Tips gevraagd kast verven
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips gevraagd kast verven
Hee,
Ik wil deze kast gaan verven omdat mijn inrichting eigenlijk allemaal wit, grijs en zwart is. Ik zat er aan te denken om de kast lichtgrijs te maken. Maar aangezien ik niet precies weet hoe ik dat allemaal moet doen zijn tips welkom!
Ik moet denk ik eerst schuren, of kan dat ook overgeslagen worden ?? Moet ik dan hoogglans verf of wat voor verf heb ik nodig?
Tips zijn welkom!
Dit is de kast hoe die nu is :
Ik wil deze kast gaan verven omdat mijn inrichting eigenlijk allemaal wit, grijs en zwart is. Ik zat er aan te denken om de kast lichtgrijs te maken. Maar aangezien ik niet precies weet hoe ik dat allemaal moet doen zijn tips welkom!
Ik moet denk ik eerst schuren, of kan dat ook overgeslagen worden ?? Moet ik dan hoogglans verf of wat voor verf heb ik nodig?
Tips zijn welkom!
Dit is de kast hoe die nu is :
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Re: Tips gevraagd kast verven
Eerst licht opschuren, dan een laag grondverf, dan nog een beetje schuren *echt heel licht* en dan, afhankelijk van wat je mooi vind een paar lagen hoogglansverf er overheen. Onwijs leuke kast trouwens, wat voor kleur wordt ie? Sorry, overheen gelezen
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
VeryCherry schreef:Eerst licht opschuren, dan een laag grondverf, dan nog een beetje schuren *echt heel licht* en dan, afhankelijk van wat je mooi vind een paar lagen hoogglansverf er overheen. Onwijs leuke kast trouwens,wat voor kleur wordt ie?Sorry, overheen gelezen
Oei dat klinkt nog als best veel werk haha! Maar bedankt iig!
Kaboutertje- Kletskop
Kaboutertje schreef:VeryCherry schreef:Eerst licht opschuren, dan een laag grondverf, dan nog een beetje schuren *echt heel licht* en dan, afhankelijk van wat je mooi vind een paar lagen hoogglansverf er overheen. Onwijs leuke kast trouwens,wat voor kleur wordt ie?Sorry, overheen gelezen
Oei dat klinkt nog als best veel werk haha! Maar bedankt iig!
Het is ook een kast die je veel werk gaat bezorgen! Maar denk wel dat het heel mooi gaat worden!
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Wanneer ga je er aan beginnen? Ik ben heul niet nieuwsgierig naar het resultaat hoor
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
wow, mooie kast.
Ik zou het zelf met krijtverf doen. Maar dat is ieder zijn smaak. Ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat.
Ik zou het zelf met krijtverf doen. Maar dat is ieder zijn smaak. Ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat.
luna86- Fluisteraar
- Aantal berichten : 32
Punten : 41
Registratiedatum : 05-12-10
Leuk! Een paar topics naar beneden staat ook een kast die ikzelf heb geverft.
Als je naar een donkerdere tint gaat in het grijs zou ik persoonlijk geen hoogglans pakken maar zijdeglans. Hoogglans legt echt ontzettende nadruk op gaatjes/putjes/deukjes etc. Bij iets wat strak is maakt dat niet uit, maar bij een oudere kast zou ik er wel mee oppassen.
Ben erg benieuwd naar het resultaat!
Je kunt ook de kast en deurtjes in een verschillende kleurtint doen.. Bijv. de kast witgrijs en de deurtjes warmgrijs o.i.d.
Als je naar een donkerdere tint gaat in het grijs zou ik persoonlijk geen hoogglans pakken maar zijdeglans. Hoogglans legt echt ontzettende nadruk op gaatjes/putjes/deukjes etc. Bij iets wat strak is maakt dat niet uit, maar bij een oudere kast zou ik er wel mee oppassen.
Ben erg benieuwd naar het resultaat!
Je kunt ook de kast en deurtjes in een verschillende kleurtint doen.. Bijv. de kast witgrijs en de deurtjes warmgrijs o.i.d.
Gast- Gast
Dat wordt een gigantisch pokke werk met zo'n grote kast! Maar het moet zoals Verycherry zegt, dan wordt hij het mooiste.
Gast- Gast
Pff word nu toch wat minder enthousiast na gehoord te hebben wat ik er allemaal aan moet doen haha! Ik dacht eerst : oh doe gewoon de buitenkant, en de binnenkant niet maar dat is geen optie natuurlijk
De kast hoeft van mij ook niet te glanzen hoor... Mag gewoon mat worden. En over 2 kleuren zat ik zelf ook al te denken, wist alleen nog niet hoe...
De kast hoeft van mij ook niet te glanzen hoor... Mag gewoon mat worden. En over 2 kleuren zat ik zelf ook al te denken, wist alleen nog niet hoe...
Kaboutertje- Kletskop
Wat een gave kast Kaboutertje! het is wel even wat werk maar dan krijg je er wel wat moois voor terug!
Zo zit ik ook nog altijd met onze eettafel en stoelen gekregen van oma. Om te beginnen is lastig haha.
Zo zit ik ook nog altijd met onze eettafel en stoelen gekregen van oma. Om te beginnen is lastig haha.
Gast- Gast
Gaaf! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Ik heb vorig jaar een buffetkast in die kleur ook geverfd. Ben er nog steeds verliefd op, hij is zo mooi geworden!
Gast- Gast
Ik heb volgende week vakantie dus denk er dan mee te beginnen, een vriendin van me gaat helpen . Maar misschien dat ik voor die tijd al wat voorwerk kan doen zoals schuren. Zit alleen beetje te kijken hoelang en vooral WAAR ik dan mijn spullen moet laten die er nu inzitten Hij zit ramvol!
Kaboutertje- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Kast verven, tips?
» Broek verven, tips?
» onze inloop kast vernieuwen tips nodig
» Tips gevraagd!!
» Tips gevraagd
» Broek verven, tips?
» onze inloop kast vernieuwen tips nodig