Praat jij veel tegen je huisdieren?
+24
Roxi3
TNMN
Salander
Lavendel
Chocoholic
Marin
Sarah1985
_Mashimaro_
Jade
PluDan
FireButterfly
SuperGrover
Kruidkoek
Clapperdie
SarahKey
Sweety
Rovine
Oasis
mickey
Benthe
Chocolate Cookie
Lady Starstruck
Jeanette
Snack a Jack
28 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Praat jij veel tegen je huisdieren?
Ik vind het vooral erg als mensen tegen hun huisdieren dingen zeggen à la: "Wat zei mama nou? Dat is stout! Je moet beter naar mama luisteren." En dan niet sarcastisch, maar bloedserieus. Ik vraag me echt af of die mensen beseffen dat de hond daar niets van verstaat.Bazinga schreef:SuperGrover schreef:Ja, wel in de zin van: "Oh, zit je liever op een kussen dan bij mij op schoot?" Maar niet alsof het een mens is. 'Mama' en 'papa' vind ik echt ernstig.
Ik noem mezelf niet mama.. maar ik noem Frits wel m'n kindje.... En moppie, mannetje, ventje, kereltje, jochie... Hoewel de laatste tijd, als ik thuis kom bijv, 'Mannieeeee' vooral populair is. En als ik weg ga, 'Nee mannie, k moet werken, maar jij mag lekker bij oma blijven'. Dan krijg ik hele duistere blikken van m'n moeder...
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Haha zulke figuren ken ik niet Zo ernstig doe ik 't (nog?) niet, maar als Frits de boel weer 's sloopt (wat.. elke week wel gebeurt) of ehm mijn moeder aanvalt... (Da's iets nieuws, vanuit 't niks bijt-ie opeens in d'r been en rent dan heel hard weg, de held) dan roep ik wel dat ik 'm niet zo heb opgevoed
Ik spoor ook gewoon niet hoor, als 't aankomt op dat mormel maar ja, kan en wil 't niet veranderen
Ik spoor ook gewoon niet hoor, als 't aankomt op dat mormel maar ja, kan en wil 't niet veranderen
Gast- Gast
Ik heb er nooit over nagedacht dat het heel raar is om tegen een kat te praten. Ik praatte altijd tegen onze kat. Nu woon ik op kamers en heb ik geen huisdier, maar al mijn buren hebben gelukkig wel katten. Die komen vaak aanwaggelen als ik thuis kom. Met die katten ga ik dan wel kletsen en knuffelen!
Gast- Gast
Oh ja, ik praat ook tegen mijn katten en soms hele verhalen. Vooral als ik alleen thuis ben, vind dat gezellig!
Soms zijn ze ook wel heel ondeugend en ben ik ook wel eens boos op ze .
Soms zijn ze ook wel heel ondeugend en ben ik ook wel eens boos op ze .
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Ik praat er ook heel wat af met mijn hondje. gezellig toch!
en ze reageert ook nog :-)
en ze reageert ook nog :-)
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ook ik praat tegen mijn huisdieren, vaak alsof ik het tegen kind van me heb.
Ik dacht dat het wel minder zou worden als er echt een kind in huis is, maar nee hoor ik praat nog net zo kinderlijk
Ik dacht dat het wel minder zou worden als er echt een kind in huis is, maar nee hoor ik praat nog net zo kinderlijk
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Oasis schreef:Charlie schreef:Ohja en ik noem mijn man ook papa...zo van...ga papa maar vragen of ie je wat te eten geeft.
Vind het echt héél fout van mezelf maar toch doe ik 't elke keer weer.
Oh ik ook haha! Noem mijn vriend ook altijd papa en mezelf mama
Als ik haar naar mijn moeder breng zeg ik alijd, ga je mee naar oma?
Dat is als geintje begonnen en nu een soort van gewoonte.
Mijn vriend en ik zijn trouwens 'baasje' en 'vrouwtje'
Jade- Ratel
ja heel veel. En onze kat praat ook terug dan, Vraag ik hem wil je melk en dan is het maaiw.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, maar met Terra moet dat ook anders raakt ze in de stress. Ik vertel altijd duidelijk wat wij gaan doen en wat er gaat gebeuren. Echt alles wordt vertelt. Doe ik dat niet dan gaat ze veel krabben met als gevolg dat haar hele hoofd kapot is.
Gast- Gast
Ik vertelde mijn kat altijd waar ik naar toe ging en wanneer ik weer terug zou zijn enzo . Nu woont ze bij mijn ouders en praat ik nog steeds wel eens tegen haar maar meestal rent ze keihard weg als ze mij ziet... Haha . Als ik haar voor een weekend in huis heb dan komt ze gelukkig nog wel bij me liggen .
Gast- Gast
Ja ik praat ook veel tegen Mitzi. Ze kletst ook gezellig terug. En ik geef haar altijd rare bijnamen terwijl ik met haar klets
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Jep, ik praat constant tegen ze. En dan echt alsof ik 't tegen een kind van 1 heb. Als ik bv even ga douchen vertel ik ze dat ik zo weer terug ben. Of als ik naar m'n werk moet gaan vraag ik of ze zich zullen gedragen/vermaken. Maar na de reacties boven mij gelezen te hebben kan ik concluderen dat ik geen nutcase ben.
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Ja, ik praat altijd tegen hem, en ik krijg altijd hele verhalen terug Maar ik praat ook tegen de kat van mijn ouders, die is doof
Gast- Gast
Serpentijn schreef:
Zo was het bij ons thuis ook tegen onze hond.. zo stom eigenlijk! Belachelijk dat de man het baasje is en de vrouw het vrouwtje hahaha. Toen was het volstrekt normaal..Zou het iets Twents zijn..
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Pippa schreef:Ja, ik praat altijd tegen hem, en ik krijg altijd hele verhalen terug Maar ik praat ook tegen de kat van mijn ouders, die is doof
Hahahaha, veel zin heeft het dan .
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Lavendel schreef:Serpentijn schreef:
Zo was het bij ons thuis ook tegen onze hond.. zo stom eigenlijk! Belachelijk dat de man het baasje is en de vrouw het vrouwtje hahaha. Toen was het volstrekt normaal..Zou het iets Twents zijn..
Haha ik heb geen idee, ik vind het eigenlijk ook heel normaal
Jade- Ratel
Ja! Constant!
Ik doe hele foute dingen geloof ik, maar het is echt een beetje ons kindje haha
- Als ze naar buiten wil, zeg ik neenee! als ze niet mag omdat het al donker is, dan pak ik haar ook op en kijk met haar uit het raam en zeg, kijk eens hoe donker het is! Als ze wel naar buiten mag, zeg ik dat ze voor het donker thuis moet zijn, ze heeft geen curfew, maar als wij rond 10 uur naar bed gaan is ze meestal wel binnen. Is ze nog niet binnen of regent/hagelt het erg dan doe ik de voor- of achterdeur open en roep ; 'Lolaaaaaaaaaaaaa, kom!' Meestal hoor ik dan een luid gemauw dat ze eraan komt of komt ze door de regen naar binnen rennen haha een keer was ze niet binnen en ben ik midden in de nacht een rondje in de buurt gaan lopen met snoepjes en toen kwam ze wel haha ik kan anders ook echt niet slapen (wij hebben overigens geen kattenluikje).
- Zo zeg ik ook wanneer ik weg ga, en wanneer ik thuis kom. Zij op haar beurt slaapt op de bank voor het raam en als ik mijn auto voor de deur zet, of mijn vriend dan herkent ze die al en staat ze op en komt bij de voordeur staan, miauwt een keer hallo, een rondje om ons heen draaien en gaat weer liggen.
- Wij zijn ook heel fout 'mama' en 'papa' haha, overigens niet waar andere mensen bij zijn haha ooit heb ik mijn vriend er ook op betrapt dat hij aan het zingen was 'Lolaaaa, jij bent de liefste van de heeeeeeeeeele wereld' haha. Oma is hier trouwens idd ook oma, maar alleen als oma het niet hoort . Toen ze klein was, hadden we haar net en is ze ook meegeweest met de hele familie naar CenterParcs. En als het Sinterklaas is doen mijn moeder en zus ook cadeautjes voor haar
in de zak.
- En naar mijn zus en moeder doe ik altijd een kerstkaart ofzo met onze namen en dan een poezenvoetje en Lola haar naam erbij
Voor de rest zijn we ook heel goed in gesprekken voeren, ze miauwt dan lekker terug. Ben ook bang dat dit gedrag niet veranderd als er daadwerkelijk een kindje bij komt ...
Ik doe hele foute dingen geloof ik, maar het is echt een beetje ons kindje haha
- Als ze naar buiten wil, zeg ik neenee! als ze niet mag omdat het al donker is, dan pak ik haar ook op en kijk met haar uit het raam en zeg, kijk eens hoe donker het is! Als ze wel naar buiten mag, zeg ik dat ze voor het donker thuis moet zijn, ze heeft geen curfew, maar als wij rond 10 uur naar bed gaan is ze meestal wel binnen. Is ze nog niet binnen of regent/hagelt het erg dan doe ik de voor- of achterdeur open en roep ; 'Lolaaaaaaaaaaaaa, kom!' Meestal hoor ik dan een luid gemauw dat ze eraan komt of komt ze door de regen naar binnen rennen haha een keer was ze niet binnen en ben ik midden in de nacht een rondje in de buurt gaan lopen met snoepjes en toen kwam ze wel haha ik kan anders ook echt niet slapen (wij hebben overigens geen kattenluikje).
- Zo zeg ik ook wanneer ik weg ga, en wanneer ik thuis kom. Zij op haar beurt slaapt op de bank voor het raam en als ik mijn auto voor de deur zet, of mijn vriend dan herkent ze die al en staat ze op en komt bij de voordeur staan, miauwt een keer hallo, een rondje om ons heen draaien en gaat weer liggen.
- Wij zijn ook heel fout 'mama' en 'papa' haha, overigens niet waar andere mensen bij zijn haha ooit heb ik mijn vriend er ook op betrapt dat hij aan het zingen was 'Lolaaaa, jij bent de liefste van de heeeeeeeeeele wereld' haha. Oma is hier trouwens idd ook oma, maar alleen als oma het niet hoort . Toen ze klein was, hadden we haar net en is ze ook meegeweest met de hele familie naar CenterParcs. En als het Sinterklaas is doen mijn moeder en zus ook cadeautjes voor haar
in de zak.
- En naar mijn zus en moeder doe ik altijd een kerstkaart ofzo met onze namen en dan een poezenvoetje en Lola haar naam erbij
Voor de rest zijn we ook heel goed in gesprekken voeren, ze miauwt dan lekker terug. Ben ook bang dat dit gedrag niet veranderd als er daadwerkelijk een kindje bij komt ...
Gast- Gast
Ja ik praat ook tegen mijn hond. Ik denk altijd dat ze minstens de helft van wat ik zeg wel goed begrijpt, al hoort ze ook vaak alleen wat ze horen wil
Salander- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11
Als ik thuis ben praat ik altijd tegen mijn poezen. De kippen krijgen meer een "hoi" en "goedemorgen kipjes!" maar dat is t al snel.
Mijn poezen zijn net mijn kindjes, of nja, 1 van de twee sowieso. Daar voer ik ( gevoelsmatig dan ) hele gesprekken mee.
Ik ga ook echt praten tegen d'r alsof 't een baby is
Mijn poezen zijn net mijn kindjes, of nja, 1 van de twee sowieso. Daar voer ik ( gevoelsmatig dan ) hele gesprekken mee.
Ik ga ook echt praten tegen d'r alsof 't een baby is
Gast- Gast
Charlie schreef:Ohja en ik noem mijn man ook papa...zo van...ga papa maar vragen of ie je wat te eten geeft.
Vind het echt héél fout van mezelf maar toch doe ik 't elke keer weer.
Doe ik ook, wij zijn ook papa en mama en ze snappen t ook nog.
Mijn moeder vindt het walgelijk dat we dat doen
Gast- Gast
Hahah ik noem mezelf ook Mommy. 'Mommy moet nu even eten Lily, ga es van de tafel' zoiets Mijn vriend vindt het helemaal niets!
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Ik betrapte mezelf ook dat ik laatste zei, kom maar bij mama
Gast- Gast
Pippa schreef:Ik betrapte mezelf ook dat ik laatste zei, kom maar bij mama
Hahaha ja dat zeg ik ook vaak
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Haha, ja ik praat eigenlijk de hele dag door wel tegen ze.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wie praat me bij?
» Typ jij zoals je praat?
» Dit weer en huisdieren..
» Praat jij makkelijk over geld?
» Veel te veel gegeten..
» Typ jij zoals je praat?
» Dit weer en huisdieren..
» Praat jij makkelijk over geld?
» Veel te veel gegeten..