Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav: een onbekend bedrag op je rekening

+3
Kaboutertje
studiebol
Jeanette
7 plaatsers

Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:05

Stel je ontvangt op je rekening een geldbedrag van een onbekende afzender. Wat doe je?
Probeer je zelf contact op te nemen met de betreffende persoon, boek je het bedrag meteen terug, of doe je juist niets?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:09

Contact opnemen en terugboeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:12

Ik kijk eigenlijk heel weinig op m'n bankrekening, dus ik zou dat maar zo kunnen missen.
Als ik het zie zou ik er eerst proberen achter te komen van wie het is en bedenken of het zou kunnen kloppen dat ze dit bedrag storten, contact opnemen en dan terugboeken. Kan ik geen contact krijgen, dan zou ik het op m'n spaarrekening zetten in het geval het weer opgeeist wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Jeanette do 29 sep 2011 - 7:13

Ik zou contact met diegene opnemen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  studiebol do 29 sep 2011 - 7:18

Ook ik kijk maar weinig op mijn bankrekening dus het kan ff duren voor ik het door heb, maar dan neem ik denk ik contact op met de bank of met de persoon, als dat lukt want je hebt toch meestal gegevens van de persoon er bij staan?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:19

Ik zou een paar dagen wachten (want ik ben laks), als de bank mij dan nog niet heeft gebeld, omdat er iemand geklaagd heeft, dan bel ik zelf even de bank om te vragen of ze iets weten. Ook als zij niets weten, boek ik het uiteindelijk terug. Ik doe het alleen niet meer direct, omdat ik dat ook wel ooit heb gedaan terwijl het geld wél voor mij bedoeld was nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:33

Ik kom bijna nooit op mijn rekening, alleen met rekeningen betalen, verder niet. Dus het zou me niet gelijk op vallen eerlijk gezegd. Maar ik zou even een telefoontje naar de bank plegen denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:36

heel aso misschien, maar ik zou er niets mee doen. Pas als de bank contact met mij opgenomen heeft zal ik het terug boeken. Ik maak het echter ook niet op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Kaboutertje do 29 sep 2011 - 7:54

Rejoy. schreef:heel aso misschien, maar ik zou er niets mee doen. Pas als de bank contact met mij opgenomen heeft zal ik het terug boeken. Ik maak het echter ook niet op.

Ik ook hetzelfde, denk ik Embarassed
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 12:51

Ik weet niet zo goed wat ik zou doen. Ik check mijn rekening ook niet heel vaak dus voor het me opvalt zijn we wellicht al een week of meer verder. Ik denk dat ik dan zou proberen de persoon te achterhalen, maar niet heel actief. Als er wat mis is dan komt de bank toch wel in actie lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Prosecco do 29 sep 2011 - 17:48

Ik zou het apart zetten en zodra iemand er over belt direct terug boeken. Maar ik zou er zelf geen moeite voor doen om er achteraan te gaan.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Muppetje do 29 sep 2011 - 18:45

Ik heb dat een keer gehad, ik heen het terug gestort. Misschien had diegene het wel onwijs hard nodig. Het ging geloof ik om 100 euro

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  blondje1313 do 29 sep 2011 - 19:57

Het valt me wel op dat er bijna niemand is die het uit zichzelf terugboekt.
Ik kijk wel bijna dagelijks op internetbankieren en denk ook dat ik het meteen terug zou boeken als ik zou zien dat het gewoon van een particulier persoon is. Het is toch totaal geen moeite om het meteen terug te boeken, lijkt me net zoveel moeite als het op je spaarrekening te zetten...

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 20:18

Ik heb het nog nooit gehad, ik weet ook niet wat ik zou doen als het gebeurde.
Ik denk dat ik het terug zou storten naar waar het vandaan komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Rush do 29 sep 2011 - 20:38

Ik heb het een keer gehad, ging om 2000 euro. Stond wel even raar te kijken, maar heb toen de bank gebeld en het geld teruggestort. Een paar dagen later kreeg ik 50 op mn rekening, van diezelfde vrouw, als bedankje dit keer Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:50

Rush schreef:Ik heb het een keer gehad, ging om 2000 euro. Stond wel even raar te kijken, maar heb toen de bank gebeld en het geld teruggestort. Een paar dagen later kreeg ik 50 op mn rekening, van diezelfde vrouw, als bedankje dit keer Very Happy

Wat leuk!

Ik zou het ook terugstorten. Ik weet vaak wel wanneer en wie geld naar mij overmaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: een onbekend bedrag op je rekening Empty Re: Nav: een onbekend bedrag op je rekening

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum