Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hotel of B&B-tips Rome

+3
Zonnetje
Atelier Madame
Aziraphale
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Aziraphale vr 28 okt 2011 - 21:09

Wij gaan begin maart 5 dagen naar Rome smile We boeken de vliegtickets apart en vliegen dan naar Rome Ciampino. Heeft iemand een leuke hotel- of Bed&Breakfast tip voor me? Het hoeft niet ontzettend budget te zijn maar wel betaalbaar Wink Graag inclusief ontbijt en niet te ver van het centrum.
Ik ben al druk op zoek via booking.com maar misschien heeft iemand hier een geweldige ervaring met een leuk hotel.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Atelier Madame za 29 okt 2011 - 2:41

Wij zaten in hotel piramid, dat was iig geen aanrader :P

Je hebt ook een leuke camping in Rome, waar je volgens mij ook soort van stacaravans kunt huren, heet volgens mij camping Roma. Dat vond ik destijds wel heel gaaf!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Zonnetje za 29 okt 2011 - 6:24

Ik ben afgelopen augustus in Rome geweest en ik zat in hotel Italia. Dat ligt in het centrum, op loopafstand van het station en andere bezienswaardigheden, als je tenminste een stukje wilt lopen. Ik vond het een prima hotel. Het kostte 80 euro per nacht, dus 40 euro p.p. per nacht. Voor airconditioning moest je wel wat bijbetalen en volgens mij ook nog toeristenbelasting. Het ontbijt was oke, de kamers waren netjes en schoon en de bedden lagen goed.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  luisa za 29 okt 2011 - 7:02

Hotel Roi di Roma.
Simpel hotel met ontbijt. Heeft nog wel eens aanbiedingen waardoor je goedkoop kan overnachten.

Hotel ligt op 20 m van metrohalte en winkelstraat. Bezienswaardigheden in de buurt, namelijk de belangrijkste kerk, San Giovanni. Centrum 5 min. met metro.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Zininzon zo 30 okt 2011 - 1:01

Ik ben gisteren terug gekomen en zat in hotel Verona (straat = Via di Santa Maria Maggiore).
Vlakbij trein/metrostation Termini en wij hebben bijna alles gelopen, behalve naar Vaticaanstad.

Let op het ontbijt. Bij de meeste hotels houdt dit in dat je een kop koffie en een verpakt croissantje krijgt (Italianen schijnen niet echt te ontbijten). In bovenstaand hotel was ontbijt prima.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Aziraphale zo 30 okt 2011 - 4:38

Bedankt voor de tips! Ook de afraders zijn natuurlijk welkom, haha.
Luisa, het hotel wat jij aanraadde is helaas al niet meer beschikbaar wanneer wij in Rome zijn Sad
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Zonnetje zo 30 okt 2011 - 5:52

Zininzon schreef:Ik ben gisteren terug gekomen en zat in hotel Verona (straat = Via di Santa Maria Maggiore).
Vlakbij trein/metrostation Termini en wij hebben bijna alles gelopen, behalve naar Vaticaanstad.

Let op het ontbijt. Bij de meeste hotels houdt dit in dat je een kop koffie en een verpakt croissantje krijgt (Italianen schijnen niet echt te ontbijten). In bovenstaand hotel was ontbijt prima.

In hotel Italia was dat ook goed geregeld. Je kon broodjes, ei, broodbeleg, koffie/thee/sap, etc. kiezen d.m.v. een buffet.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Aziraphale zo 30 okt 2011 - 6:24

http://hotelrediroma.com/

Wij gaan hierheen smile Ben erg benieuwd, las lovende recenties op booking.com en het hotel ziet er supermooi uit op de foto's! smile Heb er echt onwijs veel zin in, het duurt nog even.... smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Zininzon zo 30 okt 2011 - 6:54

Aziraphale schreef:http://hotelrediroma.com/

Wij gaan hierheen smile Ben erg benieuwd, las lovende recenties op booking.com en het hotel ziet er supermooi uit op de foto's! smile Heb er echt onwijs veel zin in, het duurt nog even.... smile

Dat is wel buiten het centrum (de meeste bezienswaardigheden zitten net rechts naast de Tiber), maar wel dicht bij de metro, dat scheelt weer...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Aziraphale zo 30 okt 2011 - 7:01

Zininzon schreef:
Aziraphale schreef:http://hotelrediroma.com/

Wij gaan hierheen smile Ben erg benieuwd, las lovende recenties op booking.com en het hotel ziet er supermooi uit op de foto's! smile Heb er echt onwijs veel zin in, het duurt nog even.... smile

Dat is wel buiten het centrum (de meeste bezienswaardigheden zitten net rechts naast de Tiber), maar wel dicht bij de metro, dat scheelt weer...

Wij reizen toch altijd met de metro en de hotels middenin het centrum waren qua prijs/kwaliteitverhouding wat minder. En hier hebben we een kluisje en gratis wifi, kan ik heerlijk de iPad meenemen smile Ik vind het een prima ligging.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Zininzon zo 30 okt 2011 - 7:25

Ja, wij hebben eigenlijk alles gelopen... Is maar net wat je wilt!

Om te onthouden: In Rome kun je een BIT-kaartje kopen. Dit kost 1 euro en kun je 75 minuten met bus of tram reizen en 1 rit met de metro (dus bijv van station Anagnina - want daar zit je volgens mij in de buurt - naar de Spaanse trappen en dan kun je daar wat dingen te voet bekijken en dan weer met een BIT-kaartje terug.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Aziraphale zo 30 okt 2011 - 7:55

Zininzon schreef:Ja, wij hebben eigenlijk alles gelopen... Is maar net wat je wilt!

Om te onthouden: In Rome kun je een BIT-kaartje kopen. Dit kost 1 euro en kun je 75 minuten met bus of tram reizen en 1 rit met de metro (dus bijv van station Anagnina - want daar zit je volgens mij in de buurt - naar de Spaanse trappen en dan kun je daar wat dingen te voet bekijken en dan weer met een BIT-kaartje terug.

Bedankt voor de tip! Maar wij zitten nog zo'n 8 km van Anagnina! Dichter bij het centrum.. We zitten vlakbij metrostation Re di Roma, ook op lijn A is dat geloof ik.
Ik vind de metro altijd heel fijn (ben Rotterdam gewend haha) en meestal gaan we ergens centraal naartoe en lopen de rest (deed ik in Parijs en London ook altijd). Ik heb er veel zin in I love you
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Zininzon zo 30 okt 2011 - 12:53

Aziraphale schreef:
Bedankt voor de tip! Maar wij zitten nog zo'n 8 km van Anagnina! Dichter bij het centrum.. We zitten vlakbij metrostation Re di Roma, ook op lijn A is dat geloof ik.
Ik vind de metro altijd heel fijn (ben Rotterdam gewend haha) en meestal gaan we ergens centraal naartoe en lopen de rest (deed ik in Parijs en London ook altijd). Ik heb er veel zin in I love you

Ik zie het! Jeetje, ik wist niet dat er nog zoveel stations tussen Termini en Anagnina zaten!!! Maar dan zit je nog een beetje centraal inderdaad...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  luisa ma 31 okt 2011 - 6:10

Zininzon schreef:
Aziraphale schreef:http://hotelrediroma.com/

Wij gaan hierheen smile Ben erg benieuwd, las lovende recenties op booking.com en het hotel ziet er supermooi uit op de foto's! smile Heb er echt onwijs veel zin in, het duurt nog even.... smile

Dat is wel buiten het centrum (de meeste bezienswaardigheden zitten net rechts naast de Tiber), maar wel dicht bij de metro, dat scheelt weer...

Dit is het hotel wat ik aanrade toch? Heb je een goedkope actie kunnen krijgen? Hotel is simpel, maar wel prima vind ik.

Ligging is juist perfect vind ik, lekker in de buurt van winkels en metro voor de deur.
Hotels in het centrum betaal je je rot.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Aziraphale ma 31 okt 2011 - 6:51

luisa schreef:
Zininzon schreef:
Aziraphale schreef:http://hotelrediroma.com/

Wij gaan hierheen smile Ben erg benieuwd, las lovende recenties op booking.com en het hotel ziet er supermooi uit op de foto's! smile Heb er echt onwijs veel zin in, het duurt nog even.... smile

Dat is wel buiten het centrum (de meeste bezienswaardigheden zitten net rechts naast de Tiber), maar wel dicht bij de metro, dat scheelt weer...

Dit is het hotel wat ik aanrade toch? Heb je een goedkope actie kunnen krijgen? Hotel is simpel, maar wel prima vind ik.

Ligging is juist perfect vind ik, lekker in de buurt van winkels en metro voor de deur.
Hotels in het centrum betaal je je rot.

Jij raadde Roi di Roma aan, toch? Of bedoelde je dit hotel? smile Dan is het wel toevallig dat ik deze nu geboekt heb haha. Ik had gegoogeld op jouw tip maar kwam denk ik bij Roi Hotel uit, die was al vol.
We betalen €260 voor 4 nachten, prima prijs in verhouding tot andere hotels en ligging etc. bij booking.com. Ik vind de hotels midden in het centrum ook veel te duur en wij vinden reizen per metro prima smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  luisa do 3 nov 2011 - 7:47

Aziraphale schreef:
luisa schreef:
Zininzon schreef:
Aziraphale schreef:http://hotelrediroma.com/

Wij gaan hierheen smile Ben erg benieuwd, las lovende recenties op booking.com en het hotel ziet er supermooi uit op de foto's! smile Heb er echt onwijs veel zin in, het duurt nog even.... smile

Dat is wel buiten het centrum (de meeste bezienswaardigheden zitten net rechts naast de Tiber), maar wel dicht bij de metro, dat scheelt weer...

Dit is het hotel wat ik aanrade toch? Heb je een goedkope actie kunnen krijgen? Hotel is simpel, maar wel prima vind ik.

Ligging is juist perfect vind ik, lekker in de buurt van winkels en metro voor de deur.
Hotels in het centrum betaal je je rot.

Jij raadde Roi di Roma aan, toch? Of bedoelde je dit hotel? smile Dan is het wel toevallig dat ik deze nu geboekt heb haha. Ik had gegoogeld op jouw tip maar kwam denk ik bij Roi Hotel uit, die was al vol.
We betalen €260 voor 4 nachten, prima prijs in verhouding tot andere hotels en ligging etc. bij booking.com. Ik vind de hotels midden in het centrum ook veel te duur en wij vinden reizen per metro prima smile

>O hahah je hebt gelijk. Ik lees ook niet goed. Maar dit ziet er ook prima uit ja, en in een leuke buurt dus.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Esperanza do 3 nov 2011 - 7:53

Leuk dat je naar Rome gaat. Ik ben afgelopen weekend geweest en zat in een hotel dicht bij Termini.

Lijkt me prima waar je zit! Veel dingen zijn goed te lopen en anders inderdaad de metro pakken. Alleen jammer dat je nu nog zo lang moet wachten voordat je gaat Wink
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Zininzon do 3 nov 2011 - 10:43

Esperanza schreef:Leuk dat je naar Rome gaat. Ik ben afgelopen weekend geweest en zat in een hotel dicht bij Termini.


Misschien zijn we elkaar wel voorbij gelopen! Ik ben zaterdag terug gekomen en zat ook dicht bij Termini!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Esperanza do 3 nov 2011 - 11:36

Zininzon schreef:
Esperanza schreef:Leuk dat je naar Rome gaat. Ik ben afgelopen weekend geweest en zat in een hotel dicht bij Termini.


Misschien zijn we elkaar wel voorbij gelopen! Ik ben zaterdag terug gekomen en zat ook dicht bij Termini!
Dat zou heel goed kunnen dan, ik ben daar vrijdag aangekomen. Vond jij ook dat het zo ontzettend druk was qua toeristen?
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Kerel za 5 nov 2011 - 8:35

D'este, vlak bij Termini, vlak bij de metrostations, en gewoon een leuke buurt.
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotel of B&B-tips Rome Empty Re: Hotel of B&B-tips Rome

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum