Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij een tandartsverzekering?

+8
Makamba
Rouxxxe
maiadebij
Toet
SuperGrover
rapa nui
Lady4
BJA
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Heb jij een tandartsverzekering? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij een tandartsverzekering?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 11:23

Jeanette schreef:
_Donnaa schreef:Ik wel.. Ik moet zo nu en dan foto`s maken, heb wel eens een gaatje en m`n verstandskiezen heb ik nog niet (die moeten er dus ook nog eens uit).. Ik ben gemiddeld per bezoek zo`n €80 kwijt..

Niet iedereen krijgt verstandskiezen hoor. Wink

Ik heb er ook een. Ik heb werkelijk nog nooit wat gehad *even afkloppen*, zelfs geen gaatje, maar ik wil het risico niet lopen en ben er liever goed voor verzekerd.
Weet ik, ik mis er 1.. Maar die andere 3 zijn wel aan het doorkomen smile .. En ook niet iedereen hoeft ze eruit, maar ik loop dat risico toch liever niet..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij een tandartsverzekering? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij een tandartsverzekering?

Bericht  Jeanette ma 27 dec 2010 - 11:25

_Donnaa schreef:
Jeanette schreef:
_Donnaa schreef:Ik wel.. Ik moet zo nu en dan foto`s maken, heb wel eens een gaatje en m`n verstandskiezen heb ik nog niet (die moeten er dus ook nog eens uit).. Ik ben gemiddeld per bezoek zo`n €80 kwijt..

Niet iedereen krijgt verstandskiezen hoor. Wink

Ik heb er ook een. Ik heb werkelijk nog nooit wat gehad *even afkloppen*, zelfs geen gaatje, maar ik wil het risico niet lopen en ben er liever goed voor verzekerd.
Weet ik, ik mis er 1.. Maar die andere 3 zijn wel aan het doorkomen smile .. En ook niet iedereen hoeft ze eruit, maar ik loop dat risico toch liever niet..

Oh zo, nu snap ik hem. Wink Nee, dat risico zou ik dan zeker niet lopen. Ik was laatst weer eens naar de tandarts geweest. Echt schandalig want dat was alweer 4 jaar geleden. Embarassed Jaa heel erg, ik weet het haha. Maar had gelukkig weer niks. Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 11:29

Ik was voor afgelopen april ook al 3 jaar niet geweest.. Ik had 1 stukje afgebroken kies en ook geen gaatjes, dus het viel mee. Maar ik heb geen fantastisch gebit qua glazuur, dus ik heb in het verleden wel een hoop gaatjes gehad. Ik ben niet meer zo`n snoepert, dat scheelt echt..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 21:21

Oh gelukkig, goede berichten hierboven Wink Ik moet in januari en ik ben ook 2 a 3 jaar niet geweest :S Hoop dat ik niets heb!

Gast
Gast

Bericht  Caroow ma 27 dec 2010 - 23:24

Ik was een jaar of drie niet meer geweest tot ik afgelopen zomer kiespijn kreeg. Ik was tot €250 verzekerd, 75% per rekening. Ik moest een aantal wortelkanaal behandelingen, in totaal 900 euro. Nu ben ik dus €800 100% verzekerd, want zo goed is mijn gebit niet.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Phileine ma 27 dec 2010 - 23:31

Lady4 schreef:Ik heb dit jaar ook pas mijn eerste gaatje laten vullen (ik ben 28) maar vorig jaar bleek ik ineens een vergevorderde paradontitis (tandvleesontsteking) te hebben. De behandeling hiervoor kostte zo'n 1000 euro. Dan ben je toch blij me je aanvullende tandverzekering kan ik je vertellen..

Dat bleek ik vorig jaar ook ineens te hebben...Heb jij daar nog veel last van? Ik moet nu elke drie/vier maanden op controle komen bij de mondhygiëniste en elke dag mijn gebit reinigen met tandenstokers en poetsen met elektrische tandenborstel. Ik hou mijn tandartsverzekering daarom wel (ben verzekerd tot 500 euro, maar vorig jaar moest ik dus helaas toch nog bijbetalen).
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SuperGrover di 28 dec 2010 - 1:30

Shopelle schreef:En stel meiden je krijgt een ongeluk waar je tanden uit je mond vallen?
Of je hebt in eens een stukje van je kies in je handen.. dan ben je dus niet verzekerd..
Ik heb de hoogste verzekering omdat mijn voortanden niet meer echt zijn en ik heb graag een verzorgd gebit.
Een ongeluk waarbij de tanden uit mijn mond vallen... Dat zal dan waarschijnlijk een aanrijding zijn, en als dat niet jouw schuld is, worden die kosten door de andere partij vergoed. Verder, de kans dat ik op mijn tanden val, lijkt me vrij klein, gezien het feit dat dat vooral bij spelende kinderen voorkomt.

Als een stukje kies uit mijn mond valt, dan sluit ik voor 2012 een tandverzekering af en laat het dan repareren. Met een stukje kies, of een hele kies minder kun je prima functioneren.

Het grootste risico is het risico op een gaatje. Het vullen van een gaatje kost bij onze tandarts 30 euro. Voor die 200 euro dat een verzekering kost, kan ik dus ruim 6 gaatjes laten vullen. Ik heb 18 jaar nergens last van gehad, dus de kans dat ik in dit ene jaar meer dan 7 gaatjes krijg, lijkt me verwaarloosbaar. Het risico dat ik 200 euro voor niks betaal, lijkt me echter dermate groot, dat ik niet verzekerd ben.

Toetje: Vanaf 1 januari is de tandarts uit het basispakket vanaf je 18e.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Toet di 28 dec 2010 - 1:37

SuperGrover schreef:
Shopelle schreef:En stel meiden je krijgt een ongeluk waar je tanden uit je mond vallen?
Of je hebt in eens een stukje van je kies in je handen.. dan ben je dus niet verzekerd..
Ik heb de hoogste verzekering omdat mijn voortanden niet meer echt zijn en ik heb graag een verzorgd gebit.
Een ongeluk waarbij de tanden uit mijn mond vallen... Dat zal dan waarschijnlijk een aanrijding zijn, en als dat niet jouw schuld is, worden die kosten door de andere partij vergoed. Verder, de kans dat ik op mijn tanden val, lijkt me vrij klein, gezien het feit dat dat vooral bij spelende kinderen voorkomt.

Als een stukje kies uit mijn mond valt, dan sluit ik voor 2012 een tandverzekering af en laat het dan repareren. Met een stukje kies, of een hele kies minder kun je prima functioneren.

Het grootste risico is het risico op een gaatje. Het vullen van een gaatje kost bij onze tandarts 30 euro. Voor die 200 euro dat een verzekering kost, kan ik dus ruim 6 gaatjes laten vullen. Ik heb 18 jaar nergens last van gehad, dus de kans dat ik in dit ene jaar meer dan 7 gaatjes krijg, lijkt me verwaarloosbaar. Het risico dat ik 200 euro voor niks betaal, lijkt me echter dermate groot, dat ik niet verzekerd ben.

Toetje: Vanaf 1 januari is de tandarts uit het basispakket vanaf je 18e.

Dat las ik idd ook.

Verder vind ik jou een beetje naïf over komen, alsof je tanden alleen uit je mond kunnen vallen door een ongeluk door iemand anders zijn schuld.
Een ongeluk kan ook jou schuld zijn en er kan ook een tand afbreken als je van de trap valt, valt met de fiets, uitglijd in de douche of lopend in de sneeuw. Allemaal dingen die dagelijks voor kunnen komen. En dit overkomt echt niet alleen kinderen.
En zoals sommige al aangeven, je kunt ineens ontstoken tandvlees hebben of andere dure behandeling moeten ondergaan.

Je moet het helemaal zelf weten, maar je argumenten komen op mij een beetje over alsof het onzin is een verzekering te nemen als je toch nog nooit iets aan je tanden hebt gehad.

Edit: Heb nog even een stukje dikgedrukt, zonder kies prima functioneren? Maar dan moet jij jou wond wel goed schoonmaken zelf, anders raakt het hartstikke ontstoken.
En het zou maar eens om een zichbare voortand gaan, loop je heel 2011 met een gat wat iedereen ziet..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:40

SuperGrover schreef:

Ja joh, hoe denk je dat het voelt met een halve kies.. Buiten het feit dat het hartstikke scherp kan zijn, kan een afgebroken kies ook een hele hoop pijn opleveren omdat de bescherming weg is..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:53

Ik heb toch mijn verzekering gewijzigd, ik neem de gok.
Bedankt voor jullie reacties!

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover di 28 dec 2010 - 5:30

Een kies die afgebroken is tot het wortelbeentje, is pijnlijk ja. Maar veel vaker voel je niks, behalve een scherp randje. Maar dat wordt vanzelf wel botter. En als ik er niet onderuit kom, het erg pijnlijk is, of het is mijn voortand, nou ja dan trek ik mijn portemonnee. Dat is het risico dat ik loop, maar so be it Wink Zelfs mét verzekeren loop je dat risico (al dan niet gedeeltelijk), omdat vaak vrij weinig vergoed wordt.

Ik denk niet dat ik naïef ben omdat ik niet alle risico's wil verzekeren. Het risico dat binnen een jaar een tand eruit valt, acht ik vrij klein. Das niet naïef, het is een feit. En áls het gebeurd, dan is er nog geen man overboord hoor.

Je moet het helemaal zelf weten, maar je argumenten komen op mij een beetje over alsof het onzin is een verzekering te nemen als je toch nog nooit iets aan je tanden hebt gehad.
Ik acht het risico voor mezelf groter dat ik voor niets verzeker, dan het risico dat ik iets vreselijks aan mijn gebit oploop. Daarom heb ik deze keus gemaakt. Wat iemand anders doet qua verzekering, moet diegene helemaal zelf weten. Als je het geld kan missen, prima, begrijpelijk zelfs. Ik kan dat geld gewoon beter gebruiken smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: