Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanvullende beurs

3 plaatsers

Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Aanvullende beurs

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 1:39

Even een vraagje;

Aanvullende beurs is toch gebaseerd op wat je ouders verdienen en de belastingdienst kijkt dan naar gegevens van 2 jaar terug?

Ik heb een bericht van DUO gekregen dat mijn aanvullende beurs per januari met 90 euro per maand stijgt. Voorgaande jaren zat er steeds een schommeling van ongeveer 10 euro in. 90 euro is dus heel veel. Heel fijn natuurlijk, maar ik snap het niet. Ik weet zeker dat mijn vader de afgelopen jaren alleen maar meer en meer is gaan verdienen. Ik snap deze hoge stijging dus niet.

Begrijp ik het nou verkeerd of kan het zijn dat DUO een verkeerde berekening heeft gemaakt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Atelier Madame za 29 okt 2011 - 2:02

Jolee schreef:Even een vraagje;

Aanvullende beurs is toch gebaseerd op wat je ouders verdienen en de belastingdienst kijkt dan naar gegevens van 2 jaar terug?
Ik heb een bericht van DUO gekregen dat mijn aanvullende beurs per januari met 90 euro per maand stijgt. Voorgaande jaren zat er steeds een schommeling van ongeveer 10 euro in. 90 euro is dus heel veel. Heel fijn natuurlijk, maar ik snap het niet. Ik weet zeker dat mijn vader de afgelopen jaren alleen maar meer en meer is gaan verdienen. Ik snap deze hoge stijging dus niet.

Begrijp ik het nou verkeerd of kan het zijn dat DUO een verkeerde berekening heeft gemaakt?

Dit is inderdaad zo!

Misschien zijn de bedragen veranderd?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 2:07

Maar hoe bedoel je dat de bedragen zijn veranderd? Dat ze landelijk de berekeningen hebben aangepast? Dan moet iedereen daar toch iets van merken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Atelier Madame za 29 okt 2011 - 2:16

Jolee schreef:Maar hoe bedoel je dat de bedragen zijn veranderd? Dat ze landelijk de berekeningen hebben aangepast? Dan moet iedereen daar toch iets van merken?
ja dat de pijlbedragen hoger zijn geworden ofzo, of dat de beurs omhoog gaat.. mss kun je zelf is een proefberekening doen op de website van de ibgroep?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 3:13

Atelier Madame schreef:
Jolee schreef:Maar hoe bedoel je dat de bedragen zijn veranderd? Dat ze landelijk de berekeningen hebben aangepast? Dan moet iedereen daar toch iets van merken?
ja dat de pijlbedragen hoger zijn geworden ofzo, of dat de beurs omhoog gaat.. mss kun je zelf is een proefberekening doen op de website van de ibgroep?

Hmm.. ik weet het inkomen van mijn vader niet, maar ik heb even een schatting gedaan. Dan kom ik in 2011 en in 2012 op dezelfde aanvullende beurs uit (heb bij allebei de berekeningen zelfde inkomen gedaan). Dus dat is raar, want in 2011 was/is mijn aanvullende beurs toch echt 90 euro minder. Ik snap het niet. Het zou juist moeten verminderen aangezien hij meer is gaan verdienen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  SuperGrover za 29 okt 2011 - 4:25

Atelier Madame schreef:
Jolee schreef:Maar hoe bedoel je dat de bedragen zijn veranderd? Dat ze landelijk de berekeningen hebben aangepast? Dan moet iedereen daar toch iets van merken?
ja dat de pijlbedragen hoger zijn geworden ofzo, of dat de beurs omhoog gaat.. mss kun je zelf is een proefberekening doen op de website van de ibgroep?
Dat is niet het geval. Het bedrag voor de aanvullende beurs is (nagenoeg) niets veranderd van 2011 op 2012.

Ik denk inderdaad dat dit berust op een rekenfout. Misschien toch er even achteraan bellen, voordat je dit straks allemaal terug moet betalen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 6:36

Ik heb mijn pa gebeld en ik denk dat ik weet hoe het komt. Ik moet het nog even terug rekenen qua jaren, maar ik denk dat ik het weet. En anders mail/bel ik ib-groep nog even voor de zekerheid.

Zou mooier zijn als het andersom was, dat ze me al die jaren te weinig hebben betaald. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  xxlisaxx zo 30 okt 2011 - 2:35

Het wordt berekent aan de hand van het belastbaar inkomen. Voor de vaststelling van het belastbaar inkomen zijn meer gegevens van belang dat alleen het bruto inkomen uit loondienst. Door die overige gegevens kan het belastbaar inkomen dus lager worden dan het bruto inkomen uit loondienst. Afhankelijk van die overige gegevens is het dus mogelijk dat je nu een hogere aanvullende beurs krijgt dan eerst.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 3:23

xxlisaxx schreef:Het wordt berekent aan de hand van het belastbaar inkomen. Voor de vaststelling van het belastbaar inkomen zijn meer gegevens van belang dat alleen het bruto inkomen uit loondienst. Door die overige gegevens kan het belastbaar inkomen dus lager worden dan het bruto inkomen uit loondienst. Afhankelijk van die overige gegevens is het dus mogelijk dat je nu een hogere aanvullende beurs krijgt dan eerst.

Inderdaad, en na een telefoontje snap ik wat er waarschijnlijk aan de hand is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum