Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 8:00

Ik heb gister mijn 1e skinny gekocht; Spijkerbroeken, krimpen die in de was? C-a-clockhouse-jeans-d-blauw

Nu had ik deze in 40 en 42 besteld, en 40 zat op zich goed, maar mocht deze nou echt krimpen word deze toch wel TE krap en TE klein...

Dus de titel zegt het; krimpen spijkerbroeken nou? Heb in tijden geen spijkerbroek gekocht dus ik kan me ook niet meer heugen of ze daadwerkelijk nu echt gekrompen zijn...

De broek is van 99% katoen; 1% elasthan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Raindrop za 29 okt 2011 - 8:05

Aan mijn spijkerbroeken merk ik niet dat ze krimpen. Ik zou willen dat het zo was want mijn spijkerbroeken zitten de laatste tijd te wijd haha.
Ik was ze trouwens op 40 graden.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  TukTuk za 29 okt 2011 - 8:06

Ja maar ze lopen ook altijd weer uit. Ik zou dus de broek nemen die nu goed zit, en dan gewoon niet warmer dan 40 graden wassen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 8:07

Ik ga ze ook uiteraard niet hoger als 40 wassen, al was ik ze nu binnenste buiten + 30graden!
En de 40 zat ook wel iets te strak bij mijn bovenbenen dus ik denk dat ik toch de 42 neem... nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Melis_je za 29 okt 2011 - 8:08

Volgens mij lopen ze alleen maar uit. Ze zitten wel strak na het wassen, maar katoen wordt weer wijder. Een spijkerbroek moet je zo kopen dat hij net past, anders is hij snel te groot.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 8:11

Nu begin ik toch weer te twijfelen hahahahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 8:13

Kom dit net tegen;

1.Als uw spijkerbroek te groot is probeer de spijkerbroek dan niet te laten krimpen door hem te warm te wassen. Vaak is het zo dat de spijkerbroek ongelijk krimpt en krijgt u niet het gewenste resultaat. Ook kan de spijkerbroek hierdoor gaan verkleuren.
2.Als uw spijkerbroek te strak zit rond uw heupen kunt u hem proberen op te rekken als hij nat is. Plaats een object tussen de heupband van je broek dat er voor zorgt dat de heupband van de spijkerbroek uitgerekt blijft staan, en op die manier opdroogt. Mocht dit niet helpen, dan kunt u ook nog proberen om de spijkerbroek aan te trekken als hij nog nat is , zodat de spijkerbroek vormt naar uw heupen.
3.Het is bekent dat zwarte spijkerbroeken sneller verkleuren en krimpen dan lichte spijkerbroeken. Om dit tegen te gaan kunt u normaal keukenzout toevoegen aan u was (ongeveer een ¼ van een koffiekopje). Zeker de eerste paar keer is dit aan te raden, dit kan verkleuring en krimpen tegen gaan.
4.Warm water en spijkerbroeken gaan absoluut niet samen! Als je spijkerbroeken wast in (te) warm water kunnen ze krimpen en verkleuren.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Alex za 29 okt 2011 - 8:23

Ik heb nooit gemerkt dat mijn spijkerbroeken krompen in de was. Ik gooi sommige spijkerbroeken zelfs in de droger na het wassen zodat ze weer lekker strak zitten. Ik zou gewoon de maat 40 nemen, je loopt die broek echt wel uit.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 8:27

Nou er zat ook niet zo heel veel verschil in, alleen de 42 viel iets hoger ook als de 40 zodat ik geen bouwvakkersdecolatee krijg haha...als je ze op elkaar legt is het meer de lengte dan de breedte viel me op, en in de lengte moet erbij mij zoiezo altijd wel af!
Op internet staat ook dat het wel iets kan krimpen en het moet me gewoon weg ook niet te strak zitten om me buik...en langer als 2 dagen heb ik toch geen broek aan, kijk als ik hem nu dagen aan had elke x op nieuw dan zou ik voor de 40 gaan omdat je die toch naar dagen dragen idd uitloopt :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 21:46

Bij mij lopen spijkerbroeken alleen maar uit.. Nu is 1% elastan wel weinig, dus ik weet niet precies hoe het dan zit.

Verder was ik mijn spijkerbroeken echt maar 1x in de 3/4 maanden. (Of als ze echt vies zijn, maar dat heb ik eignelijk nooit) .. Vind het niet mooi als ze kleur verliezen in de was en het 'model' kwijt raken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 6:53

Ik was mijn spijkerbroeken ook maar heel weinig. Zonde inderdaad als ze verkleuren en het model wordt ook minder door het wassen vind ik. Broeken met stretch sowieso niet in de droger doen, dan gaan de stretchvezels stuk en gaat de rek eruit (en wordt hij dus te wijd). Spijkerbroeken kunnen tijdens de eerste keer wassen wel een paar centimeter in de lengte krimpen trouwens.
Als een spijkerbroek goed zit bij de band, is de maat goed (hij loopt dan wel nog wat uit hoor). Als hij te strak zit bij de band moet je een grotere nemen, want daar worden ze niet zo veel wijder door het dragen.
Je eerste skinny smile , ik draag denk ik al een jaar of 8 alleen nog maar skinny's en heel soms een rechte. Als ik mijn laarzen er niet overheen kan dragen kan ik ze bijna niet aan, dus neem altijd skinny's.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 6:55

Heb inmiddels de 42 maar gedaan, had vandaag even de 40 proef aan gehad voordat ik 1 van de 2 terug zou sturen! Maar de 40 zat me toch echt te strak!
En mn moeder zei ook, het kan iets ook in de wijdte krimpen, lengte kan je wel goed krijgen doordat je ze omgekeerd ophangt!

Enja mn 1e skinny, ben er toch voor gezwicht..om ook mijn laarsen in de broek te doen haha! (word nog wel hip) :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijkerbroeken, krimpen die in de was? Empty Re: Spijkerbroeken, krimpen die in de was?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum