Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanvullende beurs

+3
Atelier Madame
cherry
M@niek
7 plaatsers

Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Aanvullende beurs

Bericht  M@niek do 18 aug 2011 - 2:20

Vanaf jongs af aan heb ik al geen contact meer met mijn vader, ik weet ook dat hij genoeg verdient zodat de aanvullende minimaal zou zijn of zelfs helemaal niks.

Nou weet ik dat je je vader(ouders) buiten beschouwing kan laten maar het DUO zegt dat je hier officiele papieren voor moet hebben (waar dus instaat dat je geen contact meer hebt).

Heeft iemand hier ervaring mee?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  cherry do 18 aug 2011 - 2:31

Ik heb ook van jongs af aan geen contact met mijn biologische vader. Hierdoor heb ik een aantal jaar geleden ook bij DUO aangevraagd of mijn biologische vader buiten beschouwing kon worden gehouden. Hiervoor had ik een geboorte uittreksel nodig, waarin mijn biologische vader mij erkent als zijn dochter. En ik had inderdaad ook 'bewijs' nodig dat ik al langer dan x aantal jaar geen contact meer had met mijn biologische vader. Voor mij was het heel moeilijk om dit bewijs te leveren, aangezien ik hier niet kant en klaar een bewijs van had.. Maar uiteindelijk heb ik een leerkracht van de basisschool een brief laten opstellen waarin hij verklaard nooit mijn biologische vader op de basisschool gezien te hebben, of contact mee te hebben gehad. Wat er op neer kwam dat ik ook geen contact met hem had gehad, gedurende mijn tijd op de basisschool.. Eigenlijk wel apart dat ze dit hebben geaccepteerd uiteindelijk, want ik was al zeker 6 jaar van de basisschool af (toen der tijd). Maar goed het was wel de waarheid, dus ik ben blij dat het gelukt was smile
Ik heb dit ongeveer 3 jaar geleden aangevraagd, dus weet niet of de regels verder zijn veranderd..

Succes in ieder geval ermee smile
cherry
cherry
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  M@niek do 18 aug 2011 - 2:43

Toen ik 5 jaar geleden studiefinanciering aanvraagde voor toen mn mbo opleiding heb ik een hele brief moeten opstellen en had ik dus bewijs nodig van een of andere instantie (ggz ofzo) dat ik geen contact meer had maar daar kon ik toen al niet aankomen en nu al helemaal niet meer!

Opzich durf ik mijn vader wel op te bellen om te vragen of hij een briefje wil schrijven waarin staat dat we geen contact meer hebben maar ja ik weet niet ofzoiets voldoende is.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Atelier Madame do 18 aug 2011 - 2:55

Ik heb het gedaan. Sinds mijn 12e had ik geen contact meer dus ook op jij Was de regeling van toepassing. Ik heb opgestuurd:
-verklaring van mn moeder en van mezelf
-verklaring van maatschappelijk werk
-bewijzen rechtbank van scheiding en voogdij

Is in een keer toegekend. Ik heb het gedaan. Sinds mijn 12e had ik geen contact meer dus ook op jij Was de regeling van toepassing. Ik heb opgestuurd:
-verklaring van mn moeder en van mezelf
-verklaring van maatschappelijk werk
-bewijzen rechtbank van scheiding en voogdij

Is in een keer toegekend.




Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 3:33

Ja, ik heb hier ook ervaring mee. Ik heb sinds 2 jaar geen contact meer met m'n vader wegens een conflict. Je kunt via internet hiervoor een formulier aanvragen, misschien kun je dit zelfs wel downloaden. Hierin staat welke formulieren/documenten je mee moet sturen afhankelijk van de situatie waar je in verkeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  TukTuk do 18 aug 2011 - 3:45

Een vriend van mij heeft hier ervaring mee.. Heeft na 2,5 jaar ofzo het toch eens geprobeerd op aandringen van mij :P Hij kreeg namelijk ook alleen basisbeurs, terwijl hij nooit contact heeft gehad met zijn vader..
Ze moesten een hoop papierwerk invullen (hij en zijn moeder) maar uiteindelijk heeft hij toch over al die jaren dat hij recht had op stufi, nog met terug werkende kracht dat geld gekregen!

Zal hem eens ff vragen welke papieren hij allemaal mee gestuurd had toen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  _Femme do 18 aug 2011 - 4:16

Ik heb hier ook poging tot gedaan aangezien ik ook geen contact meer heb met mijn vader, maar ik kreeg het niet rond. Hoe kom je aan een verklaring van een maatschappelijk werker dan?

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  M@niek do 18 aug 2011 - 4:55

_Femme schreef:Ik heb hier ook poging tot gedaan aangezien ik ook geen contact meer heb met mijn vader, maar ik kreeg het niet rond. Hoe kom je aan een verklaring van een maatschappelijk werker dan?

Idd! Ik kreeg dat echt niet voor elkaar.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 5:32

M@niek schreef:
_Femme schreef:Ik heb hier ook poging tot gedaan aangezien ik ook geen contact meer heb met mijn vader, maar ik kreeg het niet rond. Hoe kom je aan een verklaring van een maatschappelijk werker dan?

Idd! Ik kreeg dat echt niet voor elkaar.

In de folder staat aangegeven dat je een verklaring moet hebben van een derde persoon. Dit hoeft dus niet perse een maatschappelijk werker te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook je coach of decaan zijn of een ander vertrouwenspersoon. Op de meeste scholen zijn ook wel vaak maatschappelijk werkers. Zij kunnen je ook wel helpen!

Hier een linkje van de folder.

http://www.ib-groep.nl/Images/8402_tcm7-1823.pdf

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Caramba do 18 aug 2011 - 5:49

Ik heb dit ook meegemaakt. Ik weet dat mijn vader en mijn moeder toen beiden een brief moesten sturen met bewijs dat ik geen contact meer met mijn moeder had. Zelfs de scheidingspapieren van mijn ouders zijn mee gestuurd, daarop stond dat ik aan mijn vader was toegewezen. Hierdoor kreeg ik aanvullende beurs. Ik praat nu wel over 10 jaar terug.
Bewijs van advocaat zat er dus bij.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Schaapke vr 19 aug 2011 - 3:10

Ook ik heb al jaren geen contact met mijn vader meer en moest dit voor DUO aan kunnen tonen.
Ik heb toen de decaan van mijn Hogeschool een brief op laten stellen. Hierin moet wel heel duidelijk in naar voren komen dat je al sinds je twaalfde geen contact meer hebt met je vader. Want dat was bij mij het struikelblok. Daardoor kreeg ik in eerste instantie de beurs niet toegekend, omdat dar er niet duidelijk in vermeld stond.
Ook heb ik er een brief van mijzelf en van mijn moeder bijgedaan én een kopie van de scheidingspapieren. Dit was voldoende.

Ik hoop je zo een beetje op weg geholpen heb. Ik hoor 't wel als je nog vragen hebt.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 7:18

Bij mij is het ook niet goedgekeurd Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Atelier Madame vr 19 aug 2011 - 9:07

M@niek schreef:
_Femme schreef:Ik heb hier ook poging tot gedaan aangezien ik ook geen contact meer heb met mijn vader, maar ik kreeg het niet rond. Hoe kom je aan een verklaring van een maatschappelijk werker dan?

Idd! Ik kreeg dat echt niet voor elkaar.

Ik ben gewoon naar maatschapplijk werk gefietst en heb mijn verhaal gedaan over waarom ik het graag wilde dat het onwijs zou helpen als ik die verklaring zou krijgen. De maatschappelijk werkster wilde het juist onwijs graag doen!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 9:11

HeartBeat schreef:Bij mij is het ook niet goedgekeurd Sad

Waarom niet? Ontbreken er gegevens of iets dergelijks? Kun je niet in hoger beroep gaan? Echt balen joh! Ik was momenteel nog op uitslag..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  M@niek vr 19 aug 2011 - 9:37

Bij mij is het 5 jaar geleden toen ook afgekeurd omdat ik niet genoeg bewijs had dat ik geen contact meer had.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 21:17

Joan schreef:
HeartBeat schreef:Bij mij is het ook niet goedgekeurd Sad

Waarom niet? Ontbreken er gegevens of iets dergelijks? Kun je niet in hoger beroep gaan? Echt balen joh! Ik was momenteel nog op uitslag..

Nee had alle papieren bij elkaar, ze vonden de ernst van de situatie niet belangrijk genoeg blijkbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvullende beurs Empty Re: Aanvullende beurs

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum