Hongerige baby?
+3
Lejow
Twellie
Sun88
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hongerige baby?
Dag dames,
Voor diegene die ooit zijn overgestapt van de standaard flesvoeding naar de voeding voor hongerige baby's, waarom was dat? Ik bedoel, hoe wist je dat je kindje zo hongerig was dat het speciale voeding nodig had?
Ons zoontje is nu 6 weken en weegt 4,5 kg. Vorige week dronk hij 6 x 140cc (150+5, liet hij 20cc van staan) dit was oke volgens het CB. Alleen de laatste dagen drinkt hij met gemak al die flessen leeg en komt standaard om de 4 uur, zit geen rek in. Dit is eigenlijk wel teveel voor zijn gewicht. Ik geef de flessen in twee keer, maak eerst 90 water aan en dan 60. In totaal is hij een half uur bezig om die twee flessen leeg te krijgen, dus hij drinkt volgens mij niet extreem snel. Een speen met een kleiner gaatje kan niet, aangezien we zijn voeding indikken met JHBPM vanwege het spugen.
Iemand enig idee wat we hiermee moeten?
Voor diegene die ooit zijn overgestapt van de standaard flesvoeding naar de voeding voor hongerige baby's, waarom was dat? Ik bedoel, hoe wist je dat je kindje zo hongerig was dat het speciale voeding nodig had?
Ons zoontje is nu 6 weken en weegt 4,5 kg. Vorige week dronk hij 6 x 140cc (150+5, liet hij 20cc van staan) dit was oke volgens het CB. Alleen de laatste dagen drinkt hij met gemak al die flessen leeg en komt standaard om de 4 uur, zit geen rek in. Dit is eigenlijk wel teveel voor zijn gewicht. Ik geef de flessen in twee keer, maak eerst 90 water aan en dan 60. In totaal is hij een half uur bezig om die twee flessen leeg te krijgen, dus hij drinkt volgens mij niet extreem snel. Een speen met een kleiner gaatje kan niet, aangezien we zijn voeding indikken met JHBPM vanwege het spugen.
Iemand enig idee wat we hiermee moeten?
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Re: Hongerige baby?
Ik merkte het toen ik overstapte van de borstvoeding naar flesvoeding dat mijn dochter het liefst zo'n anderhalve liter op een dag wegslobberde . Ik ben toen gelijk voeding voor hongerige baby's gaan geven, ik had wel het idee dat ze daar iets beter verzadigd van raakte.
In jouw geval zou ik eerlijk gezegd gewoon meer normale voeding gaan geven. Persoonlijk geloof ik niet zo in de richtlijnen van zoveel voeding voor zoveel kilo. Elk kind verschilt, net zoals elke volwassene verschilt in eetlust. Ik denk dat de natuur het gewoon goed geregeld heeft en als je kind vraagt om meer, het ook echt meer nodig heeft dan de richtlijn.
In jouw geval zou ik eerlijk gezegd gewoon meer normale voeding gaan geven. Persoonlijk geloof ik niet zo in de richtlijnen van zoveel voeding voor zoveel kilo. Elk kind verschilt, net zoals elke volwassene verschilt in eetlust. Ik denk dat de natuur het gewoon goed geregeld heeft en als je kind vraagt om meer, het ook echt meer nodig heeft dan de richtlijn.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
De KA in het ziekenhuis vertelde ons dat ze max 200cc per kilo lichaamsgewicht mogen. In zijn geval is dat dus 900cc, er komt straks vanzelf een periode dat hij weer wat gaat zakken in voeding.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn op advies van de arts overgestapt naar forte voeding. Ook wij gebruiken jbpm door de voeding. Onze zoon had ook altijd honger.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn ook overgestapt. Louise had (heeft) altijd honger.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik geef 's avonds een fles forte. Y. heeft 's avonds altijd meer honger dan overdag en op een fles forte (150 + 5) slaapt ze de hele nacht lekker door.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Wij gaven jbpm door zijn flessen en in elke fles 10 of 20 cc extra water, dan zat zijn buikje ook wat voller. Ook een tijdje forte gebruikt. Nu drinkt hij al een hele poos hetzelfde in hoeveelheid, prima dat betekent dat hij er genoeg aan heeft.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» Hongerige baby?
» Ervaring met Friso voor hongerige baby's
» Baby tv...???
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Ervaring met Friso voor hongerige baby's
» Baby tv...???
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: