Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snacken

+3
Sushi
Monte
Queen
7 plaatsers

Ga naar beneden

Snacken Empty Snacken

Bericht  Queen ma 24 okt 2011 - 4:04

De laatste tijd probeer ik zo gezond mogelijk te eten. Qua normale eetmomenten gaat dit heel goed (ontbijt, lunch, avond). Maar tussendoor heb ik zo'n zin om te snaaien! Als er dan geen koek/snoep in huis is eet ik gerust een boterham met hele dikke chocopasta. Zelfs als ik het druk heb, kan ik het niet laten om aan eten te denken.

Ik wil hier zo graag vanaf! Heb constant de neiging om wat in mijn mond te stoppen, het lijkt wel een verslaving.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En hebben jullie tips hoe ik hier vanaf kan komen?
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snacken Empty Re: Snacken

Bericht  Monte ma 24 okt 2011 - 4:13

Geen chocopasta e.d. in huis halen(als je een keer chocopast wilt, dan van die 1 persoonskuipjes kopen). En verder veel gezonden dingen in huis halen, zoals crackers, kipfilet, mini worteltjes, komkommer, roosvice(doe een laagje van 1-1,5 per 0,5 L, heerlijk), tonijnblikjes en dan lekker een gezonde snack nemen. Als je niets in huis hebt, kun je ook niets snoepen. En als je een keer wilt snoepen dan koop je 1persoons dingen(bijv op station)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sushi ma 24 okt 2011 - 5:59

Ik denk dat het ook vooral een kwestie is van niet doen. Dat klinkt stom, maar werkt wel. De eerste weken is dat vreselijk moeilijke (been there), maar na een tijdje gaat het steeds beter en wordt je zin in zoetigheid steeds minder. En verder, net zoals Monte zegt, gezonde dingen in huis halen. Ik heb altijd worteltjes in de koelkast liggen en als ik echt even iets te snacken moet hebben neem ik een bakje worteltjes.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  litllejoy ma 24 okt 2011 - 23:12

Ook mijn tip, gezonde dingen in huis halen. Fruit, rijstwafel (snack&jacks), crackertjes van Lu met verschillende smaken, volkoren ontbijtkoek. Af en toe een handje gezonde noten...
En alleen iets lekkers in huis halen als er visite komt.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Minx ma 24 okt 2011 - 23:15

Eet je wel tussendoortjes?? Anders daar eens mee beginnen. En dan de gezonde dingen. Tussendoor een boterham is helemaal niet zo erg. Zolang het met gezond beleg is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Jeanette ma 24 okt 2011 - 23:19

Zoiets komt meestal door verveling. Afleiding zoeken dus!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ugly Betty ma 24 okt 2011 - 23:53

Bij elke maaltijd en elk tussendoortje eiwitten eten, dit zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je minder snel weer trek krijgt. En verder echt afkicken, in 8 dagen is de suikerverslaving weg.
Als je er meer over wil lezen kan je kijken op www.amberalbarda.nl of haar boek lezen.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Queen di 25 okt 2011 - 5:48

Bedankt voor de tips.

Zal denk ik toch wel erg moeilijk worden want deze meeste tips gebruik ik al. En op wortels knagen vermindert mijn trek in lekkere dingen gewoon niet! Ik vul dagelijks mijn eetlijstje in op de eetmeter bij voedingswijzer. Daar blijkt steeds uit dat ik teveel vetten binnenkrijg, ongemerkt. Heel lastig om dat dan ook te verminderen. Crackers e.d. zijn ook niet bepaald gezond (wel gezonder dan snoep natuurlijk)
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Monte di 25 okt 2011 - 6:05

Chocolade schreef:Bedankt voor de tips.

Zal denk ik toch wel erg moeilijk worden want deze meeste tips gebruik ik al. En op wortels knagen vermindert mijn trek in lekkere dingen gewoon niet! Ik vul dagelijks mijn eetlijstje in op de eetmeter bij voedingswijzer. Daar blijkt steeds uit dat ik teveel vetten binnenkrijg, ongemerkt. Heel lastig om dat dan ook te verminderen. Crackers e.d. zijn ook niet bepaald gezond (wel gezonder dan snoep natuurlijk)
Maar die vetten krijg je binnen omdat je het in huis haalt. Dus dan moet je het niet meer kopen, dan moet je wel een wortel eten en het vult je maag uiteindelijk wel. En anders moet je voor jezelf lekkere dingen gaan maken(zoals een lekkere gezonde salade(met croutons of crackers) of een eitje met kruiden. Je moet zorgen dat je dingen maakt die je heel lekker vindt en waar dus geen(of weinig) vet in zit. Ik vind zelf een boterham met kipfilet lekkerder dan een met hagelslag. En ik maak zelf ook heerlijke tapenade voor op crackers of brood en daar zit geen vet in.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 6:30

monte> hoe maak jij tapenade?

En idd haal het niet in huis dan kan je er ook niet naar grijpen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 6:42

Stuur al je snacks per postduif maar naar mij toe. I need them.

Gast
Gast

Bericht  Monte di 25 okt 2011 - 7:44

Theedoosje schreef:monte> hoe maak jij tapenade?

En idd haal het niet in huis dan kan je er ook niet naar grijpen.
1 blikje tonijn op olijfolie(water kan ook, maar olie is lekkerder)
1-2 theelepeltjes kappertjes(uit zo'n klein potje)
Half potje zongedroogde tomaten op olie(is denk ik ong 8/9 tomatenstukjes)
En dan zwarte of groene olijven(welke je lekkerder vindt), meestal een kwart- half klein blikje, dus denk ik 15 olijven(weet het niet precies)

Deze aantallen zijn wel op gevoel, de eerste keer dat ik het maakt heb ik ong deze aantallen genomen en af en toe tussen het mixen geproefd of er nog iets bij moet. Met de kappertjes zou ik voorzichtig zijn aangezien die op azijn staan en gauw te zure tapenade geven. Je kunt dus beter eerst met 1 theelepeltje beginnen en kijken hoe je het vindt,dan eventueel nog bij doen.

En dan peper en eventueel nog basilicum of oregano. Dan in de mixer totdat het fijn is, maar nog wel zo dat je kleine stukjes olijf erin ziet. En dan op stukjes stokbrood of cracker.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud