Overstappen van nutrilon naar kruidvat
+2
Mamsie
Laced
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Overstappen van nutrilon naar kruidvat
Hoi!
Mijn zoontje is nu 2 maanden oud en krijgt vanaf dag 1 kv - nutrilon standaard. Nu wil ik gaan overstappen naar kruidvat standaard.
Hoe pak ik dit aan? Het cb gaf gisteren aan dat ik moet beginnen bij 1 fles per dag te geven van kruidvat en zo wekelijks op te bouwen. Vanochtend heb ik 1 fles kruidvat gegeven, ging prima. Alleen zojuist heeft hij gepoept en was het aan de dunne kant. (nu heeft hij gisteren ook zijn eerste prikjes gehad, heeft een zetpil gehad, weet niet of dat er ook mee t maken kan hebben).
Even jullie advies, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Mijn zoontje is nu 2 maanden oud en krijgt vanaf dag 1 kv - nutrilon standaard. Nu wil ik gaan overstappen naar kruidvat standaard.
Hoe pak ik dit aan? Het cb gaf gisteren aan dat ik moet beginnen bij 1 fles per dag te geven van kruidvat en zo wekelijks op te bouwen. Vanochtend heb ik 1 fles kruidvat gegeven, ging prima. Alleen zojuist heeft hij gepoept en was het aan de dunne kant. (nu heeft hij gisteren ook zijn eerste prikjes gehad, heeft een zetpil gehad, weet niet of dat er ook mee t maken kan hebben).
Even jullie advies, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Laatst aangepast door Laced op do 27 okt 2011 - 2:42; in totaal 1 keer bewerkt
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Overstappen van nutrilon naar kruidvat
Ik gebruik net wat ik heb. Nutrilon (handig voor de verpakking), Kruidvat, Etos, Bonbébé. Net waar ik boodschappen heb gedaan. Gebruik het naast de borstvoeding.
Dus nooit geleidelijk overgegaan oid. Ook niet nu ik de forte voeding probeer. En nog nooit reactie op gemerkt!
Dus nooit geleidelijk overgegaan oid. Ook niet nu ik de forte voeding probeer. En nog nooit reactie op gemerkt!
Gast- Gast
Ik zou het eerst 3 kwart en 1 kwart doen. Dan na een paar dagen half om half en dan gewoon helemaal overstappen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Mengen en dan steeds een schepje meer van de kruidvatvoeding. Bijvoorbeeld beginnen met 1 schepje vervangen door kruidvatvoeding en dan elke dag een schepje meer vervangen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ja dat dacht ik ook. Dit had ik ook gevraagd bij het cb, maar dat vonden ze niets! Nou ik ga het toch gewoon proberen. Hij krijgt nu 150+5. dus ga ik beginnen met 4 schepjes nutrilon en 1 schepje kruidvat. En dan per dag ophogen?
Laced- Kletskop
Waarom vonden ze het niks? Ik zou per 2 dagen ophogen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Geen idee. Ze waren er ook geen voorstander van om over te stappen van voeding. Toen gaf ik aan dat kv voeding en nutrilon beiden goed uit de testen komen en gelijkwaardige producten zijn, maar wel flink schelen in prijs. Dus toen was het opeens wel prima. Ik trek gewoon m'n eigen plan.
Ik ga dan gewoon per 2 dagen een schepje omhoog.
Ik ga dan gewoon per 2 dagen een schepje omhoog.
Laced- Kletskop
Waarom zou je het mengen? Je kan gewoon de nutrilon opmaken en dan met kruitvat beginnen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Happydobby schreef:Waarom zou je het mengen? Je kan gewoon de nutrilon opmaken en dan met kruitvat beginnen.
Omdat niet alle kindjes zo makkelijk over kunnen stappen en dan last van hun buikje/ontlasting kunnen krijgen.
Tania- Ratel
Maar de voeding Kruidvat vs. Nutrilon is toch hetzelfde? Als je van bijv. H.A. naar standaard overstapt zou ik ook wel eerst mengen, maar van standaard naar standaard is eigenlijk hetzelfde. Daar was toen nog die rechtszaak over geweest.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Maar de voeding Kruidvat vs. Nutrilon is toch hetzelfde? Als je van bijv. H.A. naar standaard overstapt zou ik ook wel eerst mengen, maar van standaard naar standaard is eigenlijk hetzelfde. Daar was toen nog die rechtszaak over geweest.
Nee dat is het niet.
Tania- Ratel
Parisienne schreef:Maar de voeding Kruidvat vs. Nutrilon is toch hetzelfde? Als je van bijv. H.A. naar standaard overstapt zou ik ook wel eerst mengen, maar van standaard naar standaard is eigenlijk hetzelfde. Daar was toen nog die rechtszaak over geweest.
+1 het moet hetzelfde zijn van 0 tot 6 maanden.
Happydobby- Ratel
Happydobby schreef:Parisienne schreef:Maar de voeding Kruidvat vs. Nutrilon is toch hetzelfde? Als je van bijv. H.A. naar standaard overstapt zou ik ook wel eerst mengen, maar van standaard naar standaard is eigenlijk hetzelfde. Daar was toen nog die rechtszaak over geweest.
+1 het moet hetzelfde zijn van 0 tot 6 maanden.
Waar haal je dat vandaan?
http://babyvoedingchecker.nl/ Hier kun je zien dat het niet precies hetzelfde is.
Tania- Ratel
Er staat dat de kwaliteit hetzelfde is alleen de verpakking enzo is anders. Ik heb ooit vakantie werk gedaan in een fabriek. Ze draaien eerst het A merk en daarna de huismerken. Dat geld voor veel produkten.
Happydobby- Ratel
Happydobby schreef:Er staat dat de kwaliteit hetzelfde is alleen de verpakking enzo is anders. Ik heb ooit vakantie werk gedaan in een fabriek. Ze draaien eerst het A merk en daarna de huismerken. Dat geld voor veel produkten.
Waar staat dat dan?
Maar het is dus niet precies hetzelfde. Er zitten niet precies dezelfde (hoeveelheden) ingredienten in. Etos en AH merk is wel precies hetzelfde.
Ik weet ook wel dat veel producten uit dezelfde fabriek komen, maar deze producten zijn dus niet precies hetzelfde. Waarmee ik niet zeg dat de een beter is dan de ander trouwens, maar wel verschillend.
Tania- Ratel
Wij zijn cold turkey overgegaan op de kruidvat, kon prima zei de kraamhulp. K heeft ook nergens last van gehad, ging hardstikke goed
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
Ik vroeg het in het ziekenhuis aan de kinderarts, de kinderen werden daar bijgevoed met Friso. Maar vlg hem maakt het dus echt niet uit welke je neemt.
Natuurlijk is H.A enz anders, of tegen krampjes, maar tussen de standaard voedingen zijn de verschillen nihil vlg hem. Anders komen ze namelijk ook niet door de goedkeuring heen.
Vandaar dat ik gewoon meeneem waar ik kom, en niet voor een bepaald merk kies. Heb nu Kruidvat, maar als die op is en ik kom er niet toevallig in de buurt pak ik weer Etos.
Maar als je het prettiger vind om langzaam over te stappen moet je daar voor kiezen hoor.
Natuurlijk is H.A enz anders, of tegen krampjes, maar tussen de standaard voedingen zijn de verschillen nihil vlg hem. Anders komen ze namelijk ook niet door de goedkeuring heen.
Vandaar dat ik gewoon meeneem waar ik kom, en niet voor een bepaald merk kies. Heb nu Kruidvat, maar als die op is en ik kom er niet toevallig in de buurt pak ik weer Etos.
Maar als je het prettiger vind om langzaam over te stappen moet je daar voor kiezen hoor.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ik vroeg het in het ziekenhuis aan de kinderarts, de kinderen werden daar bijgevoed met Friso. Maar vlg hem maakt het dus echt niet uit welke je neemt.
Het maakt ook niet uit welke je neemt want alle voeding in de winkels is inderdaad goedgekeurd. De verschillen zijn ook inderdaad niet zo groot en het lijkt me erg handig als je kindjes gewoon overal tegen kunnen. Hier was dat niet het geval. J. kon de voeding van AH niet goed verdragen, Nutrilon ging beter maar uiteindelijk heeft hij Omneo gehad omdat de rest niet zo goed ging voor z'n buikje. In een keer overstappen ging hier echt niet goed dan lag hij de hele dag te krijsen van de krampjes. Die Omneo was 18 euro per pak dus ik hoop dat ons volgende kindje wat makkelijker is wat dat betreft
Tania- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Overstappen naar nutrilon 3??
» Spugen; na overstappen naar Nutrilon 2
» Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?
» nutrilon en kruidvat voeding zijn toch uit dezelfde fabriek?
» Overstappen van pil naar spiraaltje
» Spugen; na overstappen naar Nutrilon 2
» Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?
» nutrilon en kruidvat voeding zijn toch uit dezelfde fabriek?
» Overstappen van pil naar spiraaltje
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: