Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

+2
Snoes
Niekske
6 plaatsers

Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Niekske vr 28 okt 2011 - 0:46

Ik heb net een afspraak gemaakt voor de eindinspectie van mijn appartementje. Ik ben eigenlijk nu al nerveus. Mijn huisbaas is een hele rare man en ik heb in de 2,5 jaar dat ik er woonde veel gedoe met hem gehad. Hij woonde tegenover me en hield alles wat ik deed in de gaten. Wie er langs kwam, hoe laat ik thuis kwam... hij deed ook zeer weinig tot niks aan onderhoud en hij beloofde dingen te doen, maar dat kwam er nooit van. Het appartement was niet geweldig onderhouden, jaren 30 woning met veel achterstallig onderhoud, nooit iets gerenoveerd. Toen ik met hem overlegde dat ik weg zou gaan, had hij een flink eisenpakket over de oplevering van het appartement, anders zou ik mijn borg niet terug krijgen. Ik vond het nogal wat, want veel klusjes heb ik allemaal zelf gedaan toen ik er kwam wonen, dus ik vind het raar dat ik dat nu als vertrekkend huurder allemaal zelf moet oplossen.

Achteraf merk ik wel dat ik toen wel nog wat jong en naief was en meer dingen op papier had moeten laten zetten. Er is bijvoorbeeld geen inspectierapport van de beginstaat. Ik heb wel wat foto's gemaakt, maar in feite kunnen zowel de huisbaas als ik niet bewijzen hoe het appartement opgeleverd werd. En die man deed zo vaak toezeggingen en dat soort dingen, waar hij achteraf weer van ontkende dat hij het gezegd had, dus ik ben erg benieuwd hoe dit zal gaan. Voorbeeld: toen ik er in kwam, stond er nog een eettafel die ik kon gebruiken. Deze heb ik nu dus ook achtergelaten. Ik heb zelf de stoelen er toen bij gekocht en deze heb ik dus ook meegenomen. Maar de huisbaas beweert dat er toen stoelen bij waren :S maar goed, ik heb de bon van de stoelen nog... Ik heb nu al twee avonden en een ochtend staan schilderen, klussen, poetsen, vegen en weet ik veel wat, mijn vriend en mijn schoonvader hebben me ook al geholpen, ik hoop zooo erg dat het morgen gewoon in orde is, maar ik ben bang dat hij echt weer enorm onredelijk zal gaan doen. Mijn vader gaat in elk geval met me mee en hopelijk mijn vriend en schoonvader ook. Er werd me geadviseerd om er met een paar mensen naartoe te gaan, in elk geval niet alleen. Ik wil echt dat het gewoon klaar is en dat ik van die man af ben! Duimen jullie voor me?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Snoes vr 28 okt 2011 - 4:30

Ik ga zeker voor je duimen, Niekske!
Hopelijk is je (ex!)huisbaas goed gezind morgen, want zo te horen is hij geen gemakkelijk persoon.

Hoeveel bedraagt de borg die je nog moet terugkrijgen?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  CCC vr 28 okt 2011 - 10:36

Blijft een spannend momentje, tenminste vond ik altijd. Ik heb dat 3.5 jaar geleden gehad, en viel me ook even vies tegen. Heb toen gezorgd dat het huis er echt goed uitzag en de makelaar deed echt zo apart... Je kon wel zien dat erin geleefd was, tja het was een huis van bijna 25 jaar oud en het huis was al in slechte staat bij de sleuteloverdracht. Ik heb overigens alle borg terug gekregen. Eerst had hij te weinig gestort, en heb hem per mail nog eens verteld hoeveel borg ik toen had betaald. Volgens hem niet waar, maar na het nakijken van de papieren had ik dus toch gelijk en heeft hij het overige bedrag teruggestort.

Had al wat verhalen gelezen over je huisbaas, vreemde gast eigenlijk hoor. Kan me niet voorstellen dat je iemand zo in de gaten kunt houden :S
Hoop voor je dat alles goed verloopt morgen... En ja, ik leer ook nog steeds van dit soort zaken. Achteraf zie je toch wat je beter had moeten regelen. Is het veel borg?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 20:47

Hopelijk is moren alles goed. Wat vervelend zeg, gelukkig ben je snel van die man af.
Ga je u samenwonen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Snoes vr 28 okt 2011 - 21:03

Chipp, ze woont inderdaad samen nu.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 22:02

Ik ga duimen!!! Hoop dat je er gauw vanaf bent en je je borg krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Shisha vr 28 okt 2011 - 22:54

Ik duim mee!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Snoes za 29 okt 2011 - 5:49

En, is het goed gegaan?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Niekske zo 30 okt 2011 - 3:24

Thanks dat jullie geduimd hebben! Het viel mee gelukkig. Het eerste wat die man deed toen hij binnenkwam, was testen of de lamellen die voor het raam aan de voorkant zaten nog wel werkten. 'Want hij had ze bijna nooit open gezien'. Nou daarmee verraadde hij zelf al hoe vaak hij mijn appartement bespioneerde!

Het enige wat een enorm punt van discussie bleek, was mijn wc-bril. Toen ik er kwam, lag er zo'n simpele zwarte, zonder deksel ook. Er zat een barst in en er zaten verfspetters op, dus ik heb em weggegooid en een nieuwe gekocht. Een hele drukke met figuurtjes in alle kleuren van de regenboog. Was een beetje een opwelling, maar ach, het is maar een wc-bril. Mijn huisbaas vond em vreselijk en eiste dat ik nog voor een normale bril zou zorgen. Toen begon mijn vader alle gebreken op te noemen die wij zelf verholpen hadden toen ik in het appartement trok. En die huisbaas daar weer overheen dat ik dat dan maar had aan moeten geven (misschien meer dan eens, want er ontschoot hem wel eens iets) en dat hij het dan wel opgelost had... het werd een hele discussie en ik was het zat. Op de wc-bril na was alles prima, dus ik heb gezegd dat ik nog een andere wc-bril zou aanleveren en dan was het in orde. Het gaat om 620 euro trouwens, daarvoor wil ik nog wel even een wc-bril regelen.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  TukTuk zo 30 okt 2011 - 3:36

Niekske schreef:Thanks dat jullie geduimd hebben! Het viel mee gelukkig. Het eerste wat die man deed toen hij binnenkwam, was testen of de lamellen die voor het raam aan de voorkant zaten nog wel werkten. 'Want hij had ze bijna nooit open gezien'. Nou daarmee verraadde hij zelf al hoe vaak hij mijn appartement bespioneerde!

Het enige wat een enorm punt van discussie bleek, was mijn wc-bril. Toen ik er kwam, lag er zo'n simpele zwarte, zonder deksel ook. Er zat een barst in en er zaten verfspetters op, dus ik heb em weggegooid en een nieuwe gekocht. Een hele drukke met figuurtjes in alle kleuren van de regenboog. Was een beetje een opwelling, maar ach, het is maar een wc-bril. Mijn huisbaas vond em vreselijk en eiste dat ik nog voor een normale bril zou zorgen. Toen begon mijn vader alle gebreken op te noemen die wij zelf verholpen hadden toen ik in het appartement trok. En die huisbaas daar weer overheen dat ik dat dan maar had aan moeten geven (misschien meer dan eens, want er ontschoot hem wel eens iets) en dat hij het dan wel opgelost had... het werd een hele discussie en ik was het zat. Op de wc-bril na was alles prima, dus ik heb gezegd dat ik nog een andere wc-bril zou aanleveren en dan was het in orde. Het gaat om 620 euro trouwens, daarvoor wil ik nog wel even een wc-bril regelen.

Ik zou idd gewoon lekker een goedkope WC bril kopen, bij de Ikea kosten die bijna niks, en anders gewoon eigen budget merk van de praxis oid. Geloof dat wij 10 euro betaalden bij de Ikea. En dan kan je eventueel je eigen wc bril nog mee nemen als je die leuk vindt nog zelf.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 3:47

Wat een gezeik over die bril zeg. Maar goed dd ff een simpele halen en klaar.
Blij dat je daar weg bent zeg met zo'n man die je zo in de gaten hield. Bah bah.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Snoes zo 30 okt 2011 - 4:46

Fijn dat het al bij al toch goed is gegaan.
Wc-bril hoeft inderdaad niet duur te zijn, gewoon even de goedkoopste die je kan vinden nemen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Niekske di 29 nov 2011 - 0:42

Ik haal em nog even aan, ik heb net pas mijn borg terug gehad en nu heeft die *** kerel toch nog 20 euro erop ingehouden! Voor een reparatie aan de CV van december 2010, bijna een jaar geleden dus. De CV in dat huis was slecht, een paar keer per jaar viel de druk weg en moest ie bijgevuld worden anders hadden we geen warm water of verwarming. Zo dus ook in december vorig jaar. Alleen omdat het zo koud was, is er toen een stuk leiding stukgevroren, omdat het water stilstond. Daar is meteen een monteur voor geweest, het is toen gefixt en ik heb er niks meer van gehoord. Totdat ik afgelopen september een verhuurdersverklaring wilde hebben. Toen zei hij dat hij nog 35 kreeg van mij en mijn bovenbuurvrouw voor die reparatie. Hij had geen bon, want de monteur had alleen materiaal doorberekend, geen arbeidskosten. Ik wilde niet betalen, bovendien had mijn huisbaas al vaker beloofd de hele CV te repareren, dat de druk niet meer weg zou vallen, maar dat heeft hij nooit gedaan. Maar hij vond dat het onze schuld was, wij hadden de thermostaat te laag staan. Nou, volgens mij moet je met een fatsoenlijk werkende CV, de thermostaat op vijf graden kunnen zetten, zonder dat ie bevriest! Die man wilde me niet eens begrijpen, dus ik zei dat ik met mijn bovenbuurvrouw zou overleggen en ik ben er niet meer op teruggekomen. De huisbaas ook niet meer en nu houdt ie toch die 20 euro in. Voor twee tientjes heb ik geen zin meer om moeite te gaan doen, maar ik vind het wel weer echt zo'n stomme actie van hem! Ik had hem al een nieuwe wc-bril gekocht wat ik zwaar onnodig vond! Vreselijk dat soort mensen...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 1:01

Wat een vervelend man zeg. Gelukkig ben je daar nu vanaf. Om die paar tientjes zou ik inderdaad ook niet meer gaan zeuren, maar het blijft wel vervelend hoe het is gelopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Ibbeltje di 29 nov 2011 - 1:48

Wat een gezeik zeg van hem. Maar goed ik zou ook blij zijn er mee klaar te zijn en ook geen zin hebben om daarvoor nog naar hem toe te gaan of contact te zoeken.

Heel veel plezier in jullie nieuwe huisje! Heb je foto's? Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Niekske di 29 nov 2011 - 1:55

Ibbeltje schreef:
Heel veel plezier in jullie nieuwe huisje! Heb je foto's? Very Happy

Oh die moet ik nog steeds maken, mijn collega's vragen er ook nog steeds naar laughcry ik ga er aan denken!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Ibbeltje di 29 nov 2011 - 1:59

Niekske schreef:
Ibbeltje schreef:
Heel veel plezier in jullie nieuwe huisje! Heb je foto's? Very Happy

Oh die moet ik nog steeds maken, mijn collega's vragen er ook nog steeds naar laughcry ik ga er aan denken!


:P Ja iedereen is nieuwsgierig natuurlijk Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen eindinspectie, ben benieuwd... Empty Re: Morgen eindinspectie, ben benieuwd...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum