets van de hema stuk gaat, vind ik dat ook wel jammer. Dat risico loop je nu eenmaal met kinderen.
Ze spelen er ook gewoon mee. Tja, als er wat stuk gaat, vind ik dat wel jammer, maar dat is het risico. Als er iets van de hema stuk gaat, vind ik dat ook wel jammer. Dat risico loop je nu eenmaal met kinderen.
Gast- Gast
ik zie ook niet zo in wat het probleem is wat betreft merkkleding, ik vind alleen wel dat een kind een kind moet kunnen blijven, je weet nou eenmaal dat een kind niet altijd even zuinig op kleding is en als het ergens gaat spelen en valt, ja, dan kan er een gat inkomen of een lelijke vlek ofzo.... vind het dan raar als ze andere kleding aanmoeten voor het spelen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
N. draagt ook wel veel merkkleding moet ik zeggen, maar ze draagt net zo goed leuke dingen van de Hema, H&M, enz. Ik koop de merkkleding niet om te showen.. vind het er gewoon leuk uitzien en ik houd ervan als mijn meisje er leuk uit ziet! Dit kan zowel in Ralph Lauren als in kleding van de Hema.
Als ze wat ouder is hoop ik wel enige invloed te kunnen hebben op haar kledingkeuze. Ik zal zoveel mogelijk haar eigen smaak aanhouden, maar bepaalde soort kleding krijgt ze echt niet aan. We zullen samen kleding kopen en daarbij mag ze best aanwijzen wat ze leuk vind, maar ik bepaal uiteindelijk wat er gekocht wordt.
Als ze wat ouder is hoop ik wel enige invloed te kunnen hebben op haar kledingkeuze. Ik zal zoveel mogelijk haar eigen smaak aanhouden, maar bepaalde soort kleding krijgt ze echt niet aan. We zullen samen kleding kopen en daarbij mag ze best aanwijzen wat ze leuk vind, maar ik bepaal uiteindelijk wat er gekocht wordt.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Storm schreef:Als je 't kan betalen, waarom niet? En wat versta jij onder merkkleding? Esprit en Mexx en Duckybeau en Lief! zijn ook merk, maar niet gigantisch duur voor die kleintjes. Mijn zoon draagt die merken ook, zie niet in wat er mis is met een baby/kindje merkkleertjes aandoen. Als je het maar kan betalen.
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Alleen valt het me op dat bepaalde winkels C&A, HTX, etc. soms niet eens als optie worden gezien. Ik kijk overal voor kleding en koop wat mooi is en kijk niet naar merk.
Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen daarover denken. En of je als moeder dan ook aan een kind (wellicht onbewust) duidelijk maakt dat je een bekend merk beter vindt.
Sowieso wil ik mijn dochter niet leren dat een bekend merk per definitie beter is.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Mijn zoontje draagt bijna nooit merkkleding, vind het belachelijk duur vaak en ze dragen het toch erg kort.
Als er uitverkoop is wil ik nog wel eens merkkleding kopen als ik echt wat leuks zie wat een normale prijs heeft.
Als er uitverkoop is wil ik nog wel eens merkkleding kopen als ik echt wat leuks zie wat een normale prijs heeft.
Gast- Gast
Rick en Lisa dragen ook eigenlijk altijd merkkleding. Ik vind dat gewoon mooiere kleding dan bv van de C&A, Hema enz. Ik koop bijna alles in de opruiming en dan vind ik het qua prijzen wel meevallen.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Ik koop alleen iets als ik het echt heel erg mooi vind en het het waard vind. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit echte merkkleding heb gekocht voor mijn zoontje. Ik vind het te duur en zolang draagt hij het niet. Maar ik ben voor mezelf net zo. Ik hoop alleen iets van een bekend merk als ik het echt heel mooi vind. Anders niet. Voor dat bedrag kan ik ook tig andere leuke dingetjes kopen namelijk
Gast- Gast
Ik koop gewoon wat ik leuk vind, dat kan bij de hema zijn maar ook merkkleding. Van mij mag hij er ook gewoon alles mee doen hoor, jammer als het vies wordt of stuk gaat.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Yrsa en Ezra dragen ook veel merkkleding, gewoon omdat ik dat vaak leuke kleding vind. Ze dragen ook wel kleren van de Hema en de H&M, als we bij de Zeeman iets leuks zien kopen we dat. Ze mogen in merkkleding gewoon in de zandbak, alleen als ze iets nieuws hebben voor een feest of zo dan probeer ik dat nog even mooi te houden, dus dan trek ik ze dat gewoon nog niet aan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Het maakt mij niet zoveel uit. Merkkleding kan leuk zijn maar bij de Zeeman hebben ze ook wel eens een leuk shirtje. Mijn zoontje heeft vooral veel kleding van de H&M en bijna geen merkkleding omdat ik daar nu gewoon het geld niet voor heb, maar toch ziet hij er, al zeg ik het zelf, gewoon leuk uit. Overigens koop ik schoenen wel bij een goede schoenenwinkel, dat vind ik belangrijk. En mijn zoontje krijgt ook geen kleding van bijv Cars aan. Ik vind dat lelijk en ik kan het nu nog bepalen. Maar hij is bijv dol op de Bob de Bouwer. Dus heeft hij ondergoed en pyjama's daarvan van de Zeeman, dat maakt mij niet uit. Alleen daar zou hij ook geen shirt ofso van krijgen.
Gast- Gast
Ik koop bijna geen dure merkkleding voor mijn dochtertje. En als ik iets van een duur merk koop dan is dat meestal in de aanbieding. Verder kijk ik gewoon overal en kom ik bij verschillende winkels leuke dingen tegen, waar dat is maakt mij niet zoveel uit. Kan bij Prénatal zijn, maar ook bij Zeeman of dan weer bij een babyboetiek. Vind het echt onzin als je je kind alleen maar merken aangeeft omdat je andere dingen 'te min' vindt (als je het gewoon mooi vindt is dat wat anders, maar goedkopere kleding niet nemen omdat je je daar te goed voor voelt vind ik not done).
Kijk, als je het leuk vindt en je kan het betalen is er niks mis mee hoor, maar dat wil niet zeggen dat andere winkels per definitie slecht zijn. En ik vind ook niet dat je je kind dat moet aanleren, wat voor beeld van de maatschappij geef je dan mee? Tuurlijk kan je je kind aangeven wat jij wilt en als dat alleen maar merken zijn, so be it. Maar echt zeggen dat alleen merkkleding goed is, zou ik niet doen. Dan worden het dalijk nog kinderen die andere kinderen gaan pesten omdat ze bijvoorbeeld kleding van de Zeeman dragen..
En kinderen moeten wel kinderen kunnen blijven, lijkt me vervelend als je lekker wilt gaan ravotten en je moet je inhouden omdat je kleding netjes moet blijven. Als iets stuk gaat is dat natuurlijk vervelend, maar dat vind ik van alle kleding en niet alleen van merkkleding.
Kijk, als je het leuk vindt en je kan het betalen is er niks mis mee hoor, maar dat wil niet zeggen dat andere winkels per definitie slecht zijn. En ik vind ook niet dat je je kind dat moet aanleren, wat voor beeld van de maatschappij geef je dan mee? Tuurlijk kan je je kind aangeven wat jij wilt en als dat alleen maar merken zijn, so be it. Maar echt zeggen dat alleen merkkleding goed is, zou ik niet doen. Dan worden het dalijk nog kinderen die andere kinderen gaan pesten omdat ze bijvoorbeeld kleding van de Zeeman dragen..
En kinderen moeten wel kinderen kunnen blijven, lijkt me vervelend als je lekker wilt gaan ravotten en je moet je inhouden omdat je kleding netjes moet blijven. Als iets stuk gaat is dat natuurlijk vervelend, maar dat vind ik van alle kleding en niet alleen van merkkleding.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wanneer is iets echt merkkleding?
Wij hebben heel veel Noppies voor de kinderen omdat we dat echt mooi vinden, maar het is wel echt een babymerk en zo duur is het niet.
Maar ze hebben ook gewoon kleding van V&D en H&M, Hema, Tuunte.
Qua schoentjes vind ik merkschoentjes gewoon leuker/stoerder, niet omdat het een merk is maar gewoon het uiterlijk. Zo hebben we voor N.ora Uggs en voor I.sam Bikkembergs.
We kunnen het betalen, dus why not? Als ik het daar niet aan uit geef, geef ik het aan andere onzin uit, dus dan liever aan iets nuttigs.
Wij hebben heel veel Noppies voor de kinderen omdat we dat echt mooi vinden, maar het is wel echt een babymerk en zo duur is het niet.
Qua schoentjes vind ik merkschoentjes gewoon leuker/stoerder, niet omdat het een merk is maar gewoon het uiterlijk. Zo hebben we voor N.ora Uggs en voor I.sam Bikkembergs.
We kunnen het betalen, dus why not? Als ik het daar niet aan uit geef, geef ik het aan andere onzin uit, dus dan liever aan iets nuttigs.
Gast- Gast
Ik vind vaak merken leuk die ook kleding voor volwassenen maken, zoals Levi's, Benetton, McGregor, Tommy Hilfiger, Salty Dog. Ezra heeft een jas van Gaastra. Daarnaast hou ik van merken als Jottum en Taille 0. Ik vind S&D le Chic heel leuk, dat is van Salty Dog, maar dan iets minder casual.
Ik hou niet zo van cartoonfiguren op kleding, behalve als het erg subtiel is. Ezra heeft bijvoorbeeld een vest van Woezel en Pip en dat vind ik heel schattig.
Ik hou niet zo van cartoonfiguren op kleding, behalve als het erg subtiel is. Ezra heeft bijvoorbeeld een vest van Woezel en Pip en dat vind ik heel schattig.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Coco schreef:Wanneer is iets echt merkkleding?
Even off-topic: baby Uggs zijn echt zo leuk!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Liva schreef:Ik koop alleen iets als ik het echt heel erg mooi vind en het het waard vind. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit echte merkkleding heb gekocht voor mijn zoontje. Ik vind het te duur en zolang draagt hij het niet. Maar ik ben voor mezelf net zo. Ik hoop alleen iets van een bekend merk als ik het echt heel mooi vind. Anders niet. Voor dat bedrag kan ik ook tig andere leuke dingetjes kopen namelijk
+1
Hier is het precies hetzelfde.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik koop wel is merkkleding voor mijn zoontje, van Mexx. Maar ik geef helemaal niks om merken, voor mezelf ook niet. Als baby had mijn zoontje wel veel Imps&Elfs en Petit Bateau aan, maar dat had ik allemaal gekregen. Voor schoenen vind ik het belangrijk dat ze goed zitten, maar hij heeft nu al een paar keer 'dure' schoenen gehad van Skechers en die waren binnen no-time kapot.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Als ik merkkleding zou kopen voor mijn kind, bijvoorbeeld voor de kerst een pullover van Tommy en een ribbroek van mcgregor ofzo zou ik dat zeer zeker doen om lekker te showen met mijn leuke kindje. Mocht ik ooit kindjes hebben, zou ik dat ook zeer zeker doen.
Gast- Gast
Oh, ik haal trouwens ook wel kleertjes voor mijn zoontje bij de WE, daar hebben ze ook leuke dingen
Ik koop voor Chr.istian kleding die wij allebei leuk vinden, ongeacht of er een merk op staat. Hij heeft merkkleding maar ook kleding van H&M, HEMA en voorheen ook wel eens van Zeeman, al vind ik nu hij ouder word de kleding daar niet meer zo leuk. C&A slaag ik ook bijna altijd wel voor hem. En ik hou ook niet van printen op zijn kleding die krijgt hij dus ook niet, wel ondergoed of een pyama van Cars of Spiderman bijvoorbeeld.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Ik vind Cars en Spiderman echt vreselijk! Mijn zoontje heeft een shirt van Phinneas en Ferb en daar is hij heel wijs mee. En een zo'n shirtje vind ik nog niet zo erg.
Ruby Gloom schreef:Liva schreef:Ik koop alleen iets als ik het echt heel erg mooi vind en het het waard vind. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit echte merkkleding heb gekocht voor mijn zoontje. Ik vind het te duur en zolang draagt hij het niet. Maar ik ben voor mezelf net zo. Ik hoop alleen iets van een bekend merk als ik het echt heel mooi vind. Anders niet. Voor dat bedrag kan ik ook tig andere leuke dingetjes kopen namelijk
+1
Hier is het precies hetzelfde.
Hier is het ook hetzelfde. Ik heb ook nog nooit merkkleding gekocht voor de kinderen. We kunnen het eigenlijk ook gewoon niet betalen, dus ik ga bij die winkels niet eens naar binnen (verleiding is dan te groot haha).
Onze oudste is nu 2j en 9m en die krijgt nu een beetje interesse in wat hij draagt. Hij is gek op Cars en hij heeft nu dus onlangs een shirt van mijn moeder gekregen met zo'n autootje van Cars erop. Ik was erbij toen ze m kocht en ik vond het prima, ben er zelf geen fan van maar hij is er zo dol op en ik weet dat hij zo'n shirt geweldig vindt, dus waarom niet... een kindje van zijn leeftijd van het kdv loopt bijna alleen maar in kleren met figuurtjes, Cars, Sesamstraat, Spiderman etc dat vind ik dan weer minder haha. Mooi vind ik het bij mijn eigen kinderen ook niet maar als zij er zo dol op zijn waarom niet!
Gast- Gast
Ik kijk voor Ciske niet zozeer naar merk maar naar wat ik mooi vind.
Hij heeft tot nu toe veel merkkleding gehad maar ook wel H&M en C&A. Wel vind ik merkkleding mooier blijven dan goedkopere kleding. behalve Oilily, de shirtjes daarvan gaan snel uit model.
Overigens koop ik merkkleding ook vaak tweedehands en uiteraard mag hij er gewoon alles mee doen.
Hij heeft tot nu toe veel merkkleding gehad maar ook wel H&M en C&A. Wel vind ik merkkleding mooier blijven dan goedkopere kleding. behalve Oilily, de shirtjes daarvan gaan snel uit model.
Overigens koop ik merkkleding ook vaak tweedehands en uiteraard mag hij er gewoon alles mee doen.
Gast- Gast
Ik koop overigens wel alleen maar merkschoenen voor Ciske maar dat is omdat ik het belangrijk vind dat er een goed voetbed enz. inzit. Schoenen vind ik echt wel belangrijk en die koop ik ook absoluut niet tweedehands voor hem. Wel in de uitverkoop.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: