Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
+12
pindaatje
Coco
Linda
Liadan
Fearie
Happydobby
Pussycat
Annie24
Roos
JD
SarahKey
Muppetje
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
Mijn man werkt 40 uur, ik 36. Vanaf januari gaan we allebei 36 uur werken. Ik heb geen idee nog hoeveel dat gaat schelen eigenlijk.
Gast- Gast
Wij zijn er qua mijn inkomen flink op achteruit gegaan.
Ik ben gestopt met mijn studie, dus mis zo'n 600 euro studiefinanciering, ben gestopt met oppassen 1 avond per week, mis ik 200-250 euro van. Daarnaast pokerde ik vrijwel dagelijks 2-3 uurtjes in grote toernooien, wat ik nu al bijna een jaar niet meer heb gedaan.
Mijn man is wel goed vooruit gegaan. Dus dat compenseert weer een beetje. Helaas kan hij niet minder werken.
Ik ben gestopt met mijn studie, dus mis zo'n 600 euro studiefinanciering, ben gestopt met oppassen 1 avond per week, mis ik 200-250 euro van. Daarnaast pokerde ik vrijwel dagelijks 2-3 uurtjes in grote toernooien, wat ik nu al bijna een jaar niet meer heb gedaan.
Mijn man is wel goed vooruit gegaan. Dus dat compenseert weer een beetje. Helaas kan hij niet minder werken.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik werkte al 24 uur en ben dit na de eerste ook blijven doen, dus daarin geen veranderingen.
Als de 2e er is, ga ik waarschijnlijk 4 uur minder werken, en daarnaast ook 3 jaar lang 4u per week ouderschapsverlof opnemen,
zodat ik dan 16u per week zal werken. En na 3 jaar dan weer 20u.
Ik zeg waarschijnlijk, omdat ik nog niet weet wat er op mans werk gebeurd (momenteel beetje onzekere tijd op zijn werk)..
Anders blijf ik natuurlijk gewoon 24u werken.
Als de 2e er is, ga ik waarschijnlijk 4 uur minder werken, en daarnaast ook 3 jaar lang 4u per week ouderschapsverlof opnemen,
zodat ik dan 16u per week zal werken. En na 3 jaar dan weer 20u.
Ik zeg waarschijnlijk, omdat ik nog niet weet wat er op mans werk gebeurd (momenteel beetje onzekere tijd op zijn werk)..
Anders blijf ik natuurlijk gewoon 24u werken.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
ik werk niet/nauwelijks, aangezien ik nog studeer. Ik wil straks maximaal 24 uur gaan werken, wij gaan er dan hoe dan ook op vooruit.
Gast- Gast
Ik ga niet minder werken en mijn man ook niet.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik werkte bij de eerste nog als zaterdaghulpje bij AH... 8 uur in de week... Ik studeerde nog.. Ik ben daar mee gestopt, dus ging 150 euro ongeveer per maand achteruit naar 0 euro.
Bij nr 2 werkte ik in de zorg en verdiende ik zo'n 1500 per maand. Ik ben gestopt met mijn opleiding aangezien ik dit echt niet kon combineren met onze huilbaby. Dus dat ging ook hard achteruit En heftig om je leven opeens aan te passen naar een "arm gezin". Althans, ik woonde toen alleen met de kinderen en leefde van een uitkering in die tijd. Was heel zwaar vond ik.
Bij nr 3 werkte ik 32 uur , ben teruggegaan naar 24 uur... ging er een 200/250 euro op achteruit denk ik.. Maar na een paar weken kwam ik erachter dat 24 uur werken helemaal niet fijn is. Ik miste de helft van de processen die plaats vinden bij ons op de werkvloer. Ik wilde weer 32 uur gaan werken. Dus uiteindelijk zit ik op hetzelfde schamele salaris als eerst.
Mijn vriend is minder gaan werken zegt hij... al is hij nog steeds zo'n 60 uur per week aan het werk. Maandag is papadag mits er niets op zijn werk is.... Zijn salaris blijft hetzelfde, of hij nou 36 of 60 uur werkt... dat is wel erg jammer van zijn vak..
Bij nr 2 werkte ik in de zorg en verdiende ik zo'n 1500 per maand. Ik ben gestopt met mijn opleiding aangezien ik dit echt niet kon combineren met onze huilbaby. Dus dat ging ook hard achteruit En heftig om je leven opeens aan te passen naar een "arm gezin". Althans, ik woonde toen alleen met de kinderen en leefde van een uitkering in die tijd. Was heel zwaar vond ik.
Bij nr 3 werkte ik 32 uur , ben teruggegaan naar 24 uur... ging er een 200/250 euro op achteruit denk ik.. Maar na een paar weken kwam ik erachter dat 24 uur werken helemaal niet fijn is. Ik miste de helft van de processen die plaats vinden bij ons op de werkvloer. Ik wilde weer 32 uur gaan werken. Dus uiteindelijk zit ik op hetzelfde schamele salaris als eerst.
Mijn vriend is minder gaan werken zegt hij... al is hij nog steeds zo'n 60 uur per week aan het werk. Maandag is papadag mits er niets op zijn werk is.... Zijn salaris blijft hetzelfde, of hij nou 36 of 60 uur werkt... dat is wel erg jammer van zijn vak..
Laatst aangepast door Roodkapje op zo 23 okt 2011 - 7:11; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Anniej_S schreef:
He wat leuk! Even off-topic, onze meiden zijn van dezelfde datum zo te zien!
Ja, inderdaad! Onze dame is om exact 03.00 uur geboren. Het is zo cliché, maar wat gaat het hard he?! Ze is al weer bijna één jaar.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn flink achteruit gegaan, puur aan inkomen door ons werk samen zo'n 800 tot 1000 euro netto. Wel krijgen we nu dan kinderbijslag en ouderschapsverlofkorting wat dit weer een beetje compenseert.
Gast- Gast
Ik ben van 3 dagen naar 2 dagen gegaan. Het scheelde toen ongeveer 265 euro.
Nu is m'n salaris inmiddels wat hoger geworden en die van mijn man ook
Nu is m'n salaris inmiddels wat hoger geworden en die van mijn man ook
Gast- Gast
Ik ben van 30 naar 24 uur gegaan. Ik merk er eigenlijk weinig van dat er nu minder binnenkomt, het scheelt niet veel.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben van 32 naar 24 uur gegaan. En met mijn jeugdzorg salaris merk ik daar weinig van. Waar ik wel veel van merk is dat ik nu twee kinderen twee dagen op het kdv heb. Bijna mijn hele salaris gaat daar heen en krijg maar heel weinig terug omdat mijn man veel verdient. Werken is voor mij dus eigenlijk hobby-en de komende 4 jaar.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Minder werken, dus minder inkomen.
» Hoeveel uur werken jullie?
» Minder werken na het krijgen van kinderen.
» Al minder gaan werken, of stug volhouden?
» aantal uren/minder werken vader
» Hoeveel uur werken jullie?
» Minder werken na het krijgen van kinderen.
» Al minder gaan werken, of stug volhouden?
» aantal uren/minder werken vader
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: