Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en douchen

+9
Supertalentje
Printje
Susan
mickey
Rumble
Floor
PapillonRose
Lejow
Jazzlyn
13 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger en douchen Empty Zwanger en douchen

Bericht  Jazzlyn ma 17 okt 2011 - 23:04

Vanaf het moment dat ik zwanger ben (nou ja 5 plus weken) kan ik niet meer staand douchen.

Zo herkenbaar, vorige zwangerschap ook al. Nu hebben wij een douche in bad dus kan ik gaan zitten, maar zodra ik wil blijven staan heb ik vrij snel het gevoel dat ik flauw ga vallen/spugen etc.

Herkenbaar? Weet iemand hoe dit komt?

Buiten de zwangerschap om heb ik dit alleen als ik ziek ben.

Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en douchen Empty Re: Zwanger en douchen

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 23:06

Nee, totaal niet herkenbaar, douchen is het enige moment dat ik nergens last van heb.. Maarja de hele dag douchen is ook zo wat Very Happy Word je zo gerimpeld haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jazzlyn ma 17 okt 2011 - 23:08

Lejow schreef:Nee, totaal niet herkenbaar, douchen is het enige moment dat ik nergens last van heb.. Maarja de hele dag douchen is ook zo wat Very Happy Word je zo gerimpeld haha

Zodra ik ga zitten is er ook niks aan de hand, maar ik kan gewoon echt niet meer staan laughcry Ik lig nu ook vaak in bad, heerlijk geen misselijkheid Laughing
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  PapillonRose ma 17 okt 2011 - 23:10

Het gevoel flauw te gaan vallen heb ik ook weleens gehad onder de douche, gelukkig niet al te vaak. Ik had zelf het idee dat het bij mij door de warmte kwam, geen idee of dat ook echt zo was trouwens.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Floor ma 17 okt 2011 - 23:16

Heb ik ook al vanaf het begin, bij mij is het alleen maar erger geworden. Wij hebben wel een aparte douche (gewoon zo'n douchebak met glazen deur) daar staat nu een douchekruk in, zo'n speciaal soort stevige plastic kruk met speciale rubberen poten dat hij niet wegglijd. Dus ik zit braaf op m'n krukje te douchen (echt niet charmant maar liever zitten op die kruk dan omvallen in de douchebak)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rumble ma 17 okt 2011 - 23:25

Volgensmij komt dat omdat je bloeddruk wat lager is tijdens je zwangerschap, hierdoor kun je minder goed tegen warmte. Helpt het misschien als je iets minder heet doucht?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 23:40

Volgens mij las ik in een ander topic dat je (in een vorige zwangerschap) ook last hebt van HG, of vergis ik me?
Zelf kan ik ook niet staand douchen omdat ik dan omval/ga spugen. In het ziekenhuis wisten ze me te vertellen dat dat bij HG heel veel voorkomt. Het advies daar was om zittend te douchen en niet te warm.
Oplossing is voor mij een plastic stoel onder de douche. Nog steeds moet ik dan af en toe spugen tijdens het douchen, maar vaak gelukkig niet meer.

Gast
Gast

Bericht  mickey ma 17 okt 2011 - 23:55

Flauw vallen kan ook komen door lage bloeddruk. Misschien helpt het als je vantevoren wat zoute drop of bouillon neemt?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 0:13

Ik had er geen last van, maar dan zet je toch gewoon een krukje onder de douche?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 0:16

Ik had er ook geen last van, maar ik zou idd ook een krukje neerzetten oid, uit bad omhoog komen zal op een geven moment ook niet meevallen, zeker niet als je je zo naar voelt.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 0:17

Oh, je hebt een douche in bad, dan is het wel lastig om een krukje neer te zetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 0:20

Susan schreef:Oh, je hebt een douche in bad, dan is het wel lastig om een krukje neer te zetten.

Een krukje zal ws. nog wel passen, en dat zou ik dan ook zeker doen, omhoog hijsen is ook niks als je zo naar bent.

Gast
Gast

Bericht  Floor di 18 okt 2011 - 0:23

_MamaRosa_ schreef:
Susan schreef:Oh, je hebt een douche in bad, dan is het wel lastig om een krukje neer te zetten.

Een krukje zal ws. nog wel passen, en dat zou ik dan ook zeker doen, omhoog hijsen is ook niks als je zo naar bent.

Als je de afmetingen van de bodem van het bad goed opmeet kan je vaak wel een kruk vinden die erin past (bad loopt onder vaak wat rond af dus goed meten).
hier staan diverse soorten krukken op:
http://badkamer.twenga.nl/badkruk.html

Ik heb deze:
http://www.hulpmiddelwereld.nl/bad-douche-toilet-1/opvouwbare-douchekruk.html
ik heb hem gekocht bij praxis/gamma voor ongeveer 28 euro. Ik zag zo'n zelfde kruk laatst bij Blokker staan. Mijn kruk past alleen in de douchebak bij ons, hij is te breed voor de badkuip (maar ik kan zelf het bad al niet meer in/uit dus ik ga toch sneller onder de douche zitten).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Lejow di 18 okt 2011 - 0:27

Je hebt ook van die tafel dingetjes, die je tussen de zijkanten van het bad kunt klemmen (of op de rand), waar je op kunt zitten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Susan di 18 okt 2011 - 0:29

Nou, dat lijkt mij echt doodeng, bij zo'n tafelding zou ik bang zijn om er doorheen te zakken en zo'n krukje zie ik zo omzwiepen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 18 okt 2011 - 0:47

Susan schreef:Nou, dat lijkt mij echt doodeng, bij zo'n tafelding zou ik bang zijn om er doorheen te zakken en zo'n krukje zie ik zo omzwiepen.

+1 ik zou gewoon maar in het bad zelf gaan zitten denk ik, lijkt me het meest veilige.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Supertalentje di 18 okt 2011 - 1:05

Ik heb het ook, bij mij kwam het door de lage bloeddruk. Niet gaan douchen na een grote maaltijd (dan gaat er veel bloed naar je maag), kouder douchen, de verwarming niet aan in de badkamer en het liefst deed ik nog de deur open voor 'koude' lucht. Als ik toch dacht dat ik onderuit ging, ging ik gewoon zitten, daarna weer staan om af te spoelen en gauw met een handdoek om weer ergens gaan zitten... Laughing

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Jelin di 18 okt 2011 - 1:41

Toen ik een paar weken zwanger was ben ik flauwgevallen onder de douche. Vanuit het niets. Ik voelde me ineens niet lekker en zei dat tegen mijn man, die ook in de douche was om zijn tanden te poetsen en op dat moment viel ik voorover de douche uit. Heb een flinke klapper gemaakt toen en moest naar de eerste hulp. Gelukkig is het daarna ook nooit meer gebeurd.

Ik zou gewoon lekker gaan zitten in de douche en me nergens iets van aantrekken.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  SarahKey di 18 okt 2011 - 4:49

Oh wat vervelend als je je zo beroerd voelt onder de douche. Eng ook, straks ga je neer en dan kun je lelijk vallen.

Ik vind douchen heerlijk al past mijn man niet meer zo goed erbij Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  *Lookie* di 18 okt 2011 - 6:40

Erg vervelend dat je je elke keer zo naar voelt onder de douche.

Ik had het de eerste weken van mijn zwangerschap (tot 4 maanden) wel dat ik erg misselijk werd, toen was ik 's morgens sowieso erg misselijk maar ik had het ook bij 's avonds douchen. Ik denk dat de warmte wel meespeelde. Ik ben toen idd ook maar op een krukje gaan zitten en dan ging het wel, maar als ik na het douchen ging staan was het vaak alsnog mis.

Nu heb ik daar geen last meer van gelukkig, het enige probleem is dan mijn buik in de weg begint te zitten en ik soms last heb van mijn bekken als ik wil bukken of een been optil om mijn voeten te wassen. Ook bij het ontharen onder de douche (benen, bikinilijn) begint het lastig te worden.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Liadan di 18 okt 2011 - 6:56

Ik kon zelf vanaf 29 weken niet meer staand douchen bij de laatste zwangerschap, maar dat kwam omdat ik heel veel harde buiken kreeg tijdens het douchen. Hier dus vanaf toen ook steeds op een douchekruk gezeten tijdens het douchen. Ze zijn regelmatig in de aanbieding bij Blokker, daar had ik er toen 1 gekocht.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 7:15

Ik heb dit ook gehad toen ik zwanger was, mijn bloeddruk was heel laag waardoor ik het gevoel had dat ik ging flauwvallen. Het is gelukkig niet zo ver gekomen... en ben daarna altijd in bad gegaan. Daarmee had ik het niet en ik vond het persoonlijk veel ontspannender.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: