Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Postzegel op kaart naar Singapore en Belgie

+2
Monte
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Postzegel op kaart naar Singapore en Belgie Empty Postzegel op kaart naar Singapore en Belgie

Bericht  Lejow do 2 feb 2012 - 8:41

Er moeten 2 kaartjes naar het buitenland, Singapore en Belgie wel te verstaan.
Moeten hier perse Europa / Wereld zegels op?
Of kan ik er ook gewoon Nederland zegels opplakken en dan wat meer?

En moet die priority zegel er op?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Postzegel op kaart naar Singapore en Belgie Empty Re: Postzegel op kaart naar Singapore en Belgie

Bericht  Monte do 2 feb 2012 - 8:51

Prioritypostzegel of -sticker
Internationale post die gewoon door de brievenbus past en niet zwaarder is dan 2 kg verstuurt u Priority. Gebruik hiervoor de speciale Prioritypostzegel of Prioritysticker. U bent dan verzekerd van een snelle aankomst, want uw post gaat met voorrang de grens over.

Op post binnen Europa plakt u Europa 1-postzegels en op post naar de rest van de wereld plakt u Wereld 1-postzegels.

Dus naar België 1 europa-1 priority zegel en singapore 1 priority wereld-1 zegel. Je mag dus geen Nederlandzegels plakken, het moeten speciale zijn.

Laatst aangepast door Monte op do 2 feb 2012 - 8:53; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Postzegel op kaart naar Singapore en Belgie Empty Re: Postzegel op kaart naar Singapore en Belgie

Bericht  TukTuk do 2 feb 2012 - 8:52

Volgens mij wel ja, sinds er die nieuwe zegels zijn. Anders kon je gewoon het bedrag plakken voorheen.

Priority hoeft niet persee, maar die zitten er automatisch toch al bij bij die zegels.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Angela_1986 do 2 feb 2012 - 8:54

Als ik een kaartje stuur naar mijn familie in Belgie dan plak ik daar altijd 2 'gewone' postzegels op en geen priorityzegel, zijn altijd nog aangekomen!
Mijn familie uit Belgie plakt er wel eens een priorityzegel op maar volgens mij maakt het qua aantal dagen niet zo heel veel uit want zij zeggen dat ze de kaart ook 'n dag of 5 van te voren op de bus doen en ze komen meestal op de bedoelde dag aan.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Zininzon do 2 feb 2012 - 8:55

Ik doe aan postcrossing en bij mij komen ze ook wel over met gewone zegels (mits voldoende gefrankeerd natuurlijk)
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 8:57

Mijn post naar Singapore gaat altijd gewoon met normale zegels en dan tot het bedrag dat nodig is. Nu moet ik zeggen dat dit jaar nog geen post die kant op heb gestuurd, dus ik weet niet of het nu anders is. Ik moet me eens verdiepen in die nieuwe zegels...

Zal ik het kaartje voor je brengen? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 2 feb 2012 - 9:07

Zininzon schreef:Ik doe aan postcrossing en bij mij komen ze ook wel over met gewone zegels (mits voldoende gefrankeerd natuurlijk)

Ja maar dan heb je nog waardes op je postzegels staan. Tegenwoordig staat er alleen een 1 op, dus je kan niet automatisch zeggen dat zoveel zegels gelijk staan aan een buitenlandse zegel.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Lejow do 2 feb 2012 - 9:20

Plak er op Belgie gewoon 2 (0,85 cent frankeren), en op Singapore 3 (0,95 cent frankeren). Dan moet het goed zijn...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Snoopy do 2 feb 2012 - 12:20

Priority kan je er geloof ik ook gewoon opschrijven. Of je kan het plaatje via postNL dacht ik printen en opplakken.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: