Verantwoord snacken?
+15
Caro
Lady Starstruck
Shy
Susan
Ugly Betty
Lavendel
Monte
Marin
Beachgirl
Caramba
Lotus
Cheesegirl
Inge
Caresses
Bliss
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Verantwoord snacken?
Ik ben aan t lijnen, maar heb wel zin om vanavond bij de tv ff iets te knabbelen Hebben jullie tips voor gezonde/verantwoorde snacks?
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Verantwoord snacken?
Fruit. (Appel, banaan, kiwi, peer evt. ananas) in stukjes snijden en in één bak doen. Lekker
Trostomaatjes (al kan ik daar mijn snackbehoefte niet mee stillen).
Trostomaatjes (al kan ik daar mijn snackbehoefte niet mee stillen).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Komkommer stukjes, paprika reepjes, worteltjes, cherrytomaatjes, stukjes 30+ kaas en andere groente die je kan bedenken en lekker vind, en dan een dip van magere franse kwark (of magere yoghurt) met kruiden en een beetje chilisaus of ketchup.
Laatst aangepast door Inge op vr 28 okt 2011 - 0:27; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Snack a Jacks.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Stukje rauwe bloemkool. Maar niet iedereen vindt dat lekker.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Knabbel worteltjes.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Alle bovengenoemde opties OF gewoon een ongezonde snack, maar dan niet teveel. Een portiezakje chips bevat tussen de 100 en 150 calorieën, dat kan af en toe best.
Gast- Gast
Je kan ook zelfs chips maken van aardappel in de oven met kruiden die je lekker vind. Erg lekker
Snack a jacks is ook best lekker
BIj aldi heb je van die zakjes met pittige paprika tomaat en cheese onion ovenzoutjes (ook bij ah te koop)
Bij de supermarkt heb je rijstchips
groentechips kan je ook maken
met 30 + (geraspte of plakjes) kaas op bakpapier rondjes maken en dan even in de oven dan wordt het hard en heb je een soort van kaaschips
Snack a jacks is ook best lekker
BIj aldi heb je van die zakjes met pittige paprika tomaat en cheese onion ovenzoutjes (ook bij ah te koop)
Bij de supermarkt heb je rijstchips
groentechips kan je ook maken
met 30 + (geraspte of plakjes) kaas op bakpapier rondjes maken en dan even in de oven dan wordt het hard en heb je een soort van kaaschips
Laatst aangepast door Inge op vr 28 okt 2011 - 1:58; in totaal 3 keer bewerkt
Inge- Ratel
Rijstzoutjes, lange vingers, cafe noir koekjes, druiven, rijstwafels.... Waterijsje??
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Pita chips maken is ook onwijs lekker! Pita broodjes in vier stukjes snijden (zodat ze op tortilla chips lijken). Op een ovenplaat met bakpapier leggen. Klein beetje olijfolie er over heen sprinkelen en wat zout, peper en eventueel knoflookpoeder er over en even in de oven (ik weet alleen niet hoe lang, ik zou zeggen kwartiertje). En dan een dip maken van Griekse yoghurt (die 0% vet) met knoflook er in, of soort tzatziki maken met knoflook er in.
Of courgette frietjes uit de oven. Courgette in frietreepjes snijden, in een geklopt ei en daarna paneermeel (met evt wat kruiden er door) wentelen en dat op een ovenplaat bakken. Lekker met ketchup om te dippen (en ketchup is niet zo ongezond als mayonaise)
Sterker nog. Ik heb zin in die courgette frietjes en ga ze vanavond als diner maken! Lekker met een vleesje.
Of courgette frietjes uit de oven. Courgette in frietreepjes snijden, in een geklopt ei en daarna paneermeel (met evt wat kruiden er door) wentelen en dat op een ovenplaat bakken. Lekker met ketchup om te dippen (en ketchup is niet zo ongezond als mayonaise)
Sterker nog. Ik heb zin in die courgette frietjes en ga ze vanavond als diner maken! Lekker met een vleesje.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Joy: dan ben ik wel benieuwd hoe ze smaken en of goed lukt. Ik wil ze ook nog gaan maken
Wat ik eet als snacks:
- eigengemaakte tapenade
- cracker met kipfilet en eventueel kruiden
- Noten(vers bij de notenwinkel)
- mini toastjes(mager) met tzaziki of met een blikje tonijn met kruiden
Wat ik eet als snacks:
- eigengemaakte tapenade
- cracker met kipfilet en eventueel kruiden
- Noten(vers bij de notenwinkel)
- mini toastjes(mager) met tzaziki of met een blikje tonijn met kruiden
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik weet helemaal niet of het goed of slecht is, maar ik eet vaak een stokbroodje uit oven met tapenade.
Gast- Gast
Pas met noten trouwens op, het is wel gezond, maar als je op de calorieën moet letten gaat het héél hard.
Gast- Gast
Monte schreef:Joy: dan ben ik wel benieuwd hoe ze smaken en of goed lukt. Ik wil ze ook nog gaan maken
Ik maak het veel vaker (ik ken het uit Amerika), en ik vind het altijd erg lekker. Je kunt het ook door een beslag laagje halen en frituren, en dat is stiekem veel lekkerder maar ook veel ongezonder. Uit de oven is de gezonde optie. Ik doe zelf altijd wat cayennepeper door de ketchup om een wat pittigere saus te maken.
Marin- Lady Post-a-lot
Deze heb ik ook wel eens gemaakt, alleen dan met ei en sojameel dacht ikJoy_ schreef:
Inge- Ratel
Ovenzoutjes van de Appie. Ze zijn er in verschillende smaken en hebben veel minder vet en calorieen dan gewone chips terwijl het wel een echte snack is en je niet op een wortel zit te kauwen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Joy_ schreef:Monte schreef:Joy: dan ben ik wel benieuwd hoe ze smaken en of goed lukt. Ik wil ze ook nog gaan maken
Ik maak het veel vaker (ik ken het uit Amerika), en ik vind het altijd erg lekker. Je kunt het ook door een beslag laagje halen en frituren, en dat is stiekem veel lekkerder maar ook veel ongezonder. Uit de oven is de gezonde optie. Ik doe zelf altijd wat cayennepeper door de ketchup om een wat pittigere saus te maken.
Ken je ook de Spaanse variant? Gefrituurde aubergine in een deeglaagje met honing. Erg lekker!!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Inge schreef:Deze heb ik ook wel eens gemaakt, alleen dan met ei en sojameel dacht ikJoy_ schreef:
Ja je hebt echt honderden varianten. Zo lekker!
Die met aubergine ken ik niet, Lavendel. Klinkt ook goed. En die zoutjes van de AH vind ik ook zo lekker!
Marin- Lady Post-a-lot
Joy_ schreef:Inge schreef:Deze heb ik ook wel eens gemaakt, alleen dan met ei en sojameel dacht ikJoy_ schreef:
Ja je hebt echt honderden varianten. Zo lekker!
Die met aubergine ken ik niet, Lavendel. Klinkt ook goed. En die zoutjes van de AH vind ik ook zo lekker!
Ik at dat nog wel eens toen ik low carb at, vandaar ook de sojameel :-D
De zoutjes van de AH zijn ook lekker, je hebt ze ook bij de aldi die smaken ook goed. Die van de lidl vind ik niet zo lekker
Inge- Ratel
Alle dingen waarbij ik zelf iets moet creëren vallen al af, daar ik geen keukenprinses ben Maar wel bedankt voor de tips, misschien kan ik er nog een keer iets mee! Misschien haal ik idd zo'n zakje ovenzoutjes of blokjes 30+ kaas ofzo (ik HOU van kaas!). Ga zo eens even kijken bij de Appie
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Appel in stukjes, even stomen, en dan kaneel erover, heerlijk.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Ugly Betty schreef:Appel in stukjes, even stomen, en dan kaneel erover, heerlijk.
Dat is zooo lekker! Jammer van mijn appelallergie..
Gast- Gast
Als ik chocola eet dan neem ik altijd die met een heel hoog cacaogehalte, liefst 86%, daar zit veel minder suiker in dan in gewone pure chocola en melkchocola. En ik eet niet teveel tegelijk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh die zijn zo lekker!Lavendel schreef:
Ovenzoutjes van de Appie. Ze zijn er in verschillende smaken en hebben veel minder vet en calorieen dan gewone chips terwijl het wel een echte snack is en je niet op een wortel zit te kauwen.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
freakielief schreef:Pas met noten trouwens op, het is wel gezond, maar als je op de calorieën moet letten gaat het héél hard.
Ik zag op zo'n afslank site dat nootjes inderdaad een verantwoorde snack is. Toen keek ik op de caloriechecker en zag ik inderdaad dat het heel veel calorieën bevat. Zo verantwoord is het dus niet haha.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Snacken
» Wat zit jij te snacken?
» Snoepen/snacken
» 3flessen wanneer verantwoord?
» Mars One; ethisch verantwoord?
» Wat zit jij te snacken?