Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van Nederland naar België

+7
Zonnetje
Oasis
Raindrop
TukTuk
Marin
Snoes
Loes263
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Van Nederland naar België

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:25

Zijn er hier meiden die zijn geëmigreerd naar België vanuit Nederland?
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en ik zou wel graag willen weten waar je zoal rekening mee moet houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Loes263 wo 5 okt 2011 - 6:38

Ik woon in Belgie, maar volgende week verhuis ik weer naar NL. Wat wil je graag weten?
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Snoes wo 5 okt 2011 - 6:47

Wat wil je precies weten? Specifiek zaken over België?
Ik woon in ieder geval in België (maar heb daar altijd al gewoond) dus als ik je kan helpen..

Ik weet dat er trouwens wel een aantal meiden verhuisd zijn van NL naar B, zoals Vergeet-Me-Nietje en Raindrop.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Marin wo 5 okt 2011 - 7:03

M'n broertje is net verhuisd naar Belgie. Hij studeert nu in Antwerpen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  TukTuk wo 5 okt 2011 - 7:04

Joy_ schreef:M'n broertje is net verhuisd naar Belgie. Hij studeert nu in Antwerpen.

Maar ik neem aan dat hij niet echt geemigreerd is, en dus ook nog in NL op een adres ingeschreven staat? Je kan je als student namelijk niet zomaar in België inschrijven, hier mag je je ook niet bij de gemeente op je kotadres inschrijven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Marin wo 5 okt 2011 - 7:17

AngelNyn schreef:
Joy_ schreef:M'n broertje is net verhuisd naar Belgie. Hij studeert nu in Antwerpen.

Maar ik neem aan dat hij niet echt geemigreerd is, en dus ook nog in NL op een adres ingeschreven staat? Je kan je als student namelijk niet zomaar in België inschrijven, hier mag je je ook niet bij de gemeente op je kotadres inschrijven.

Oh dat weet ik niet. Hij heeft intussen wel een Belgische mobiel en is daar echt begonnen enzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  TukTuk wo 5 okt 2011 - 7:19

Joy_ schreef:
AngelNyn schreef:
Joy_ schreef:M'n broertje is net verhuisd naar Belgie. Hij studeert nu in Antwerpen.

Maar ik neem aan dat hij niet echt geemigreerd is, en dus ook nog in NL op een adres ingeschreven staat? Je kan je als student namelijk niet zomaar in België inschrijven, hier mag je je ook niet bij de gemeente op je kotadres inschrijven.

Oh dat weet ik niet. Hij heeft intussen wel een Belgische mobiel en is daar echt begonnen enzo.

Ja maar een simkaart kan iedereen kopen :P Waarschijnlijk staat hij nog in NL inschreven op zijn oude adres, anders s hij ook zijn zorgverzekering kwijt etc, en kan hij ook niet op kamers wonen, omdat je je dus als student niet op een kot adres mag inschrijven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Marin wo 5 okt 2011 - 7:21

Ja maar daarom is ie toch nog wel verhuisd naar Belgie? Dat was toch de vraag?

Ik heb ook altijd ingeschreven gestaan in Nederland, maar had wel dingen zoals bankzaken en telefoons goed geregeld in de landen waar ik woonde.

Edit: ok het ging om emigreren, dus 'voorgoed' verhuizen. Maar op de gemeentelijke inschrijving na, is studeren zo'n beetje hetzelfde denk ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  TukTuk wo 5 okt 2011 - 7:26

Joy_ schreef:Ja maar daarom is ie toch nog wel verhuisd naar Belgie? Dat was toch de vraag?

Ik heb ook altijd ingeschreven gestaan in Nederland, maar had wel dingen zoals bankzaken en telefoons goed geregeld in de landen waar ik woonde.

Edit: ok het ging om emigreren, dus 'voorgoed' verhuizen. Maar op de gemeentelijke inschrijving na, is studeren zo'n beetje hetzelfde denk ik.

Nou ik denk dat je bij emigreren wel veel meer moet regelen.. Ik heb geen bankrekening hier geopend, kan gewoon overal pinnen, belgisch nummer heb ik dan niet omdat ik te lui ben om 2 telefoons mee te dragen en het ook niet echt nodig heb. Heb verder totaal niks moeten regelen.. Wat je dus wel hebt als je echt emigreerd.. Verzekeringen etc, noem maar op..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Raindrop wo 5 okt 2011 - 7:27

Ik ben geëmigreerd van Nederland naar België. Ik woon hier nu twee jaar.
Ik vond de verhuisprocedure echt gigantisch meevallen. Het enige wat ik hier heb moeten doen is inschrijven bij de gemeente, ik moest enkel een geldig identiteitskaart tonen.
Toen is er een verblijfsvergunning aangevraagd smile

Verder moet je zorgen dat je een geldig verblijfadres hebt in België en je laten inschrijven bij de gemeente moet binnen de 3 maanden.
Ook moet je natuurlijk zorgen dat je alles hebt opgezegd in Nederland, zoals alle verzekeringen etc.
En hier moet je natuurlijk zorgen voor een zorgverzekering en een hospitalisatieverzekering.

Iedere persoon die geen Belg is maar hier woont wordt opgenomen in het vreemdelingenregister. Dus in feite ben je een vreemdeling maar dat went smile
Hier nog een handige website:
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=278

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Raindrop wo 5 okt 2011 - 7:29

Een Belgisch rekeningnummer is wel handig smile Maar die kun je gewoon aanvragen bij een bank.

In het begin had ik nog gewoon mijn Nederlandse telefoonnummer alleen als je dan binnen België belt betaal je je gewoon suf.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  TukTuk wo 5 okt 2011 - 7:35

Raindrop schreef:Een Belgisch rekeningnummer is wel handig smile Maar die kun je gewoon aanvragen bij een bank.

In het begin had ik nog gewoon mijn Nederlandse telefoonnummer alleen als je dan binnen België belt betaal je je gewoon suf.

Maar die kan je denk ik alleen aanvragen als je officieel geemigreerd bent? Ik denk niet dat ik als student een rekening kan aan vragen.. Sta nergens geregistreerd hier in België, en ben er alleen door de weeks voor mijn studie.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Snoes wo 5 okt 2011 - 7:40

Je kan best een rekening in België openen als je hier niet woont hoor.
Ik heb ook een rekening in Nederland, terwijl ik daar niet woon.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Oasis wo 5 okt 2011 - 7:43

Nou wat grappig dit topic, heb er toevallig flink wat PM'tjes opzitten met Riandrop hierover Wink. Maar mijn vriend en ik zijn er dus ook over aan het denken te emigreren naar Belgie.

Ik heb er ook 2 jaar gestudeerd, toen had ik ook een vreemdelingenpas. En hoewel ik niet ingeschreven stond in de gemeente, kon ik gewoon een Belgische rekening openen dus dat is geen probleem hoor Wink.

Meer tips zijn nog welkom! smile Waar je aan moet denken bv, hoe kies je een verzekering, hoe vind je een huis, ect ect.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Raindrop wo 5 okt 2011 - 7:45

Volgens mijn vriend kan het bij sommige banken wel en bij sommige niet AngelNyn. Ik zou dus gewoon even informeren bij een aantal banken.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Oasis wo 5 okt 2011 - 8:12

Ik had een rekening bij de Fortis en dat ging gewoon smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 8:53

Wat een reacties al! Dat had ik niet verwacht haha.
Dankjewel Raindrop. Ik ga de link die je gaf eens rustig bekijken. Als ik wat meer specifieke vragen heb dan weet ik je in elk geval te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Raindrop wo 5 okt 2011 - 10:01

Geen dank hoor Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Raindrop wo 5 okt 2011 - 10:03

Oasis schreef:Nou wat grappig dit topic, heb er toevallig flink wat PM'tjes opzitten met Riandrop hierover Wink. Maar mijn vriend en ik zijn er dus ook over aan het denken te emigreren naar Belgie.

Haha inderdaad grappig!
Het wordt straks nog een gezellige boel in België Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Zonnetje wo 5 okt 2011 - 10:03

Joy_ schreef:M'n broertje is net verhuisd naar Belgie. Hij studeert nu in Antwerpen.

+1
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  M@niek do 6 okt 2011 - 4:05

AngelNyn schreef:
Raindrop schreef:Een Belgisch rekeningnummer is wel handig smile Maar die kun je gewoon aanvragen bij een bank.

In het begin had ik nog gewoon mijn Nederlandse telefoonnummer alleen als je dan binnen België belt betaal je je gewoon suf.

Maar die kan je denk ik alleen aanvragen als je officieel geemigreerd bent? Ik denk niet dat ik als student een rekening kan aan vragen.. Sta nergens geregistreerd hier in België, en ben er alleen door de weeks voor mijn studie.

Ik heb ook een belgische bank voor mn schoolzaken, bij de fortis kan het namelijk wel.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  diddie do 6 okt 2011 - 11:02

Ik woon ook sinds 3 jaar in belgie.het ligt er denk ik ook aan of je bv in nederland blijft werken.dan moet je weer rekening houden met bv je ziektekostenverzekering,dat je in allebei de landen verzekerd moet zijn.
Verzekeringen heb ik afgesloten bij t kantoor waar ik ook mn bankrekening geopend heb.zeker in t begin is alles nieuw en onbekend en dan moet je t voor jezelf simpel houden.
Je kunt ook op de website kijken van de plaats waar je wilt gaan wonen,mss vind je daar al een hoop info op.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  TukTuk do 6 okt 2011 - 18:17

M@niek schreef:
AngelNyn schreef:
Raindrop schreef:Een Belgisch rekeningnummer is wel handig smile Maar die kun je gewoon aanvragen bij een bank.

In het begin had ik nog gewoon mijn Nederlandse telefoonnummer alleen als je dan binnen België belt betaal je je gewoon suf.

Maar die kan je denk ik alleen aanvragen als je officieel geemigreerd bent? Ik denk niet dat ik als student een rekening kan aan vragen.. Sta nergens geregistreerd hier in België, en ben er alleen door de weeks voor mijn studie.

Ik heb ook een belgische bank voor mn schoolzaken, bij de fortis kan het namelijk wel.

Mag ik vragen wat je daarvan de voordelen vind? Ik zelf heb namelijk nog niet gemerkt dat het nodig is zeg maar smile Het enige waar ik wel eens tegen aan loop is dat bij sommige winkels je niet met een NL bankkaart / maestro kan betalen, maar over het algemeen kan het wel en anders zorg ik altijd dat ik contant geld heb. Misschien toch maar eens aanvragen dan (dacht namelijk echt dat het niet kon, heb het toen niet eens uitgezocht, ging er gewoon van uit), zit alleen dan met 3 verschillende pinpassen.. Is ook niet echt handig denk ik :P
Maar puur voor school heb ik het zelf nog niet nodig gehad, schoolgeld moet je gewoon overmaken, dus kan van mijn gewone rekening, mijn kamer betaal ik via mijn gewone rekening, het duurt alleen enkele dagen voordat het op de rekening staat van de ander, maarja das ook geen ramp, mijn kotbaas is niet zo streng, zolang aan het einde van het jaar maar iedere maand betaald is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Raindrop vr 7 okt 2011 - 2:41

Ik zit ook bij Fortis en ben daar heel tevreden over. Maar met verdere banken in Belgie heb ik geen ervaring dus die kunnen natuurlijk ook goed zijn smile

Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  silly-one vr 7 okt 2011 - 20:35

over de bankrekening. Mijn ouders hebben een Belgische rekening, maar wonen gewoon in Nederland. Dus het lijkt me sterk dat je dan moet ingeschreven staan in België op een rekening te openen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Van Nederland naar België Empty Re: Van Nederland naar België

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum