Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

25 weken en weeen

+14
Roodkapje
Jazzlyn
Marin
TukTuk
joyce0606
studiebol
Wennes
PiP
Salander
Coco
Jasmine
*Troela*
Tania
Susan
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  TukTuk za 22 okt 2011 - 20:35

ProudMama schreef:Dat hoop ik ook, want als het zo is als ik interpreteerde is het wel heel erg. Al vind ik de abortusgrens hier in NL echt heel erg bizar!

Vind hem hier idd ook erg hoog liggen.. Op school verbaasde onze docent zich er ook over (hij is Arts), in België ligt die grens op 14 of 16 weken geloof ik.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  PiP za 22 okt 2011 - 21:00

Susan schreef:Ik denk (hoop) dat ze het andersom bedoelen, dat ze kijken naar de grens van wanneer een kind een reële overlevingskans heeft buiten de baarmoeder en dat ze na die grens dus ook niet aborteren. Dus abortus en levensvatbaarheid zijn wel met elkaar verbonden, maar dan is levensvatbaarheid bepalend.
Dat hoop ik dan ook, maar als er kinderen zijn die met 22 weken geboren worden en het redden, waarom is die grens voor abortus dan nog niet naar beneden?
Eigenlijk vind ik dat de grens naar ongeveer 15 weken moet, maar aan de andere kant kan ik het me ook voorstellen dat als je met de 20 weken echo erachter komt dat je kindje ècht geen normaal leven kan lijden je dan ook nog voor abortus zou kiezen. Maar zoals al eerder gezegd dat is inderdaad een andere discussie!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 21:25

Hoe gaat het vandaag met je vriendin LM? De kans is inderdaad wel aanwezig maar denk ik niet groot. Ach, ze zijn nog zo klein dan... Hopelijk kunnen ze de weeen remmen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 23:32

Sorry, late reactie. Geen batterij meer. De weeen zijn gestopt! We zijn heel erg blij. Nu hopen dat het zo blijft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Marin za 22 okt 2011 - 23:38

Fijn!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 23:50

Goed om te horen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Jazzlyn zo 23 okt 2011 - 2:00

Toch klopt helaas de redenatie van proudmama over de abortusgrens en het redden van de kindjes.. Daar heb ik een tijd geleden een docu over gezien.(weet niet meer waar) en ze gaven aan dat het daarom in nederland pas vanaf26 weken is.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 2:10

PiP schreef:
Susan schreef:Ik denk (hoop) dat ze het andersom bedoelen, dat ze kijken naar de grens van wanneer een kind een reële overlevingskans heeft buiten de baarmoeder en dat ze na die grens dus ook niet aborteren. Dus abortus en levensvatbaarheid zijn wel met elkaar verbonden, maar dan is levensvatbaarheid bepalend.
Dat hoop ik dan ook, maar als er kinderen zijn die met 22 weken geboren worden en het redden, waarom is die grens voor abortus dan nog niet naar beneden?
Eigenlijk vind ik dat de grens naar ongeveer 15 weken moet, maar aan de andere kant kan ik het me ook voorstellen dat als je met de 20 weken echo erachter komt dat je kindje ècht geen normaal leven kan lijden je dan ook nog voor abortus zou kiezen. Maar zoals al eerder gezegd dat is inderdaad een andere discussie!
omdat ze stellen dat de 20 weken echo vaak pas na de 20 weken gedaan wordt, en je dan nog bedenktijd moet hebben, daarom zo lang...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 7:54

Jazzlyn schreef:Toch klopt helaas de redenatie van proudmama over de abortusgrens en het redden van de kindjes.. Daar heb ik een tijd geleden een docu over gezien.(weet niet meer waar) en ze gaven aan dat het daarom in nederland pas vanaf26 weken is.

Ik denk hoe het ook zij dat dat niet de enige overweging is. Bij kindjes die voor 26 weken in leven blijven, komen vaak zware handicaps voor. Bijvoorbeeld door de hersenbloedingen en ontstekingen die zich dan vaak voordoen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de primaire overweging een redelijke kans is op een goed leven zonder grote levensbeinvloedende handicaps. Daarnaast zou het ook gek zijn wat die hoogleraar zegt. Maar dan moet inderdaad de abortusgrens maar omlaag.

En heel erg fijn dat de weeen zijn gestopt!!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Susan zo 23 okt 2011 - 8:03

Twellie schreef:
Jazzlyn schreef:Toch klopt helaas de redenatie van proudmama over de abortusgrens en het redden van de kindjes.. Daar heb ik een tijd geleden een docu over gezien.(weet niet meer waar) en ze gaven aan dat het daarom in nederland pas vanaf26 weken is.

Ik denk hoe het ook zij dat dat niet de enige overweging is. Bij kindjes die voor 26 weken in leven blijven, komen vaak zware handicaps voor. Bijvoorbeeld door de hersenbloedingen en ontstekingen die zich dan vaak voordoen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de primaire overweging een redelijke kans is op een goed leven zonder grote levensbeinvloedende handicaps. Daarnaast zou het ook gek zijn wat die hoogleraar zegt. Maar dan moet inderdaad de abortusgrens maar omlaag.

En heel erg fijn dat de weeen zijn gestopt!!!!

Eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Susan zo 23 okt 2011 - 8:09

In een document van de Rijksoverheid over de grens voor behandeling en de grens voor abortus lees ik dit:

"De andere zaken die uit elkaar gehaald moeten worden zijn de grens voor de
behandelrichtlijn en de grens voor abortushulpverlening. Nu de eerste grens
vanwege de nieuwe richtlijn geadviseerd wordt om naar beneden bij te stellen (tot
24.0 weken), betekent dit niet dat de abortusgrens ook bijgesteld moet worden.
Op de eerste plaats omdat hiermee de invulling van het begrip ‘levensvatbaarheid’
niet veranderd is. Op de tweede plaats omdat de groep kinderen die veel te vroeg
worden geboren, een totaal andere groep omvat dan de kinderen waarbij de
ouders besluiten dat gezien de aard van de afwijkingen uitdragen van de
zwangerschap niet gewenst is. De betrokkenen geven dan ook aan dat het veld
geen moeite heeft met het feit dat beide ‘week-grenzen’ dezelfde zijn; de
argumentatie waarom die beide grenzen zo gekozen zijn (en daarmee
samenkomen) is voor elk ervan een heel andere."

Hieruit maak ik op dat het dus niet zo werkt en dat ze het toch echt los van elkaar zien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Roodkapje zo 23 okt 2011 - 8:14

Ik kreeg bij nr 3 weeen met 22 weken. Gelukkig is dit gestopt maar anders had onze zoon geen overlevingskans.
Hij is 12,5 week later geboren. In de tussentijd veel ziekenhuis gezien en voornamelijk platte bedrust gehad. Toch heb ik ook nog een week of 4-5 echt kunnen werken.

In Rotterdam en andere academische ziekenhuizen doen ze levensreddende pogingen vanaf 24 weken ( in Gent Belgie weet ik vanaf 23 weken, dus misschien dat dat in onze academische ziekenhuizen soms ook al wordt geprobeerd??)
Ik hoop dat alles goed komt en googlen zou ik niet doen smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Happydobby zo 23 okt 2011 - 20:41

Ik wist dat ik het ergens gelezen had ooit,

http://www.nu.nl/buitenland/2499409/duitse-baby-overleeft-geboorte-21-weken.html

Een vriendin van me is bevallen met 24 weken, meisje woog 655 gr, ze was 2 weken na mij uitgerekend en het meisje leeft! en het gaat goed. Maar onzeker was lange tijd wel.

Maar fijn dat de weeën gestopt zijn!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  _Femme zo 23 okt 2011 - 20:59

Happydobby schreef:Ik wist dat ik het ergens gelezen had ooit,

http://www.nu.nl/buitenland/2499409/duitse-baby-overleeft-geboorte-21-weken.html

Een vriendin van me is bevallen met 24 weken, meisje woog 655 gr, ze was 2 weken na mij uitgerekend en het meisje leeft! en het gaat goed. Maar onzeker was lange tijd wel.

Maar fijn dat de weeën gestopt zijn!

"Het komt zelden voor dat een baby een dermate vroege geboorte overleeft. In oktober 2006 kwam in de Amerikaanse stad Miami een meisje ter wereld na 21 weken en zes dagen. Deze baby woog 284 gram en had de lengte van een balpen." :shock:

Wat fijn LM dat het beter gaat nu!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Kat1980 zo 23 okt 2011 - 21:05

Is Linda (mama van 2009) niet bevallen met 25 weken?

Toen ik bevallen ben van J met 30+6 hebben ze mij verteld dat ze vanaf ongeveer 25 weken er vanuit gaan dat een kindje levensvatbaar is.

Maar gelukkig dat de weeën gestopt zijn en hopelijk blijft het kindje nog heel lang zitten!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  LindaK zo 23 okt 2011 - 21:19

Kat1980 schreef:Is Linda (mama van 2009) niet bevallen met 25 weken?

Toen ik bevallen ben van J met 30+6 hebben ze mij verteld dat ze vanaf ongeveer 25 weken er vanuit gaan dat een kindje levensvatbaar is.

Maar gelukkig dat de weeën gestopt zijn en hopelijk blijft het kindje nog heel lang zitten!

Nee gelukkig niet smile Ik ben pas, haha, met 28 weken bevallen...
M'n vliezen braken met 27 weken, met 28 weken kreeg ik weeën en is de bevalling ingeleid.

Goed om te lezen dat de weeën gestopt zijn!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen - Pagina 2 Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum