Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

iemand ervaring met meedere galstenen en zwangerschap

+6
JustMeDaan
Pussycat
mickey
Minx
joyce0606
loesje
10 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

iemand ervaring met meedere galstenen en zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: iemand ervaring met meedere galstenen en zwangerschap

Bericht  JustMeDaan zo 30 okt 2011 - 3:00

Fairytale schreef:Ah ok, die cola en stopverf heb ik maar 1 keer gehad en toen was het gelijk ook goed mis. De operatie valt echt heel erg mee. Vond ik ook van de ERCP, na een ercp moet je een nacht blijven ivm nabloedingen. Wat was ik chaggie zeg. Ik zat topfit in het ziekenhuis met een infuus die er niet uit mocht want ja stel je nou eens voor dat ik te weinig vocht binnen kreeg. Ik dronk gewoon normaal en dan ook nog infuus. Ik bleef naar de wc lopen. En ik was nog geen uur uit het ziekenhuis en zat in de auto om een sportwedstrijd te gaan bekijken. Ik reed zelf ook nog eens.

De operatie echt gewoon in gaan. Het is mij heel erg mee gevallen. De napijn viel me wel wat tegen. Al liep het bij mij niet goed. Tijdens de operatie hebben ze gal in mijn navel gelekt daar moest dus een drain in. Aan alles bleek dat mijn lichaam dat ding er uit wilde hebben. toen die er uit was knapte ik heel snel op. Kreeg alleen weer koorts maar dat bleek een blaasontsteking te zijn. Toen ik met die medicatie klaar was ging het heel snel. Dat was zo'n twee weken na de operatie. Daarna ging het heel hard, en stond ik in no time weer alles te doen wat ik deed. De eerste tijd nog wel wat last gehad van koolzuur. Maar nu helemaal niets meer.

Echt je bent zo blij als je dat ding kwijt bent. achteraf gezien heb ik er ook veel meer last van gehad dan ik dacht. Ik heb echt een jaar met een zeurende rugpijn tussen mijn schouderbladen gehad. Waar ik niet van af kwam. Zelfs de fysio gebeld en weer afgebeld omdat het dus van de galstenen kwam. Dat wist ik toen ook nog niet.

Nee cola en stopverf heb ik al vaker gehad, nu achteraf gezien heb ik al jaren last van aanvallen, alleen ik dacht altijd dat het mijn darmen waren, omdat ik ook erg slecht ontlasting kan krijgen(tsja als we toch al met smerige praat bezig zijn Wink ) 1/2x in de week is veel voor mij dus ik dacht op een gegeven moment dat ik daar last van had. Wat nu dus gewoon al galaanvallen geweest moeten zijn. Alleen heb ik ze de laatste tijd dus echt veel en veel vaker en langer.

Dat topfit zijn had ik de laatste dagen van mijn opname, vanaf dinsdag eten, vanaf maandag geen pijn meer en dan tot woensdag moeten wachten in het ziekenhuis op een MRI, terwijl ze dan niks meer doen als 1x per dag bloedprikken (om 7 uur smorgens!!) Dan heb je echt zo iets ik wil naar huis!! En kom wel terug voor die MRI. Werd ook in de rolstoel naar de MRI gebracht haha, dan voel je je helemaal zitten :P. Infuus ging er ook pas woensdag uit, terwijl ik maar tot zondagochten vocht via het infuus heb gehad, ja en zondagavond nog medicatie erdoor. Kreeg ook trombose injecties!

Ja ik probeer ook zo normaal mogelijk die ok in te gaan. Alleen zenuwen zullen toch wel blijven en komen woensdag maar goed dat mag ook wel vind ik zelf. Hoop dat ze bij mij geen foutjes maken Wink

Ik ben ook wel blij als ie eruit is, ik ben nu in 2 maanden zeker al 6/7/8 kilo afgevallen, zie er erg slecht uit. Grijs/grauw en geen kleur op mijn wangen. Moe enz. Zelfs mijn huisarts schrok maandag van me, en die heeft dan ook de ok datum versneld. En ik hoor inderdaad van veel mensen dat die totaal geen last hebben met vet eten enz. Erg veel mensen hebben ook geen galblaas meer, want ik hoor er enorm veel over!! Ik ga trouwens wel vragen om de stenen, die wil ik mee hebben in een potje :P

Laatst aangepast door JustMeDaan op zo 30 okt 2011 - 3:12; in totaal 1 keer bewerkt

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand ervaring met meedere galstenen en zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: iemand ervaring met meedere galstenen en zwangerschap

Bericht  JustMeDaan zo 30 okt 2011 - 3:09

loesje schreef:Wat ik me afvraag hebben jullie ook veel last van diaree? want ik heb dus regelmatig koliek aanvallen snachts van ongeveer 4 uurtjes. me bloed is getest en daar bleek dus dat mijn alvleesklier ook niet helemaal oke is en van een echo was te zien dat ik galstenen heb. maar ik ben dus benieuwd of ik na de galoperatie ook verlost ben van die diaree??

Ja met een aanval heb ik diarree! Die dan dus kleurloos is Wink. Is de aanval weg, dan stopt de diarree ook bij mij. Weet niet of dat bij jou ook zo is? Voor mij is dat niet erg want ik kan normaal erg slecht haha. Nu kan ik ook niet, maar dat komt door de morfine die ik slik nu. Krijg er wel lactulose bij, maar dat helpt ook helemaal niks! Weet niet of mijn alvleesklier ook afwijkt dan.

Heb even de symptomen opgezocht bij pancreatitis, en ik denk wel dat mijn alvleesklier ook meedoet tijdens een aanval:

De alvleesklier deelt zijn afvoerbuis met de galblaas. In het geval van galstenen kunnen deze de afvoerbuis van de alvleesklier blokkeren. Hierdoor kunnen de verteringsenzymen niet meer in de darm komen en zullen deze de alvleesklier van binnenuit 'verteren'.

Anamnese
De symptomen van acute pancreatitis zijn zeer divers te noemen en worden veroorzaakt doordat de verteringssappen van de alvleesklier in de buikholte terecht komen. Kenmerkend is de acuut ontstane hevige buikpijn in het 'maagkuiltje' maar ook rugpijn of pijn in de hele buik kan wijzen op acute pancreatitis. Soms treedt hierbij misselijkheid op met braken en sommige patiënten hebben koorts.

Pijn in het maagkuiltje, rugpijn, buikpijn, misselijk en braken heb ik dan ook allemaal tijdens een aanval. En niet alleen de pijn rechts van de gal.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Zininzon zo 30 okt 2011 - 4:18

Je krijgt in de voorbereidingskamer wel wat rustgevends, ik ging echt super relaxed (stoned Wink) de OK in. Hoop dat dit voor jullie ook zal gelden!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JustMeDaan zo 30 okt 2011 - 4:34

Ja ik weet dat je wel wat krijgt ja, ik hoop dat ik dr ook lekker stoned van word haha.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Sjirafje wo 2 nov 2011 - 7:14

Vandaag gesprek gehad met de chirurg! En jeps....ook mijn galblaas zal
eruit moeten worden gehaald. Hier in het ziekenhuis was een wachtlijst
van maar liefst 9 maanden!! Omdat ze samenwerken met een ziekenhuis
verderop (half uur) mag ik ook daar worden geopereerd. Ze zullen snel
contact met me opnemen om een operatie in te plannen. De wachtlijst is
daar ongeveer 2 weken. Wat een verschil he? Very Happy Wel spannend hoor!
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Minx wo 2 nov 2011 - 7:31

Wow 9 maanden :O dat slaat echt nergens op. Ik moest 2 weken wachten dat viel wel mee. Kon alleen niet meer in aanmerking komen voor de operatie met maar 1 gat. En uiteindelijk ging het nog sneller. Maar echt wat ben ik blij dat ik dat rotding kwijt ben. Haha heb het wel eens met een klasgenoot over gehad wat je allemaal uit je lichaam kan halen zonder ergens last van te hebben. En dat is heel veel :P.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Sjirafje wo 2 nov 2011 - 7:40

Fairytale schreef:Haha heb het wel eens met een klasgenoot over gehad wat je allemaal uit je lichaam kan halen zonder ergens last van te hebben. En dat is heel veel :P.

Nu ben ik wel heel benieuwd naar die waslijst! Very Happy
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mickey wo 2 nov 2011 - 8:16

Ik hoop dat je snel wat hoort van het andere ziekenhuis. Maakt uiteindelijk toch niks uit waar je geopereerd wordt. Als dat ding er maar uit gehaald wordt Wink En liefst een beetje snel natuurlijk Very Happy

Ik heb wel een vraag aan de mama's hier. Mijn verloskundige zei dat meerdere vrouwen haar hadden gezegd dat bevallen minder pijnlijk is als galsteenkoliek. Is dat ook jullie ervaring? Dan weet ik al wat me te wachten staat Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sjirafje wo 2 nov 2011 - 9:27

mickey schreef:Ik heb wel een vraag aan de mama's hier. Mijn verloskundige zei dat meerdere vrouwen haar hadden gezegd dat bevallen minder pijnlijk is als galsteenkoliek. Is dat ook jullie ervaring? Dan weet ik al wat me te wachten staat Wink

Jaaaaaaa!! Tijdens een pijnaanval zei ik toevallig tegen mijn vriend dat ik nog liever de bevalling opnieuw deed dan deze pijn te blijven voelen.
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mickey wo 2 nov 2011 - 9:45

Sjirafje schreef:
mickey schreef:Ik heb wel een vraag aan de mama's hier. Mijn verloskundige zei dat meerdere vrouwen haar hadden gezegd dat bevallen minder pijnlijk is als galsteenkoliek. Is dat ook jullie ervaring? Dan weet ik al wat me te wachten staat Wink

Jaaaaaaa!! Tijdens een pijnaanval zei ik toevallig tegen mijn vriend dat ik nog liever de bevalling opnieuw deed dan deze pijn te blijven voelen.
Kijk! Dat geeft hoop voor over een paar weken Wink Als ik terug denk aan de pijn van die kolieken... Pffff kroop bijna via de muur omhoog van de pijn. Vond de napijn van de operatie al een stuk minder dan de kolieken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 12:17

Ligt aan de bevalling, doe mij maar weer een koliek Laughing . Hopelijk kan ik na de volgende bevalling ook zeggen dat een galsteenkoliek erger was.

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 2 nov 2011 - 12:27

Sjirafje schreef:
Fairytale schreef:Haha heb het wel eens met een klasgenoot over gehad wat je allemaal uit je lichaam kan halen zonder ergens last van te hebben. En dat is heel veel :P.

galblaas, blinde darm, 1 nier, 1 long, wat ribben, kuitbeen, een bepaald spiertje in je arm/hand, een stuk darm. En volgens mij was de lijst zelfs nog langer
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 12:28

Fairytale schreef:
Sjirafje schreef:

galblaas, blinde darm, 1 nier, 1 long, wat ribben, kuitbeen, een bepaald spiertje in je arm/hand, een stuk darm. En volgens mij was de lijst zelfs nog langer

keelamandelen, neusamandelen en milt.

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan do 3 nov 2011 - 8:40

Nou ik heb het overleefd hoor! Napijn is minder erg dan een galaanval maar gewoon zwaar vervelend! Hele buik is erg gevoellig. Maar goed dat word elke dag beter. Galblaas is middels een kijk ok verwijderd. Had niet langer moeten duren want er had al een ontsteking aangezeten waardoor hij er al moeilijker uit ging als normaal. Maar ik ben hem kwijt, en weer thuis. Nu opknappen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Zininzon do 3 nov 2011 - 10:49

Fijn dat je bent geholpen Daan! Goed herstel gewenst!
Mijn buik was de eerste dagen ook enorm gevoelig. Alles deed pijn; lachen, niezen, naar het toilet gaan....
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  yes1984 vr 4 nov 2011 - 0:28

Ik heb een galstenenaanval gehad toen onze zoon 3,5 week was. Ik ben met enorme pijn naar de dokterswacht gegaan. Daar had ik nog een bloeddruk van 80/40. Dat is op het randje van shock. Ook gaf ik over van de pijn. De pijn heeft 5 uren geduurd. Ze konden eerst niet vinden wat het was. Maar een echo wees galstenen uit.

Ik kan pas in januari geopereerd worden, omdat J. met een keizersnede geboren is. Inmiddels heb ik al vier aanvallen gehad. En mag ik niet alle medicatie slikken i.v.m. borstvoeding. Ik vind het best pittig en ben benieuwd hoeveel aanvallen er nog gaan komen.

Hoe snel kun je na de operatie weer normaal functioneren?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Sjirafje vr 4 nov 2011 - 0:48

JustMeDaan schreef:Nou ik heb het overleefd hoor! Napijn is minder erg dan een galaanval maar gewoon zwaar vervelend! Hele buik is erg gevoellig. Maar goed dat word elke dag beter. Galblaas is middels een kijk ok verwijderd. Had niet langer moeten duren want er had al een ontsteking aangezeten waardoor hij er al moeilijker uit ging als normaal. Maar ik ben hem kwijt, en weer thuis. Nu opknappen.

Oh wat fijn voor je! Nu lekker laten verwennen hoor? En gelukkig zal de napijn van de operatie wel met paracetamol weggaan! Wink Heel veel beterschapjes en hou ons op de hoogte van het herstel.

Ik kon pas in januari terecht in het andere ziekenhuis. Uiteindelijk heb ik contact opgenomen
met mijn zorgverzekeraar en zij gaan kijken of ik kan uitwijken naar een ziekenhuis in België.
Hier zijn de wachttijden echt maar een paar weken en ik heb nu al buikpijn als ik er aan denk
dat mijn medicatie over 1 week stopt en ik weer een koliekaanval krijg, bibber!!!!
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  JustMeDaan vr 4 nov 2011 - 1:57

Zininzon: Dank je wel! En inderdaad, niezen, hoesten, lachen doet zeer. Naar toilet gaan niet bij mij Wink

Yes1984: Je mag zeker een 10 dagen niet zwaar tillen, niet sporten, geen zwaar werk enz. 2 weken geen vet eten.

Sjirafje: Paracetamol helpt helaas echt helemaal niks! Mag 4x2 pcm op een dag maar ik zet mijn diclofenaczetpillen. Die helpen wel wat. Ook ibuprofen 600mg doet helemaal niks. Maar ik ben natuurlijk morfine gewend nu he. Het is al wat beter als gisteren gelukkig.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Sjirafje di 8 nov 2011 - 4:15

Nou, ik kan 21 november pas terecht voor een consult in België.
Hopelijk kan ik wel 1 week of 2 weken later onder het mes! Neutral (ik mis een smilie met mond omlaag)

@JustMeDaan: Hoe is het nu met de pijn en het herstel?
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  JustMeDaan di 8 nov 2011 - 5:52

Sjirafje schreef:Nou, ik kan 21 november pas terecht voor een consult in België.
Hopelijk kan ik wel 1 week of 2 weken later onder het mes! Neutral (ik mis een smilie met mond omlaag)

@JustMeDaan: Hoe is het nu met de pijn en het herstel?

Tegen mij zei ook iedereen dat ik niet ergens anders ging kijken want ik heb 5 weken moeten wachten tussen op de wachtlijst staan en ok datum. Maar dat schiet allemaal niet op want voor je daar weer aan de beurt bent, dan heb je eerst weer een consult, dan moet je nog op de wachtlijst en dan weer wachten.

Met de pijn goed, dat is alleen nog wat aanwezig bij aanspannen van de buik. Ze maken natuurlijk alleen maar sneetjes in de huid en de buizen van camera/gas/zuigertje voor bloed en de rest drukken ze zo naar binnen, dus ze drukken alles kapot. Dat heeft wat langer nodig, en door dat gas zijn je buikspieren en buikwand ook uitgerekt en geirriteerd. Ik heb wel pijn in de rechterschouder gehad zoals gemeld was, dit was vrijdag over denk ik. Sinds zaterdag weer lekker gedouched(mocht wel eerder maar ik was wiebelig haha) en aangekleed ook weggeweest en op verjaardag geweest daar snackjes op enz. Eet ook weer alles(gisteren lekker frietjes op na 6 weken!!) Eetlust komt weer terug dus alles prima hier, en nog geen week geleden!! Ben zo blij dat ie eruit is!! Nooit meer die pijn van een galaanval zeg, heerlijk!!
Het is het dubbel en dwars waard, al denk je dat de dag dat je geholpen bent niet hoor haha.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Sjirafje di 8 nov 2011 - 6:00

Oh ik geloof je hoor!! Kan nog maar 3 dagen de medicatie slikken. (Tramadol)
Ik ben zoooo bang dat ik weer een koliekaanval ga krijgen, zucht!

Kun je de galblaas trouwens mee naar huis krijgen of mag je die zien na de
operatie of is dat weer een stomme vraag? Very Happy
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  JustMeDaan di 8 nov 2011 - 6:55

De stenen mag je zeker te weten meenemen als je erom vraagt, wat ik dus door de zenuwen totaal vergeten ben en daar baal ik enorm van haha. En ik riep al zo lang dat ik alles mee wilde hebben want dat was van mij, moment supreme vergeet ik het grrrrr.

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Zininzon di 8 nov 2011 - 8:39

De galblaas gaat over het algemeen naar het lab voor onderzoek of de prullenbak in.
De stenen kreeg ik automatisch in een potje mee (ik wilde ze helemaal niet).

Ook na de operatie kun je nog soms wat pijn hebben die (in milde vorm) op een koliekaanval lijkt!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  JustMeDaan di 8 nov 2011 - 12:01

Ja maar dan zitten er vaak al wat rest steentjes in je galwegen las ik.
Ik kreeg helemaal niks mee. Hoorde vaag op de verkoever zeggen geen steentjes. En ik denken wat geen steentjes? Ik had echt wel galstenen haha, bedoelde ze dat ik niet om de steentjes had gevraagd, en dus waren ze er ook niet om mee te nemen naar mijn kamer toen ik daarheen werd gebracht.

Rest van weefsel kan inderdaad voor onderzoek gebruikt worden mits je daar tegen bent. Maar mij maakt dat niks uit, als iemand ervan kan leren is dat prima voor mij!

JustMeDaan
Prater
Prater

Bericht  Zininzon wo 9 nov 2011 - 10:55

JustMeDaan schreef:
Rest van weefsel kan inderdaad voor onderzoek gebruikt worden mits je daar tegen bent. Maar mij maakt dat niks uit, als iemand ervan kan leren is dat prima voor mij!

Maar ook om te kijken of er eventueel ontsteking (of erger) zat...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: