Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer weer een dekentje?

+6
Darius
Mida4you
Flip Fluitketel
Susan
Printje
Wennes
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 8:30

Het wordt weer kouder buiten, dus ook in huis. Boven kan het alweer aardig koud zijn (wij zetten nooit boven de verwarming aan en de ramen staan altijd op lucht ventilatie. T. slaapt nu in zijn pyjama in zijn winter slaapzak (zonder mouwen). Toch vind ik hem niet heel erg warm aanvoelen (zijn handjes zijn 's nachts nu weer ijskoud). Nu weet ik dat dit mag, als zijn nekje maar lekker warm is (dat is dan ook het geval). Nu heb ik in zijn ledikantje ook weer een dekentje gedaan, maar eigenlijk durf ik dat niet zo goed. (als ik een extra dekentje over hem heen leg heeft hij ook geen koude handjes). Vanaf wanneer zijn jullie weer een dekentje in het bedje gaan gebruiken? Ik ben zo bang dat T. onder de dekens terecht kom. (ik heb het overigens wel heel kort opgemaakt en geen lakentje gebruikt).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Wennes vr 21 okt 2011 - 8:33

Ik heb al een dekentje in het bedje liggen, maar onze zoon draait zo dat hij er niet echt onder ligt.
Als ik jou was zou ik de mouwen aan de slaapzak ritsen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Printje vr 21 okt 2011 - 8:35

Waarom geen lakentje en deken. Ik heb dat alweer een paar weken maar nog géén winterslaapzak.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Susan vr 21 okt 2011 - 8:36

Ik kijk altijd naar de temperatuur. Een dekentje gebruik ik niet voor Yrsa, want dat vindt ze niet fijn, maar als het 18 graden of minder is op haar kamer dan krijgt ze een dikke gewatteerde slaapzak aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Flip Fluitketel vr 21 okt 2011 - 8:40

Hier komt er geen dekentje of laken aan te pas. Ze schopt hem altijd weg en draait heel veel in bed, als het echt koud is op haar kamer krijgt ze haar winterslaapzak aan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Mida4you vr 21 okt 2011 - 8:42

Wennes schreef:Ik heb al een dekentje in het bedje liggen, maar onze zoon draait zo dat hij er niet echt onder ligt.
Als ik jou was zou ik de mouwen aan de slaapzak ritsen.

Hier net zo, we leggen altijd een dekentje over ons dochtertje heen maar ze draait zo dat het dekentje dan niet meer op haar ligt.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Darius vr 21 okt 2011 - 8:43

Pepijn wil nog onder de deken, dus hij heeft er al wel een. Gaat prima. Ik kijk ook altijd naar de temperatuur en naar wat past bij mijn kind.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 8:45

Thije ligt in een dikke winterslaapzak (maar zonder mouwen) Die wil geen dekentje.

Fenne ligt onder een normaal dekbed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  duckie vr 21 okt 2011 - 9:03

hier geen dekentje... ze spookt zo het bed door dat ik dat niet aan durf. hier slaapt ze sinds 2 nachten in de combisleeper slaapzak, in het herfstdeel met mouwen en dan met een lange mouw romper eronder
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  PapillonRose vr 21 okt 2011 - 10:14

Hier ligt ze al in winterslaapzak met mouwen (daaronder een rompertje met lange mouwen en broekje). Als het nog kouder wordt zal ik toch iets moeten verzinnen om te zorgen dat ze het warm blijft houden. Ik ga dan wel een dekentje + lakentje proberen (kort opgemaakt), alleen ik verwacht dat het niet gaat werken. Ze is zo beweeglijk en gaat het hele bed door, dus ik denk niet dat ze onder een dekentje blijft liggen. Maar ik ga wel een poging wagen, voor het geval het wel aardig mocht lukken.

Anders ga ik voor een 4 seizoenenslaapzak kijken, die zijn op zijn dikst warmer dan wat ik nu in huis heb.

Waarom blijven die kids niet gewoon netjes onder de dekens liggen laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Teddyaapje za 22 okt 2011 - 6:36

T. ligt altijd onder een deken, behalve als t daar te warm voor is natuurlijk. We stoppen m meestal in als hij slaapt. Daarvoor heeft het geen zin want dan ligt hij er toch niet lang onder. Ik ben niet bang dat hij onder de dekens terecht komt, en mocht t toch gebeuren, hij is sterk zat om er onderuit te komen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 4:52

Y. ligt ook al een aantal weken onder 1 van de 2 dekens van onze duodeken! In een pyamaatje en dan wel in een mouwloze slaapzak..
De winterslaapzak ga ik pas gebruiken als het echt nog kouder word + het 2e dekentje erin!

En anders zet ik hier de verwarming lekker aan :-).

Ik lees ook hier dat veel kindertjes door het bed heen rollen, waarom kopen jullie dan geen 110 cm slaapzak en dan goed onder het matrasje vouwen als dit lukt? Zo rolt onze dame niet haar hele bed door?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Flower_L zo 23 okt 2011 - 7:35

Anniej_S schreef:Y. ligt ook al een aantal weken onder 1 van de 2 dekens van onze duodeken! In een pyamaatje en dan wel in een mouwloze slaapzak..
De winterslaapzak ga ik pas gebruiken als het echt nog kouder word + het 2e dekentje erin!

En anders zet ik hier de verwarming lekker aan :-).

Ik lees ook hier dat veel kindertjes door het bed heen rollen, waarom kopen jullie dan geen 110 cm slaapzak en dan goed onder het matrasje vouwen als dit lukt? Zo rolt onze dame niet haar hele bed door?

Als ik l inschat, heeft ie dat zo los. Deze week ga ik wel dekentje proberen...ben benieuwd.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 8:15

Anniej_S schreef:Y. ligt ook al een aantal weken onder 1 van de 2 dekens van onze duodeken! In een pyamaatje en dan wel in een mouwloze slaapzak..
De winterslaapzak ga ik pas gebruiken als het echt nog kouder word + het 2e dekentje erin!

En anders zet ik hier de verwarming lekker aan :-).

Ik lees ook hier dat veel kindertjes door het bed heen rollen, waarom kopen jullie dan geen 110 cm slaapzak en dan goed onder het matrasje vouwen als dit lukt? Zo rolt onze dame niet haar hele bed door?

Maar je mag je kindje toch niet vastleggen in bed. Hoort dit daar niet onder?

Met het dekentje gaat het nu overigens goed. Lakentje heb ik ook weer erin liggen. Het was meer en puur mijn gevoel. Ik ben de eerste nacht ook niet voor niks tig keer gaan kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 9:07

Hier slaapt meneer sinds 3 dagen in een winterslaapzak (zonder mouwen) en een flanellen pyjama. Meneer wil niet onder een deken/lakentje liggen en zo heeft hij het toch lekker warm. Straks kunnen de mouwen en nog aan, kan een romper met lange mouwen onder de pyjama en desnoods trek ik er nog een zomerslaapzak over de winterslaapzak heen. Hij zal het igg niet koud gaan krijgen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 2:58

Zomersproetjes schreef:
Anniej_S schreef:Y. ligt ook al een aantal weken onder 1 van de 2 dekens van onze duodeken! In een pyamaatje en dan wel in een mouwloze slaapzak..
De winterslaapzak ga ik pas gebruiken als het echt nog kouder word + het 2e dekentje erin!

En anders zet ik hier de verwarming lekker aan :-).

Ik lees ook hier dat veel kindertjes door het bed heen rollen, waarom kopen jullie dan geen 110 cm slaapzak en dan goed onder het matrasje vouwen als dit lukt? Zo rolt onze dame niet haar hele bed door?

Maar je mag je kindje toch niet vastleggen in bed. Hoort dit daar niet onder?

Met het dekentje gaat het nu overigens goed. Lakentje heb ik ook weer erin liggen. Het was meer en puur mijn gevoel. Ik ben de eerste nacht ook niet voor niks tig keer gaan kijken.

Ik heb de winterslaapzak bewust in 110 cm gekocht zodat ik een stuk aan de achterkant onder het matras kan slaan ze ligt niet super straks vast ofzo, want ze presteert het toch wel om om te rollen of te gaan staan! haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer weer een dekentje? Empty Re: Wanneer weer een dekentje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum