Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

25 weken en weeen

+14
Roodkapje
Jazzlyn
Marin
TukTuk
joyce0606
studiebol
Wennes
PiP
Salander
Coco
Jasmine
*Troela*
Tania
Susan
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 8:26

Kan een kindje dat overleven? Ik heb namelijk een vriendin die nu weeen heeft en in het zkh ligt maar we willen niet googlen en artsen doen een beetje vaag. We gaan hier van het ergste uit maar misschien stoppen de weeen straks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 8:28

De kans is best klein. Maar tegenwoordig kunnen ze wel heel veel in het ziekenhuis. Succes met je vriendin !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Susan za 22 okt 2011 - 8:33

De kans is inderdaad erg klein, maar in veel gevallen kunnen ze de weeën wel remmen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Tania za 22 okt 2011 - 8:34

Ja dat kan, vanaf 26 weken zijn de kansen voor het kindje wel al een stuk groter dus hopelijk kunnen ze de weeen remmen. Sterkte voor je vriendin!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  *Troela* za 22 okt 2011 - 8:35

Hoe de kansen liggen zou ik zo niet weten. Hopelijk kunnen ze de weeën remmen. Heel veel sterkte!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 8:37

Ik heb remming en longrijping gehad bij 25+6, en ben met 35+6 ingeleid omdat ze niet meer spontaan wilden komen. Hoop dat het voor haar ook zo goed mag aflopen!

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Jasmine za 22 okt 2011 - 8:53

Ik denk dat de kansen van het kindje, mocht het doorzetten, erg klein zijn. Het maakt al wel heel veel uit hoe ver ze in de 25 weken is. Is ze net 25 weken, of bijna 26? Dat scheelt op die termijn nl. best veel.

Gelukkig kunnen ze tegenwoordig in het ziekenhuis ontzettend veel. Hopelijk kunnen ze dat bij je vriendin ook!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Coco za 22 okt 2011 - 8:59

Dochtertje van een goede vriend van mij is geboren met 25 weken. Ik meen dat ze rond de 37-38 weken al mee naar huis mocht. Nu een kerngezonde meid van 2,5.
Ik weet niet in welk ziekenhuis ze ligt en of ze nog wordt overgeplaatst. Zij zijn toen met spoed van A'dam naar Z.wolle overgedragen omdat ze daar erg kundig zouden zijn met prematuurtjes rond die aantal weken.

Maar hopelijk vallen haar weeën te remmen en haar bevalling uit te stellen. Sterkte!


Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Salander za 22 okt 2011 - 9:03

Ja het kindje kan het overleven, ik ben daar het levende bewijs van en tegenwoordig kunnen ze veel meer dan 26 jaar geleden. En ik heb er verder niets aan overgehouden trouwens.
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 9:08

Ja, dat kan. De kansen zijn vanaf 26 weken geloof ik 80%, daarvoor minder, maar ik las laatst zelf dat ze ergens (USA?) een babietje hadden gered dat met 22 weken geboren was. Ik weet zelf een kindje dat met 25 weken en een paar dagen is geboren en het nu prima doet.

Maar ik hoop eigenlijk heel hard dat het te remmen is, want elke dag dat een kindje later komt is mooi meegenomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 9:14

In het buitenland ligt de grens van behandelen soms lager als in NL, hier zitten ze dan met de abortusgrens. Ze mogen niet het ene kind in leven houden en bij wijze van spreken in de kamer ernaast een kind van dezelfde leeftijd aborteren.
Hier ligt de grens meestal bij 24/25 weken, afhandelijk van de conditie van de baby.

De jongste overlevenden zijn vlg google 21+5 in Canada en Florida een kindje van 21+6.



Laatst aangepast door ProudMama op za 22 okt 2011 - 9:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  PiP za 22 okt 2011 - 9:17

Maar dat is dan toch van de zotte dat als je kindje met 23 weken geboren wordt ze er niks aan doen omdat een ander met 23 weken nog het kindje wil laten weghalen?? Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd?


Laatst aangepast door PiP op za 22 okt 2011 - 9:18; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Wennes za 22 okt 2011 - 9:18

Het kindje kan het overleven, maar er kunnen ook vele risico's bij komen.
Ik denk dat als je gaat googelen dat je een hoop vindt, maar daar wordt je niet echt vrolijk van.
Hopelijk krijgt je vriendin weeënremmers die goed aanslaan en blijft de kleine nog een paar weekjes binnen zitten.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 9:19

PiP schreef:Maar dat is dan toch van de zotte dat als je kindje met 24 weken geboren wordt ze er niks aan doen omdat een ander met 24 weken nog het kindje wil laten weghalen?? Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd?

De grens van levensvatbaarheid is onlosmakelijk verbonden met de uiterste grens waarop abortus nog is toegestaan. In Nederland ligt die momenteel op 24 weken, maar met het opschuiven van de grens van levensvatbaarheid, komt ook de abortusgrens onder druk te staan.

"Je kunt niet in de ene kamer een kind intuberen en in de andere een even oud kind aborteren", zegt de Rotterdamse hoogleraar Neonatologie Hans van Goudoever. Maar zolang de grenzen elkaar niet overschrijden, hoeft de abortusgrens niet omlaag, vindt hij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Coco za 22 okt 2011 - 9:24

Ik vind het sowieso belachelijk dat er met die termijn uberhaupt nog een abortus gepleegd mag worden! Maar goed, dat is een andere discussie natuurlijk.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Susan za 22 okt 2011 - 9:24

ProudMama schreef:In het buitenland ligt de grens van behandelen soms lager als in NL, hier zitten ze dan met de abortusgrens. Ze mogen niet het ene kind in leven houden en bij wijze van spreken in de kamer ernaast een kind van dezelfde leeftijd aborteren.

Als dat de reden is dan vind ik dat echt belachelijk, als je een kind met een bepaalde termijn zou kunnen redden dan stellen ze de abortustermijn maar naar beneden bij. Het zal je maar gebeuren dat je kind gered had kunnen worden, maar niet gered wordt omdat andere vrouwen op die termijn nog een abortus willen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 9:25

Of begrijp ik dat stuk nu verkeerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Susan za 22 okt 2011 - 9:26

Ik hoop het, want dat zou ik echt schandalig vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 9:28

Hoe vat jij het dan op, Suzan? Dat stukje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Susan za 22 okt 2011 - 9:31

Ik denk (hoop) dat ze het andersom bedoelen, dat ze kijken naar de grens van wanneer een kind een reële overlevingskans heeft buiten de baarmoeder en dat ze na die grens dus ook niet aborteren. Dus abortus en levensvatbaarheid zijn wel met elkaar verbonden, maar dan is levensvatbaarheid bepalend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 9:35

Dat hoop ik ook, want als het zo is als ik interpreteerde is het wel heel erg. Al vind ik de abortusgrens hier in NL echt heel erg bizar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Susan za 22 okt 2011 - 9:36

Ik las het net voor aan mijn vader en hij denkt hetzelfde als ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 9:38

Dan hoop ik dat het idd zo is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  studiebol za 22 okt 2011 - 9:43

Wat mij de afgelopen week is vertelt dat kindjes die met 24 weken geboren worden het wel kunnen halen maar dat heeft natuurlijk met heel veel factoren te maken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  joyce0606 za 22 okt 2011 - 20:17

ik denk dat het vooral te maken heeft met de conditie van het kindje, hoe zwaar het weegt, etc..dan echt het termijn, het zal een hele lange en onzekere weg moeten afleggen, en dan is ook de vraag wat het er aan overhoudt (gelukkig lees ik hier dat dat lang niet altijd hoeft).

sterkte met je vriendin, ik hoop dat ze het goed kunnen remmen en dat de kleine nog zeker 10 weken blijft zitten! hug
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 weken en weeen Empty Re: 25 weken en weeen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum