Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DagCafé

+22
Jordana
TNMN
Caroow
silly-one
Catwoman79
Snack a Jack
Burn
Chocolate Cookie
Jade
Lavendel
TwistedAngel
Bimbam
Rush
ExpressoB
Erin
sonly
Lotus
Sjaantje
Tullow
VeryCherry
Suus
Pompoen
26 plaatsers

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Lotus wo 19 okt 2011 - 2:36

Alex schreef:Wat er is? Ik weet het niet zo goed. Ik heb net een pagina in mijn eetdagboek volgeschreven met 'Ik wil niet eten'. Ik kon gewoon niet stoppen met schrijven. Ik voel me zo verward, zo chaotisch. Als ik lees hoe de intake van Lotus is gegaan (en ik vind het echt goed van je dat je gegaan bent, meis!!) dan heb ik het idee dat mijn eetstoornis helemaal niet zo ernstig is en dat ik inderdaad gewoon een aansteller ben.
hug Mijn situatie is toch heel anders dan die van jou, meid. Dat moet je niet gaan vergelijken. Misschien is jouw eetstoornis wel veel erger. Jij worstelt er al veel langer mee. Je stelt je echt niet aan. Het gaat toch vooral om wat er in je hoofd gebeurt. En daar gebeurt heel veel bij jou, volgens mij.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Sjaantje wo 19 okt 2011 - 2:38

Pompoen, gewoon een keertje flink vallen en je heup breken, dan zetten ze er wel een nieuwe in! (sorry, flauw... da's dan weer mijn zwarte humor Embarassed )

Lastig dat het traject nu niet zo goed uitkomt! Op zich lijkt je eigen plan me ook wel goed, om het eerstelijns te gaan doen. Alleen... hou er rekening mee dat het niet zo makkelijk zal zijn om voor volgend jaar een hogere verzekering te nemen als nu al duidelijk is dat het is vanwege eerstelijnspsychologie die je nu dit jaar ook al wilt gaan volgen. Verzekeraars mogen je namelijk weigeren voor aanvullende pakketten (voilà: de reden waarom ik niet hoef te proberen over te stappen naar een andere verzekeraar...)
En je hebt gelijk, nu 12x en volgend jaar 12x is toch al heel wat! Dus pas goed op met je verzekering als je gaat veranderen, voordat je jezelf in de vingers snijdt...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Sjaantje wo 19 okt 2011 - 2:39

Lotus, ik heb even teruggelezen, super dat je zo met je problemen aan de slag gaat! hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 2:42

Lotus schreef:
Alex schreef:Wat er is? Ik weet het niet zo goed. Ik heb net een pagina in mijn eetdagboek volgeschreven met 'Ik wil niet eten'. Ik kon gewoon niet stoppen met schrijven. Ik voel me zo verward, zo chaotisch. Als ik lees hoe de intake van Lotus is gegaan (en ik vind het echt goed van je dat je gegaan bent, meis!!) dan heb ik het idee dat mijn eetstoornis helemaal niet zo ernstig is en dat ik inderdaad gewoon een aansteller ben.
DagCafé - Pagina 4 699888 Mijn situatie is toch heel anders dan die van jou, meid. Dat moet je niet gaan vergelijken. Misschien is jouw eetstoornis wel veel erger. Jij worstelt er al veel langer mee. Je stelt je echt niet aan. Het gaat toch vooral om wat er in je hoofd gebeurt. En daar gebeurt heel veel bij jou, volgens mij.

En nu zit ik weer te huilen. Ik word zo moe van mezelf en van mijn gedachten en van mijn lijf. En ik weet ook wel dat ik onze situaties niet met elkaar moet vergelijken, maar als ik lees hoe ernstig het bij jou is heb ik gewoon het idee dat het bij mij allemaal wel meevalt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 2:45

Alex lieve schat je moet jezelf niet vergelijken. Jij zit tenslotte ook met je probleem, je worstelt er ook mee. Dus ook jij verdiend hulp hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Lotus wo 19 okt 2011 - 2:47

Dankjewel, Sjaantje.

Ik had alweer een beetje weggestopt dat mijn situatie blijkbaar ernstig is. Embarassed Maar Alex, je stelt je echt niet aan. En ik vind het naar dat je dat nu denkt door iets wat ik heb gepost. Als jouw situatie niet zo'n probleem zou zijn, zou je vast niet in aanmerking komen voor de therapie die je gaat volgen.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 2:49

En zeker niet voor een traject van 4 dagen in de week, Lex.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Sjaantje wo 19 okt 2011 - 2:50

Eensch met Lotus en Reva.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Pompoen wo 19 okt 2011 - 2:53

Sjaantje schreef:Pompoen, gewoon een keertje flink vallen en je heup breken, dan zetten ze er wel een nieuwe in! (sorry, flauw... da's dan weer mijn zwarte humor Embarassed )

Lastig dat het traject nu niet zo goed uitkomt! Op zich lijkt je eigen plan me ook wel goed, om het eerstelijns te gaan doen. Alleen... hou er rekening mee dat het niet zo makkelijk zal zijn om voor volgend jaar een hogere verzekering te nemen als nu al duidelijk is dat het is vanwege eerstelijnspsychologie die je nu dit jaar ook al wilt gaan volgen. Verzekeraars mogen je namelijk weigeren voor aanvullende pakketten (voilà: de reden waarom ik niet hoef te proberen over te stappen naar een andere verzekeraar...)
En je hebt gelijk, nu 12x en volgend jaar 12x is toch al heel wat! Dus pas goed op met je verzekering als je gaat veranderen, voordat je jezelf in de vingers snijdt...

Haha, ja nou, dat lijkt me op zich best handig, ben ik wel van het gezeik af...alleen ik heb werkelijk nog nooit wat gebroken terwijl ik de raarste dingen heb gedaan dus ik ben bang dat die botten van mij te sterk zijn om zo maar even te breken...

Ik geloof dat ze bij Menzis waar ik zit niet zo moeilijk doen en ik zou dan alleen maar een hoger pakket nemen. Heb ik vorig jaar (geloof ik) ook gedaan en toen was er al vanalles aan de hand! Komt wel goed, ik doe het niet zomaar in ieder geval.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Sjaantje wo 19 okt 2011 - 2:59

Gelukkig maar, Pompoen, dan is dat geen probleem.
En dat je steeds maar niets breekt... tja, enerzijds goed nieuws maar anderzijds dan weer niet!

Iemand vroeg vorige week aan mij: 'Maar als je dan zo'n stijve heupen hebt, waarom vervangen ze die dan niet voor je?' Dus ik reageerde: 'Haha dat hebben ze 16 jaar geleden al gedaan!' Reactie: :shock: Haha diegene schrok er zowaar van, had ie niet verwacht!

En ja hoor, nu onweert het hier ook! Maar de zon schijnt wel... da's vreemd... scratch
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Pompoen wo 19 okt 2011 - 3:00

Sjaantje schreef:Eensch met Lotus en Reva.

Eens met Lotus, Reva én Sjaantje. Ik ken het gevoel wel hoor Alex, maar bij mij is het ook ergens een soort mindfuck, want als ik niet zo zielig ben als die anderen en dus beter ben dan dat, dan heb ik misschien wel de hulp niet nodig die ik wel nodig heb maar waar ik nogal bang voor ben...


Laatst aangepast door тыквашка op wo 19 okt 2011 - 3:02; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Pompoen wo 19 okt 2011 - 3:02

Sjaantje schreef:Gelukkig maar, Pompoen, dan is dat geen probleem.
En dat je steeds maar niets breekt... tja, enerzijds goed nieuws maar anderzijds dan weer niet!

Iemand vroeg vorige week aan mij: 'Maar als je dan zo'n stijve heupen hebt, waarom vervangen ze die dan niet voor je?' Dus ik reageerde: 'Haha dat hebben ze 16 jaar geleden al gedaan!' Reactie: :shock: Haha diegene schrok er zowaar van, had ie niet verwacht!

En ja hoor, nu onweert het hier ook! Maar de zon schijnt wel... da's vreemd... scratch

Nou eerlijk gezegd vragen mensen ook steeds aan mij waarom ik dan geen nieuwe heup krijg, maar dat is gewoon niet aan de orde, daar heeft de orthopeed nog met geen woord over gerept en het zou ook wel een beetje zot zijn om een nieuwe heup te nemen terwijl er nog allerlei mogelijkheden zijn om verbetering te krijgen, waaronder nog een operatie en fysiotherapie, want hoe langzaam het ook gaat, ik ga wel nog steeds vooruit.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Sjaantje wo 19 okt 2011 - 3:03

тыквашка schreef:
Sjaantje schreef:Eensch met Lotus en Reva.

Eens met Lotus, Reva én Sjaantje. Ik ken het gevoel wel haar Alex, maar bij mij is het ook ergens een soort mindfuck, want als ik niet zo zielig ben als die andere en dus beter ben dan dat, dan heb ik misschien wel de hulp niet nodig die ik wel nodig heb maar waar ik nogal bang voor ben...

Thumbs up voor deze redenatie! Heel herkenbaar!
Vriendin werd afgelopen weekend beetje boos op me, ze kent iemand die écht slecht nieuws over zijn gezondheid heeft gekregen dus ik zei: 'Jeetje... dan zit ik te klagen over 2 versleten knietjes....' En toen kreeg ik dus op m'n mieter van haar omdat ik zelf óók altijd zeg dat men zicht niet met anderen moet vergelijken en nou deed ik het zelf...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Sjaantje wo 19 okt 2011 - 3:05

тыквашка schreef:
Sjaantje schreef:Gelukkig maar, Pompoen, dan is dat geen probleem.
En dat je steeds maar niets breekt... tja, enerzijds goed nieuws maar anderzijds dan weer niet!

Iemand vroeg vorige week aan mij: 'Maar als je dan zo'n stijve heupen hebt, waarom vervangen ze die dan niet voor je?' Dus ik reageerde: 'Haha dat hebben ze 16 jaar geleden al gedaan!' Reactie: :shock: Haha diegene schrok er zowaar van, had ie niet verwacht!

En ja hoor, nu onweert het hier ook! Maar de zon schijnt wel... da's vreemd... scratch

Nou eerlijk gezegd vragen mensen ook steeds aan mij waarom ik dan geen nieuwe heup krijg, maar dat is gewoon niet aan de orde, daar heeft de orthopeed nog met geen woord over gerept en het zou ook wel een beetje zot zijn om een nieuwe heup te nemen terwijl er nog allerlei mogelijkheden zijn om verbetering te krijgen, waaronder nog een operatie en fysiotherapie, want hoe langzaam het ook gaat, ik ga wel nog steeds vooruit.

Op zich heb je gelijk, maar je moet ook de 'kwaliteit van leven' in de gaten houden!
En geloof me, als ik zélf niet bij de reumatoloog had gevraagd om een doorverwijzing naar de orthopeed, was ik nu nóg niet zover dat ik bijna geopereerd zou worden, maar had ik doodleuk de honderdduizendzoveelste spuit in mijn knie gehad die niet werkte. M.a.w. soms moet je zelf de boel een beetje flink pushen, maar ik weet natuurlijk niet of je dat zelf ook al doet Wink
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Pompoen wo 19 okt 2011 - 3:08

Sjaantje schreef:
Thumbs up voor deze redenatie! Heel herkenbaar!
Vriendin werd afgelopen weekend beetje boos op me, ze kent iemand die écht slecht nieuws over zijn gezondheid heeft gekregen dus ik zei: 'Jeetje... dan zit ik te klagen over 2 versleten knietjes....' En toen kreeg ik dus op m'n mieter van haar omdat ik zelf óók altijd zeg dat men zicht niet met anderen moet vergelijken en nou deed ik het zelf...

't Is natuurlijk ook een soort nederigheidsreactie, maar wel eentje waar je voor moet oppassen. Voor je het weet denk je dat jouw problemen toch niets zijn vergeleken met die van anderen en ontzeg je jezelf daarmee wat je nodig hebt.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Sjaantje wo 19 okt 2011 - 3:11

Klopt helemaal Pompoen!

En nu ga ik kleine prinses uit bed halen, ze schrok wakker van het onweer. Cya later!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Pompoen wo 19 okt 2011 - 3:13

Sjaantje schreef:

Op zich heb je gelijk, maar je moet ook de 'kwaliteit van leven' in de gaten houden!
En geloof me, als ik zélf niet bij de reumatoloog had gevraagd om een doorverwijzing naar de orthopeed, was ik nu nóg niet zover dat ik bijna geopereerd zou worden, maar had ik doodleuk de honderdduizendzoveelste spuit in mijn knie gehad die niet werkte. M.a.w. soms moet je zelf de boel een beetje flink pushen, maar ik weet natuurlijk niet of je dat zelf ook al doet Wink

Op dit moment niet, met een hele duidelijke reden...ik durf absoluut totaal niet meer op mijn gevoel te vertrouwen, moet daardoor vertrouwen op wat anderen zeggen. Alleen...die anderen, de mensen die ik daarover raadpleeg, die zeggen allemaal wat anders. Dus op dit moment weet ik echt niet meer of ik nou mee moet gaan met de orthopeed als hij zegt dat hij wellicht weer wil opereren of dat ik mee moet gaan met de fysio die zegt dat ik dat niet meer moet doen.

Één keus heb ik daarbij trouwens wel gemaakt, ik ga in november weer naar de orthopeed en dan wil ik graag horen wat hij er over te zeggen heeft. En als hij weer onderzoeken wil doen dan laat ik die doen en als hij me toch weer wil opereren dan laat ik me in ieder geval gelijk op de wachtlijst zetten want half november is pas over een maand, onderzoeken nemen vaak ook maanden in beslag en tegen de tijd dat ik dan aan de beurt ben voor een operatie (als die er zou moeten komen) is het weer 5 maanden verder. Heb ik in de tussentijd mooi de tijd om mijn fysiotherapie de kans te geven. Afzeggen kan ik altijd, nee zeggen als ze me na 2 maanden willen opereren ook, me op de lijst laten zetten als ik me bedenk daarentegen schiet weer niet op.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Lotus wo 19 okt 2011 - 3:14

Het lijkt me echt heel lastig als iedereen wat anders zegt. Maar je plan klinkt wel goed.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Pompoen wo 19 okt 2011 - 3:17

Lotus schreef:Het lijkt me echt heel lastig als iedereen wat anders zegt. Maar je plan klinkt wel goed.

Ik hoop het, ik moet zeggen dat ik met regelmaat ineens vreselijk begin te twijfelen, totale crisis heb, besluit het anders te doen en dan kom ik meestal een paar dagen later toch weer tot de conclusie dat ik dat niet wil. Maar wie weet komt er een dag dat ik toch besluit het totaal anders te doen.
Ik word wel gek van alle twijfel en onduidelijkheden inderdaad. En ik wilde dat iemand mij gewoon eens zou helpen uit te vinden wat nou wijsheid is... maar goed, komt tijd komt raad.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Lotus wo 19 okt 2011 - 3:20

Ik kan me goed voorstellen dat je die momenten hebt. Zeker aangezien iedereen iets anders zegt. Dan weet je op een gegeven moment toch ook niet meer wat je moet doen? Ik hoop dat er snel een eind komt aan de onduidelijkheid!
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Pompoen wo 19 okt 2011 - 3:29

Lotus schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je die momenten hebt. Zeker aangezien iedereen iets anders zegt. Dan weet je op een gegeven moment toch ook niet meer wat je moet doen? Ik hoop dat er snel een eind komt aan de onduidelijkheid!

Ja precies! Thanx!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Lotus wo 19 okt 2011 - 3:46

Net een stom gesprek gehad met mijn moeder. Ze vroeg hoe het vanochtend was gegaan, maar het leek mij niet zo'n goed idee om daar al te veel over te zeggen, omdat ze zich al zo'n zorgen maakt. Dus ik heb niet veel verteld en nu snapt zij natuurlijk niet waarom het zo'n chaos is in mijn hoofd. We hebben weer eens heel erg langs elkaar heen gepraat. En nu voel ik me daar weer rot door...
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 3:55

Kun je niet beter, ondanks alles, 'gewoon' eerlijk zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Lotus wo 19 okt 2011 - 3:59

Ja, ik heb al geprobeerd om haar weer te spreken op skype, maar ze reageert niet. Zal wel iets anders aan het doen zijn. Ik zal het zo nog een keer proberen.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 4:01

Lotus schreef:Ja, ik heb al geprobeerd om haar weer te spreken op skype, maar ze reageert niet. Zal wel iets anders aan het doen zijn. Ik zal het zo nog een keer proberen.

Heel goed van je. Laat het heel even rusten, en spreek er straks gewoon weer even aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 4 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum