Op vakantie en kat
+4
Rovine
mzcharlotte
Sarah1985
Inge
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Op vakantie en kat
Als ik op vakantie ga breng ik de kat naar mn zus. Die past dan op en dan is ze niet de hele tijd alleen. Laatst waren we 4 dagen weg. Ik vond t een beetje overdreven om de kat helemaal te verhuizen, dus heb haar alleen thuis gelaten. Er is wel iedere dag langsgeweest (half uurtje) om eten te geven. Toen we thuis kwamen was ze helemaal doorgedraaid. Ik vond t zo zielig. (ze is ook nog een kitten)
Wat doen jullie als je een paar dagen weggaat?
Wat doen jullie als je een paar dagen weggaat?
Gast- Gast
Re: Op vakantie en kat
1e vakantie waren de katten 6 maanden, toen heeft het nichtje van mijn vriend in ons huis opgepast op de katten, zij was toen 17 en voor haar ook lekker om 2 weken op te passen op ons huis / katten.
Vorige vakantie, vakanties, dagjes/weekendjes weg hebben mijn schoonouders ze eten gegeven en aandacht gegeven en afentoe kwamen de neefjes en nichtjes mee voor de aandacht
Vorige vakantie, vakanties, dagjes/weekendjes weg hebben mijn schoonouders ze eten gegeven en aandacht gegeven en afentoe kwamen de neefjes en nichtjes mee voor de aandacht
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Wij laten onze kat alleen thuis. Mijn vader of broer past dan op. En komt dan even met hem spelen en eten geven. Als wij weer thuis komen wil die eerst een uur knuffelen en dan pas kunnen we de spullen uitpakken
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn kat is nu 9. Voor een nachtje (uiterlijk twee) zetten we meer dan voldoende voer en water neer. Ze is dan even beledigd als we terug komen, maar zodra we dan weer vers eten neerzetten is dat ook weer over.
Laatst zijn we een weekje weg geweest en toen hebben we gezorgd dat er iemand op ons huis en kat bleef passen, oftewel deze persoon kwam in mijn huis slapen/wonen. Dat doe je niet met kennissen.
Momenteel hebben we een logeerkat voor een week, omdat het eenvoudiger was dan heen- en weer rijden.
We bekijken het eigenlijk gewoon per keer. Maar de eindconclusie is toch wel dat bij meerdere dagen een full-time oplossing wordt gezocht, zeg maar.
Laatst zijn we een weekje weg geweest en toen hebben we gezorgd dat er iemand op ons huis en kat bleef passen, oftewel deze persoon kwam in mijn huis slapen/wonen. Dat doe je niet met kennissen.
Momenteel hebben we een logeerkat voor een week, omdat het eenvoudiger was dan heen- en weer rijden.
We bekijken het eigenlijk gewoon per keer. Maar de eindconclusie is toch wel dat bij meerdere dagen een full-time oplossing wordt gezocht, zeg maar.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Toen wij vier weken op vakantie waren geweest zijn mijn schoonouders twee keer per dag langs geweest. De ene keer bleven ze een kwartiertje, half uurtje, de andere keer bleven ze een paar uurtjes. Gaat hier prima.
Gast- Gast
Als wij op vakantie gaan dan komt er altijd iemand langs om de katten te verzorgen.
Gast- Gast
Wij hebben iemand die voor ze zorgt, andersom zorgen wij ook voor die van hen. Afgelopen zomer waren we tegelijk op vakantie, toen zijn mijn ouders een aantal dagen vakantie komen houden in ons huis.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Onze kat gaat naar een pension. En dan niet zielig in een hokje van 50 cm bij 50 cm, maar in een grote ren met andere katten waar regelmatig iemand komt kijken bij de katten en waar ze uitstekend verzorgd worden. (Ik kan het weten, heb er zelf ooit een zomer gewerkt).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
ohhh dat vind ik ook zielig chance. Dan is ze ook nog helemaal op onbekend gebied.
Gast- Gast
Vera schreef:ohhh dat vind ik ook zielig chance. Dan is ze ook nog helemaal op onbekend gebied.
Ja, ik vond het dus ook zielig. Maar er zijn nooit problemen met mijn kat geweest, en geen enkele kat doet daar moeilijk, omdat het voor geen enkele kat "eigen terrein" is. Ik vind het zelf zieliger als mijn kat twee weken alleen thuis zou zijn en er komt maar een half uurtje met dag iemand langs. Maar ik heb ook echt een mensenkat.
Blond- Lady Post-a-lot
ja dat is ook echt zielig. Onze kat was nu al helemaal van streek. Volgende keer gaat ze gewoon bij mn zus logeren. Als we gaan verhuizen moet ze 30 dagen in quarantaine, dat vind ik helemaal erg! Dan gaat ze ons echt straffen.
Gast- Gast
Mijn vorige kat ging niet naar het pension, maar dan kwam mijn opa elke dag langs om hem eten te geven en dergelijke. Als wij dan thuis kwamen van vakantie was hij link dat hij altijd lelijk zat te doen (bijten, krabben, etc).
Blond- Lady Post-a-lot
Onze katten blijven ook gewoon thuis als we op vakantie gaan. Er komt elke dag iemand een uurtje langs om even met ze te kroelen en ze eten te geven. Als we thuiskomen is er niets met ze aan de hand. Ze negeren ons een uurtje om te laten blijken dat ze het niet leuk vonden, maar zodra we met het eten rammelen is het weer goed haha.
Met een kat slepen vind ik zelf eigenlijk het zieligste, omdat iedere keer een nieuwe omgeving voor veel stress kan zorgen bij een kat.
Met een kat slepen vind ik zelf eigenlijk het zieligste, omdat iedere keer een nieuwe omgeving voor veel stress kan zorgen bij een kat.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik voel me nu echt zo'n tutje met m'n kat haha!
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Bij een weekendje of paar dagen weg, komt de bovenbuurjongen gewoon eten geven aan de kat. Dan zit ze overdag wel alleen, maar dat zit ze als ik werk ook. 's Nachts slaapt ze dan gewoon op mijn bed zonder mij. Laatst was hij wel even een dvdtje gaan kijken bij mij op de bank, zodat ze wat gezelligheid had (dat had ie uit zichzelf gedaan, had ik 'm niet gevraagd). Hij mag haar ook gerust mee naar boven nemen als ie dat gezellig vindt, maar dat heeft ie tot nu toe nog niet gedaan.
Afgelopen week was de eerste keer dat ik echt een hele week weg was en toen heeft m'n oma op haar gepast. Ze heeft zelf een hele luidruchtige, drukke Siamees en die logeert heel vaak bij m'n tante, omdat m'n oma gek van hem wordt. Nu logeerde hij dus bij m'n tante, en dus kon Mitzi handig bij haar slapen. Zij is veel makkelijker en rustiger dan haar eigen kat. Zowel m'n oma als Mitzi vonden het een heerlijke ervaring, gewoon heel veel gezelligheid hebben ze aan elkaar. Dus dat is zeker voor herhaling vatbaar.. Behalve dat Mitzi nu alleen nog zalm lust omdat ze zo verwend is
Afgelopen week was de eerste keer dat ik echt een hele week weg was en toen heeft m'n oma op haar gepast. Ze heeft zelf een hele luidruchtige, drukke Siamees en die logeert heel vaak bij m'n tante, omdat m'n oma gek van hem wordt. Nu logeerde hij dus bij m'n tante, en dus kon Mitzi handig bij haar slapen. Zij is veel makkelijker en rustiger dan haar eigen kat. Zowel m'n oma als Mitzi vonden het een heerlijke ervaring, gewoon heel veel gezelligheid hebben ze aan elkaar. Dus dat is zeker voor herhaling vatbaar.. Behalve dat Mitzi nu alleen nog zalm lust omdat ze zo verwend is
Gast- Gast
Toen ik in de zomer 2 weken weg was, kwamen mijn broertjes en af en toe mijn schoonzusje langs om voor hem te zorgen en even te spelen. Hij was wel goed boos toen ik weer thuis kwam haha. Maar hij heeft er nu gelukkig een klein vriendinnetje bij.
Cha0s- Fluisteraar
- Aantal berichten : 15
Punten : 16
Registratiedatum : 27-12-10
Wij waren laatst een nachtje weg; dan laten we hem gewoon rustig thuis. Maar als we volgend jaar lang(er) op vakantie gaan, dan gaat hij uit logeren bij mijn ouders, krijgt die alle aandacht haha!
Gast- Gast
Als wij weg zijn past mijn schoonmoeder op. Zij komt dat 2 keer per dag om de poezen eten te geven en even met ze te spelen. Als wij volgend jaar over gaan op prooidieren voeren dan komt een vriendin van mij de katten eten geven. Omdat mijn schoonmoeder dit vies vindt om te geven en mijn vriendin dit zelf ook voert.
Als zij op vakantie is dan passen wij op de kat van schoonmoeder
Als zij op vakantie is dan passen wij op de kat van schoonmoeder
Gast- Gast
Ik laat mijn poezen altijd thuis, ze zijn het meest op hun gemak in hun eigen huis. Mijn schoonmoeder komt om de dag even kijken en eten geven. Mijn ene poes heeft een tijd op straat geleefd omdat ze door iemand achter is gelaten, zij is geen mensenpoes en is het liefst lekker op zichzelf (ze ligt meestal op zolder). Mijn andere poes is pas 5 maanden maar met haar gaat het ook prima, ze ligt toch voornamelijk te slapen of ze zijn lekker samen aan het spelen daar hebben ze mij niet voor nodig.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» Yay vakantie ^^
» Vakantie
» Help Ooh La La! aan een vakantie!
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» Yay vakantie ^^