Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Impulsieve gedachtes

+12
Jeanette
Nora
Inge
Toet
IndianRose
SparklingEyes
Thunder
loura
Sterre
Minx
mzcharlotte
Zininzon
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 21:51

_Donnaa schreef:Ik denk ook wel eens 'wat zou er gebeuren als ik nu door rood rij' of inderdaad tegen een boom aanrijden.. Of als W. dood zou gaan, welke plaats ik dan in zou nemen op zijn begrafenis Suspect

Ik denk er ook heel vaak aan hoe ik zou reageren als m`n vader dood zou gaan en ik daar telefoon over krijg ofzo.. En hoe m`n vrienden dan zouden reageren.. Ik denk dat bijna dagelijks, het is wel raar eigenlijk, maar ook realistisch..
Dat heb ik ook hoor. Ik kan dan ook bedenken, wat als mijn vriend nu uit het raam valt en dan gaat mijn fantasie met me aan de haal en zie ik hem liggen en moet ik naar beneden rennen en mee naar het ziekenhuis etc. etc. Bizar is dat. Ik ben trouwens heel erg bang voor de dood en voor de dood van geliefden dus ik probeer er zo min mogelijk over na te denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Sterre ma 22 nov 2010 - 21:54

- wie zouden er allemaal op mijn begrafenis komen als ik nu dood zou gaan?
- als er ergens veel mensen zijn en iedereen stil is, bijvoorbeeld op een bruiloft of tijdens een presentatie: wat als ik nou heel hard zou gaan gillen of heel hard iets zou roepen Embarassed ? Gelukkig doe ik het nooit, maar als ik dat soort dingen denk ben ik weleens bang dat ik het doe voordat ik er erg in heb :-)

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 21:56

Ooooh dat heb ik ook Sterre, dat laatste! Dat had ik vroeger altijd in colleges of op de middelbare school in de klas. Wat als ik nu een heel vies woord roep muhahah

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  loura ma 22 nov 2010 - 22:00

Ik heb eens gelezen dat iedereen deze gedachtes heeft met een reden. En dan gaat het om de gedachtes, wat gebeurd er als ik nu...? Deze gedachtes hebben we om ons bewust te maken van de situatie en om ons te waarschuwen voor de gevolgen ervan. Het is heel normaal dat je dit hebt en eigenlijk is het dus ook heel goed.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Thunder ma 22 nov 2010 - 22:01

De vraag over wat er gebeurd als je tegen een boom rijdt kan ik beantwoorden :affraid: . In mijn geval wordt je wakker en zit je op de passagiersstoel met je benen over het middenconsol op de bestuurderssstoel. Dan blijkt dat je je been op 3 plaatsen hebt gebroken, met je hoofd de binnenspiegel er hebt uitgekopt en je dus helemaal onder het bloed zit.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 22:07

Ik heb de auto ooit eens voor een ambulance met sirene gegooit, heb die ambulance gewoon over het hoofd gezien!!
Heb toen ook gedacht: wat zou er gebeuren als het daadwerkelijk gebeurt was?? Krijg er meteen weer kippenvel van als ik er aan terug denk :O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  SparklingEyes ma 22 nov 2010 - 22:12

Dromertje schreef:laat ik direct maar beginnen dan.. Sinds mijn man weer in de bouw werkt, betrap ik mezelf er wel eens op hoe ik het qua opvoeding, financien, woonruimte e.d. ga doen als mijn man onder een betonblok komt ofzo en het niet na kan vertellen.

Toen ze in het begin dagen achter elkaar van 8 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds aan het huilen was heb ik ijdens het badderen van mijn dochter wel eens gedacht: 'ik laat haar los'. Natuurlijk niet gedaan en het ook nooit serieus van plan geweest, maar wel eens gedacht.

en nu jullie...

Ik herken je gedachte over je dochter..

Toen ik ziek was, vond ik het enorm zwaar met hem.. Ik dacht echt: ik breng hem terug naar mijn zus en zij voedt hem maar op.. ik voelde me zó schuldig dat ik dat dacht, dat ik uren met hem geknuffeld heb smile

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 9:39

Het zijn inderdaad herkenbare gedachten die hier voorbij komen!
Ik vraag me ook wel eens af in de auto; Wat als ik nu tegen die boom rij? Of wat als ik nu niet de bocht maak, maar gewoon rechtdoor ga? Wat als ik nu de handrem erop doe of als ik nu het sleuteltje uit het contact haal? En je schrikt er vaak zelf van en vraagt je dan af waarom je in godsnaam zulke dingen denkt...
Of bijvoorbeeld; Wat als ik nu al het geld meeneem wat er in huis te vinden is en het eerste het beste vliegtuig pak?
Nog een leuke in het onderwijs; ik betrap mezelf er soms op dat ik het jammer vind dat je sommige kinderen niet gewoon een mep mag verkopen :O OOk dat is iets wat ik nooit zou doen, maar sóms!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 9:49

*weg*



Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 3:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  IndianRose di 23 nov 2010 - 9:56

Ik betrap me erzelf ook weleens op. Inderdaad om ineens de handrem aan te trekken op de snelweg. Of wat er zal gebeuren als ik tegen een client op het werk echt zeg wat ik denk als ik bijvoorbeeld ongeduldig ben.

Gelukkig hebben wij als mens nog zoiets als beheersingsmechanismen! Kun je je voorstellen wat voor wereld het zou zijn als we die niet hadden...
IndianRose
IndianRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 213
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Home Sweet Home

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 10:11

IndianRose schreef:Ik betrap me erzelf ook weleens op. Inderdaad om ineens de handrem aan te trekken op de snelweg. Of wat er zal gebeuren als ik tegen een client op het werk echt zeg wat ik denk als ik bijvoorbeeld ongeduldig ben.

Gelukkig hebben wij als mens nog zoiets als beheersingsmechanismen! Kun je je voorstellen wat voor wereld het zou zijn als we die niet hadden...

Pfoeh, dan zou de wereld helemaal naar de kl*te gaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 10:13

Tesita schreef:
Sannanas schreef:Het zijn inderdaad herkenbare gedachten die hier voorbij komen!
Ik vraag me ook wel eens af in de auto; Wat als ik nu tegen die boom rij? Of wat als ik nu niet de bocht maak, maar gewoon rechtdoor ga? Wat als ik nu de handrem erop doe of als ik nu het sleuteltje uit het contact haal? En je schrikt er vaak zelf van en vraagt je dan af waarom je in godsnaam zulke dingen denkt...
Of bijvoorbeeld; Wat als ik nu al het geld meeneem wat er in huis te vinden is en het eerste het beste vliegtuig pak?
Nog een leuke in het onderwijs; ik betrap mezelf er soms op dat ik het jammer vind dat je sommige kinderen niet gewoon een mep mag verkopen :O OOk dat is iets wat ik nooit zou doen, maar sóms!

I know !!!!


Erg he, bij sommige kinderen zou dat echt de enige oplossing zijn denk ik soms! En dat terwijl ik in Zuid-Afrika met de tranen in mijn ogen stond toen een kind voor mijn ogen geslagen werd. Maar dat was compleet onterecht. Sommige van die koters hier in NL zou je toch soms echt wel willen wurgen, met hun grote mond en rotmentaliteit... Oh en als we dan toch aan het meppen gaan, doen we de ouders ook even Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Toet di 23 nov 2010 - 11:02

Ja dat heb ik ook regelmatig. Bijvoorbeeld wat er zou gebeuren als ikzelf of iemand anders een hele erge ziekte zou krijgen of dood zou gaan.
Wat er zou gebeuren als mijn vader/moeder ernstig ziek word en wat mijn zus en ik dan allemaal moeten regelen.
En ik steek dagelijks met de auto een voorrangsweg over, waar ik dan altijd moet stoppen. Voor en na die weg rijd ik ongeveer 80 km/h dan denk ik ook weleens, wat als ik nu gewoon met 80 die weg oversteek.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 11:06

Darcy schreef:Ooooh dat heb ik ook Sterre, dat laatste! Dat had ik vroeger altijd in colleges of op de middelbare school in de klas. Wat als ik nu een heel vies woord roep muhahah
"HEE, IS HIER WAT TE DOEN OFZOOOW???" Dat wil ik zo graag een keertje roepen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Inge di 23 nov 2010 - 11:30

De weg die ik altijd van mijn werk naar huis rijdt is veranderd.... de weg loopt nu rechtdoor, maar voorheen maakte die een bochtje naar links (daar rijden nu de auto's die de tegenovergestelde richting van mij rijden)... ik heb aan het begin heel lang gedacht, wat als ik nu toch naar links stuur (als het ware de oude weg volg en dus op een tegemoedkomende auto knal)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 11:32

Ik heb hier laatst iets over gelezen. Het schijnt dat iedereen dat soort gedachten wel eens heeft en dat het heel normaal is. Ik weet niet meer wat er nou precies achter zat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Nora wo 24 nov 2010 - 0:13

Ik woon op 10-hoog en vraag me wel eens af wat ik zou voelen als ik naar beneden zou springen.
Verder wil ik weten wat er gebeurt als ik tijdens en begrafenis of tentamen heel hard ga gillen of een begeleider van het tentamen een klap verkoop.
Ik denk wel eens na over wat ik allemaal zou moeten regelen als mijn ouders broer en zusje omkomen in het vliegtuig.
En wat ik ergst van mezelf vind is dat ik soms hoop dat mensen in de politiek doodgeschoten worden omdat ik het gigantisch niet met hun eens ben en niet snap waarom ze vinden wat ze vinden.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Jeanette wo 24 nov 2010 - 0:17

mozzarella schreef:Oh god ik lijk wel gestoord dat ik dit post maar als ik met 140 op de snelweg rijd denk ik wel eens hoe zou het zijn als ik het stuur nu gewoon omgooi?

Doodeng!

Oh, dit herken ik inderdaad. Doodeng inderdaad!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Darius wo 24 nov 2010 - 0:43

Ik vraag me wel eens af hoe het voelt als ik dood ga.....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 0:44

Hahaha jaaa, in een grote ruimte met mensen die allemaal stil zijn keihard beginnen te gillen ofzo :P Heerlijk lijkt me dat haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  VeryCherry wo 24 nov 2010 - 0:52

Ik vraag me met enige regelmaat af wat er zou gebeuren als ik met de auto van een brug afrijd. Of als ik achter zo'n vrachtwagen rij waar allemaal boomstammen op liggen "wat gebeurd er als er nou een kabel breekt?" Hoe het voelt om aangereden te worden door een bus. Wat in eerste instantie mijn reactie zou zijn als er wat gebeurd met mijn zoontje of mijn vriend. Echt, daar kan ik uren over malen... Embarassed
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Lotus wo 24 nov 2010 - 3:24

Ik heb heel vaak rare gedachten, maar daar ga ik het maar niet over hebben verder. Ik herken wel veel dingen trouwens.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Mermaid wo 24 nov 2010 - 3:45

Ik heb cavia's en soms denk ik wel eens wat als ik zo'n beestje nou laat vallen, dat overleeft ie nie.. of als ik te hard knijp etc..
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Toet wo 24 nov 2010 - 10:13

CherrieLola schreef: Of als ik achter zo'n vrachtwagen rij waar allemaal boomstammen op liggen "wat gebeurd er als er nou een kabel breekt?"
Dat heb ik wel eens gehad, alleen was het een tractor. Ik reed toen nog scooter en had gelukkig voldoende afstand, maar ik schrok me dood, dat wel!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Impulsieve gedachtes - Pagina 2 Empty Re: Impulsieve gedachtes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum