Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ff spuien

2 plaatsers

Ga naar beneden

ff spuien Empty ff spuien

Bericht  sanne-84 zo 16 okt 2011 - 2:37

ik weet niet echt wat ik met deze topic wil, ik denk alleen maar ff iets op papier zetten.

ik weet niet beter dan dat er ziektes in de familie zijn. ons mam heeft suikerziekte, reuma, hoort niet goed, en heeft al verschillende behandelingen/operaties gehad voor pijn in pols (carpenaal tunnel syndroom), schouder (bevroren schouder) en pijn in rug met uitstralingen naar been, wat nooit heel goed heeft gewerkt.
ons pap heeft problemen met zn schildklier, en een jaar of 10 geleden een tia gehad.
is allemaal vervelend, maja mee te leven (ik zou bijna zeggen, ik weet niet beter)

nu heeft ons mam wonden op haar voet die maar niet overgaan. zit aan de maximale dosis pijnstillers, en nog pijn (heeft nachten dat ze niet kan slapen). heeft verschillende therapien ed gehad, waaronder 8 weken zuurstoftherapie (met reistijd van 3 uur per dag) en huidtransplantatie. ze is nu erg bepertk, doordat ze niet goed kan lopen (loopt op haar tenen, al bijna schuifelend) en de pijn. ook is ze in een jaar tijd 15 kilo afgevallen.
vorige week ook gehoord dat ze niet meer om de 2 weken terug hoeft te komen, maar om de 3, omdat ze eigenlijk niet meer weten hoe en wat. (zal het uberhaupt nog een x overgaan??)

paar jaar geleden kreeg schoonvader kanker, en is 1,5 jaar geleden overleden, ook erg heftig. huis stond te koop, is na 4 jaar nog niet verkocht, en dit komt aan de financien van schoonmoeder.. nu is het verhuurd (ergens gelukkig), maar veel drukte ivm leeghalen (en dat is erg veel!)

ondertussen is oma ook overleden, en hebben we een oom met verstandelijke beperking (wel een hoog niveau) wat ook controles enz met zich meebrengt. alleen eten kan ie niet, dus komt ook hier 1x per week eten. is wel gezellig, maar je houdt wel rekening met hem. en de zorg die ons mam en pap (+tante) hebben is ook niet leuk om te zien.

tussendoor ook nog flinke relatieproblemen gehad, het huis stond al zo goed als te koop. gelukkig zit dat inmiddels weer erg goed!!

een maand geleden brak schoonmoeder dr heup.. dus daar komt ook wat bij kijken..
en gister heeft mn vriend zn voet gebroken, en kan ik naast het werken, en nu al het huishouden) ook voor hem zorgen. met alle liefde natuurlijk! en gelukkig is ie ook niet veeleisend.

maar ik vraag me af wanneer het nu eens ophoud..
ik weet dat er ergere dingen zijn.. is een gebroken heup en voet nu zo erg?? (ff buiten wege gelaten dat de timing erg k*t is ivm leegruimen loods van schoonmoeder) maar het is alles bij elkaar. hoeveel kan een mens hebben? heb op mn 27e al veel meegemaakt, misschien wel meer als sommigen op hun 50e..
zat er gister ook ff helemaal doorheen. gelukkig gaat het nu wel weer beter, en probeer ik maar te denken dat het ergens een keer ophoudt en dat het dan mijn/onze tijd wordt!

(sorry voor mn lang verhaal, maar is wel fijn om ergens te uiten!)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ff spuien Empty Re: ff spuien

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 2:39

Pff Sanne, wat klote! hug
Snap dat je je hier rot om voelt!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ff spuien Empty Re: ff spuien

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 2:41

Wat heftig allemaal. En een voet gebroken is op zich misschien niet zo erg, maar wel als het het zoveelste is binnen je familie. Snap dat het ff teveel wordt hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ff spuien Empty Re: ff spuien

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 2:42

Ik begrijp dat het allemaal teveel is, dat lijkt me ook heel logisch hug Die wonden van je moeder op haar voet zullen wel slecht helen vanwege de diabetes? Ik hoop dat het een keer overgaat, lijkt me zo vreselijk.

En er komen heus betere tijden aan, daar hou ik me ook aan vast (want ook ik heb al heel veel meegemaakt), sommige mensen krijgen hun portie nu, anderen verspreid over hun hele leven.

In mijn geval lijkt alle ellende nu enigzins op te houden, verdrietige is wel dat dit toch te maken heeft met papa's overlijden. Dat had ik van te voren nooit gedacht, daar voel ik me ook schuldig over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ff spuien Empty Re: ff spuien

Bericht  sanne-84 zo 16 okt 2011 - 2:47

ja leaf, al je verhalen heb ik ook gelezen..
en daarom ook al, een gebroken voet is niet erg, maar idd tis alles eromheen en bij elkaar. en sommigen maken zich dan druk om iets 'kleins' en als ze dan het mijne horen zijn ze wel stil.
en dan is het schoonvader die overleden is, niet eens mn eigen vader..

de diabetes speelt mee in de heling van de wonden, maar is niet de oorzaak.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ff spuien Empty Re: ff spuien

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 4:39

En al die dingen eromheen kunnen gewoon teveel zijn. Een hoop kleine dingen kan ook heel vermoeiend zijn!

Zorg goed voor jezelf, neem lekker de tijd voor jezelf om de boel te laten bezinken. Ga lekker in bad of haal wat lekkers voor jezelf. Alleen jij kan voor jezelf zorgen!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ff spuien Empty Re: ff spuien

Bericht  sanne-84 zo 16 okt 2011 - 5:43

weet gelukkig dat ik best sterk ben, maar ook iemand die door gaat. een collega van mij (wel wat ouder) is een tijdje terug 'ingestort', en dat had me wel ff aan het denken gezet. maar aan jezelf denken is moeilijk.. dat moet ik wel leren
had voordat dit gebeurde ook gezegd; als er nu nog iets gebeurt dan weet ik het niet meer. maar sta nog overeind!
(maar tranen stonden in mn ogen toen mn vriend tijdens het eten knoeide (doordat hij natuurlijk niet gemakkelijk zit) en daar boos over werd)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ff spuien Empty Re: ff spuien

Bericht  Jeanette zo 16 okt 2011 - 7:50

Ook al zijn er ergere dingen op de wereld, alles zo op een hoop krijgen is ook niet niks en vergt ook veel van je. Maar ik weet zeker dat er een tijd aanbreekt, dat je denkt ´Hehe, nou is het onze tijd!´. Denk aan jezelf he!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ff spuien Empty Re: ff spuien

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 7:03

Je hebt pm!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ff spuien Empty Re: ff spuien

Bericht  sanne-84 di 18 okt 2011 - 4:03

pff tis eigenlijk nog moeilijker om toe te geven dat het hoog zit en een soort van hulp (uitlaatklep) nodig hebt..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ff spuien Empty Re: ff spuien

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum