Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Highway za 10 aug 2013 - 8:46

Hallo

S. Is imiddels bijna 6 maanden en dus kunnen we over naar voeding nummer 2. Nu zou de logische stap zijn om omneo comfort 2 van nutrilon te gaan geven (ze kampt met harde ontlasting, zelfs met omneo en lactulose) maar ik ben eigenlijk op zoek of er een goedkoper alternatief is.
Nu heb ik de websites van kruivat, etos en ah al bekeken maar tot nog toe geen goede vervanging gezien, Misschien dat een moeder hier eerder een goedkopere variant van de omneo heeft gevonden?

Zo nee, dan blijft het gewoon omneo en ik kan het over 2 weekjes ook nog bij het cb navragen... Maar wie weet kan iemand van jullie me verder helpen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Robin_ za 10 aug 2013 - 8:48

Hoeveel ml lactulose krijgt ze?
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Highway za 10 aug 2013 - 8:54

Dat verschilt een beetje per week (de ene week poept ze beter dan de andere week) deze week zitten we op 2x4 ml per dag. Ik mag van de huisarts tot de 8ml per dag (dus nu zitten we op de max) ze poept nu wel maar echte stevige keutels, maar momenteel niet zo hard dat ze buikpijn of last heeft.

Maar ik ben bang dat het erger wordt als ik naar een gewone kv overga, dus ik wil op de omneo blijven. Mar misschien dat er een goedkopere variant is (vind de prijs zo hoog, maar als er geen vevrnaging is, dan betaal ik graag wat meer hoor Wink )
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Bluestar za 10 aug 2013 - 8:58

Wij gebruikten friso comfort voeding. Geen idee of dat veel in prijs scheelt en of het overeenkomt, maar dacht misschien heb je er wat aan.
Wij gebruikten het voor moeizame ontlasting vooral.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 8:58

R kreeg ook altijd omneo en bij voeding 2 ben ik meteen overgestapt naar een eigen merk en dat ging bij hem erg goed. Misschien eens proberen? Of anders eerst een hele tijd mengen, dan ga je ook niet zo snel door de voeding heen.

Edit: ik bedoel dus een gewone standaard nummer twee voeding.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Bluestar za 10 aug 2013 - 9:00

Wij hebben bij nummer 2 ook geprobeerd over te stappen, maar dit was nog iets te vroeg. Hij bleef moeizame ontlasting hebben en werd onrustiger. We zijn bij 8 maanden over gestapt dacht ik.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Robin_ za 10 aug 2013 - 9:01

Heb je wel eens geprobeerd om in 1x 8 ml te geven? Mijn dochter kreeg op een gegeven moment 7,5 ml per dag (5 ml was niet genoeg). Dat deed ik altijd in 1 keer, nooit opgesplitst. Toen ze een maand of 7 was kreeg ze yoghurt met lijnzaad, daardoor werd de lactulose overbodig. Het liep weer als een trein.

Ik ken geen goedkopere alternatieven, maar misschien kun je er een keer een pak aan wagen? Dan koop je standaard voeding van het huismerk (kv bijvoorbeeld). Je merkt snel genoeg of het voor of tegen haar werkt.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Highway za 10 aug 2013 - 9:10

@bluestar
Friso is in ieder geval al goedkoper dan nutrilon zie ik! Dus misschien dat ik die de komende tijd eens ga proberen. Bedankt voor de tip.

@ printje: naar standaard durf ik nog niet omdat de ontlasting nu nog erg stevig is, indien dat nu goed ging had ik het misschien wel gedaan maar helaas.

@Robin inderdaad goed idee om lijnzaad in het eten te verwerken, dat zal ik onthouden voor als ze wat groter is.
Lactulose in 1x heb ik eigenlijk nog nooit gedaan omdat de arts adviseerde het in 2x te doen. Maar dat kan ik weleens proberen, ik ben alleen bang dat ze het dan teveel vind (zoete troep)
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:23

Nee dat snap ik Highway. Lastig zeg, en ondanks het fruit houdt ze toch harde ontlasting? Hier werkt peer bijv. erg goed voor goede ontlasting bij N.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Highway za 10 aug 2013 - 9:28

Het gaat op en af, vier weken terug had ze heel dunne ontlasting ineens. Dus ook gestopt met de lactulose. Dit is toen 3 weken dun gebleven en sinds vorige week is het weer dik en moeizaam. Er leek eerst een relatie met het fruit te zijn, want de ontlasting werd dunner toen we ermee begonnen maar ze krijgt nu nog steeds fruit (zo min mogelijk banaan en appel) maar het is gewoon weer dik.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:32

Wat lastig zeg! Banaan stopt idd dat geef ik ook niet iedere dag, dat merk ik dan ook aan haar. Maar bijv. peer ofzo merk ik ook gelijk aan haar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Snoes ma 12 aug 2013 - 23:04

Wij hebben ook de Omneo 1 gehad, maar zijn al eerder overgestapt naar kruidvat-voeding. Kruidvat Extra Care zou vergelijkbaar zijn met Omneo 1, en onze zoon doet het daar super mee!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....? Empty Re: Overstappen nutrilon omneo comfort 1 naar....?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum