Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pinkribbon

+20
Kaboutertje
Monte
Cheesegirl
Dolphinne
Rev3rie
PrimaBella
JustMeDaan
Oasis
TwistedAngel
Penélope
Arwyn
Raindrop
Caramba
Jeanette
Kabouter
Sarah1985
applestar
Pompoen
Serena
Marin
24 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Pinkribbon - Pagina 4 Empty Re: Pinkribbon

Bericht  JustMeDaan do 13 okt 2011 - 9:54

Als je het magazine koopt en leest zie je dat daar heel veel over borstkanker bij mannen instaat, er word dus wel degelijk aandacht aan besteed. Feit is dat vrouwen er gewoon meer kans op maken dan mannen.
Ik steun wel omdat ik zelf een knobbel heb, deze is gelukkig goedaardig, maar ik prijs me daarmee zo gelukkig dat er wat tegenover mag staan is mijn gevoel.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 10:16

Zusje schreef:
Youandi schreef:Liever 'te kijk lopen' met een pinkribbon item dan met Uggs of andere schaapjesmode.

Eh... ok? Wie zegt dat ik daar in loop? Dan nog vind ik het een aparte vergelijking. Alsof jij nooit iets koopt puur omdat je het leuk vindt... En al loopt iedereen om me heen met zo'n pinkribbon armband, ik vind ze lelijk en ga er niet ook eentje kopen. En ik ga ook niet ineens geld storten omdat iedereen met zo'n armbandje loopt... Genoeg mensen die daar wel gevoelig zijn waarschijnlijk maar ik niet.

De vraag in dit topic is "Steun jij deze organisatie?" Mijn antwoord is dus "nee".

Dat was niet voor jou bedoeld, maar in het algemeen.
Ik bedoel, ik koop graag iets met nut, een ander koopt iets voor zijn eigen plezier. Ik geef mijn geld liever uit aan iets met een extra betekenis. Pff.... ik weet even niet op de juiste woorden te komen om mezelf zó uit te drukken dat iedereen mijn gevoel begrijpt. Ik begrijp jou en anderen ook wel om het niet te kopen, don't get me wrong, maar kanker is een gevoelig onderwerp en het gaat mij aan het hart dat de stichting niet gesteund wordt omdat de spulletjes niet leuk genoeg zijn. Maar dat is geen verwijt ofzo. Ieder zijn eigen.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 13 okt 2011 - 10:26

JustMeDaan schreef:Als je het magazine koopt en leest zie je dat daar heel veel over borstkanker bij mannen instaat, er word dus wel degelijk aandacht aan besteed. Feit is dat vrouwen er gewoon meer kans op maken dan mannen.
Ik steun wel omdat ik zelf een knobbel heb, deze is gelukkig goedaardig, maar ik prijs me daarmee zo gelukkig dat er wat tegenover mag staan is mijn gevoel.

Ja maar dat hele pink ribbon is in eerste instantie wel gericht naar vrouwen.. (de kleur pink is niet voor niets gekozen..)
Maar ik snap wel dat als het ineens heel dichtbij komt, dat je het dan wilt steunen smile

We hebben toevallig vandaag het onderwerp borstkanker behandeld op school (en dan naast de pathologie voornamelijk over de verschillende soorten uitwendige borst protheses). Wel heel interessant, maar ook heftig onderwerp.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 10:34

Youandi schreef:Dat was niet voor jou bedoeld, maar in het algemeen.
Ik bedoel, ik koop graag iets met nut, een ander koopt iets voor zijn eigen plezier. Ik geef mijn geld liever uit aan iets met een extra betekenis. Pff.... ik weet even niet op de juiste woorden te komen om mezelf zó uit te drukken dat iedereen mijn gevoel begrijpt. Ik begrijp jou en anderen ook wel om het niet te kopen, don't get me wrong, maar kanker is een gevoelig onderwerp en het gaat mij aan het hart dat de stichting niet gesteund wordt omdat de spulletjes niet leuk genoeg zijn. Maar dat is geen verwijt ofzo. Ieder zijn eigen.

Maar het is toch vrij logisch dat nooit IEDEREEN iets koopt van zo een actie? Gaat het je aan het hart dat ik er niets van koop bijvoorbeeld? Want dat lijkt me wel een beetje overdreven, hoe goed het doel ook is. Kanker is in mijn familie/ vriendenkring ook een gevoelig onderwerp en ik vind het ook erg goed dat er stichtingen zijn en mensen zijn die die stichtingen dan steunen maar zoals ik al zei; ik steun een goed doel en daar laat ik het bij. Ik kies er niet voor om ze niet te steunen, ik kies er voor om iets anders te steunen. Als ik de armbandjes nou nog leuk had gevonden maar ik vind ze eerlijk gezegd gewoon lelijk. Maar al had ik ze mooi gevonden, had ik ze niet gekocht om te steunen of om ermee uit te dragen dat ik ze steun maar gewoon omdat ik ze leuk vind.

Ik krijg altijd een beetje jeuk van dit soort grootschalige acties. Net als met bv die tsunami. Iedereen moest de hele tijd maar vertellen hoeveel geld die wel niet gestort had en als jij dan zegt dat je niks hebt gestort dan kijken ze je aan of je water ziet branden. Het is alsof je MOET meedoen, een ongeschreven regel. En daar kan ik denk ik gewoon niet zo goed tegen. Zo werkte ik bij een telecombedrijf die dan weer samenwerkt met Warchild. Je wilt niet weten hoe vaak je opgeroepen wordt lid te worden, als medewerker. Ik werd er gek van en met mij vele collega's. Bij elk event, elke bijeenkomst weer dat praatje... Als ik lid wil worden dan weet ik ze heus wel te vinden...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 19:21

Zusje schreef:Ik doe er eigenlijk helemaal niks aan. Ik krijg altijd een soort allergische reactie van dat soort grootschalige acties.

Haha, waar krijg je jeuk en vlekken dan?

Zonder gekkigheid, moet ieder voor zich weten. Ik steun dit doel met een specifieke reden, jij niet om jouw reden. Lijkt me prima Wink

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 do 13 okt 2011 - 23:05

deze organisatie steun ik niet.
ik zeg niet dat het geen goede organisatie is, of dat ik het niet erg vind. maar er zijn zoveel organisaties waarvan de ziekte wel in mijn familie voorkomt, dat ik daar meer mee heb.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rapunzel vr 14 okt 2011 - 6:16

Ik heb de sleutelhanger gekocht voor 6 euro bij Douglas. Hij is leuk!
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby za 15 okt 2011 - 6:56

Ik koop ieder jaar het blad, geen armbandjes, die draag ik toch niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4