Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DagCafé

+23
Sjaantje
TwistedAngel
Jordana
ExpressoB
Kabouter
Julia
minoessepoes
Suus
Chocolate Cookie
Rush
Bimbam
VeryCherry
Lotus
Toet
luenca
Merai
girli
Burn
Pompoen
Lavendel
Kaboutertje
Erin
Snoes
27 plaatsers

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Bimbam zo 23 okt 2011 - 20:44

Maar als je dat hebt Rush, dan kun je dat toch maar het beste wel weten?
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush zo 23 okt 2011 - 20:45

Ik ben ontzettend vermoeid, heb veel dorst, moet ineens `s nachts ook plassen (dat heb ik nog nooit gehad) terwijl ik `s avonds helemaal niet veel drink, niet meer dan normaal in ieder geval.

Maar ik ben vooral heel erg moe. Het enige wat ik graag wil is lekker op bed liggen en lekker uitslapen. Ik ben al tig weekenden achter elkaar niet weggeweest en zaterdagavond had ik een feestje en toen ben ik ook al om half 12 naar huis gegaan. Dat is echt niets voor mij, maar dan heb ik gewoon echt veel zin om op bed te liggen en te gaan slapen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush zo 23 okt 2011 - 20:46

Bimbam schreef:Maar als je dat hebt Rush, dan kun je dat toch maar het beste wel weten?
Natuurlijk is dat het beste om het wel te weten, maar ik wil geen leven zoals m`n vader heeft. Ik vind het verschrikkelijk. Ik ben juist zo blij dat ik nu m`n eigen gang kan gaan in plaats van altijd rekening te moeten houden met de tijd omdat hij persee op die en die tijden moest eten. EINDELIJK ben ik daar vanaf en dat is een hele opluchting. Ik wil dat echt echt echt niet. Wat een hell.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 20:47

@Rush, kan je niet even bij je ouders je suikergehalte in de gaten houden?
En anders even snel naar de dokter!!
(zit het verder ook in de familie?)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 20:49

Rush schreef:
Bimbam schreef:Maar als je dat hebt Rush, dan kun je dat toch maar het beste wel weten?
Natuurlijk is dat het beste om het wel te weten, maar ik wil geen leven zoals m`n vader heeft. Ik vind het verschrikkelijk. Ik ben juist zo blij dat ik nu m`n eigen gang kan gaan in plaats van altijd rekening te moeten houden met de tijd omdat hij persee op die en die tijden moest eten. EINDELIJK ben ik daar vanaf en dat is een hele opluchting. Ik wil dat echt echt echt niet. Wat een hell.

Het valt wel mee hoor!
M´n broer komt gerust om een uur of 12 nog eens uit bed en dan pas te eten.
En mijn ouders eten ´s avonds ook niet op vaste tijden... (en met verjaardagen kan het gerust 8 uur wezen voordat er gegeten (+gespoten) word!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush zo 23 okt 2011 - 20:50

Ja, maar dat zou het beste `s ochtends kunnen en dan ben ik niet thuis. Ik ben er gewoon echt heel bang voor en daardoor is de stap om naar de huisarts te gaan gewoon heel erg groot.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush zo 23 okt 2011 - 20:50

Daisy schreef:
Rush schreef:
Bimbam schreef:Maar als je dat hebt Rush, dan kun je dat toch maar het beste wel weten?
Natuurlijk is dat het beste om het wel te weten, maar ik wil geen leven zoals m`n vader heeft. Ik vind het verschrikkelijk. Ik ben juist zo blij dat ik nu m`n eigen gang kan gaan in plaats van altijd rekening te moeten houden met de tijd omdat hij persee op die en die tijden moest eten. EINDELIJK ben ik daar vanaf en dat is een hele opluchting. Ik wil dat echt echt echt niet. Wat een hell.

Het valt wel mee hoor!
M´n broer komt gerust om een uur of 12 nog eens uit bed en dan pas te eten.
En mijn ouders eten ´s avonds ook niet op vaste tijden... (en met verjaardagen kan het gerust 8 uur wezen voordat er gegeten (+gespoten) word!)
Ja en dat kan bij mijn vader dus echt niet, want dan gaat hij out. Daar zit dus nogal wat verschil in Wink

M'n oma heeft het ook trouwens.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 20:55

Je kan ook best ´s middags of ´s avonds vingerprikken hoor, maar dan moet je er even rekening mee houden of je iets met veel suiker hebt gegeten of niet (want ja dan is het hoger..)
Owh zo erg als jou vader hebben mijn broer en vader het niet! (maar die hebben het ook al jaren, dus die zijn dit ritme ook al (lang) gewend)
Tsja kan begrijpen dat je er bang voor bent maar het is toch wel heel handig om het even in de gaten te houden... en als het kan even langs de dokter!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush zo 23 okt 2011 - 20:55

Mijn vader heeft ook al 22 jaar diabetes, dus die is het ook zeker wel gewend Wink.

Zal straks eens even bellen. Ik voel me verder wel energiek enzo, maar slapen lokt me gewoon heel erg aan :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 21:00

Diabetes type 2 is vaak te herkennen aan één of meer van deze klachten:

vaak dorst en veel plassen
veel moe zijn
last van ogen, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien
slecht genezende wondjes
kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen
infecties die vaak terugkomen, zoals blaasontsteking


Heb je ook nog meer (van bovenstaande) klachten?
(je kan altijd voor de zekerheid even bellen, dat kan geen kwaad Wink)
Ik moet mezelf ook wat vaker controleren want heb soms ook van de bovenstaande klachten Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Pompoen zo 23 okt 2011 - 21:11

Rush schreef:
Bimbam schreef:Maar als je dat hebt Rush, dan kun je dat toch maar het beste wel weten?
Natuurlijk is dat het beste om het wel te weten, maar ik wil geen leven zoals m`n vader heeft. Ik vind het verschrikkelijk. Ik ben juist zo blij dat ik nu m`n eigen gang kan gaan in plaats van altijd rekening te moeten houden met de tijd omdat hij persee op die en die tijden moest eten. EINDELIJK ben ik daar vanaf en dat is een hele opluchting. Ik wil dat echt echt echt niet. Wat een hell.

Misschien gaat het ook juist minder lekker lichamelijk omdat je die regelmaat niet meer hebt. Is dat de trigger? Ik weet het natuurlijk, er kunnen nog zo veel andere oorzaken zijn voor deze klachten die jij noemt. Maar nuchter bloed laten prikken zou ik zéker even doen. Als het allemaal mee valt kun je weer opgelucht ademhalen en diabetes is er in vele vormen en maten!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush zo 23 okt 2011 - 21:15

Ja ik heb ook last van m`n ogen, `s avonds laat.

Ik weet dat er veel verschillende soorten zijn en misschien komt het ook wel door alle veranderingen. Ik eet nog steeds wel op tijd, maar gewoon half 7 ofzo, niet meer stipt om kwart voor 6 en hier voel ik me juist veel beter bij.

Maargoed, maar even bellen eerst dus.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 21:25

Ola!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 21:28

Heej

Weet iemand leuk werk nog om te doen op bv zaterdag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 21:29

Het hoeft het niet te zijn maar als het in de familie zit ga je er wel snel aan denken!
Je hoeft niet precies die tijd te eten maar er moet wel een beetje regelmaat in zitten dus niet de ene keer om half 6 en de andere keer om 8 uur...
M´n ouders eten altijd tussen 6 en 7.
Dat je ´s avonds last van je ogen hebt dat hoeft niet met diabetes te maken te hebben.. dan kunnen je ogen wel ´gewoon´ moe zijn.

Heb je het iedere dag of op de dagen dat je meer/minder eet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush zo 23 okt 2011 - 21:32

Het kan dat je niet precies op tijd hoeft te eten, maar het kan ook wel zo zijn. M`n vader heeft echt een probleem als hij het uit moet stellen tot half 7 o.i.d., dat kan gewoon echt niet. Dus dat weet je niet van te voren.

Ik heb het de laatste tijd altijd, maakt niet uit of ik veel of weinig gegeten heb, of veel zoet of niet zoet.

Zwanger ben ik ook niet.

Ik vind het gewoon vooral vervelend dat ik liever op bed ga dan dat ik iets leuks ga doen. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 21:38

Vervelend Rush hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 21:41

Nou dan zou ik voor alle zekerheid toch maar even bloed laten prikken!
Het kan ook bloedarmoede zijn of een vitamine te kort.

Ik zal er vandoor naar de action Very Happy en boodschappen doen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  VeryCherry zo 23 okt 2011 - 21:43

Hey Daisy, ga jij ook al naar de Action Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush zo 23 okt 2011 - 21:45

Have fun allemaal.

Ja ik ga ook zeker bellen. Kreeg net een super lief smsje van m`n vriend haha Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Pompoen zo 23 okt 2011 - 21:45

Rush schreef:Het kan dat je niet precies op tijd hoeft te eten, maar het kan ook wel zo zijn. M`n vader heeft echt een probleem als hij het uit moet stellen tot half 7 o.i.d., dat kan gewoon echt niet. Dus dat weet je niet van te voren.

Ik heb het de laatste tijd altijd, maakt niet uit of ik veel of weinig gegeten heb, of veel zoet of niet zoet.

Zwanger ben ik ook niet.

Ik vind het gewoon vooral vervelend dat ik liever op bed ga dan dat ik iets leuks ga doen. Rolling Eyes

Ja dat is ook verrot! Bel nou je huisarts maar, je kunt waarschijnlijk best 's ochtends vroeg langskomen om alleen even te prikken zonder dat je gelijk een afspraak hebt. Bloed prikken doet de assistente namelijk! En op je werk hebben ze er ook niets aan als jij straks een verwaarloosde diabetes óf iets anders blijkt te hebben dus je kunt vast wel naar de dokter!
Ik snap dat de angst je om het hart slaat omdat je vader diabetes heeft en je gezien hebt hoe beperkend dat is. Maar het hoeft nog steeds niet te betekenen dat jij het hebt. Ik ben ook wel eens geprikt op diabetes omdat ik veel dorst had en veel moest plassen. Moe was ik toch al ...conclusie was snel getrokken. Maar ik had geen diabetes maar een aangeleerde nierstoornis. Op de een of andere manier waren mijn nieren te actief geworden doordat ik te veel dronk (of te veel plaste waardoor ik dorst had) en daardoor moest ik steeds plassen, maar dat ging dus te hard waardoor ik weer dorst had. Toen moest ik dus stoppen met steeds drinken...kwam vrij snel weer goed!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 21:45

Ja Very Happy ben er al een hele tijd niet geweest dus heb nu ook een hele boodschappenlijst mee :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 21:45

shygirl87 schreef:
Kaas schreef:
Megara schreef:Laten zien hoe geweldig haar sociale leven is. Weet ik het?
Anousch plaatst ook dezelfde foto's tig keer. Dat begrijp ik ook nooit.
Of Maura die eeuwig de foto blijft plaatsen van 10 jaar en 30 kilo geleden, met de smoes dat ze geen andere foto online heeft?

pardon?

Laughing Frustreer ik iemand met de waarheid? Toch jammer dat er onlangs daadwerkelijk een foto van mezelf van nu online heeft gestaan. Dus Kaas moet niet zeuren en als ze het dan toch doet; Graag op waarheden gebaseerd. Hou het bij de feiten, dat staat iedereen beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  VeryCherry zo 23 okt 2011 - 21:48

Ik moet een verfbak hebben, niet zo spannend dus Wink Maarrr, de gang is eindelijk klaar ^^ Nu moet alles nog drogen en kan ik alles weer op zijn plek zetten. *is trots*
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Rush zo 23 okt 2011 - 21:51

Ja Pompoen, dat is ook helemaal waar. Zal in de pauze bellen wanneer ik even langs kan komen.

M'n huisarts is ook wel leuk verder, dus daar wil ik best even tegen aan praten haha. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 9 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum